Werk & Studie alle pijlers

Onvriendelijke werkgeefster

22-10-2023 21:53 81 berichten
Sinds een maand of 2 heb ik een bijbaan in een kleine bakkerij. Hard werken, weinig verdienen. De klanten zijn gezellig en de producten leuk.

Ik merk alleen nu al dat ik tegen morgen opzie vanwege mijn werkgeefster. Harde werkster en in de basis (volgens mij) geen rotmens. Echter kwa werk is alles “niet goed of het deugt niet”.
De hele dag staat ze in mijn nek te hijgen, dingen te corrigeren en blaft mij af en kleineert mij waar klanten ook bijstaan. Ik ben niet de enige bij wie ze het doet - alleen hebben mijn collega’s een bredere rug gekweekt- het is wel de eerste keer dat mij dit overkomt. Ik ben nog nooit als een soort kleutertje behandeld.

Ik wil er eigenlijk gewoon heel graag mee stoppen. Echter -daar komt ie- ben ik een persoon die het graag netjes en goed doet en ben ik de zoveelste die binnen korte tijd om deze reden afhaakt, kunnen ze geen mensen krijgen en is de drukke Sint en kerst in aantocht. Ik voel mij ergens schuldig.

Voor het geld hoef ik het niet te doen, het betaald echt zwaar kut. Er is echter ook een stuk fatsoen in mij dat mij nu dwarsboomt.

Andere baan heb ik al aangeboden gekregen, dat is ook geen probleem.

Mag ik een keer onfatsoenlijk zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je zeker dat je tussentijds mag opzeggen volgens je contract? Zo niet, dan kan het je duur komen te staan. Checkt dit echt even goed voordat je de brief overhandigt.
TinyTiny schreef:
23-10-2023 08:52
Weet je zeker dat je tussentijds mag opzeggen volgens je contract? Zo niet, dan kan het je duur komen te staan. Checkt dit echt even goed voordat je de brief overhandigt.

Zo'n bedrijf gaat echt niet duizenden euro's uitgeven aan proceskosten.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Brief al overhandigd TO? En al duidelijk of je tussentijds op mag zeggen en per welke datum het dan in zal gaan?
Even een update;

Na een goed gesprek en de uitleg dat ze echt omhoog zouden zitten in november en december met goede moed de draad opgepakt. Tussentijds heeft mijn enige collega ook opgezegd per januari.

Echter is maandag de bom ietwat gebarsten. Ik ben echt niet kwaad te krijgen, maar ik heb zoveel geslikt dat het niet meer ging.

Ik ben niet iemand die met dialect praat, echter wel tegen Brabant/nijmegen aan. Dus ik noem, net als 90% van de mensen hier, een zak witte , zachte bollen ook “bolletjes of bollekes”. Werd er in bijzijn van een klant gesnauwd dat “men” in de bakkerij de producten een zak zachte witte bollen noemt en dat het niet de bedoeling is dat ik te frivool met de benamingen omga omdat klanten anders ook “Bolletjes of bollekes” gaan zeggen. Ergo; klanten zijn dus ook achterlijk.

Dit was ongeveer een uur nadat ik aan het werk was gegaan deze maandag en daarvoor had ik al 6 rotopmerkingen moeten slikken.

Ik heb de zak bolletjes neergezet, rustig verteld dat mijn grens bereikt was en dat ik er per direct mee stop. Spullen gepakt en opstapt.

Uiteraard kwam de bakker zelf even poolshoogte nemen, ik heb de maandag even vrij gekregen en ga straks het gesprek aan.

Ik moet bekennen dat ik mij erg opgelucht voel dat ik voor mijzelf ben opgekomen.
Goedzo!!
Soms moet je door een diep dal gaan om echt te leren waar je grenzen liggen. En dan kunnen anderen het wel tegen je zeggen maar moet je het zelf ervaren. En je hebt het nu zelf ervaren!

Geniet van dat gevoel, opkomen voor jezelf. En houd het bij je wanneer je het gesprek aangaat.

Met welke insteek ga je het gesprek in? Wil je stoppen?
Away, wat goed.
Je bent op een heel nette manier voor jezelf opgekomen.

Belachelijk dat er überhaupt zulke opmerkingen gemaakt worden door de werkgeefster. Dat mens spoort niet hoor.
Wat vond de bakker ervan?

Weet je voor jezelf wat je nu wil? Helemaal weg blijven of het nog een kans geven? Ik denk dat wanneer je dat laatste doet, het slechts een kwestie van tijd is voordat je alsnog opstapt.
Cum non tum age
Away schreef:
22-11-2023 07:25
Even een update;

Na een goed gesprek en de uitleg dat ze echt omhoog zouden zitten in november en december met goede moed de draad opgepakt. Tussentijds heeft mijn enige collega ook opgezegd per januari.

Echter is maandag de bom ietwat gebarsten. Ik ben echt niet kwaad te krijgen, maar ik heb zoveel geslikt dat het niet meer ging.

Ik ben niet iemand die met dialect praat, echter wel tegen Brabant/nijmegen aan. Dus ik noem, net als 90% van de mensen hier, een zak witte , zachte bollen ook “bolletjes of bollekes”. Werd er in bijzijn van een klant gesnauwd dat “men” in de bakkerij de producten een zak zachte witte bollen noemt en dat het niet de bedoeling is dat ik te frivool met de benamingen omga omdat klanten anders ook “Bolletjes of bollekes” gaan zeggen. Ergo; klanten zijn dus ook achterlijk.

Dit was ongeveer een uur nadat ik aan het werk was gegaan deze maandag en daarvoor had ik al 6 rotopmerkingen moeten slikken.

Ik heb de zak bolletjes neergezet, rustig verteld dat mijn grens bereikt was en dat ik er per direct mee stop. Spullen gepakt en opstapt.

Uiteraard kwam de bakker zelf even poolshoogte nemen, ik heb de maandag even vrij gekregen en ga straks het gesprek aan.

Ik moet bekennen dat ik mij erg opgelucht voel dat ik voor mijzelf ben opgekomen.

Oh, wat ontzettend onverstandig. Echt, had gewoon doorgezet en je ontslag ingediend. Nu zit je ineens in het gebied van een arbeidsconflict en werkweigering. Het gaat maar om een bijbaantje dus ik hoop dat het in der minne opgelost kan worden, maar juridisch gezien ben je echt niet slim bezig.
Away schreef:
22-11-2023 07:25
Even een update;

Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent! Dat lijkt misschien heel makkelijk maar ik heb er ook lang moeite mee gehad, en ik vind het nog niet makkelijk maar ik kom inmiddels na hard aan mijzelf werken veel beter voor mijzelf op.
En dat die bakkerij nu vreselijk omhoog zit dat is hun probleem, niet dat van jou. (En ook niet zo raar als ze zo met hun mensen omgaan... Je mag bolletjes geen bolletjes noemen, wat is dat nou voor gezeik...)
Succes straks met je gesprek! (En nee officieel was dit misschien niet erg handig maar wat een t*kkew**f is die werkgeefster zeg... Zo ga je toch niet met mensen om??)
Update 2; ik heb zojuist mijn ontslag genomen door middel van een vaststellingsovereenkomst.

Nu thuis en weer door met frisse moed!
Mooi zo! Hopelijk heb je wel geleerd om volgende keer gewoon in oktober op te zeggen.
Jaja.
Alstublieft mevrouw, hierbij uw 6 witte gebakken deeghompjes. Dat het u mag smaken.
Deze micro manager heeft nog heel veel te leren over mensen vertrouwen dat ze hun werk naar behoren doen.

Goed gedaan en óp naar de volgende baan!
Away schreef:
22-11-2023 10:43
Update 2; ik heb zojuist mijn ontslag genomen door middel van een vaststellingsovereenkomst.

Goed zo..
Away schreef:

Hoe ging het gesprek met die bakker zelf? Bleef die achter zijn botte vrouw staan?
Ze snijden zichzelf in de vingers door hun personeel tegen zich in het harnas te jagen.
Away schreef:

Hè fijn!
Niet te snel getekend toch?
Die vaststellingsovereenkomst?!

Wel de beste oplossing denk ik zo.
Hard werken, weinig verdienen en nog afgeblaft worden ook? Moving on! Overal is leuk werk met leuke(re) mensen. Hou het bij jezelf als je afzwaait. En als ze vraagt naar feedback, zou ik het geven.

Edit: ik lees nu dat je ontslag hebt genomen, good for you! :cheer:
mano28 schreef:
22-10-2023 21:56
Ik was allang weggeweest. En ze had een grote bek terug gekregen,ook waar iedereen bijstond.
Nou dit en een stokbrood in dr nek :whip:
Kom op zeg, hoezo voel jij je verantwoordelijk?
Ik vind dat je het heel netjes en beheerst hebt aangegeven. Hopelijk heb je ook bij je ontslag goed aangegeven dat haar belachelijke en onvriendelijke manier van omgaan met mensen de reden is dat je weggaat.

Je mag trots op jezelf zijn dat je zo beschaafd voor jezelf op bent gekomen. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je dit in het vervolg eerder kunt doen voor jezelf. Je kunt het namelijk prima.
Away schreef:

Mooi dat jullie er zo snel uitgekomen zijn.
Felidaes schreef:
22-11-2023 12:40
Niet te snel getekend toch?
Die vaststellingsovereenkomst?!

Wel de beste oplossing denk ik zo.
Het ging om een bijbaantje van 2 dagen. Ik denk dat een VSO het beste is wat TO eruit had kunnen halen eigenlijk.
Honingbij_ schreef:
23-11-2023 09:13
Het ging om een bijbaantje van 2 dagen. Ik denk dat een VSO het beste is wat TO eruit had kunnen halen eigenlijk.
Ja, denk dat je bij nader inzien gelijk hebt.
En TO werkte er ook nog niet zo lang, dus goed opgelost.
Dubois schreef:
22-11-2023 12:35
Hoe ging het gesprek met die bakker zelf? Bleef die achter zijn botte vrouw staan?
Ze snijden zichzelf in de vingers door hun personeel tegen zich in het harnas te jagen.

Goed dat je opgestapt bent, TO.

Hoe ging het gesprek verder?

Nu maar hopen dat de bakkersvrouw iets geleerd heeft. Ik hoop het voor haar en dat ze goed op haar kop kreeg van haar man.
En ze moeten niet zeuren in dit geval dat ze geen mensen kunnen krijgen. Met dit soort lui is het zo dat ze zich pas normaal kunnen gedragen als ze tegen iemand opzien of respect voor iemand hebben.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Wat een reden heeft die vrouw om kwaad te worden. Geen dus. Neem aan dus dat die bakkerij staat in een plaats waar Brabants gesproken wordt, denk dat zelfs wel meer dan 90% van de klanten het over bollekes heeft. Hoeven ze niet van jou te leren. Hooguit die paar procent die import zijn, maar dat heet inburgeren ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
S-Groot schreef:
22-11-2023 09:06
Oh, wat ontzettend onverstandig. Echt, had gewoon doorgezet en je ontslag ingediend. Nu zit je ineens in het gebied van een arbeidsconflict en werkweigering. Het gaat maar om een bijbaantje dus ik hoop dat het in der minne opgelost kan worden, maar juridisch gezien ben je echt niet slim bezig.
Hoezo, wat had ze dan moeten doen?
Volgens dat contract kan ze in december ook geen ontslag nemen. Blijkbaar is het een drukke maand - helemaal niet goed voor het humeur van die vrouw. Dan kan ze in januari pas beginnen met nadenken over ontslag?

En wat kan de bakker doen dan? Ook al heeft hij gelijk:
Voor een rechtszaak heeft-ie geen tijd. Is veel te druk in december.

En als hij TO wil dreigen zegt ze : "Je hebt gelijk, ik mag geen ontslag nemen, ik kom terug en... ik ben nú ziek".
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven