Wie gaat er demonstreren vandaag?

22-03-2025 07:53 315 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is vandaag, in ieder geval in Amsterdam en Groningen, een grote demonstratie gepland tegen racisme en fascisme, ik ben benieuwd wie daar ook aan mee gaat doen?
katjasasja wijzigde dit bericht op 22-03-2025 07:55
0.31% gewijzigd
1,2,3...,8 gooi de zio's in de gracht, schreeuwen ze tijdens de demo tegen fascisme.
Fascist ben je nooit zelf, altijd een ander toch.
ForumFossiel schreef:
23-03-2025 21:54
Een partij met maar 1 lid is niet strijdig met onze parlementaire democratie. Sterker nog; politieke partijen staan niet eens in onze Grondwet.
De pvv doet gewoon volgens geldende regels mee aan verkiezingen en mensen die er op stemmen weten dat ze geen leden hebben. Kun je van alles van vinden maar antidemocratisch is het niet.
Zoals de demonstratie gisteren ook niet antidemocratisch was.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Johanna67 schreef:
23-03-2025 21:56
1,2,3...,8 gooi de zio's in de gracht, schreeuwen ze tijdens de demo tegen fascisme.
Fascist ben je nooit zelf, altijd een ander toch.
Heerlijk hè, om zo'n uitwas aan te halen en daarmee een grote demonstratie onderuit te halen.

Hannah Arendt
Nee, niet heerlijk. Schandalig eerder, die schreeuwpartijen. Net als minister Faber met een hitlersnorretje afbeelden.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:04
Nee, niet heerlijk. Schandalig eerder, die schreeuwpartijen. Net als minister Faber met een hitlersnorretje afbeelden.
Waarom schandalig?
Ik vind het vooral verontrustend dat mensen de parallel met de aanloop tot de jodenvervolging door Hitler niet zien.

Hannah Arendt
Ik heb er nog 1: “ samen strijden, zij aan zij, maak de wereld jodenvrij. Verschrikkelijk om te horen. Dat zijn geen uitwassen, dat is fascisme.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:06
Ik heb er nog 1: “ samen strijden, zij aan zij, maak de wereld jodenvrij. Verschrikkelijk om te horen. Dat zijn geen uitwassen, dat is fascisme.
Ja, dat klopt. Maar is dat echt het enige wat jij van die demonstratie hebt meegekregen?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-03-2025 22:09
Ja, dat klopt. Maar is dat echt het enige wat jij van die demonstratie hebt meegekregen?
Dat is het enige waar ik enorm van onder de indruk was. Wat een debielen. Vreselijk dit oproepen tot geweld.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:12
Dat is het enige waar ik enorm van onder de indruk was. Wat een debielen. Vreselijk dit oproepen tot geweld.
Wat een oogkleppen heb je dan op.

Maar loepen maakte wel duidelijk hoe jij over racisme denkt.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-03-2025 22:13
Wat een oogkleppen heb je dan op.

Maar loepen maakte wel duidelijk hoe jij over racisme denkt.
Oh ja, tuurlijk. Nou wordt het persoonlijk. Wat vond je van die vrouw net dat bord: glorie to the martyrs
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:15
Oh ja, tuurlijk. Nou wordt het persoonlijk. Wat vond je van die vrouw net dat bord: glorie to the martyrs
Mss interessanter om te vertellen waarom jij daar blijkbaar moeite mee hebt?

Hannah Arendt
Ook interessant is waarom jij net doet alsof je niet begrijpt welke martelaren die vrouw bedoelt en net doet alsof je geïnteresseerd bent in mijn antwoord.
Natuurlijk zijn wij geweest. En natuurlijk heb ik mijn man, 2 bijna volwassen kinderen en mijn moeder meegesleept. Natuurlijk.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:27
Ook interessant is waarom jij net doet alsof je niet begrijpt welke martelaren die vrouw bedoelt en net doet alsof je geïnteresseerd bent in mijn antwoord.
Nee, ik ben niet echt geïnteresseerd in jouw antwoord.
Ik ben wel geïnteresseerd in waar die onbedwingbare behoefte vandaan komt om uitgerekend zo'n enkele uitwas aan te grijpen om zo'n hele demonstratie in een negatief daglicht te zetten.

En ja, dat loepen hielp wel om daarin wat meer inzicht te krijgen in jouw ideeën, want hier strooi je alleen maar met wat oneliners.

Hannah Arendt
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:04
Waarom vind je dat schandalig?
Wat eten we vanavond?
Solomio schreef:
23-03-2025 22:31
Nee, ik ben niet echt geïnteresseerd in jouw antwoord.
Ik ben wel geïnteresseerd in waar die onbedwingbare behoefte vandaan komt om uitgerekend zo'n enkele uitwas aan te grijpen om zo'n hele demonstratie in een negatief daglicht te zetten.

En ja, dat loepen hielp wel om daarin wat meer inzicht te krijgen in jouw ideeën, want hier strooi je alleen maar met wat oneliners.
[/quote

Ik vind het dan weer bijzonder dat jij dit een uitwas noemt en dus eigenlijk hiermee wil zeggen dat het niks voorstelt.
Het was een grote groep mensen die zongen over een jodenvrije wereld en van de mensen die niet meezongen was er geen een die aangaf dat dit niet oké is. Bij een demo over fascisme is dit de boot heel erg missen.
Och iedereen moet lekker vragen wat ‘ie goed acht. Vragen staat inderdaad vrij. Maar ik reageer dan ook hoe ik reageer, en ik zal wellicht je oprechte interesse niet op waarde schatten. Daar zal iemand het mee moeten doen. Dan maar minder spontaan.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 22:40
Jij was er duidelijk niet bij.
Ik wel.
Er waren geloof ik 20.000 mensen en ik heb uiteraard niet alles gezien en gehoord, maar wat ik wel gezien en gehoord heb waren gewoon oprecht bezorgde burgers.
Dus ja, wat jij noemt waren uitwassen.
Dat ik daarmee beweer dat het niets voorstelt is jouw invulling, dat is niet wat ik beweer.
Wel dat het op het totaal aantal maar een beperkte groep was en het dus iets over jou zegt dat dat blijkbaar het belangrijkste is wat jij daaruit pikt.
Maar dat past wel bij andere uitlatingen van je.

Hannah Arendt
En had je je afkeuring laten blijken als je het wel gehoord had?
Ik heb trouwens niet 1 " uitwas" beschreven, maar meerdere.
Johanna67 schreef:
23-03-2025 23:00
Ik heb trouwens niet 1 " uitwas" beschreven, maar meerdere.
Ik geloof wel in de goede bedoelingen van het gros van de demonstranten. Maar er liep een hoop fout volk rond, een vooraf aangekondigde (!) spreker is fouter dan fout (link eerder in dit topic gedeeld). En de dubbele moraal is lachwekkend: één prinsenvlag, die ik ook heel fout vind, laat dat duidelijk zijn, bij een covid-demo en er kwam ophef en iedereen daar was meteen een hele of halve nazi. Maar nu is het ‘een exces’ en halen de foute types bij deze demo niet eens de pers.

En nee ik stem geen pvv en ben zeker ook kritisch op israel.

Maargoed, gelukkig heeft de hele actie geen enkele impact, ik hoop alleen niet dat extremisme normaliseert hierdoor. En bij deze actie was dat extremisme van links.
ForumFossiel schreef:
23-03-2025 23:39
Ik geloof wel in de goede bedoelingen van het gros van de demonstranten. Maar er liep een hoop fout volk rond, een vooraf aangekondigde (!) spreker is fouter dan fout (link eerder in dit topic gedeeld). En de dubbele moraal is lachwekkend: één prinsenvlag, die ik ook heel fout vind, laat dat duidelijk zijn, bij een covid-demo en er kwam ophef en iedereen daar was meteen een hele of halve nazi. Maar nu is het ‘een exces’ en halen de foute types bij deze demo niet eens de pers.

En nee ik stem geen pvv en ben zeker ook kritisch op israel.

Maargoed, gelukkig heeft de hele actie geen enkele impact, ik hoop alleen niet dat extremisme normaliseert hierdoor. En bij deze actie was dat extremisme van links.
Extremisme is al genormaliseerd. We hebben rechts extremisten in het kabinet. En veel mensen vinden inmiddels normaal en vinden zelfs dat het nog wel een tandje extremistischer mag.
Niet mijn regering
Sun.lover schreef:
24-03-2025 00:00
Extremisme is al genormaliseerd. We hebben rechts extremisten in het kabinet. En veel mensen vinden inmiddels normaal en vinden zelfs dat het nog wel een tandje extremistischer mag.
‘Hunnie doen het ook’ vind ik niet zo’n sterk argument. Naar mijn idee hebben we als samenleving meer aan een sterk ‘redelijk midden.’
ForumFossiel schreef:
24-03-2025 00:05
‘Hunnie doen het ook’ vind ik niet zo’n sterk argument. Naar mijn idee hebben we als samenleving meer aan een sterk ‘redelijk midden.’
Het midden is zeer naar rechts verschoven.
Niet mijn regering
Ja, dat gebeurt, in een democratie. T gaat eens naar links, het gaat eens naar rechts. Daar hebben we via de stembus allemaal invloed op, en een oproep om ‘redelijk midden’ lijkt me, ook in een rechtsleunend tijdsgewricht, niet bijster controversieel. Iedereen rechtser dan jezelf ‘racist’ noemen (ik zeg niet dat jij dat doet) is niet redelijk en niet midden, in mijn ogen. En ik denk dat dat niet helpt, net als zij aan zij met fout volk demonstreren. Hoe goed de intentie ook is.
Maar goed, demo is voorbij, racisme bestaat helaas nog, volgend jaar weer een kans. Ik zie mijn mening bevestigd dat zo’n manifestatie zinloos en mogelijk zelfs contraproductief is.
Ik laat dit topic verder links liggen. Of rechts. Of redelijk midden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven