Opmerkingen die je alleen als vrouw krijgt (van mannen)
dinsdag 18 maart 2025 om 13:08
We kennen bijna allemaal wel typische opmerkingen die random mannen naar jou als vrouw maken, zoals 'kijk eens wat vrolijker' 'lachen staat je mooier' etc, wat ze nooit tegen een random onbekende man op straat zouden zeggen.
Vroeger vond ik niets van deze opmerkingen (behalve wat ongemakkelijk). Maar ik ben er bewuster van geworden en nu herken ik veel vaker zulke opmerkingen die ik krijg omdat ik een vrouw ben.
Zo was ik laatst met mijn auto naar de garage, waar ik al jaren kom. Ik liep naar binnen zoals ik elk gebouw binnenloop. Er liep een oudere man tegemoet (een klant), die liep net de garage uit en we passeerden elkaar. Zegt hij tegen mij: 'Loop maar gewoon naar binnen hoor, ze bijten niet!'
Of laatst was ik met de familie bij een restaurant. Daar tegenover was een tankstation met laag tarief. Aan het einde gingen een aantal familieleden alvast daar tanken, om daarna terug te komen en iedereen over de auto's te verdelen. Ik zei dat ik ook ging tanken en pakte mijn sleutels. Een onbekende man achter mij aan een ander tafeltje tikte me aan en zei:'Durf je dat aan?'
Ik ben benieuwd naar de opmerking die jullie wel eens hebben gekregen van een random man!
Vroeger vond ik niets van deze opmerkingen (behalve wat ongemakkelijk). Maar ik ben er bewuster van geworden en nu herken ik veel vaker zulke opmerkingen die ik krijg omdat ik een vrouw ben.
Zo was ik laatst met mijn auto naar de garage, waar ik al jaren kom. Ik liep naar binnen zoals ik elk gebouw binnenloop. Er liep een oudere man tegemoet (een klant), die liep net de garage uit en we passeerden elkaar. Zegt hij tegen mij: 'Loop maar gewoon naar binnen hoor, ze bijten niet!'
Of laatst was ik met de familie bij een restaurant. Daar tegenover was een tankstation met laag tarief. Aan het einde gingen een aantal familieleden alvast daar tanken, om daarna terug te komen en iedereen over de auto's te verdelen. Ik zei dat ik ook ging tanken en pakte mijn sleutels. Een onbekende man achter mij aan een ander tafeltje tikte me aan en zei:'Durf je dat aan?'
Ik ben benieuwd naar de opmerking die jullie wel eens hebben gekregen van een random man!
woensdag 19 maart 2025 om 20:53
“Lekker weertje hè?” vind ik een erg slecht voorbeeld voor dit topic.
Dat zeggen mannen ook tegen elkaar.
Dat zeggen vrouwen ook tegen elkaar.
Dat zeggen vrouwen ook tegen mannen.
Je kunt het per definitie vervelend vinden dat mensen tegen je praten, maar dat is iets anders dan opmerkingen die je alleen als vrouw te horen krijgt.
Het is wel zo dat onschuldige opmerkingen, of mensen die gewoon een tijdje achtereen aan lopen, voor vrouwen een heel andere lading kan hebben of angsten kan oproepen dan voor mannen.
Dat zeggen mannen ook tegen elkaar.
Dat zeggen vrouwen ook tegen elkaar.
Dat zeggen vrouwen ook tegen mannen.
Je kunt het per definitie vervelend vinden dat mensen tegen je praten, maar dat is iets anders dan opmerkingen die je alleen als vrouw te horen krijgt.
Het is wel zo dat onschuldige opmerkingen, of mensen die gewoon een tijdje achtereen aan lopen, voor vrouwen een heel andere lading kan hebben of angsten kan oproepen dan voor mannen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 19 maart 2025 om 20:56
Ik maak het in zoverre mee,ik lig er niet wakker van.nausicaa schreef: ↑19-03-2025 19:02En je zegt dus gewoon weer dat het onmogelijk is dat iemand het in het dagelijks leven niet meemaakt. Als je het niet opmerkt, dan mis je het blijkbaar, of je vind dingen niet erg die je blijkbaar wel erg zou moeten vinden. De mogelijkheid dat gewoon níet iedereen dit zo veel meemaakt is er gewoon niet. Dat vind ik dan weer vreemd. Vooral omdat degenen die zeggen dat zij het niet zo meemaken, helemaal niet ontkennen dat het wel gebeurt. Ik geloof onmiddellijk dat mensen meemaken wat hier beschreven wordt. Alleen ík maak het niet mee, e blijkbaar geldt dat voor meer mensen.
Ik heb mijn bekkie bij me en ben heel adrem.
Ik werk met voornamelijk mannen en ze kijken wel uit met mij,ik zet ze gelijk voor paal indien nodig.
Het is hier op het forum al vaker besproken,maar de manier waarop ik reageer op bepaalde opmerkingen is mijn manier,een ander reageert weer anders.
Het wil niet zeggen dat ik alles accepteer,maar mijn grens ligt anders.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 19 maart 2025 om 20:57
nausicaa schreef: ↑19-03-2025 20:51Dat kan. Maar het hoeft niet. Zeker in andere landen is het helemaal niet raar om iemand aan te spreken, en er zijn best mensen die dat hier ook doen. Ik weet nog dat ik in Canada voortdurend aangesproken werd door mensen die me (toeristische) tips wilden geven. Ik werd er echt gestoord van. De eerste twee waren mannen, maar daarna kwamen er een paar vrouwen die precies hetzelfde deden. En toen ik later een mannelijke collega sprak die ook alleen de stad in gegaan was (we waren naar een congres) bleek dat hem precies hetzelfde was overkomen. Het was geen seksisme, het was gewoon irritante Canadese ‘behulpzaamheid’.
Er bij elke man die je aanspreekt, ook met hele neutrale dingen, meteen vanuit gaan dat hij seksistische motieven heeft, vind ik eigenlijk ook een vorm van seksisme.
Ik heb geen enkel probleem met aanspreken, maar waarom dan niet gewoon met "pardon mevrouw, mag ik u wat vragen". Dat vind ik een normale manier van aanspreken, niet een of andere loze opmerking. En zomaar dingen roepen naar vrouwen vind ik inderdaad seksisme. Niet te vergelijken met het helpen van toeristen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:10
Tja, die gesprekken begonnen dus ook niet met ‘pardon mevrouw, mag ik u een tip geven’. Dat waren ook mensen die gewoon uit het niks ineens zeiden ‘je moet vooral ook naar X gaan’. En ja, ik vond het dus irritant, want het kwam zomaar uit het niks terwijl ik bv iets zat te lezen. Maar seksistisch was het niet.nerdopviva schreef: ↑19-03-2025 20:57Ik heb geen enkel probleem met aanspreken, maar waarom dan niet gewoon met "pardon mevrouw, mag ik u wat vragen". Dat vind ik een normale manier van aanspreken, niet een of andere loze opmerking. En zomaar dingen roepen naar vrouwen vind ik inderdaad seksisme. Niet te vergelijken met het helpen van toeristen.
En veel mensen (inclusief mezelf) vinden een opmerking als ‘lekker weer hè!’ helemaal niet zo raar. Sterker nog, dat heb ik vanmiddag ook nog gezegd tegen iemand die op stoep stond te wachten. Zonder eerst een hele introductie te geven.
woensdag 19 maart 2025 om 21:11
Ik heb het juist andersom. In sommige situaties vind ik het ongemakkelijk dat er niets gezegd wordt, ook al is het iets nietszeggende als “Lekker weertje hè’ of ‘hoe gaat het?’. Ik woon in de stad, maar eigenlijk is het in de wijken waar ik regelmatig kom gewoon om iets tegen voorbijgangers te zeggen, al is het maar ‘goededag’ ofzo. Het voelt voor mij soms juist onveilig als iemand niets zegt.nerdopviva schreef: ↑19-03-2025 20:57Ik heb geen enkel probleem met aanspreken, maar waarom dan niet gewoon met "pardon mevrouw, mag ik u wat vragen". Dat vind ik een normale manier van aanspreken, niet een of andere loze opmerking. En zomaar dingen roepen naar vrouwen vind ik inderdaad seksisme. Niet te vergelijken met het helpen van toeristen.
En soms, als je iemand tegenkomt die je niet tegen wil komen, is het een soort van sociaal geaccepteerd om naar de overkant van de straat te kijken, of iets te zoeken in je boodschappentas ofzo.
Vragen of je iets mag vragen is juist meestal een stapje te ver, want dan moet je je pas inhouden en inhoudelijker reageren.
Meestal denk ik hier niet zo over na hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 19 maart 2025 om 21:15
Overigens kán een loze opmerking naar een vrouw natuurlijk wel seksisme zijn. Dat hangt ook af van de toon, omstandigheden etc. Maar als je elke opmerking zo opvat, ja, dan snap ik wel dat je heel veel seksisme ervaart ja. En om nou ‘lekker weer hè!’ In de categorie ‘opmerkingen die je alleen als vrouw krijgt’ te scharen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:18
Ik zeg ook gerust iets tegen vreemde mensen. "Wat een mooie jas!" Of als iemand zichtbaar staat te genieten van de lentezon vast ook wel "lekker weer he!" Ik ben geen vieze mevrouw verder, ik zeg dat ook gerust tegen een kat als ik die tegen kom (niet van die jas natuurlijk).
De meneer die hijgerige tegen me zei dat ik een lekkere jurk aan had kan ik me nog herinneren, maar mensen die "dat had je niet hoeven doen" naar me roepen als ik met bloemen over straat loopt, zijn toch gewoon een beetje gezellig, vind ik althans.
De meneer die hijgerige tegen me zei dat ik een lekkere jurk aan had kan ik me nog herinneren, maar mensen die "dat had je niet hoeven doen" naar me roepen als ik met bloemen over straat loopt, zijn toch gewoon een beetje gezellig, vind ik althans.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
woensdag 19 maart 2025 om 21:21
Dit topic gaat niet over bubbels. Dit topic gaat over of je het meemaakt, of het herkenbaar is. Het antwoord is ja dus. En niemand zegt dat je ergens gebukt om moet gaan. Het is alleen zo jammer dat zoveel vrouwen dit herkennen en niet zouden hóeven herkennen.Sniral schreef: ↑19-03-2025 20:23Ik heb er in mijn eigen bubbel geen last van, maar daarbuiten kom ik het wel tegen. En nu? Wat maak ik mezelf wijs?
Dit soort posts roept bij mij ongeveer dezelfde irritarie op als mansplainende kerels of mannen die zeggen dat ik me als vrouw ergens niet druk om hoef te maken; je neemt degene tegen wie je het hebt, net zo min serieus als die mannen dat doen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:23
Ik heb een vriend, dus moest deze parel helaas laten gaan. Of nouja; de beveiliger heeft hem met zachte hand naar buiten gewerkt.
woensdag 19 maart 2025 om 21:23
Hoewel ik het met je eens ben, vind ik het toch ook een beetje moeilijk om een foute conclusie of fout voorbeeld te vergroten naar ‘als je elke opmerking zo opvat, dán…’nausicaa schreef: ↑19-03-2025 21:15Overigens kán een loze opmerking naar een vrouw natuurlijk wel seksisme zijn. Dat hangt ook af van de toon, omstandigheden etc. Maar als je elke opmerking zo opvat, ja, dan snap ik wel dat je heel veel seksisme ervaart ja. En om nou ‘lekker weer hè!’ In de categorie ‘opmerkingen die je alleen als vrouw krijgt’ te scharen.
Ik geloof namelijk wel dat er heel erg veel seksisme is, bij zogenaamd normale mensen en in zogenaamd fatsoenlijke situaties. Ik geloof niet dat dat beeld overdreven is, ook al zijn er gelukkig steeds meer mensen die het weinig tegenkomen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:28
Ook hier weer, het gaat erom dat een groepje mannen (in dit geval bouwvakkers) het kennelijk normaal vinden om een vrouw alleen aan te spreken. Wat ze niet zouden doen bij een man alleen. Je loopt gewoon langs als vrouw, minding your own business, bent helemaal niet bezig met die mannen en tóch is er met regelmaat eentje die meent je te moeten aanspreken.Sniral schreef: ↑19-03-2025 20:26Ok, misschien heb ik dan toch een blinde vlek, want hier zie ik dus echt het probleem niet van. Ik vind het juist wel leuk als onbekenden zoiets zeggen, mannen en vrouwen. Daar wordt de wereld leuker van dan van alleen maar chagrijnig gedoe, en aan de opmerking zelf zie ik ook niets seksistisch.
Draai het om, ik pak even het cliché tegengestelde plaatje: een groepje verpleegkundigen neemt buiten in het voorjaarzonnetje een pauze, zitten naast elkaar op het muurtje bij het ziekenhuis hun broodje te eten. Denk je dat er ook maar 1 van die vrouwen single (jonge) passerende mannen aanspreekt met opmerkingen? Hé, waar ga je heen? Hé, lekker weertje he? Hé, je moet wel lachen hoor, dat staat je leuker. Hé, ik word altijd blij van een leuke man. Hé, schat, je maakt mijn dag.
Zie je het werkelijk al voor je hoe bizar dat is?
woensdag 19 maart 2025 om 21:29
Precies. En het is zelfs zo dat vrouwen dit ook niet naar vreemde voorbijlopende onbekende mannen doen.nerdopviva schreef: ↑19-03-2025 20:31Dat vind ik dus niet. Ik vind het vreemd om uit het niets tegen een voorbij lopende vreemdeling te gaan praten. En dan ook nog zo'n nietszeggende opmerking. Als je met me wil praten, waarom dan niet gewoon even netjes aanspreken?
Het seksistische hieraan is natuurlijk dat hij dit nooit bij een man zou doen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:31
Ik denk wel dat mannen het vaker tegen vrouwen zeggen dan andersom (van dat lekker weer bijv.). Ik ken wel wat vrouwen die het doen, maar die hebben ook echt het bekkie ernaar om maar zo te zeggen en ze zijn zwaar in de minderheid. Mijn inziens komt het door het verschil in opvoeding en de mannenwereld waar we in leven. Vrouwen worden vaker dan mannen opgevoed of het idee gegeven dat ze stiller moeten zijn, minder uitbundig. Mannen 'mogen' dat meer. Ik denk dat het nu wel minder is dan bij vorige generaties en misschien nog wel minder gaat worden bij volgende generaties. Op mijn werk zijn het vooral de oudere mannen die het idee hebben bepaalde dingen te mogen zeggen tegen mij en vrouwelijke collega's. Niet dat jongere mannen (30-40) het niet doen, maar wel een stuk minder in mijn omgeving.nausicaa schreef: ↑19-03-2025 21:15Overigens kán een loze opmerking naar een vrouw natuurlijk wel seksisme zijn. Dat hangt ook af van de toon, omstandigheden etc. Maar als je elke opmerking zo opvat, ja, dan snap ik wel dat je heel veel seksisme ervaart ja. En om nou ‘lekker weer hè!’ In de categorie ‘opmerkingen die je alleen als vrouw krijgt’ te scharen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:36
Een enigszins riskante klus uitgezet aan een mannelijke collega en die dat helemaal niet had voorbereid bleek een half uur van tevoren. Hij zei dat we wel even zouden kijken hoe we het zouden aanpakken als we daar eenmaal zouden zijn. Ik voelde me daar niet helemaal senang bij en ik zei dat ik wel met hem mee zou gaan ter ondersteuning maar dat hij de verantwoordelijkheid en het voortouw mocht pakken. Reactie:
" maar meissie, "jullie" vrouwtjes wilden toch zo graag mee doen met mannen, dus nu moet je niet lopen piepen, want jullie kunnen dit toch ook zeggen "jullie"..."
Was woest en dat heb ik ook laten weten. Ik kan "alles" maar wel graag voorbereid en veilig. Heb de opdracht wel gedaan maar daar was het laatste woord toen nog niet over gesproken zeg maar....
" maar meissie, "jullie" vrouwtjes wilden toch zo graag mee doen met mannen, dus nu moet je niet lopen piepen, want jullie kunnen dit toch ook zeggen "jullie"..."
Was woest en dat heb ik ook laten weten. Ik kan "alles" maar wel graag voorbereid en veilig. Heb de opdracht wel gedaan maar daar was het laatste woord toen nog niet over gesproken zeg maar....
woensdag 19 maart 2025 om 21:37
Niemand zegt dit. Vrouwen worden doorlopend aangesproken door mannen en vrouwen en dat is geen enkel probleem. Maar doorgaans speelt context en setting een enorme rol. Aangesproken worden omdat iemand je ziet worstelen, omdat je ergens niet bij kan? Geen probleem. Aangesproken worden omdat iemand de weg vraagt of de tijd wilt weten of wilt weten of tram 10 hier stopt, logisch. Een vriendelijke knik, groet of hoi als je vriendelijk oogcontact hebt? Waarom niet. Als je in de kroeg bent en iemand vraagt of je het naar je zin hebt, kan zeker context gepast zijn.
Op straat lopen met een missie (je gaat naar huis, naar werk, naar de winkel), geen oogcontact en van de zijkant roept een totaal onbekende man met wie je geen oogcontact hebt naar je over het weer, over je glimlach, over je jurk over weet ik veel wat. Hoe normaal vind je dat eigenlijk? Zou jij dat zelf doen? Een wildvreemde passant zomaar aanspreken? Hoe zou je het vinden als een totaal onbekende vrouw jou van de zijkant van de straat toeroept? Of vind je het meer normaal, omdat mannen dat nu eenmaal doen? Omdat je het gewend bent? Omdat je er eigenlijk een soort gecharmeerd van zou moeten zijn, want dan word je iig gezien?
woensdag 19 maart 2025 om 21:37
Zelfde ervaringen hier, ook op werkgebied. Ik merk dat ik het best storend vind dat mijn ervaringen niet geloofd worden, want "kan niet". Daarmee ontken ik niet het probleem (wat wel gesuggereerd wordt), maar geef ik wel aan dat je geluk kunt hebben (want geluk is het natuurlijk voor een groot deel).nausicaa schreef: ↑19-03-2025 16:40Tenzij jij mij bent: bij mij ook hoor. Is er in de ruim 40 jaar dat ik op deze planeet rondloop nog nooit een ongepaste of minder leuke opmerking tegen me gemaakt? Natuurlijk wel. Ik denk niet dat er iemand op aarde rondloopt bij wie dat niet zo is, man of vrouw. Krijgen vrouwen (veel) vaker met sexisme te maken? Ook absoluut. Maar het komt hier soms over alsof vrouwen de hele dag dit soort opmerkingen krijgen. En dat herken ik dus ook niet. Ik ben nog nooit voor de secretaresse aangezien, er zegt nooit iemand tegen me dat ik meer moet lachen.
Ik vind het nogal wat als iemand dan meteen roept dat dat niet kan, want dat dat niet voorkomt.
Een bubbel is iets dynamisch hè. Ik werk bij een heel groot bedrijf. Ík ben nog nooit op een dergelijke manier benaderd, maar ik denk dat dat heus wel gebeurt binnen de organisatie. Er werken daar 15.000 mensen, daar zitten zeker weten eikels tussen. Maar dat maakt nog niet dat ik er ook ineens mee te maken heb.
En met maakbaarheidsdenken heeft het ook al niks van doen. Hoewel ik zeker denk dat dergelijke opmerkingen in de ene omgeving vaker voorkomen dan in de andere, denk ik niet dat je ‘de goede omgeving’ kunt kiezen of zo. Het is niet mijn verdienste of briljante beslissingen in mijn leven die me blijkbaar in een bubbel geplaatst hebben waar het minder voorkomt. Dat is met name gewoon mazzel, dat besef ik heel goed. Maar dat maakt nog niet dat mijn ervaring niet waar is of kan zijn.
Ik zal vast weleens opmerkingen krijgen, maar niet dagelijks, niet wekelijks en niet maandelijks en ik ben op mijn werk nog nooit voor een secretaresse aangezien. Dus ja, ik denk dat je zeker geluk kunt hebben met je omgeving.
woensdag 19 maart 2025 om 21:43
Ik zeg het ook wel eens tegen mensen. Als ik mensen lekker in het zonnetje zie genieten en er is een vorm van oogcontact. Dan kan ik van alles zeggen, van eet smakelijk (als ze net zitten te eten) tot lekker he, als ik ze met hun gezicht en samengeknepen ogen een zonnestraal zie pakken. Maar echt geen voorbijlopende mensen terwijl ik zit te werken en zij met hele andere zaken bezig zijn. Context is echt alles.
Een vreemde man mag ook in mijn tieten knijpen.
................
Als ik bij de dokter ben en hij is de dokter
..................
En als ik daar kom voor een tietprobleem
.......................
CONTEXT
woensdag 19 maart 2025 om 21:46
Ik ook, kan ik ook om glimlachen. Dat zijn dan ook niet de opmerkingen die ik hier bedoel. Ik weet heus wel wanneer iets context gepast is en wanneer niet. Ik voel heus wel wanneer een opmerking onschuldig is en wanneer niet.Nana_Mouskouri schreef: ↑19-03-2025 21:18maar mensen die "dat had je niet hoeven doen" naar me roepen als ik met bloemen over straat loopt, zijn toch gewoon een beetje gezellig, vind ik althans.
woensdag 19 maart 2025 om 21:47
Ook zo’n leuk trekje: een ander vertellen waar het wel of niet over mag gaan. Het gaat er in dit topic juist al een hele tijd over of het kan dat er ook mensen een leven leven waarin ze het niet herkennen. Zonder zichzelf een rad voor ogen te draaien.NomenNesci0 schreef: ↑19-03-2025 21:21Dit topic gaat niet over bubbels. Dit topic gaat over of je het meemaakt, of het herkenbaar is. Het antwoord is ja dus. En niemand zegt dat je ergens gebukt om moet gaan. Het is alleen zo jammer dat zoveel vrouwen dit herkennen en niet zouden hóeven herkennen.
woensdag 19 maart 2025 om 21:51
Nana_Mouskouri schreef: ↑19-03-2025 21:18Ik zeg ook gerust iets tegen vreemde mensen. "Wat een mooie jas!" Of als iemand zichtbaar staat te genieten van de lentezon vast ook wel "lekker weer he!" Ik ben geen vieze mevrouw verder, ik zeg dat ook gerust tegen een kat als ik die tegen kom (niet van die jas natuurlijk).
Dat vind ik ook, is een beetje het smeermiddel van de maatschappij. En vriendelijk woord kost niks en soms maakt zo'n piepklein praatje je dag een soort van goed. Of beteken je even heel veel voor een ander.
woensdag 19 maart 2025 om 21:55
Ik reageerde op jouw opmerking "want hier zie ik dus echt het probleem niet van. Ik vind het juist wel leuk als onbekenden zoiets zeggen"
Ik geef dus aan dat je het wél herkent, het zelf alleen vrij normaal vindt blijkbaar. En op mijn omgekeerde situatie (verpleegkundigen op een muurtje die voorbijgangers dingen toeroepen) reageer je niet. Ben wel benieuwd wat je daar van zou vinden als dat de situatie was.
woensdag 19 maart 2025 om 21:57
idd gewoon leuk. Gezellig, maakt het buiten zijn net een beetje fleuriger, net een beetje het gevoel dat je onder mensen bent. Dat je een sociaal dier bent.Speculaastaart schreef: ↑19-03-2025 21:51Dat vind ik ook, is een beetje het smeermiddel van de maatschappij. En vriendelijk woord kost niks en soms maakt zo'n piepklein praatje je dag een soort van goed. Of beteken je even heel veel voor een ander.
woensdag 19 maart 2025 om 22:07
Als je daar op wilde reageren, was het handiger geweest als je die tekst gequote had, en niet een compleet andere.NomenNesci0 schreef: ↑19-03-2025 21:55Ik reageerde op jouw opmerking "want hier zie ik dus echt het probleem niet van. Ik vind het juist wel leuk als onbekenden zoiets zeggen"
Ik geef dus aan dat je het wél herkent, het zelf alleen vrij normaal vindt blijkbaar. En op mijn omgekeerde situatie (verpleegkundigen op een muurtje die voorbijgangers dingen toeroepen) reageer je niet. Ben wel benieuwd wat je daar van zou vinden als dat de situatie was.
Je verpleegkundigen-vergelijking volg ik niet. Lekker weertje’ is niet iets wat mannen alleen maar vrouwen roepen. ‘Je moet wel lachen’ is dat wel. Als die man in je bericht dát geroepen had, had ik je irritatie kunnen snappen, want dat is wel typisch iets wat mannen tegen vrouwen roepen. Aan ‘lekker weertje’ maak ik me zelf ook schuldig. Tegen mannen en vrouwen. En als die hypothetische verpleegkundigen dat zouden doen, zou ik er ook niet van opkijken.
woensdag 19 maart 2025 om 22:09
Nu ben je me helemaal kwijt. ‘Dat had je niet hoeven doen’ naar een willekeurige voorbijganger mag wel, maar ‘lekker weertje’ niet?NomenNesci0 schreef: ↑19-03-2025 21:57idd gewoon leuk. Gezellig, maakt het buiten zijn net een beetje fleuriger, net een beetje het gevoel dat je onder mensen bent. Dat je een sociaal dier bent.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in