Belastinggeld vakantiegeld extra geld
maandag 24 februari 2025 om 09:06
Daar is ie weer, de extra financien komen er weer aan in de vorm van belastingteruggave of vakantiegeld of een ander soort geld kan ook.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
woensdag 26 februari 2025 om 06:09
Ik was niet op de hoogte dat dit uiterlijk eind febr opgestuurd zou moeten worden. Ik wacht nog op op de afvalstoffenheffing. Ik wil die betaald hebben, dan hebben wij toch wat meer overzicht.
woensdag 26 februari 2025 om 07:52
Ik krijg geen vakantiegeld want ben zelfstandige. Maar spaar wel zelf. Vriend krijgt wel vakantiegeld. Daarmee, plus datzelfde bedrag wat ik heb gespaard is de laatste aflossing van onze hypotheek. Dit jaar nog maar een heel een beetje. Daarvoor stopten we er veel meer af zodat we binnen 20 jaar hypotheek vrij waren wat dus gelukt is. Scheelt enorm in de lasten.
woensdag 26 februari 2025 om 09:40
Sinds ik vorig jaar een andere baan heb heb ik meerdere momenten met "extra" geld.
- Februari: Compensatie uren uitbetaald
- Mei: Vakantiegeld
- Mei: Teruggave teveel betaald eigen risico.
- Mei: Afrekening Gas en Licht (betaal standaard teveel)
- Juni: Zorgtoeslag van 2024 (laat ik 1x per jaar uitbetalen)
- Juni: Huurtoeslag van 2024 (ook 1x per jaar)
- November: Eindejaarsuitkering
Geen hypotheek dus ook geen teruggave van belasting.
Zorg en huurtoeslag hebben we vanaf vorig jaar pas recht op. Daarvoor was het inkomen te hoog. We laten het jaarlijks achteraf uitbetalen om geen verrassingen te krijgen wegens wisselende inkomsten.
Het meeste geld gaat op aan vakanties en weekenden weg.
- Februari: Compensatie uren uitbetaald
- Mei: Vakantiegeld
- Mei: Teruggave teveel betaald eigen risico.
- Mei: Afrekening Gas en Licht (betaal standaard teveel)
- Juni: Zorgtoeslag van 2024 (laat ik 1x per jaar uitbetalen)
- Juni: Huurtoeslag van 2024 (ook 1x per jaar)
- November: Eindejaarsuitkering
Geen hypotheek dus ook geen teruggave van belasting.
Zorg en huurtoeslag hebben we vanaf vorig jaar pas recht op. Daarvoor was het inkomen te hoog. We laten het jaarlijks achteraf uitbetalen om geen verrassingen te krijgen wegens wisselende inkomsten.
Het meeste geld gaat op aan vakanties en weekenden weg.
zaterdag 1 maart 2025 om 08:30
Nee zeg. Ergens in april ga ik eens kijken wat eruit komt. Als het bedrag meevalt dat ik moet betalen, druk ik gelijk op versturen. Anders denk ik er nog even over of vraag ik uitstel.WorkMomNia37 schreef: ↑01-03-2025 08:23Hebben jullie direct aangifte gedaan, of wachten jullie even? Ik wacht meestal een paar dagen tot de ergste drukte eraf is, qua vastlopen van het systeem enz.
zaterdag 1 maart 2025 om 08:56
Yes, een uur geleden ofzo. Geen last van inlogproblemen.WorkMomNia37 schreef: ↑01-03-2025 08:23Hebben jullie direct aangifte gedaan, of wachten jullie even? Ik wacht meestal een paar dagen tot de ergste drukte eraf is, qua vastlopen van het systeem enz.
zaterdag 1 maart 2025 om 09:37
We zijn net verhuisd dus de spaarrekeningen zijn wel een beetje leeg.
Belastinggeld gaat daar dus direct naar toe. Vakantiegeld ook, want vakantie is al voor een groot deel betaald.
Daarnaast krijg ik ook mijn bonus altijd in april uitbetaald. Die gaat ook naar de spaarrekening.
Belastinggeld gaat daar dus direct naar toe. Vakantiegeld ook, want vakantie is al voor een groot deel betaald.
