Hier mag alles zijn en ook weer verdwijnen - 4

06-12-2024 09:04 2622 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en hulpvaardig besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom de vraag om niet te quooten zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Iedereen gelezen....
hier helemaal uit contact, letterlijk, omdat mijn telefoon stom doet (bug na update).

Het lukt niet om hier inhoudelijk te reageren.
Er gebeurt zoveel.

Huilend wakker worden na een droom,
troost van de kat bij me in bed.
Nog nooit gebeurd, huilend wakker worden.

Misschien omdat ik ergens vorige week gevraagd heb aan mijn beschermers (en dat zijn er veel) om een stapje opzij te doen, zodat ik beter zicht krijg op de allerjongste delen die zo veel pijn en verdriet hebben. Goed om te ervaren dat er binnenin geluisterd wordt..

Ik krijg zoveel meer zicht op mijn systeem. Hoe het werkt, hoe er voor elkaar gezorgd wordt. Zonder dit alles was ik er al heel lang niet meer geweest. Als kind wilde ik al 'vertrekken'. Ouders waren gekmakend, op verschillende manieren. Ik voel nu soms zoveel compassie voor mijn jongste delen die het zo zwaar hebben gehad.

Voel ze nu ook op de achtergrond terwijl ik dit schrijf.
Ze beginnen zich erkend te voelen.

Soms vraag ik me ineens ook af of de gebeurtenissen het ergste waren, of het niet gezien, niet verzorgd, niet gehoord, niet erkend worden. Genegeerd worden. Gewoon een ding. Dat is het gevoel wat ik meenam, heel lang mijn verdere leven in.

Oh ja, ze laten nu van zich horen.
En ik probeer steeds beter te luisteren.
Het mag. Het is niet meer gevaarlijk. Niemand gaat lachen.
Misschien begint dat besef heel langzaam binnen te komen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
.
anoniem_67dc0e7123fed wijzigde dit bericht op 18-03-2025 23:54
99.93% gewijzigd
.
anoniem_67dc0e7123fed wijzigde dit bericht op 18-03-2025 23:54
99.05% gewijzigd
Ik ben er nog hoor dames.

Maar ik merk dat ik het even lastig vind.
Wij zitten bijna allemaal nog in een omgeving die niet echt veilig is en ik merkte dat die beschuldigd mij heel erg triggert ik doe er alles aan om mijn gezin veilig te krijgen en nee dat is totaal niet makkelijk. Daar kan ik in beamen.

Maar door dat ik al 24 jaar gestalkt en beschuldig word van zijn dood en in mijn geboorte dorp door vele met de nek aangekeken kan worden.

Kan ik de situatie echt wel indenken hoe het voelt.
Net zoals de meeste hier.
.
anoniem_67dc0e7123fed wijzigde dit bericht op 18-03-2025 23:52
98.63% gewijzigd
Lieve, lieve Avo en Friet,

Kunnen jullie zien dat Elefante volledig in de dramadriehoek zit (aanklager, slachtoffer) en dat er voor haar geen enkele ruimte is tot reflectie en tot mildheid (naar zichzelf en de ander)? En dat het echt, op geen enkele wijze, nergens, met jullie te maken heeft?

Want jullie hebben gelijk. Alletwee. En dat is de reden van mijn eerste post na de aanval op Friet. Maar jullie hebben alletwee meer dan genoeg shit op jullie bord om je op te laten naaien of je mee te laten trekken in de dramadriehoek. Door iemand die hier (nog) geen vaste gast is en zich ook nog niet heel empatisch heeft gedragen tegen de vaste gasten hier.

Open deuren beleid, maar wel met in achtneming van de huisregels.

(En wat goed dat jullie voor jezelf opkomen. Want ja: een nieuwe gast die kennelijk niets heeft ingelezen maar wel claimt het slechter te hebben dan de rest... is bijzonder).

Dus aanschouwen. Verwonder. Schut je hoofd. En laat wat van haar is bij haar. Het zegt geen donder over jullie.

(Wat me doet denken aan een liedje van het klein orkest...)
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
O hanke ik vind het zo knap die stappen die je nu onderneemt.

Ik durf deze stap al heel lang niet te nemen. Ik heb vooral in mijn terugvallen heel veel last van coproductie.

Mijn therapeut probeert mij elk jaar de stap te laten nemen.

Afgelopen week bij mijn vader in het ziekenhuis had ik er ook veel last van zijn afdeling ligt tegen over de jeugdafdeling.

Ik ben dan gewoon in gesprek met mijn man en ik zie dan gewoon mijn jongere ik lopen te mokken richting de afdeling. En mijn man merkt dan ook dat ik boos/geïrriteerd ben terwijl we het over onze vakantie in Spanje hadden. En dat zijn zulke vage herbeleving die zo echt zijn.
Lucy je bent lief

Net zoals advo en olly en iedereen.

