Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 882 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ja dat viel even tegen wel vanochtend. De verwachting is dat vanmiddag de zon nog even doorkomt. Het blijft komende week gelukkig wel droog en zonnig
Zonnig? Hier is het mistig.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
yasmijn schreef:
11-03-2025 10:01
Zonnig? Hier is het mistig.
Ja hier is het ook grijs. Maar goed, deze mooie dagen zijn toch weer even in the pocket.
En het wordt steeds langer licht, dus de goede tijden komen er aan en we kregen even een voorproefje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gisteren regen, vandaag grijs… Maar de afgelopen week was wel erg lekker. Zondag met een vriendin, haar dochters en de mijne de stad in geweest en gewoon genoten van de zon. Dat de :sun: maar heel snel terug mag komen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Volgende week weer dubbele cijfers.

Het komt goed!
Gister zijn ik en mijn dieren zeiknat geregend. Als iets irritanter is dan nat zijn, dan is het wel natte dieren hebben waarvan je vervolgens niet weet wat je ermee aan moet. O_o
Vandaag is het een lichte dag! (tot nu toe)
Yes! En ik zie alweer 15 graden op de planning staan! Top lente weer! :cheer:
Ugli schreef:
13-03-2025 09:06
Yes! En ik zie alweer 15 graden op de planning staan! Top lente weer! :cheer:
:jump:
Ik vind het wel fris weer hoor, het had van mij mogen aanblijven die dubbele cijfers en de zon.

Het is gelukkig wel licht, mager zonnetje en vrij veel bewolking.
De dikke jas en de sjaal kunnen nog niet de kast in.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Het trekt hier al weer dicht.
Ladylola2022 schreef:
13-03-2025 11:37
Ik vind het wel fris weer hoor, het had van mij mogen aanblijven die dubbele cijfers en de zon.

Het is gelukkig wel licht, mager zonnetje en vrij veel bewolking.
De dikke jas en de sjaal kunnen nog niet de kast in.
Nee maar kan dat ooit in maart? Volgens mij duurt het nog tot mei voor de dikke jas echt weg kan (of als je pech hebt zoals vorig jaar...Juli :lol: ).
Ugli schreef:
13-03-2025 11:41
Nee maar kan dat ooit in maart? Volgens mij duurt het nog tot mei voor de dikke jas echt weg kan (of als je pech hebt zoals vorig jaar...Juli :lol: ).
Dit inderdaad. Maar ik vond het vanmiddag wel weer erg lekker met die zon! Uurtje buiten gelopen en de sjaal kon in ieder geval af. Hopelijk krijgen we ook een mooi weekend, ik heb nog niet naar de voorspellingen gekeken.
Ben de laatste paar dagen echt weer depri en chagrijnig. Hadden we eerst mooi weer en nu is het weer koud met nachtvorst :'(
Nachtvorst maakt me niet zoveel uit, in de nacht lig ik lekker in mijn bed.
Vind het rotter dat het overdag zo koud is, veel wind ook, die snijdende wind.

Volgende week ziet het er wel prima uit, en daarna toch weer wat regen in de voorspelling ( voor wat het waard is, want voorspellen blijft voorspellen natuurlijk)

Maar dat het nu eindelijk in de dubbele cijfers mag blijven met veel zon is wel heel wenselijk.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik ben - hoewel ik meer van warmte hou en een zomerliefhebber ben - heel erg van weer dat bij de betreffende periode (seizoen/maand hoort).

Voor maart betekent dat tussen de 2 en 11 graden. Ongeveer 4 lente-dagen. Ongeveer 4 uur zon per dag en ongeveer nog 9 dagen vorst.

Alles wat meer is - en dan bijvoorkeur zon (nog boven temperatuur) - vind ik nu dus mooi meegenomen.
Vorige week en komende week vind ik een cadeautje, deze week iets minder. En de nachtvorst neem ik voor lief. Maar persoonlijke voorkeuren ten spijt, mogen we met deze maart al heel blij zijn.

Hier al eerder gehad over een collega. Die bij normale zomerdagen (wanneer het gewoon een graad of 28 is met veel zon) of overeenkomstige nazomerdagen begin september met een aangename 22 graden (ook normaal) loopt te mekkeren alsof er een kudde schapen langskomt dat het “toch echt niet normaal is dat het zo warm is” en dat “de winter veel beter is omdat mensen dan binnen zitten en ze er geen last van heeft”.
Tja, ook dan passend bij de tijd van het jaar. En omdat ik me daar soms echt aan kan ergeren (en ik niet alleen, de onopvallende, rollende ogen bij andere collega’s zijn subtiel doch merkbaar voor de gelijkgestemden), probeer ik het omgekeerd ook maar niet te doen. En dus vooral uit te kijken naar de mooie dagen en de dagen die meer passen bij maart ok maar voor lief te nemen.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Ik ken mensen die altijd klagen over het weer. Het is nooit goed. In de winter is het te koud of te nat. In de zomer is het te warm en te heet. Wat WIL je! :proud:

Ik klaag eigenlijk alleen het meeste in de winter. Voor de rest is het mij niet snel te warm. Ik verdraag hitte heel erg goed.
Ja ik kan niet zo goed tegen dat geklaag. En ook geklaag als een ander zegt ' heerlijk weer he', maar jij vindt dat dan vervelend want jij houdt van kou en regen. Het regent en is koud 9 maanden per jaar, mag een ander ook een keer genieten? Waarom niet blij zijn voor een ander maar gelijk weer zeikerig reageren.
Klagen over het weer vind ik oprecht heel gezellig.
Maar het moet niet ontaarden in verongelijkt gedoe van 'JULLIE hebben altijd mooi weer en WIJ nooit dus het is HEEL GEMEEN van Jeroen van Inkel dat ie zegt dat mooi weer is want IK vind het helemaal geen mooi weer en DAAR mag Jeroen ook wel eens rekening mee houden!!11!'
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
16-03-2025 16:25
Klagen over het weer vind ik oprecht heel gezellig.
Maar het moet niet ontaarden in verongelijkt gedoe van 'JULLIE hebben altijd mooi weer en WIJ nooit dus het is HEEL GEMEEN van Jeroen van Inkel dat ie zegt dat mooi weer is want IK vind het helemaal geen mooi weer en DAAR mag Jeroen ook wel eens rekening mee houden!!11!'
ja dat dus. Boos omdat een ander het mooi weer vindt maar jij niet.
Vandaag vond ik het, ondanks het windje, een heerlijke dag! Lekker kunnen rondwandelen in Drimmelen en buiten een bakje kibbeling op. I love it!
Veel buiten geweest en het was fris maar ook zonnig.

Genoeg om even van op te peppen.

Als je nu 25 graden verwacht zul je dus altijd teleurgesteld raken.
Hoewel het echt nog wel heel koud was, ben ik echt weer opgeknapt van de zon vandaag. Weer een uurtje gewandeld en op sommige momenten was het echt warm en op andere momenten had ik echt het gevoel dat ik aan het bevriezen was. Kwam echt door die snijdende wind. Ik kreeg er ook echt oorpijn van. Maar die zon ☀️ 🤩🤩 Zo lekker!

Ik kan vooral niet tegen mensen die klagen omdat anderen genieten van bepaald weer. Dat mensen meteen de hele dag buiten willen zijn en dingen doen en vrolijk zijn, heerlijk toch? Ik hou niet van sneeuw en ijs, maar vind het wel gewoon heel leuk dat anderen er blij van worden. Ik blijf dan gewoon lekker binnen. En als het dan eindelijk eens warm en zonnig is, mogen anderen daarvan genieten. Zwoele zomeravonden zijn op 1 hand te tellen, laat mensen dan gewoon lekker een keer ‘s avonds buiten plezier hebben.
Blackstarr schreef:
16-03-2025 20:13

Ik kan vooral niet tegen mensen die klagen omdat anderen genieten van bepaald weer. Dat mensen meteen de hele dag buiten willen zijn en dingen doen en vrolijk zijn, heerlijk toch? Ik hou niet van sneeuw en ijs, maar vind het wel gewoon heel leuk dat anderen er blij van worden. Ik blijf dan gewoon lekker binnen.
Ja dat. Ik kan niet schaatsen en dat vind ik soms best wel eens jammer. Maar ik gun het andere mensen zeker wel. Zo vaak komt het niet voor dat je hier op natuurijs kan schaatsen, dus als andere mensen daar gelukkig van worden, dan vind ik dat fijn voor hun. Ik blijf wel bij de kachel zitten :D
Ik ken gelukkig niemand die boos wordt als ik zeg dat ik het mooi weer vind terwijl de ander het geen mooi weer vindt. Zouden die ook boos worden als ik zeg dat ik van chocola hou terwijl zij daar niet van houden? :lol:

Heb me van de week een keer goed vergist in de temperatuur en in plaats van mijn dikste winterjas met sjaal en handschoenen een dunnere winterjas zonder sjaal en handschoenen op de fiets aan gedaan. Dat heb ik mooi geweten, werd toen ik thuis kwam niet meer warm zo koud had ik het.

Morgen en dinsdag nog 10 graden maar daarna kruipt het omhoog naar 16, 17 en zelfs 18! :sun: :jump: :cheer2: Can't waaaaaaaiiiitttt! Helaas dan precies in het weekend terug naar 14 maar ook dat is beter dan de 7 graden van vandaag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven