Opgelicht Luxora Utrecht
donderdag 13 februari 2025 om 10:47
Hallo allemaal,
Via de website van Luxora Utrecht had ik een trui besteld.
Op de website lijkt het alsof ze een fysieke winkel hebben, met een mooi plaatje erbij van de voorzijde winkel, daarom durfde ik dit aan.
Maar nu krijg ik een vreemd mailtje, over een kortingscode en dat ze mij hebben geprobeerd te bellen.
Inmiddels krijg ik het gevoel dat ik opgelicht ben.
Ook zie ik, nu ik beter lees, dat er op de website staat dat ze bezig zijn om binnenkort een fysieke winkel te openen. Deze is er dus niet eens..
Meer mensen ervaring met deze 'organisatie"?
Via de website van Luxora Utrecht had ik een trui besteld.
Op de website lijkt het alsof ze een fysieke winkel hebben, met een mooi plaatje erbij van de voorzijde winkel, daarom durfde ik dit aan.
Maar nu krijg ik een vreemd mailtje, over een kortingscode en dat ze mij hebben geprobeerd te bellen.
Inmiddels krijg ik het gevoel dat ik opgelicht ben.
Ook zie ik, nu ik beter lees, dat er op de website staat dat ze bezig zijn om binnenkort een fysieke winkel te openen. Deze is er dus niet eens..
Meer mensen ervaring met deze 'organisatie"?
donderdag 13 februari 2025 om 18:33
Ja vette pechKopjekoffie1234 schreef: ↑13-02-2025 18:12Nou eerlijk gezegd doe ik dit ook zoveel mogelijk.
Dit keer niet. Balen.
En ik ben ook nog wel zo tegen op die Chinese troep. Ik heb het echt niet in de gaten gehad. Vanwege die zgn fysieke winkel ben ik erin getrapt.

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 13 februari 2025 om 18:34
Tsja, bij de grote bekende online winkels zal het produkt kwalitatief misschien wat beter zijn, maar van de meeste bekende/grote merken worden ook nog steeds mensen uitgebuit in de naaiateliers en is het artikel ook niet zomaar duurzaam gemaakt. Je hebt het wél binnen 1 dag in huis, dat wel.Charlotta schreef: ↑13-02-2025 18:28Gewoon alleen op de grote bekende online winkels bestellen (Zalando, ASOS, Wehkamp enzo) of bij winkels waar je zeker van weet dat er een fysieke winkel bestaat omdat je er wel eens geweest bent. Tja, dan zal je iets minder snel echte koopjes vinden maar wordt je i.i.g. ook niet opgelicht.
Ik vind het overigens wel slim gedaan met die AI foto van een echte winkel. Het wordt tegenwoordig ook steeds lastiger echt van nep te onderscheiden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 13 februari 2025 om 19:56
Chienandalou schreef: ↑13-02-2025 18:34Tsja, bij de grote bekende online winkels zal het produkt kwalitatief misschien wat beter zijn, maar van de meeste bekende/grote merken worden ook nog steeds mensen uitgebuit in de naaiateliers en is het artikel ook niet zomaar duurzaam gemaakt. Je hebt het wél binnen 1 dag in huis, dat wel.
Het gaat in dit topic niet over uitbuiting van de naaisters maar over oplichting van de klant. En de kans daarop is bij de grote webshops een stuk kleiner. De kans op uitbuiting helaas niet echt.
zondag 16 februari 2025 om 10:12
Hoe doe ik dat, weet je dat?
En zou ik dan mijn geld terugkrijgen?
Ik wou dat ik met mijn creditcard betaald had, die heb ik gewoon maar daar heb ik dus ook niet aan gedacht..
Ps. de knop 'bestelling volgen' werkt ook niet. Dan word het bestelnummer niet herkend.
zondag 16 februari 2025 om 10:18
Kopjekoffie1234 schreef: ↑16-02-2025 10:12Hoe doe ik dat, weet je dat?
En zou ik dan mijn geld terugkrijgen?
Ik wou dat ik met mijn creditcard betaald had, die heb ik gewoon maar daar heb ik dus ook niet aan gedacht..
Ps. de knop 'bestelling volgen' werkt ook niet. Dan word het bestelnummer niet herkend.
Nee omdat zij het in China besteld hebben nadat jij het bij hun hebt besteld.
En annuleren gaat niet.
TAFKAPML
zondag 16 februari 2025 om 10:42
Je kan het proberen via email. Dat zij het product in China hebben besteld dat doet er natuurlijk niet toe, dat is hun eigen probleem. Probeer eens een mail zoals dit (geschreven met chatgtp, dat is heel handig voor dit soort dingen)
# Onderwerp: Annulering bestelling [bestelnummer invullen] - Beroep op herroepingsrecht
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven wil ik u informeren dat ik gebruik wens te maken van mijn wettelijk herroepingsrecht met betrekking tot mijn recente bestelling.
## Gegevens van de bestelling:
- Bestelnummer: [vul hier je bestelnummer in]
- Besteldatum: [vul hier de datum in]
- Naam klant: [vul hier je volledige naam in]
- E-mailadres: [vul hier je e-mailadres in]
- Telefoonnummer: [vul hier je telefoonnummer in]
Conform de wet 'koop op afstand' en de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten, heb ik het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen.
Ik wil hierbij mijn volledige bestelling annuleren. Indien de producten reeds zijn verzonden, zal ik deze ongebruikt en in de originele verpakking retourneren zodra ik ze ontvang, conform uw retourbeleid.
Ik verzoek u vriendelijk om het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, terug te storten op het rekeningnummer dat voor de betaling is gebruikt. Graag ontvang ik een bevestiging van deze annulering en informatie over wanneer ik de terugbetaling kan verwachten.
Mocht u nog vragen hebben, dan ben ik bereikbaar via bovenstaande contactgegevens.
Met vriendelijke groet,
[Je volledige naam]
# Onderwerp: Annulering bestelling [bestelnummer invullen] - Beroep op herroepingsrecht
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven wil ik u informeren dat ik gebruik wens te maken van mijn wettelijk herroepingsrecht met betrekking tot mijn recente bestelling.
## Gegevens van de bestelling:
- Bestelnummer: [vul hier je bestelnummer in]
- Besteldatum: [vul hier de datum in]
- Naam klant: [vul hier je volledige naam in]
- E-mailadres: [vul hier je e-mailadres in]
- Telefoonnummer: [vul hier je telefoonnummer in]
Conform de wet 'koop op afstand' en de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten, heb ik het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen.
Ik wil hierbij mijn volledige bestelling annuleren. Indien de producten reeds zijn verzonden, zal ik deze ongebruikt en in de originele verpakking retourneren zodra ik ze ontvang, conform uw retourbeleid.
Ik verzoek u vriendelijk om het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, terug te storten op het rekeningnummer dat voor de betaling is gebruikt. Graag ontvang ik een bevestiging van deze annulering en informatie over wanneer ik de terugbetaling kan verwachten.
Mocht u nog vragen hebben, dan ben ik bereikbaar via bovenstaande contactgegevens.
Met vriendelijke groet,
[Je volledige naam]
zondag 16 februari 2025 om 11:36
Na ontvangst van goederen dus.
Bij bol.com ofzo kun je ook geen bestelling intrekken.
zondag 16 februari 2025 om 12:09
zondag 16 februari 2025 om 18:58
Hoi Charlotta, maar dat is dus het verschil. Dat met jouw vriendin was bij een 'gewone' webshop.Charlotta schreef: ↑16-02-2025 12:09Een vriendin van mij had laatst een vertraagde bestelling bij een ‘gewone’ webshop en die heeft ze via de klantenservice wel kunnen annuleren na wat doorzeuren. Dus dat dit nooit kan is gewoon niet waar. Maar goed, als je dat niet wil dan zit er voor TO niets anders op dan afwachten.
Dat is Luxora niet. Er is ook geen klantenservice, dan moet ik dit via een contactformulier doen. En zelfs dit contactformulier ziet er al 'bijzonder' uit. Als mijn bericht al over zou komen, dan geloof ik nooit dat ik mijn geld terugkrijg.
zondag 16 februari 2025 om 19:15
Een vriendin vanik heeft ook eens geklaagd over zoiets en toen kreeg ze nog een mega korting. Natuurlijk blijft het zonde, maar of je het schip in gaat voor 15 euro of voor 50 euro, dan liever het eerste.Kopjekoffie1234 schreef: ↑16-02-2025 09:53Ik heb een mail gekregen dat de zending vertraagd is vanwege grote vraag naar dit artikel. Of ik nog even geduld heb. Ter compensatie een 20% code voor een nieuwe bestelling.
Fijn he?![]()
Dus ik zou mailen dat je er vanaf ziet. Niet geschoten is altijd mis.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 17 februari 2025 om 15:41
Beetje offtopic, maar klopt inderdaad.
Probeer maar eens een pantalon of lange broek te passen in een dameskledingzaak als je langer bent dan 1.80.
Geheid dat de broek te kort is (been there, done that).
Soms is winkelen in fysieke winkels echt frustrerend als je geen standaard maat hebt,.
zaterdag 1 maart 2025 om 10:49
Gisteren was de bezorger aan de deur geweest maar ik werkte de hele dag.
Zojuist heb ik het pakket opgehaald.
Dus ik heb het toch ontvangen.
Maar... wat een bagger.
Ik had maat xl besteld maar het zou een kind van 10 misschien nog net passen, en de kwaliteit is.. tja.. bagger dus. Na 1 wasbeurt ws of nog meer gekrompen of valt het uit elkaar.
Wat een zonde. Ik schaam me ook dood. Want in plaats van dat het artikel uit Utrecht komt, zie ik als afzender een adres in Frankrijk. Ik zou hier alleen al uit het oogpunt van milieu nooit bewust voor gekozen hebben.
Daarnaast is het artikel ook nog eens made in China, dus ws kinderarbeid.
Alles waar ik zo op tegen ben, en waar ik normaal gesproken ook zo alert op ben, en nu ben ik er gewoon met open ogen ingetuind.
Ik kijk of ik het nog aan een kind in de familie kan doorgeven, anders geef ik het aan de kringloop.
Mensen, koop aub niet bij Luxora, zgn in Utrecht.
Maar... wat een bagger.
Ik had maat xl besteld maar het zou een kind van 10 misschien nog net passen, en de kwaliteit is.. tja.. bagger dus. Na 1 wasbeurt ws of nog meer gekrompen of valt het uit elkaar.
Wat een zonde. Ik schaam me ook dood. Want in plaats van dat het artikel uit Utrecht komt, zie ik als afzender een adres in Frankrijk. Ik zou hier alleen al uit het oogpunt van milieu nooit bewust voor gekozen hebben.
Alles waar ik zo op tegen ben, en waar ik normaal gesproken ook zo alert op ben, en nu ben ik er gewoon met open ogen ingetuind.
Ik kijk of ik het nog aan een kind in de familie kan doorgeven, anders geef ik het aan de kringloop.
zaterdag 1 maart 2025 om 11:05
Sorry, mosterd.
Wat kudt to, kun je verder nog wat?
Telefoonnummer had je gezien van ze?
https://luxorautrecht.nl/pages/retourbe ... 80b9&_ss=r
zaterdag 1 maart 2025 om 11:12
Hier had ik dus ook niet (meer) naar gekekennoglangnietjarig schreef: ↑01-03-2025 11:05Sorry, mosterd.

Ik kan maandag eens proberen te bellen. Een zien of er opgenomen wordt.
En hier zie ik weer een adres in Enschede. Jemig

Ik kan ook nog de retour optie proberen. Verzending is wel voor eigen rekening lees ik. Dus dat risico loop ik dan wel.. dat ik er nog meer aan kwijt ben.
Maar zal eerst eens proberen te bellen maandag. Thanks!
zaterdag 1 maart 2025 om 11:14
Het overkomt zo veel mensen een keer. En door deze situatie heb je nu meer tips om een webwinkel te beoordelen en deze situatie in de toekomst te voorkomen. Niet te groot drama van maken, hoor.Kopjekoffie1234 schreef: ↑01-03-2025 10:49Gisteren was de bezorger aan de deur geweest maar ik werkte de hele dag.
Maar... wat een bagger.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 1 maart 2025 om 11:21
Daar ben ik ook bang voor. Maar ga het wel proberen.
Wat denk je van het retourneren? Moet ik dat dan naar dat adres in Enschede doen (uit de link)?
En denk je dat ik mijn geld dan terug zal zien, of zal ik uiteindelijk alleen maar meer kwijt zijn.
Wat ze ook nog zouden kunnen doen (als er kwade wil achter zit) is dan bijv. beweren dat er iets mee aan de hand is ofzo. Gedragen of beschadigd oid. Ik kan er foto's van maken voor het terugsturen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in