Belastinggeld vakantiegeld extra geld
maandag 24 februari 2025 om 09:06
Daar is ie weer, de extra financien komen er weer aan in de vorm van belastingteruggave of vakantiegeld of een ander soort geld kan ook.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
maandag 24 februari 2025 om 14:18
Ik verwacht niets terug mbt de aangifte inkomstenbelasting. En ik werk bij de overheid, dus ik laat het aan het einde van het jaar uitbetalen. Dan heb ik het hele jaar nog de tijd om extra uren te kopen of andere dingen fiscaal vriendelijk te regelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 24 februari 2025 om 14:31
Wij krijgen beiden geen vakantiegeld: man is zzp-er en mijn vakantiegeld wordt maandelijks verrekend in mijn salaris. Van de Belastingdienst krijgen we nooit wat terug en moeten we alleen maar heel veel betalen. Wij hebben niks te klagen, maar toch mis ik met name het vakantiegeld wel; het voelde toch altijd als een cadeautje.
maandag 24 februari 2025 om 18:26
Met de teruggave van de belastingen in november is het onderhoud van de auto betaald.
We gaan dit jaar niet op vakantie en sowieso stelt mijn vakantiegeld niet veel voor*. Dat kletsje vakantiegeld gaat dus waarschijnlijk naar de spaarrekening.
*Met het bedrag kan ik in 't beste geval een 4-daags weekendje weg.
Voor een hele week of 2 weken vakantie mag ik toch echt stevig opleggen.
We gaan dit jaar niet op vakantie en sowieso stelt mijn vakantiegeld niet veel voor*. Dat kletsje vakantiegeld gaat dus waarschijnlijk naar de spaarrekening.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 24 februari 2025 om 18:36
Wissewis schreef: ↑24-02-2025 18:26Met de teruggave van de belastingen in november is het onderhoud van de auto betaald.
Hoeveel vakantiegeld is in België dan gewoon?
In Nederland is het 8% van het jaarsalaris. Dat is dus een krap maandsalaris extra. Wij kunnen van mijn vakantiegeld, royaal drie weken op vakantie. Hebben dan 100 euro per dag te besteden aan vervoer, verblijf, eten, drinken en vertier. Op de camping in Frankrijk houden we dan nog vaak over.
maandag 24 februari 2025 om 18:46
Geen idee precies wat de berekening is.Speculaastaart schreef: ↑24-02-2025 18:36Hoeveel vakantiegeld is in België dan gewoon?
In Nederland is het 8% van het jaarsalaris. Dat is dus een krap maandsalaris extra. Wij kunnen van mijn vakantiegeld, royaal drie weken op vakantie. Hebben dan 100 euro per dag te besteden aan vervoer, verblijf, eten, drinken en vertier. Op de camping in Frankrijk houden we dan nog vaak over.
Maar de lonen zijn hier over 't algemeen sowieso lager dan in Nederland en ik werk ook nog eens deeltijds.
Bovendien wordt er standaard op vakantiegeld (en eindejaarspremie) meer belastingen ingehouden.
Die krijg je dan in 't beste geval ooit een keer terug als je voor het hele jaar teveel hebt betaald, maar dat is een jaar of wat later.
Het is een leuke extra, maar een hele vakantie krijg ik er toch echt niet van betaald.
Met 100 euro per dag spring ik overigens niet ver.
Alleen al een nacht hotel of B&B en ik ben tegenwoordig 140 euro verder.
Dan ben ik nog niet ter plaatse, heb geen hap gegeten en nog geen museum of terras gezien.
wissewis wijzigde dit bericht op 24-02-2025 18:50
16.12% gewijzigd
Is dit nu later?
maandag 24 februari 2025 om 18:48
Mijn vakantie geld is elke x maar net iets meer als de helft van mijn netto maand salarisSpeculaastaart schreef: ↑24-02-2025 18:36Hoeveel vakantiegeld is in België dan gewoon?
maandag 24 februari 2025 om 18:51
WorkMomNia37 schreef: ↑24-02-2025 18:48Mijn vakantie geld is elke x maar net iets meer als de helft van mijn netto maand salaris
8% van je bruto salaris is in Nederland gebruikelijk. Dat percentage staat er ook bij op je loonstrook. Geen idee of dat bij jou dan wel klopt.
maandag 24 februari 2025 om 19:01
Nou, inderdaad. Vakantiegeld komt pas over 3 maanden en ik heb nog niet eens belastingaangifte gedaan, dus dat duurt ook nog wel even. Van het vakantiegeld heb ik al wel deels uitgegeven: aan extra vrije dagen. Verder gaat alles op de spaarrekening en als we een grote uitgave hebben, gaat er weer geld van de spaarrekening af.
maandag 24 februari 2025 om 21:48
Ondernemer hier, dus ook geen teruggaves of vakantiegeld. Maar zet wel altijd veel te ruim apart voor de aanslag en vorig jaar had ik ook nog eens veel zakelijke kosten. Ik hoop dus dat er best veel overblijft van de belastingpot. Dat gaat dan in de spaarpot voor een verbouwing van onze bovenverdieping.
dinsdag 25 februari 2025 om 06:52
Ik heb de vakanties al zo goed als betaald.
Moet nog 1 vlucht boeken en nog 1 hotel voor het einde van onze rondreis.
Belastinggeld en vakantie geld zet ik op de spaarrekening. Geen specifiek doel voor nog.
Vorig jaar kreeg ik een flink bedrag van de belastingdienst. Hoop dat ze mij dit jaar weer gunstig gezind zijn!!
1 maart doe ik meteen de aangifte
Moet nog 1 vlucht boeken en nog 1 hotel voor het einde van onze rondreis.
Belastinggeld en vakantie geld zet ik op de spaarrekening. Geen specifiek doel voor nog.
Vorig jaar kreeg ik een flink bedrag van de belastingdienst. Hoop dat ze mij dit jaar weer gunstig gezind zijn!!
1 maart doe ik meteen de aangifte
dinsdag 25 februari 2025 om 08:01
Hier had ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Dat er geen 13e maand en vakantiegeld in pensioen zitten. Nou ja, het zit er wel in maar wordt maandelijks uitbetaald, lees ik, dus je moet het zelf opzij zetten.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 25 februari 2025 om 09:27
Wij zijn aan het verbouwen en waarschijnlijk staat spaarrekening op nul als alles betaald is. We krijgen naar verwachting bijna 3500 terug van belastingdienst (geen voorlopige teruggave aanstaan) dus dat gaat naar spaarrekening en meubels.
Dit jaar gaan we op vakantie van vakantiegeld van man en mijn vakantiegeld gaat ook naar de spaarrekening. (En als het in budget past gaan we in oktober naar Disneyland Parijs als jongste groot genoeg is)
Dit jaar gaan we op vakantie van vakantiegeld van man en mijn vakantiegeld gaat ook naar de spaarrekening. (En als het in budget past gaan we in oktober naar Disneyland Parijs als jongste groot genoeg is)
dinsdag 25 februari 2025 om 12:30
Als gepensioneerde krijg je van de SVB (AOW) zeker wel vakantiegeld https://www.svb.nl/nl/aow/bedragen-aow/vakantiegeld.
Van pensioenfondsen krijg je ook vakantiegeld, maar het ene pensioenfonds betaalt dit maandelijks uit en het andere 1x per jaar.
dinsdag 25 februari 2025 om 15:50
dinsdag 25 februari 2025 om 16:21
Dat is een wettelijke verplichting dat ze dat uiterlijk eind februari moeten versturen.WorkMomNia37 schreef: ↑25-02-2025 15:50Die kreeg ik ook binnen, ze ruiken dat er geld aan komt. Komen ze het gelijk halen![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in