Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.
zondag 23 maart 2025 om 22:13
Koffieleut123 schreef: ↑23-03-2025 21:57Zei Roel nou dat hij gedurende de 7 jaar met zijn ex nog nooit naar haar thuisland Polen was geweest? “Nooit geen behoefte aan gehad ook” heel bijzonder. Dat maakt op mij een uiterst egocentrische indruk eigenlijk.
1x is hij er geweest. En dat zei hij nog lachend ook.
Lijkt me ook een teken van desinteresse in de ander. Het is niet zo dat de bloemkolen geen weekend zonder hem kunnen, dus af en toe kort heen moet kunnen. Als hij dat zou willen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 23 maart 2025 om 22:40
De wat eruit?

Is zeker wel voorgekomen, dat kandidaten uit zichzelf opstapten. Kijk je nog niet zo lang?
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
maandag 24 maart 2025 om 05:09
maandag 24 maart 2025 om 05:29
Bij John lijkt me Mira goed passen.
Simone bij Roel vind ik irritant. De andere twee vrouwen lijken me leuk.
De vrouwen bij Martijn vind ik geen van allen echt leuk. En die vitaliteitcoach al helemaal niet.
Ze dachten dat hij dat paard in de stal als soort opleuking bij het huis had?
Bij Jan lijkt me Dorien het beste te passen.
Bij Julius vind ik Mirthe echt de leukste, maar ik denk dat er iets opbloeit tussen hem en Kylie.
Deedry heeft twee leuke mannen weggestuurd maar ook nog drie leuke mannen over. Ben benieuwd daar. Leuke meid.
Simone bij Roel vind ik irritant. De andere twee vrouwen lijken me leuk.
De vrouwen bij Martijn vind ik geen van allen echt leuk. En die vitaliteitcoach al helemaal niet.
Ze dachten dat hij dat paard in de stal als soort opleuking bij het huis had?
Bij Jan lijkt me Dorien het beste te passen.
Bij Julius vind ik Mirthe echt de leukste, maar ik denk dat er iets opbloeit tussen hem en Kylie.
Deedry heeft twee leuke mannen weggestuurd maar ook nog drie leuke mannen over. Ben benieuwd daar. Leuke meid.
maandag 24 maart 2025 om 07:44

maandag 24 maart 2025 om 07:50
Dit inderdaad!
Dat zou voor mij, als ik daar zou hebben gelogeerd, echt dé afknapper zijn geweest.
De rode vlag dat er echt leukere mannen bestaan.
maandag 24 maart 2025 om 08:18
Van Martijn viel me dat minder op. Al vermoed ik dat die vrouwen een punt hadden dat het paard meer een accessoire is.
Wel bij Deedry die wat schaapachtig lachend vertelt dat die Schotse Hooglanders eigenlijk wel buiten zouden moeten komen, maar “dat ze daar alles kapot lopen”.
Ik ben niet tegen boeren hoor, mooi vak. Maar dit jaar lijken er echt vooral boeren tussen te zitten die weinig liefde hebben voor hun dieren. Sowieso jammer dat er maar 1x een biologische boer tussen zat. Zou mooi zijn om dat ook wat vaker te zien
maandag 24 maart 2025 om 08:29
Dit was dus juist een prima uitleg waarom de Schotse hooglander niet buiten stond.Tavistock schreef: ↑24-03-2025 08:18Van Martijn viel me dat minder op. Al vermoed ik dat die vrouwen een punt hadden dat het paard meer een accessoire is.
Wel bij Deedry die wat schaapachtig lachend vertelt dat die Schotse Hooglanders eigenlijk wel buiten zouden moeten komen, maar “dat ze daar alles kapot lopen”.
Ik ben niet tegen boeren hoor, mooi vak. Maar dit jaar lijken er echt vooral boeren tussen te zitten die weinig liefde hebben voor hun dieren. Sowieso jammer dat er maar 1x een biologische boer tussen zat. Zou mooi zijn om dat ook wat vaker te zien
Het is niet alsof ze haar weiland dan minder mooi vindt als het kapot is, als het kapot is kan er geen beest meer op staan, want het is behoorlijk dierenmishandeling om die de hele dag in de modder te laten staan.
maandag 24 maart 2025 om 08:56
Misschien vinden die makkelijker partners.Tavistock schreef: ↑24-03-2025 08:18Van Martijn viel me dat minder op. Al vermoed ik dat die vrouwen een punt hadden dat het paard meer een accessoire is.

maandag 24 maart 2025 om 09:22
Misschien dat die zich veel minder hadden opgegeven? En dat er een ‘afspiegeling’ is gemaakt van de aanmeldingen/verschillende agrarische werkvelden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 24 maart 2025 om 09:27
Dat denk ik ook. Daar zijn er natuurlijk ook veel minder van dus het zal ook een kwestie beschikbaarheid zijn. Ik kan me ook voorstellen dat die misschien wat makkelijker aan de partner komen, omdat ze vaak meer doen dan alleen boeren en daardoor meer onder verschillende mensen komen. Het zou me ook niet verbazen als potentiële biologische BzV-kandidaten misschien niet geassocieerd willen worden met de andere type boeren in zo'n programma. Ik zou als ik, zo diervriendelijk mogelijk aan het boeren ben, ook niet in hetzelfde programma willen zitten als pluimveefabriekeigenaar John.

maandag 24 maart 2025 om 09:30
Dat denk ik ook.
Sowieso denk ik altijd bij de voorstelronde van de boeren dat er best leukerds tussen zitten, maar tijdens het kijken van de logeerweek vallen er voor mij dan toch een aantal tegen. Door vrouw-onvriendelijke uitspraken, door het te weinig oog te hebben voor de vrouwen. Door gewoontes waar ze echt in vast zitten. Etc.
maandag 24 maart 2025 om 10:32
John: ik weet niet maar deze man straalt amper warmte of persoonlijkheid uit. Het had net zo goed een robot kunnen zijn. Ik krijg er absoluut geen warme gevoelens van. Sterker nog; van zo’n kippengevangenis zou ik totaal afknappen.
Deedre: helaas begin ik me steeds meer te ergeren aan haar gemaakte lachje. Vraag aan paardenkenners: kun je paarden het hele jaar door (en dus ook ’s winters) in een open stal laten staan? Is het niet te koud of winderig? Erg veel bewegingsruimte lijken ze niet te hebben en zelfs al zou je een deken er op doen lijkt het me nog niet behaaglijk.
Roel: maar één keer naar het land van je vriendin en daar dan zo lacherig over doen? Erg jammer.
Martijn: aardige man maar wat simpel lijkt mij.
Jan: idem
Julius: idem
Grappig: iemand schreef al dat ze vond dat Karina leek op Nancy van De Luizenmoeder. Ik zei hier thuis dat ze me deed denken aan Plien van Bennekom (die samen met Bianca “Nancy” Krijgsman een comedy-duo vormt).
Deedre: helaas begin ik me steeds meer te ergeren aan haar gemaakte lachje. Vraag aan paardenkenners: kun je paarden het hele jaar door (en dus ook ’s winters) in een open stal laten staan? Is het niet te koud of winderig? Erg veel bewegingsruimte lijken ze niet te hebben en zelfs al zou je een deken er op doen lijkt het me nog niet behaaglijk.
Roel: maar één keer naar het land van je vriendin en daar dan zo lacherig over doen? Erg jammer.
Martijn: aardige man maar wat simpel lijkt mij.
Jan: idem
Julius: idem
Grappig: iemand schreef al dat ze vond dat Karina leek op Nancy van De Luizenmoeder. Ik zei hier thuis dat ze me deed denken aan Plien van Bennekom (die samen met Bianca “Nancy” Krijgsman een comedy-duo vormt).
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 24 maart 2025 om 10:38
John lijkt wel z'n best te doen om contact te leggen met de vrouwen en te horen wat hen beweegt. Ben benieuwd.
Deedry lijkt me erg onzeker en ik was even bang dat ze zou dichtklappen zoals wel meer vrouwelijke boeren hadden. Maar volgens mij is het bij haar gezelliger dan bij alle vrouwelijke boeren in voorgaande jaren bij elkaar. Ik hoop dat ze het zichzelf niet te moeilijk maakt met haar onzekerheid. Ze zal denk ik het grappen & grollen ook een beetje los moeten laten, als ze echt contact wil / wil weten hoe de mannen haar vinden.
Deedry lijkt me erg onzeker en ik was even bang dat ze zou dichtklappen zoals wel meer vrouwelijke boeren hadden. Maar volgens mij is het bij haar gezelliger dan bij alle vrouwelijke boeren in voorgaande jaren bij elkaar. Ik hoop dat ze het zichzelf niet te moeilijk maakt met haar onzekerheid. Ze zal denk ik het grappen & grollen ook een beetje los moeten laten, als ze echt contact wil / wil weten hoe de mannen haar vinden.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 24 maart 2025 om 10:47
maandag 24 maart 2025 om 10:48
Maar het geeft leukere televisie
maandag 24 maart 2025 om 10:50
Ja dat weet ik ook niet, maar Schotse hooglanders hebben in die zin denk ik sowieso niet echt een functie. Behalve mooi-zijn.
Overigens is dat weilandverhaal ook de reden waarom veel melkkoeien in het voorjaar naar buiten gaan en vanaf het najaar weer op stal staan.
maandag 24 maart 2025 om 10:53
Ja, dat kan. Paarden kunnen in de winter ook buitenstaan (ook zonder deken), maar ik vind het zelf dan wel noodzakelijk om een goed afdak/weidestal te hebben. Een open stal kan dus prima, maar moet aan 1 kant open zijn, waar paarden absoluut niet van houden is tocht.louise1 schreef: ↑24-03-2025 10:32...
...
maandag 24 maart 2025 om 11:07
Als ze maar genoeg ruimte buiten hebben lopen ze niet alles kapot. Het deel waar je ze bijvoert gewoon verhard houden.Karrota schreef: ↑24-03-2025 08:29Dit was dus juist een prima uitleg waarom de Schotse hooglander niet buiten stond.
Het is niet alsof ze haar weiland dan minder mooi vindt als het kapot is, als het kapot is kan er geen beest meer op staan, want het is behoorlijk dierenmishandeling om die de hele dag in de modder te laten staan.
Maar in Nederland houden de meeste mensen dieren op te weinig ruimte en dan wordt er wel teveel kapot gelopen. En in sommige delen van Nederland moet je het vanwege de grondsoort gewoon niet willen.
Op zich kan in de winter in een loopstal ook prima hoor, maar in huidige stal kunnen ze de kont niet keren.
Mijn vader heeft jarenlang een deel van de koeien nog buiten lopen in de winter hoor. Kan prima als je je bijvoert, want het gras groeit dan niet. Maar alle dieren jaarrond buiten laten lopen iets van het dubbele aan grond kosten.Karrota schreef: ↑24-03-2025 10:50Ja dat weet ik ook niet, maar Schotse hooglanders hebben in die zin denk ik sowieso niet echt een functie. Behalve mooi-zijn.
Overigens is dat weilandverhaal ook de reden waarom veel melkkoeien in het voorjaar naar buiten gaan en vanaf het najaar weer op stal staan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in