Daarnaast krijg ik ook mijn bonus altijd in april uitbetaald. Die gaat ook naar de spaarrekening.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 1 maart 2025 om 10:09
zaterdag 1 maart 2025 om 10:12
Ja, gegevens zijn vooringevuld
zaterdag 1 maart 2025 om 10:21
Net al aangifte gedaan. Geen problemen gehad met drukte.
We zijn onze bovenverdieping aan het verbouwen. De teruggave van de belasting en teveel betaalde voor gas en licht gaan gebruikt worden voor een deel van de kosten van de verbouwing.
Ik heb IKB. Deze laat ik aan het eind van het jaar uitbetalen. Vaak koop ik hier nog wel 1 a 2 weken vakantieuren van.
We zijn onze bovenverdieping aan het verbouwen. De teruggave van de belasting en teveel betaalde voor gas en licht gaan gebruikt worden voor een deel van de kosten van de verbouwing.
Ik heb IKB. Deze laat ik aan het eind van het jaar uitbetalen. Vaak koop ik hier nog wel 1 a 2 weken vakantieuren van.
sansi wijzigde dit bericht op 01-03-2025 10:57
0.42% gewijzigd
zaterdag 1 maart 2025 om 10:28
Ja aangifte verstuurd, vannacht om een uurtje of 4 lukte het me om in te loggen.WorkMomNia37 schreef: ↑01-03-2025 08:23Hebben jullie direct aangifte gedaan, of wachten jullie even? Ik wacht meestal een paar dagen tot de ergste drukte eraf is, qua vastlopen van het systeem enz.
zaterdag 1 maart 2025 om 13:18
Vanochtend om 8 uur al gedaan. Enige nadeel was dat je via app alleen machtiging kan krijgen met digiD app en die heeft man niet. Maar via website geen problemen.WorkMomNia37 schreef: ↑01-03-2025 08:23Hebben jullie direct aangifte gedaan, of wachten jullie even? Ik wacht meestal een paar dagen tot de ergste drukte eraf is, qua vastlopen van het systeem enz.
Krijgen €3325 terug
zaterdag 1 maart 2025 om 22:35
Mijn IKB zet ik maandelijks op mijn beleggingsrekening. Natuurlijk is een bak geld ineens wel lekker, maar nu heb ik er het hele jaar rendement van. Ik heb ook 70 euro VT per maand. Die zou ik beter stop kunnen zetten want meestal moet ik zo’n 500 euro terugbetalen. Wat heel gek is, want ik betaal 3000 hypotheekrente per jaar, maar kennelijk zit er dan toch iets in de bijtelling of afbouw van heffingskortingen wat me zoveel geld kost.
zondag 2 maart 2025 om 15:33
Net gedaan, 1 vastloper. We krijgen best wel wat terug. Zal door de giften komen. Gaat denk ik naar de vakantie toe.WorkMomNia37 schreef: ↑01-03-2025 08:23Hebben jullie direct aangifte gedaan, of wachten jullie even? Ik wacht meestal een paar dagen tot de ergste drukte eraf is, qua vastlopen van het systeem enz.
donderdag 6 maart 2025 om 16:03
ik heb op 1 maart gelijk aangifte gedaan. Dat doe ik altijd, dan kan ik het niet vergeten. Wij krijgen dit jaar extra terug omdat we dit jaar een huis hebben gekocht en we alle kosten ook konden aftrekken plus de gewone rente aftrek
Aangezien we een huis hebben gekocht is de spaarrekening aardig geslonken en we willen nog veel meer dingen verbouwen dus geld gaat denk ik gewoon op de spaarrekening om het aan te vullen. Ik wil nog wel mijn buitenkeuken er van betalen.
Vakantiegeld van beide gaat naar onze gezinsvakantie.
Aangezien we een huis hebben gekocht is de spaarrekening aardig geslonken en we willen nog veel meer dingen verbouwen dus geld gaat denk ik gewoon op de spaarrekening om het aan te vullen. Ik wil nog wel mijn buitenkeuken er van betalen.
Vakantiegeld van beide gaat naar onze gezinsvakantie.
vrijdag 7 maart 2025 om 09:51
Hier ook, ik kreeg zelfs 200 euro terug, terwijl ik vorig jaar 1000 euro moest betalen. Geen idee waarom, maar ik heb snel op verzenden gedrukt:)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in