Vraag Hypotheek/lening familie zoveel mogelijk lenen graag.
dinsdag 25 februari 2025 om 16:30
Goedendag,
Ben een jongeman van 29 die eindelijk een hypotheekie kan krijgen met wat spaargeld erbij moet het gaan lukken voor m'n eerste huis.
Nu was ik laatst bij de hypotheekadviseur en daar kon ik een x aantal bedrag lenen, maar gaf aan als je bij jou ouders nog wil lenen dan heeft dat niet zoveel zin want dan gaat je hypotheek weer omlaag.. Dus als ik bijv 180.000 bij de Rabobank kan krijgen en van m'n ouders wil ik 15.000 lenen, dan halen ze dat bedrag er bij de rabobank af, zodat ik evengoed totaal op 180.000 kom. (snap ik aan de ene kant wel, hun willen dat je het terug kan betalen, en dat gaat me ook zeker lukken)
Iemand een idee hoe ik 15000 extra kan lenen bovenop m'n hypotheek bedrag zegmaar, zodat ik meer kan bieden op een huis (moet namelijk dat bedrag extra lenen van m'n ouders, anders gaat het hem net niet worden)
Thanks!
Ben een jongeman van 29 die eindelijk een hypotheekie kan krijgen met wat spaargeld erbij moet het gaan lukken voor m'n eerste huis.
Nu was ik laatst bij de hypotheekadviseur en daar kon ik een x aantal bedrag lenen, maar gaf aan als je bij jou ouders nog wil lenen dan heeft dat niet zoveel zin want dan gaat je hypotheek weer omlaag.. Dus als ik bijv 180.000 bij de Rabobank kan krijgen en van m'n ouders wil ik 15.000 lenen, dan halen ze dat bedrag er bij de rabobank af, zodat ik evengoed totaal op 180.000 kom. (snap ik aan de ene kant wel, hun willen dat je het terug kan betalen, en dat gaat me ook zeker lukken)
Iemand een idee hoe ik 15000 extra kan lenen bovenop m'n hypotheek bedrag zegmaar, zodat ik meer kan bieden op een huis (moet namelijk dat bedrag extra lenen van m'n ouders, anders gaat het hem net niet worden)
Thanks!
donderdag 27 februari 2025 om 08:25
TO heeft het geld nu nodig en verwacht met zijn inkomsten later te kunnen schenken aan zijn ouders.Lila-Linda schreef: ↑27-02-2025 08:21dan moet je niet zeggen "van plan te doen"
TO heeft het geld nodig
donderdag 27 februari 2025 om 08:39
Komt op hetzelfde neer. Het gaat erom wat het juridisch is, niet hoe je het noemt.
donderdag 27 februari 2025 om 08:42
donderdag 27 februari 2025 om 08:46
Nee, dit is dus geen hypotheekfraude.Pelle schreef: ↑27-02-2025 07:35Hypotheekfraude is wel degelijk strafbaar. De vraag is of dit onder hypotheekfraude valt. Het niet opgeven van een studieschuld is in ieder geval wel strafbaar.
Wanneer u onder valse informatie een hypotheek (hypothecaire lening) verkrijgt, dan spreken we van hypotheekfraude.
Niet alle foute documenten of valse gegevens leiden automatisch tot hypotheekfraude. Je moet opzettelijk gehandeld hebben. Hiermee wordt bedoeld dat je de bedoeling of intentie had om de geldverstrekker (de bank) om de tuin te leiden
Hypotheekfraude is een vorm van oplichting, waardoor er op hypotheekfraude hoge straffen kunnen staan (waaronder ook een gevangenisstraf). De straf die u opgelegd kan worden is afhankelijk van het aantal vervalsingen en het geldbedrag.
donderdag 27 februari 2025 om 08:56
Dat vind jij dom, oké, dat kan.Lila-Linda schreef: ↑27-02-2025 08:42nee, het gaat erom, dat TO dom bezig is
als hij met zijn ouders een lening afspreekt, maar het een 'schenking' noemt
In ieder geval spreekt hij geen lening af, want er is geen terugbetalingsverplichting.
donderdag 27 februari 2025 om 09:14
er is nog helemaal niks afgesproken he?
TO wil zijn ouders gaan vragen om een schenking. En als dat lukt is, dat super
Maar verborgen meer lenen dan wijs is.... is dom

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in