Ik zie het wel en morgen voel ik het.
Integendeel Friet. (als reactie op evt iets verkeerd gedaan hebben)
Jij kreeg een 'jij bak' van jou daar die totaal ongegrond was.

Ik snap zo goed wat dat met je moet doen.
Zeker met een achtergrond in stalking en de nasleep ervan. Ik heb in mijn omgeving gezien hoe diep dat ingrijpt. De ontreddering die dat bij de gestalkte oproept. Maar wat ik ook gezien heb is het hele circus van mensen in diens omgeving die meer baat hadden bij de gestalkte nadelig benaderen, dan zelf goed te luisteren, zelf na te denken en dan te gaan voor wat waar, juist, goedaardig en veilig is.

Hoe pijnlijk het is dat je dan als gestalkte alleen staat. Onbeschermd.

Dat laten we jou hier niet gebeuren.

Ben heel blij met je post Avo. Ik koembaja even mee.

En Lucy, I second that.

Mij viel op dat in eerste instantie gevraagd werd om suggesties, om input. En toen die, zeer netjes beschreven (en zeker herkenbaar, ook voor mij in mijn ontwikkeling) verschenen in dit topic, daar onrijp gedrag reacties kwamen. Punt.
hanke321 wijzigde dit bericht op 17-03-2025 20:26
35.40% gewijzigd
Ik heb trouwens vandaag dé brief gekregen. Vanaf deze maand ga ik naar 70% van mijn salaris. Dat is gewoon 1/3e minder.

Als ik 50% van mijn uren besteed aan reintegratie activiteiten, krijg ik 5% opslag, dus dan ga ik naar 75%. En nu ben ik van alles aan het bedenken om die extra 3 uur per week te werken (waar gaat het over...?), maar eigenlijk weet ik dat dat niet kan.

Met man alle vaste lasten doorgelopen, maar op wat peanutbedragen (netflix, spotify) valt er niet veel te bezuinigen. Dus nu druk in de weer om te kijken hoe we op eten ed kunnen bezuinigen. Dat moet kunnen, als ik prijsbewuster ga zijn in aankopen.

Focking hell, 1/3 minder... (en ik wist dat het eraan zat te komen. Maar het mijn hoofd een beetje in het zand gestoken geloof ik...)

Slimste zou zijn om ons huis te verkopen denk ik, en kleiner te gaan wonen. Maar vindt maar eens een ander huis. Waarbij de vaste lasten dan ook echt lager zijn, want onze hypotheekrente was echt historisch laag... Daarbij: wat als ik nu wel kan reïntegreren binnen 8maanden...

Ik wil me niet ook nog eens bezig moeten houden met een dak boven mijn hoofd, geloof ik :|
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
EV wat dapper dat je dit nu aan durft te kijken. Iets ergs meemaken doet pijn. Daarin alleen zijn, onveilig om te delen, dat doet minstens zo veel kwaad. Zachte knuffel voor de kleine delen, wat een dappere dodo's dat ze zich nu laten zien aan de veilige volwassene die jij nu bent.

Friet jij deed niets verkeerd. Je deed wat wij hier allemaal doen: meeleven en proberen mee te denken en daarbij belicht je soms een perspectief dat de ander niet zo ziet. Daarin zit ook juist de kracht van dit topic, compassie en begrip en tegelijk juist door eigen ervaring inzicht in de nuances van coping en alles er omheen. Ik hoop dat je je zo welkom blijft voelen als hiervoor.
What a nuanced anxiety
Ik snap je Friet. Trigger en regulatie, je kan het nog zo goed weten maar soms heeft het tijd nodig.

Maar wilde het wel gezegd hebben.

Het is niet jouw schuld, en jij hoeft hier niet in mee te gaan.
Lucy je klinkt als de moederleeuwin van dit topic en I :heart: it.

En ja joh, financiële stress kan er ook nog wel bij toch? :P Dit komt goed, dat geloof ik. Klinkt vooral als weer iets stoms waar je energie aan moet besteden, balen is dat. Vindt man kleiner wonen ook een goede optie?
What a nuanced anxiety
@lucy je kan je er nog zo op voorbereiden die brief zwart op wit is altijd heftig.

Bij ons heb je bij de gemeente mensen werken, die mee kunnen kijken op je financiële plaatje. Soms is dat wel fijn aangezien zij vaak ook alle regelingen kennen.

@tyce ik voel me zeker nog welkom.
Friet, raadt eens wat mijn werk is....
lucy wijzigde dit bericht op 17-03-2025 23:49
0.00% gewijzigd
@lucy oeps haha dan weetje de weg ;-)
Ja, en ook dat ik nergens recht op heb :mrgreen:
Tyche, ik weet niet of de titel me past. Maar wat lief :heart:
Op de vraag of het te doen is, voor mij nu, mwah. Heb het lastiger dan ik zou willen. Heb een pak koekjes op, gelukkig posh koekjes zodat een pak een ons is en geen pond. Koken is me niet gelukt. Maar met enorm verantwoorde crackers, wat beleg en fruit kom ik ook een heel eind. En ik ben doorgedenderd vandaag met nuttige dingen voor anderen, die prima gingen en leuk waren om te doen. Maar de onrust, die werkte ik er wat mee weg merk ik nu.

Sjees, Lucy, de financiën kan er ook nog wel even bij (emoticon met in circel vliegende vogeltjes) . Blegh.
Tegelijk denk ik wat sterk, mooi, gaaf dat je samen met man naar het financiële plaatje bent gaat kijken. Niet alleen. Niet kop in zand. En ga ajb niet in achtertuin van ouders staan. Iets met punten en gezonde grenzen voelen. En schuldgevoel mag in de kliko (en als dat niet lukt, houden we hier toch gewoon van je :hug: ).
Nouja, ik hou echt zielsveel van mijn ouders. En heb het een jaar geleden echt overwogen, toen de. Gemeente toestemming gaf om te bouwen op hun grond. Ergens zou ik het nog fijn vinden, ivm mantelzorg en in de buurt zijn zodat zij lang thuis kunnen wonen.

Dat dorp van 800 inwoners... dat schrikt me echt vele malen meer af :).

(Maar mijn psych zei vorig jaar hetzelfde: dat haar alarmbellen aangingen en iets met grenzen en te dichtbij enzo...)
O en Hanke: dat afleiding helpend is om te blijven staan snap ik wel. En dat het je savonds overdonderd ook.

En dat je koekjesdrang bij een klein pakje posh koekjes blijft vind ik meer dan ontzettend uitermate knap.

En nu kan ik heel leuk "voelen helpt het beste" zeggen. Maar dan moet ik in de spiegel kijken. En daarheb ik zwart plastic ophangen. Dus dat gaat niet.

*pakt de veel te dure, maar in de aanbieding zijnde lindt-ballen en kijkt de andere kant op*
Lieverds, ik bewonder jullie duidelijkheid van vandaag. Duidelijkheid in iemand willen bijstaan, in jezelf en je bedoelingen willen uitleggen, maar ook duidelijkheid over waar jullie grenzen liggen. Persoonlijk, en in dit topic. Hulde, want grenzen aangeven is iedereen hier zo goed in ;-)
Ik bewonder ook de boosheid die gevoeld en uitgesproken mag worden. Want die mag er zijn.

Lucy, ik denk dat jij de prijs wint voor meest belastende week van het jaar. Ben je al toe aan een bingokaart waarop we alles kunnen bijhouden?
Zonder gekheid, dit is wel heel veel, en daar bovenop ook nog eens financiële stress. Kan je jezelf nog een beetje bij elkaar houden?
Eerlijk? Nee.

Daarom schrijf ik al 3 pagina's vol (okee, ook in de hoop dat als we gezellig doordenderen en kletsen met z'n allen, iedereen zich weer veilig voelt en ik weer rustiger kan slapen. Want ik kan niet zo goed tegen conflicten 🙈).

Maar nee, mijn hoofd loopt over. Ik voel me onveilig. En ik haat het dat mijn hoofd niet werkt, dat ik niet mijn schouders eronder kan zetten en morgen weer gewoon kan doen en mijn uren kan maken (ik vind mijn werk gewoon ook nog eens echt ontzettend leuk...).

Ik baal enorm dat we door mij, mijn stomme lijf, nu na moeten denken over dingen waar ik niet over na wil denken.

Dat de echte bezuiniging zou zijn: stoppen met therapie. Nog iets wat niet handig is nu, maar de kosten mijn schuld.

Of stoppen met zoon ondersteunen. Maar hij is net studerend, woont net op zichzelf, heeft autisme en is daarom minder belast qua ernaast kunnen werken. Ook al doet hij het wel, een paar uurtjes.

Mijn therapie en zoon zijn bijdrage zijn samen wat ik minder krijg.

Ik vind dit soort keuzes stom. En het hoort vast bij het leven, het pad wat er voor mij is bedacht, het "iedereen krijgt zijn aandeel en iedereen maakt shit mee".

Maar focking hell. Ik wil rust.

(Sorry Maisnon... nu loop ik ook nog leeg...)
lucy wijzigde dit bericht op 17-03-2025 23:51
12.61% gewijzigd
Oh Lucy wat ontzettend balen dat deze stress er ook nog bijkomt. Ik kan me voorstellen dat verhuizen absoluut onaantrekkelijk is zoals je jullie huis omschrijft.
En nog lastiger als je zelf weet hoe alle regelingen werken en je ook weet dat dat je niet gaat helpen :hug:
selune wijzigde dit bericht op 18-03-2025 06:08
55.50% gewijzigd
Forever is a hell of a long time
.
selune wijzigde dit bericht op 18-03-2025 06:09
99.52% gewijzigd
Forever is a hell of a long time

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven