Welke maaltijden invriezen

12-02-2025 01:39 61 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke maaltijden vriezen jullie in? Ik heb laatst een paar porties pastasaus gemaakt en gele en rode curry.
Ik zoek wat lekkere recepten die makkelijk in de vriezen zijn zodat ik na lange drukke werkdagen makkelijk even iets kan opwarmen.
Rodelelie schreef:
12-02-2025 16:44
Welke stamppotten vriezen jullie in? Ik normaal alleen boerenkool maar misschien ook goed om eens iets anders in te vriezen!
Boerenkool, spruitjesstamppot, wortelstamppot...

Ook handig met invriezen, dat je goed oplet dat het ook echt porties zijn die bruikbaar zijn. Ik heb in mijn eentje niet zoveel aan porties voor 3-4 personen, omdat ik maar alleen ben.
Ik heb bakjes waarin precies een portie van X past. Dan hoef ik niet perse te wegen. En ik vries de boel in, in een zakje dat ik in dat bakje doe. Dan vriest de boel vast in een handig stapelbaar formaat, maar zakjes nemen minder ruimte in dan bakjes, dus meer ruimte in de vriezer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Geweldige tip om het in zakjes eerst in bakjes en daarna eruit in te vriezen. Nooit aan gedacht, super!
dianaf schreef:
13-02-2025 09:22
Boerenkool, spruitjesstamppot, wortelstamppot...

Ook handig met invriezen, dat je goed oplet dat het ook echt porties zijn die bruikbaar zijn. Ik heb in mijn eentje niet zoveel aan porties voor 3-4 personen, omdat ik maar alleen ben.
Ik heb bakjes waarin precies een portie van X past. Dan hoef ik niet perse te wegen. En ik vries de boel in, in een zakje dat ik in dat bakje doe. Dan vriest de boel vast in een handig stapelbaar formaat, maar zakjes nemen minder ruimte in dan bakjes, dus meer ruimte in de vriezer.
https://www.marmelot.com/product-inform ... udbaarheid
Rodelelie schreef:
13-02-2025 09:26
Geweldige tip om het in zakjes eerst in bakjes en daarna eruit in te vriezen. Nooit aan gedacht, super!
Ik ben geen milieufriek maar dit lijkt me nou 100% pure verspilling.
bijtie schreef:
13-02-2025 11:07
Ik ben geen milieufriek maar dit lijkt me nou 100% pure verspilling.
Daar heb je helemaal gelijk in. Had ik nog om onvoldoende over nagedacht :facepalm:
Nou ja, afhankelijk van hoeveel je gaat invriezen heb je ook heel veel bakjes nodig, die veel ruimte in de vriezer innemen en die je ook ergens kwijt moet kunnen als ze niet in de vriezer zitten. In ziplockzakjes kun je er ook platte pakketjes van maken die je weer makkelijk kunt stapelen.
Je kan op je pastasaus of curry ook meteen pasta of rijst leggen.
Opwarmen in microgolf, omdraaien op een diep bord en klaar.
Ik heb momenteel ook nog Parmentier schotel, ratatouille en verse appelmoes in de vriezer.
Attraverso schreef:
14-02-2025 06:54
Je kan op je pastasaus of curry ook meteen pasta of rijst leggen.
Opwarmen in microgolf, omdraaien op een diep bord en klaar.
Ongekookt bedoel je?
Werkt dat?
bijtie schreef:
14-02-2025 16:21
Ongekookt bedoel je?
Werkt dat?

Nee, niet ongekookt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
bijtie schreef:
14-02-2025 16:21
Ongekookt bedoel je?
Werkt dat?

:O
Such fun!1
Gryla schreef:
12-02-2025 05:03

Nasi/bami ( zonder rijst of mie, die kook je er snel bij)
Dus dan vries je alleen de boemboe in? En als je nasi maakt moet je de rijst eigenlijk en dag van te voren koken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven