Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Ook groentes zijn niet goedkoper dan in Nederland, de een is wat goedkoper de ander duurder. Maar net als je Nederland scheelt het vast ook naar welke supermarkt je gaat. Een kip van Euro 6 zie ik in Duitsland ook niet. Misschien een soepkip uit het vriesvak?

Ik herken hetgeen waarzegger niet zo goed. Maar ik koop weinig frisdrank, koek en chips enzo. Koek en chips vind ik overigens wel duurder in Duitsland.
lizenlotte schreef:
17-03-2025 20:22
Ik wil je pret niet bederven waarzegger maar die hele kip van 6 Euro heeft vriend laatst ook es gehaald, niet te hachelen zo waterig.
Nou heb er alle vertrouwen in.

Vandaag Florel vis uit Duitsland. Ook niet duur en super lekker.

We hebben in Duitsland echt bergen vlees gehaald. Voornamelijk om de betere kwaliteit. Ze hebben daar ook nog kip met vel, zoals het hoort. In NL voor ons niet te vinden (het is vast wel ergens maar ik weet niet waar)
Chocolade paaseitjes zijn ook duidelijk duurder dan vorige jaren.
Phlox24 schreef:
17-03-2025 20:27
Ook groentes zijn niet goedkoper dan in Nederland, de een is wat goedkoper de ander duurder. Maar net als je Nederland scheelt het vast ook naar welke supermarkt je gaat. Een kip van Euro 6 zie ik in Duitsland ook niet. Misschien een soepkip uit het vriesvak?

Ik herken hetgeen waarzegger niet zo goed. Maar ik koop weinig frisdrank, koek en chips enzo. Koek en chips vind ik overigens wel duurder in Duitsland.
Wortel 2kg voor 1.29 in DE
Wortel 1 kg voor 129 in NL

De kip is echt een verse kip uit de koelkast (niet bevroren). In NL krijg je inderdaad die soepkip van 6 euro uit de vriezer. Ook niet slecht eigenlijk als je hem goed voorbereid en klaarmaakt, maar niet hetzelfde.

Koekjes ook de helft goedkoper. Van die verpakte koekjes voor de kids om mee naar school te nemen. De gewone koeken inderdaad even duur.

Ook paaseitjes normale prijs in Duitsland. Eens dat ze in NL idioot duur zijn geworden. Zonder duidelijke reden. Het is gewoon een spelletje om zoveel mogelijk geld uit ons te persen.
waarzegger wijzigde dit bericht op 17-03-2025 20:33
9.41% gewijzigd
waarzegger schreef:

We hebben in Duitsland echt bergen vlees gehaald. Voornamelijk om de betere kwaliteit. Ze hebben daar ook nog kip met vel, zoals het hoort. In NL voor ons niet te vinden (het is vast wel ergens maar ik weet niet waar)
Een hele kip met vel?.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
17-03-2025 20:33
Een hele kip met vel?.
Hele kip met vel, maar ook andere apparte delen van de kip met vel. Ik weet niet precies wel deel van de kip maar je kunt dat in NL alleen vinden zonder vel

Gevonden: dijfilet
waarzegger schreef:
17-03-2025 20:36
Hele kip met vel, maar ook andere apparte delen van de kip met vel. Ik weet niet precies wel deel van de kip maar je kunt dat in NL alleen vinden zonder vel
In mijn AH ligt gewoon kip met vel.
Hele kip,kippenbouten,poten,dij allemaal met vel.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Op Paaseitjes heb ik nog niet opgelet in DL. Zal er eens opletten :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
17-03-2025 20:42
Op Paaseitjes heb ik nog niet opgelet in DL. Zal er eens opletten :)

Oké, ben wel benieuwd.
Hier bij AH: 2 zakjes voor 7 euro, en dat is dan een aanbieding.
Zijn wel die iets grotere eitjes.
Gebak is trouwens ook duur.
Wij hebben hier een echt heel erg goede bakker.
Een gebakje kost daar 3,60.
Als je dus samen gezellig een gebakje wilt eten, ben je 7,20 kwijt.
Laat staan als je een heel gezin hebt.

Is geen ramp, het is een luxeproduct en je kunt makkelijk zonder, maar ik ben wel héél erg gek op gebak, en vind de slagroom van supermarktgebak meestal niet lekker.
pepexx schreef:
17-03-2025 20:40
In mijn AH ligt gewoon kip met vel.
Hele kip,kippenbouten,poten,dij allemaal met vel.
Ik kan mij niet herinneren kip zonder vel te hebben gezien bij de AH. Ik herken dat beeld dus ook niet.
Overigens is niet alles goedkoop in Duitsland. Vandaag wezen zwemmen bij een subtropisch zwembad (tickets zijn wel goedkoop). Maar het eten is er knetterduur. 3 voorverpakte ijsjes (wel oreo en andere flauwekul partner en kids vinden dat lekker, gewoon 4 euro per ijsje!
waarzegger schreef:

Ik woon al 24 jaar in Duitsland dus weet waar ik het over heb. Ben het wel met je eens dat het meeste vlees hier betere kwaliteit heeft dan het vlees in Nederland, maar daar valt de 6 Euro kip helaas niet onder wat ons betreft.
Waar haal jij je boodschappen in NL dat je geen kip met vel kunt vinden? Ik heb hier over de grens een plus, ah en jumbo en bij alledrie de winkels ligt gewoon kip met vel in de koeling?
lizenlotte schreef:
17-03-2025 21:55
Ik woon al 24 jaar in Duitsland dus weet waar ik het over heb. Ben het wel met je eens dat het meeste vlees hier betere kwaliteit heeft dan het vlees in Nederland, maar daar valt de 6 Euro kip helaas niet onder wat ons betreft.
Waar haal jij je boodschappen in NL dat je geen kip met vel kunt vinden? Ik heb hier over de grens een plus, ah en jumbo en bij alledrie de winkels ligt gewoon kip met vel in de koeling?
Het gaat om dit met vel: https://www.jumbo.com/producten/jumbo-k ... -515052TRA

Wij kunnen dat nergens vinden. Inderdaad wel poten met vel, maar dit niet. Als het wel zo is foto of link graag :D
waarzegger schreef:
17-03-2025 21:59
Het gaat om dit met vel: https://www.jumbo.com/producten/jumbo-k ... -515052TRA

Wij kunnen dat nergens vinden. Inderdaad wel poten met vel, maar dit niet. Als het wel zo is foto of link graag :D

AH Scharrel kipdijen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi531862
Jetje_78 schreef:
17-03-2025 20:48
Gebak is trouwens ook duur.
Wij hebben hier een echt heel erg goede bakker.
Een gebakje kost daar 3,60.
Als je dus samen gezellig een gebakje wilt eten, ben je 7,20 kwijt.
Laat staan als je een heel gezin hebt.

Is geen ramp, het is een luxeproduct en je kunt makkelijk zonder, maar ik ben wel héél erg gek op gebak, en vind de slagroom van supermarktgebak meestal niet lekker.
Daar heb je bij de Aldi een hele (diepvries) slagroomtaart voor (€6,49). En dat ding is best te eten. Ook die zijn trouwens bijna verdubbeld in prijs.
Marnat schreef:
17-03-2025 22:12
Daar heb je bij de Aldi een hele (diepvries) slagroomtaart voor (€6,49). En dat ding is best te eten. Ook die zijn trouwens bijna verdubbeld in prijs.

Ja, is die lekker?
Het proberen waard.
Jetje_78 schreef:
17-03-2025 22:20
Ja, is die lekker?
Het proberen waard.
Ik vind hem wel te doen voor die prijs.
OlleGrieze schreef:
17-03-2025 15:15
Precies. Ik vind het wel grappig om lezen dat meerdere mensen dat 'plastic kaas' noemen. Ik noem dat al jaren zo maar dacht dat ik de enige was die de link met plastic legde.
Ik koop mijn kaas wel bij de supermarkt maar dan een echt merk. Vroeger kocht ik huismerk, maar na een Coronabesmetting proefde ik dan alleen maar zout. Heel eigenaardig.
pepexx schreef:
17-03-2025 22:00
AH Scharrel kipdijen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi531862
Dat is geen kipdijfilet. Dit kunnen wij inderdaad ook wel vinden
Marnat schreef:
17-03-2025 22:12
Nou inderdaad. Voor de prijs waar je vroeger vers voor kocht, moet je nu voor het diepvries alternatief gaan.

Die taarten zijn inderdaad best lekker. Wij kochten die zowiezo voor kinderfeestjes omdat de kids de helft niet opeten en het verschil toch niet weten of proeven

De bevroren appeltaart doe ik eerst ontdooien en dan paar minuten in de airfryer - dat maakt echt het verschil

Zoals bevroren kip, leg ik eerst een dag op de kachel zodat het helemaal goed ontdooid is. Dan droogmaken met keukenpapier. Dan heel goed marineren en goed klaarmaken. Heel lekker.
Kip op de kachel ? :O
GroenTuintje schreef:
17-03-2025 22:44
Kip op de kachel ? :O
Yep, al het vocht eruit wat ze erin hebben gedaan. Goed ontdooien ook.

Ik bedoel dan ook in een schaal op de kachel
waarzegger schreef:
17-03-2025 22:36
Dat is geen kipdijfilet. Dit kunnen wij inderdaad ook wel vinden
Wat is het dan?
waarzegger schreef:
17-03-2025 22:53
Yep, al het vocht eruit wat ze erin hebben gedaan. Goed ontdooien ook.

Ik bedoel dan ook in een schaal op de kachel
Dan heb je slechte kip.
Goede kip heeft geen toegevoegd vocht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven