Mode & Beauty alle pijlers

Wat betalen jullie voor highlights?

09-01-2024 17:01 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week ben ik naar de kapper geweest en schrok mij rot van de prijs.
Ik heb sinds 2 jaar highlights want ik word echt grijs en zo valt dat minder op.

Ik heb halflang haar en vorige week zijn er aan de bovenkant + zijkanten highlights ingezet. Daarnaast ook in de haren aan de achterkant omdat ik het regelmatig in een knot draag.

Ik moest 165 euro betalen. Weet niet precies hoeveel folies erin gegaan zijn maar ik gok ongeveer 40.
Volgende keer moet het ook geknipt worden dan ben ik dus 200 euro kwijt voor een paar highlights en knippen.

De kapper is wel echt heel goed (en dat weet hij ook dus wellicht daarom deze prijzen).

Wat betalen jullie? En is 160 echt belachelijk veel?
milesdavis schreef:
09-01-2024 18:14
Is een prima prijs hoor! Mijn kapper is 110 euro voor wassen/knippen/drogen.
Waaat??? Zit er goud in die shampoo of zo?
Mijn kapper knippen en föhnen €25,-
Wat duur allemaal! Ik betaal €80 voor highlights in de bovenlagen van mn haar (vanaf mn oren omhoog zeg maar). Met knippen. Zit prima!
Mn haar wordt wel snel lichter, dus in anderhalf uur sta ik geknipt en gekleurd weer buiten. Ze hoeven het niet te drogen. Dan zit t echt vreselijk.
Jeetje zeg wat een hoge prijzen!
Als ik het laat knippen, uitgroei kleuren en highlights laat zetten, ben ik ongeveer 90 euro kwijt. Met een toner erbij zit ik rond de 125. Dat vind ik dan al flink aan de prijs haha.
milesdavis schreef:
09-01-2024 18:14
Is een prima prijs hoor! Mijn kapper is 110 euro voor wassen/knippen/drogen. Ik verf dus niks. Heb geluk dat in onze familie de grijze haren pas vanaf 60 beginnen te komen.
:woa:
De laatste keer was ik 155 kwijt, wassen, high en lowlights, toner, krullen knippen en föhnen. Vond dat al duur maar ze had het wel fantastisch gedaan.

Maar even voor de wat rijpere dames, wat doen jullie tussen de knipbeurten in? Ik word steeds iets grijzer en je ziet daardoor de uitgroei al vrij snel. Ik moet daardoor steeds sneller naar de kapper. Ik wil echter niet elke keer extra highlights want dan wordt het geheel op een gegeven moment te blond (en te duur). Zou alleen een toner voor het wegwerken van de uitgroei een optie zijn ? (Zit even in between kappers, mijn nieuwe gouden vondst is met zwangerschapsverlof :cry: )
Jeetje, nu ik hier lees is het voor het eerst dat ik mijn kapper niet duur vind, ben zo rond de 125 kwijt voor wassen, knippen, highlights en in model föhnen.
Maar ik zit er ook minimaal 4 uur en ben altijd erg gelukkig als ik er wegga, dat is me zoveel waard! :blond:
Ik heb laatst van die folies in mijn korte haar gehad, inclusief knippen, kop koffie en gezellige babbel was ik 68,50 kwijt. Ik kom al jaren bij deze kapper, de eigenaar is degene die mijn haar doet, en wordt oprecht verdrietig dat hij al in de 60 is met oog op zijn pensioen.
Maar je hebt ze al 2 jaar en nu ineens weet je pas wat het kost?
Jaja.
Ik betaal 250€ voor highlights voor mijn hele haar. Toner erbij. Doe het in principe elke 4 maanden
Vroeger werd je advocaat of hersenchirurg als je een goed betaalde baan wilde. Tegenwoordig kapper, als ik de prijzen zo lees. Wat een belachelijke prijzen! Hoe lang is ze nou effectief met je bezig (tijdens het intrekken van de verf kan ze een andere klant helpen)? Ik begrijp dat er materiaalkosten zijn, kosten voor verzekering/pand/gas/water/licht/enz, maar sommige prijzen die genoemd worden, mijn hemel o_o O_O
Dat kan ik zelf. Dus dat is goedkoop. Je moet vooral precies weten wat je doet, anders loop je voor schut.
Dan moet het maar zoals het kan
85 euro voor highlights toner knippen föhnen. Zit er dan 3.5u. En het is ook nog gezellig!
Ik geloof dat ik nooit gan overstappen als ik de ze prijzen lees
Corona zal de belangrijkste reden zijn van de hogere tarieven. Heel wat bedrijven hebben inkomsten lange tijd moeten missen terwijl de vaste kosten gewoon doorgingen.

Nu alles weer mag, wil iedereen naar de kapper dus dit is dé gelegenheid om weer wat financieel vet op de botten te krijgen voor de kappers. Zo kan je je schulden aflossen en een financiële buffer geeft ook wat meer gevoel van zekerheid voor een eventuele volgende keer.

Verhoogde energiekosten en inflatie zullen ook wel spelen maar dat is meer het officiële excuus.
Dan moet het maar zoals het kan
missfitz schreef:
09-01-2024 22:28
De laatste keer was ik 155 kwijt, wassen, high en lowlights, toner, krullen knippen en föhnen. Vond dat al duur maar ze had het wel fantastisch gedaan.

Maar even voor de wat rijpere dames, wat doen jullie tussen de knipbeurten in? Ik word steeds iets grijzer en je ziet daardoor de uitgroei al vrij snel. Ik moet daardoor steeds sneller naar de kapper. Ik wil echter niet elke keer extra highlights want dan wordt het geheel op een gegeven moment te blond (en te duur). Zou alleen een toner voor het wegwerken van de uitgroei een optie zijn ? (Zit even in between kappers, mijn nieuwe gouden vondst is met zwangerschapsverlof :cry: )
Ik doe twee keer per jaar highlights met toner en tussendoor hoef ik niet bij te werken. Na 6 maanden zie ik wel dat het weer nodig is maar ik heb het ook wel eens gerekt tot 8 of 9 maanden en liep dan nog niet voor gek.

Volgens mij een kwestie van vakmanschap van de kapper en precies de juiste materialen. Ik betaal een vermogen maar krijg er ook topkwaliteit voor.
Volgens mij is dat een redelijke prijs voor 40 folies.

Ik betaal ook tussen de €85.- en €145.-
Suniva schreef:
10-01-2024 07:16
Ik doe twee keer per jaar highlights met toner en tussendoor hoef ik niet bij te werken. Na 6 maanden zie ik wel dat het weer nodig is maar ik heb het ook wel eens gerekt tot 8 of 9 maanden en liep dan nog niet voor gek.

Volgens mij een kwestie van vakmanschap van de kapper en precies de juiste materialen. Ik betaal een vermogen maar krijg er ook topkwaliteit voor.
Dat is mijn ervaring ook. Ligt er echt aan hoe het gedaan is en bij vakwerk betaal ik graag wat meer.

Zelf doen is (wat mij betreft) altijd een slecht idee. Zelfs mijn kapster laat dat door een andere kapster doen. Je kunt de onderlagen en achterkant nooit zo goed meepakken als een ander dat kan.
HiltjeHillegonda schreef:
09-01-2024 21:28
Wat een prijzen zeg.

Ik heb geen highlights maar laat mijn haar volledig verven, in een lichtere tint dan mijn eigen kleur. Ik heb krullen en natuurlijk kleur verschil in mijn haar dus het lijkt al snel highlight effect.

Via via een adresje en de kapster werkt alleen op mijn werkdagen dus ik moet er elke 2 maanden voor vrij nemen of een werkdag omruilen. En het is een eindje rijden. Dus allemaal gedoe.

Maar voor 75,- voor verven plus knippen en ook nog wenkbrauwen verven en harsen, blijf ik haar eeuwig trouw nu ik deze prijzen hier lees.
Je moet elke 2 maanden verven? Dat is ook best een duur grapje als je het op jaarbasis bekijkt. En kost een hoop tijd.
Suniva schreef:
10-01-2024 08:06
Je moet elke 2 maanden verven? Dat is ook best een duur grapje als je het op jaarbasis bekijkt. En kost een hoop tijd.

Ja klopt, maar ik wil echt nog niet grijs zijn. Dus I'll pay a prize.
Hier halflang haar en als ik de full head highlights doe, dat is tot 70 folies, dan ben ik inclusief toner, verzorging, knippen, föhnen en stylen €180,- kwijt. Dan zijn ze een goed uur bezig met inzetten en in totaal zit ik daar 4 tot 5 uur met heerlijke koffie, goede wifi zodat je netflix of iets anders kan kijken op je telefoon en het zijn stuk voor stuk gezellige meiden.
Ze doen het op zo een manier dat uitgroei niet eens opvalt het oogt heel natuurlijk en ik heb het geluk nog geen grijze haren te hebben dus 2 keer per jaar is meer dan genoeg.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Op de website staat vanaf 50 euro.
Ik kom er meestal 1x per 3 a 4 maanden, dan doe ik enkel verven. Laatst was ik voor uitgroei (was iets donkerder) en dan de rest van het haar en paar folies 65 euro kwijt. Ik zat er 3.5 uur.
Locatie maakt echt uit. En dan ook nog of je in een stad of dorp zit.

Ik betaalde vorig jaar 200 euro, maar voor balayage (vind ik zelf net wat mooier dan highlights) en dan voor heel het hoofd, ik heb halflang haar.
(maar mind you, hier zat dus géén knippen in). Ik heb er wel 3,5 uur gezeten en was heel tevreden. Heb ook van anderen complimenten gekregen over hoe mooi het was gezet.

Ga denk in april/mei weer, en dan een half hoofd. Scheelt weer een paar tientjes. :D
care_ schreef:
10-01-2024 09:39
Locatie maakt echt uit. En dan ook nog of je in een stad of dorp zit.

Ik betaalde vorig jaar 200 euro, maar voor balayage (vind ik zelf net wat mooier dan highlights) en dan voor heel het hoofd, ik heb halflang haar.
(maar mind you, hier zat dus géén knippen in). Ik heb er wel 3,5 uur gezeten en was heel tevreden. Heb ook van anderen complimenten gekregen over hoe mooi het was gezet.

Ga denk in april/mei weer, en dan een half hoofd. Scheelt weer een paar tientjes. :D
Leuk dat anderen je complimenten geven :). Als ik weer nieuwe highlights heb ziet nooit iemand dat. Sta je 220 euro uit te geven. Maar dan troost ik me maar met de gedachte dat het er blijkbaar heel natuurlijk uitziet :proud:.
Ik betaal 200 euro voor wassen, knippen, 1 cm grijs uitgroei bijwerken en highlights.

6 weken daarna laat ik voor 80 euro weer de nieuwe 1 cm grijs uitgroei bijwerken

en daarna weer de 200 euro versie en zo door.

Ik vind het heel veel geld, maar het is me ook veel waard: "Als je haar maar goed zit".
LuciFee2023 schreef:
09-01-2024 23:40
Maar je hebt ze al 2 jaar en nu ineens weet je pas wat het kost?
Ik had eerst een thuiskapster en was daar iedere keer net niet tevreden over.
pompoenbloem schreef:
10-01-2024 12:43
Ik betaal 200 euro voor wassen, knippen, 1 cm grijs uitgroei bijwerken en highlights.

6 weken daarna laat ik voor 80 euro weer de nieuwe 1 cm grijs uitgroei bijwerken

en daarna weer de 200 euro versie en zo door.

Ik vind het heel veel geld, maar het is me ook veel waard: "Als je haar maar goed zit".
Dus iedere 12 weken 280? Dat is zo'n beetje 1200 per jaar, dus 100 per maand. Hoop geld maar goed haar levert ook een boel op, blij zijn bijvoorbeeld :).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven