Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)

04-04-2025 10:14 273 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
naamlengtestarthuidigstreeftotaal
Ligbedje851.7876,473,1703,3
Qiya1.687469,5604,5
gonniegijsje1.879689,7866,3
Directeurtje1,789087,6802,4
Rodepeper1,6567,467590,4
Blondie51,7173,270,5662,7
Jola1,748787,4800,6
sierlijk1.718077,2652,8
Eenbeetjevan1.6982.981,868 1,1
Daisy19831.6290.485,778,54,7
goedgemutst1.6769,567,8631,7
Bewear1.7278,873,4655,4
Pupsel1.6881,581,5650

Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.

Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!

Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 24-05-2025 10:38
19.05% gewijzigd
Oh erg is dat hé bewear... ik heb zulke honger als ik ongezond gegeten heb, hoe meer troep ik gegeten heb hoe meer honger (de dag) daarna.

Ik hou m'n hart vast voor de komende dagen, ben onverwacht in de auto gestapt naar m'n ouders. Heel gezellig altijd hoor maar het eten is daar niet gezond, afhaalchinees en taart etc.. best lekker maar ik weet wat daarna komt. Nu eerst even n wandeling met vader en de hond bij het strand
Hier ook wat motivatie problemen. De eerste weken ging als een speer, ben 8cm buikomvang kwijt.
Maar de laatste 3 weken stagneert het. Buikomvang verlies ik niet meer, de weegschaal wil maar niet echt naar beneden. En doe echt m'n best.

Hou me aan het voedingsadvies, maar merk toch dat de etentjes buiten de deur killing zijn. Heb er gemiddeld 2 per week. En ook daar let ik op, kies ik de gezonde gerechten.
Maar toch. Snap niet dat het eerst zo goed ging en nu lijkt het niet meer te werken.

Had wel in de wintermaanden minder etentjes dus ik denk dat het toch echt daaraan ligt. Baal ik van.

Wil gewoon graag onder de 70 komen! 68 ben ik al blij mee. Ik hou gewoon vol, enige wat ik kan doen en hopen dat het resultaat vanzelf weer komt.
Ga niks aanpassen in de gezelligheid, ook een keuze.. ben al blij met die 8cm! Mega. Maar wil niet meer aankomen, daar waak ik dan wel voor.
Oh Qiya lastig hé.. ik snap dat je zo baalt dat het nu stagneert terwijl het zo lekker ging! Gelukkig ben je iig al die 8xm kwijt, hou dat gevoel vast.

Ik ben vanmiddag weer thuisgekomen en idd zoveel en zo ongezond gegeten.. ook totaal niet aan het vasten gehouden die 2dagen. M'n moeder die dan gezellig allemaal hapjes op tafel zet onder het mom van het is Pasen, doe nou gezellig mee, ik doe het voor jou hé.. vanmorgen kwamen de kinderen er nog bij dus vanmiddag stonden er broodjes kroket en frikadel op tafel voor de lunch. En nu, ik heb honger! Bizar hoe dat werkt.. Komende dagen even flink opletten en niet aan de 'honger' denken.

Hoe is het met de anderen gegaan afgelopen weekend?
Wat jammer dat veel van ons motivatieproblemen hebben. Ik ook, helaas.

Qiya, ik vind dat je veel centimeters kwijt bent geraakt.
Twee etentjes per week is best veel. Als je daar niet onderuit kan, dan kan je of de meest gezonde keuze maken, of het even loslaten en genieten van het eten.

Maar we houden vol, hoe dan ook.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Lastig hè, dat etentjes probleem. Ik vlieg vanochtend naar NYC (werk), wordt ook lastig qua eten. Qiya, ik heb wel eens gelezen dat er plateaus zitten in afvallen. Waarschijnlijk bevind jij er nu in een plateau. Zaak om even af te wachten en niet te vervallen in oude gewoonten. Als de tijd rijp is kom je weer in de afval/cm-verlies fase.

Sterkte Rodepeper! :hug:

Succes allemaal, ik ben weer terug in NL voor het feestje voor de koning.
Lief zijn jullie!

Directeurtje wat interessant wat je zegt. Ben gelijk gaan zoeken en kwam dit artikel tegen. Ook weer leerzaam:
https://www.vitaminesperpost.nl/actueel ... adEALw_wcB
Veel plezier in NYC! Dat is wel een vliegensvlug tripje. Lijkt me lastig met het tijdsverschil.

Rodepeper zoals het artikel hierboven zegt, geniet momenten mogen, zonder schuldgevoel. Dit was die van jou!
Honger leiden is dan weer niet heel gezond, waardoor doe je dat?
Eet lekker havermout of kwark met lekker fruit erdoor. Gezond en vullend.
Minder gaan eten uit compensatie werkt juist averechts.

Sierlijk wat rot dat je ook even geen motivatie hebt. Inderdaad gewoon doorgaan, doe ik ook.
Voelt totaal niet goed als ik het los zou laten, dan raak ik verdrietig in mijzelf. Dus enige wat ik kan doen is doorgaan en hopen dat het vanzelf weer de juiste kant op gaat.
Rodepeper schreef:
22-04-2025 22:18
Oh Qiya lastig hé.. ik snap dat je zo baalt dat het nu stagneert terwijl het zo lekker ging! Gelukkig ben je iig al die 8xm kwijt, hou dat gevoel vast.

Ik ben vanmiddag weer thuisgekomen en idd zoveel en zo ongezond gegeten.. ook totaal niet aan het vasten gehouden die 2dagen. M'n moeder die dan gezellig allemaal hapjes op tafel zet onder het mom van het is Pasen, doe nou gezellig mee, ik doe het voor jou hé.. vanmorgen kwamen de kinderen er nog bij dus vanmiddag stonden er broodjes kroket en frikadel op tafel voor de lunch. En nu, ik heb honger! Bizar hoe dat werkt.. Komende dagen even flink opletten en niet aan de 'honger' denken.

Hoe is het met de anderen gegaan afgelopen weekend?
Ik heb wel gewoon genoten afgelopen weekend.. het hoort er gewoon bij voor mij. Heb wel alles ingevoerd qua calorieën en bleef in een tekort beide dagen. Wel een beetje vocht vastgehouden vd Chinees haha. Maar dat was vanochtend weer foetsie. En nu weer normaal doen 😄
Maar als je ook echt honger hebt met afvallen, eet je dan gezond genoeg? Genoeg vezels en eiwitten?
Qiya schreef:
23-04-2025 07:11
Veel plezier in NYC! Dat is wel een vliegensvlug tripje. Lijkt me lastig met het tijdsverschil.
Thx!
Slopend en niet goed voor mijn vliegschaamte. Is ivm crisissituatie dochterbedrijf.
Welbleuk zo’n tripje directeurtje of is het alleen maar werken en niks zien verder?

Sierlijk hier precies hetzelfde probleem. Lastig hè zo’n motivatieprobleem.

Daisy wat knap dat je kon genieten en het toch niet teveel calorieën waren. Ik heb afgelopen weekend niks ingevoerd maar ik zit er wel overheen denk ik.

Ik wil zo graag verder maar ik merk dat ik mezelf steeds aanpraat dat ik nu wel echt chips mag. Troost eten terwijl er niks ergs aan de hand is ofzo. En dan gaat er meteen een halve zak leeg a 500kcal. Tja dan is alle winst van de dag meteen weg.
Zou het voor jou werken als je van die minizakjes chips koopt? Dan eet je wel ongezond, maar niet een halve zak.
Ik heb de afgelopen weken ook echt de nodige mini zakjes bugles en nibbits weggehapt hoor 😅 iets met balans haha.. want als ik een calorie tekort moet en daarbij perfect gezond moet eten word het helemaal niks.
Wel let ik op eiwitten en voldoende vezels. Maar verder heb ik geen regels of verboden producten.
Oh nee, het is niet zo dat ik mezelf uithonger ofzo! Ik weet van mezelf dat als ik teveel ongezond eet dat ik juist sneller en meer 'honger' heb, daar moet ik dan even doorheen en dan kan ik weer gewoon over op m'n gezonde voedingspatroon. En voor het slapen gaan wil ik nieg meer eten, vooral als ik weet dat ik eigenlijk genoeg heb gehad die dag. Ik heb niet het idee dat ik te weinig eet haha.

Veel plezier directeurtje in NY! Ook al is het een werktrip;)

Knap daisy dat je ondanks wat extra eten in een tekort bleef! Kleine zakjes chips kunnen een antwoord zijn, mooi dat je dat gevonden hebt!

Ligbedje wie weet werkt dat voor jou ook, kleine zakjes chips?
Mijn valkuil zit 'm echt in de avonden, als ik dan eet blijf ik eten en wordt dat de volgende dag herhaald.. no-go voor mij dus
Ik herken het van een tijd terug. Tot ik me begon te beseffen, voel ik me beter na die chips of lekkers?
Het antwoord was steevast; Nee.
Eerder schuldig, te kort doen aan mijzelf, teleurgesteld, grenzeloos, niet in m'n kracht, rot, verdrietig, etc.
De voordelen wogen niet meer op tegen de nadelen.

Ik ging het dus niet meer in huis halen. Dat was m'n redding. Alle rot gevoelens en de positieve gevoelens van het 'niet doen' begonnen zwaarder te wegen.
Daarmee ook de trots op mijzelf, het waarde vinden van mezelf, het wel grenzen kunnen stellen en vertrouwen daarin begonnen te groeien.

Dat was en is een fijne kracht in mijzelf. Ik heb nu regie, niet mijn trek of ongezonde eetpatroon. Dat geeft zelfvertrouwen, ook al gaat het niet zo snel als ik wil. Ik doe wel wat juist is voor mijn lijf en dat voelt krachtig.
Dank je Qiya voor je laatste post, dat is precies hoe ik het voel en zie. Bij mij gaat het alleen nog 'mis' als ik eenmaal wel toegegeven heb, dan gaat de rem eraf en ga ik door. Maar het gevoel daarna, het weegt steeds zwaarder, ik voel me zo slecht over mezelf dan, depri bijna.
Ik wil ook die trots en zelfvertrouwen voelen, diep van binnen weet ik dat ik het kan, ik moet alleen nog in mezelf geloven.
Het gaat niet om mezelf iets te ontzeggen, het gaat om mezelf aan te leren dat anders ook net zo lekker is.

Vandaag wel weer heerlijk gezond en vol groente gegeten, zo lekker! Vanavond ook geen 'honger'. Dit had ik weer nodig en nu weer doooor
rodepeper wijzigde dit bericht op 23-04-2025 23:03
Reden: Toevoeging
11.62% gewijzigd
En dat betekent natuurlijk niet dat ik mijzelf dat lekkers niet gun. Dat is voor mij nu die 2 etentjes in de week en daar ook een paar wijntjes bij drinken.
Bewuste keuze. Hierdoor val ik minder snel af. Prima. Zolang ik maar niet aan kom (behalve spiermassa), dat wil ik echt niet.

Het is ook een proces, heb er zelf ook lang over gedaan hoor. De bewustwording ervan is al stap 1. Dus wees mild voor jezelf.
qiya wijzigde dit bericht op 24-04-2025 08:54
2.63% gewijzigd
Ooh, ik sta net op de weegschaal voor een tussen weeg moment en weeg nu 70! Wist niet wat ik zag. Reële kans dat ik dit weekend op mijn vaste weegdag er wellicht onder zit :-D
Er zit weer daling in, eindelijk.
Qiya schreef:
24-04-2025 08:38
Ooh, ik sta net op de weegschaal voor een tussen weeg moment en weeg nu 70! Wist niet wat ik zag. Reële kans dat ik dit weekend op mijn vaste weegdag er wellicht onder zit :-D
:cheer2: :cheer2:
Rodepeper schreef:
23-04-2025 23:01
Bij mij gaat het alleen nog 'mis' als ik eenmaal wel toegegeven heb, dan gaat de rem eraf en ga ik door. Maar het gevoel daarna, het weegt steeds zwaarder, ik voel me zo slecht over mezelf dan, depri bijna.
Herkenbaar dit!
Hier gaat het ook niet zo lekker deze week. Ik verwacht morgen geen heel goed resultaat, al denk/hoop ik wel dat er nog wat af is.

Ik merk dat ik mijn motivatie een beetje begin te verliezen. Ik weet ook hoe dat komt: ik ga zondag op vakantie. Twee weekjes naar Portugal. Dan ga ik het calorietekort toch loslaten, dus nu denkt mijn brein: ach, daar kan ik ook nu alvast mee beginnen.

Dat ik op vakantie weer wat zal aankomen, vind ik niet zo erg. Het leven moet wel leuk blijven en ik ga absoluut niet het lekkere Portugese eten laten staan. Maar ik ben wel bang dat het daarna een hele opgave wordt om alles weer op te pakken.

Nou ja, we gaan het zien allemaal.
Qiya schreef:
24-04-2025 08:38

Kijk, dat is goed nieuws! Mooi gedaan.
Jammer dat het bij jou ook even niet zo lekker gaat bewear. Na de vakantie de draad weer voortzetten.
Begrijpelijk dat je tijdens een vakantie even niet op de calorieën wil letten.
Alvast een hele fijne vakantie gewenst!

Hebben jullie ook dat je soms droomt over je eigen lichaam als je slecht gegeten hebt ofzo? Ik heb het de laatste 2nachten weer gehad, dan zie ik mezelf 2x zo fors als nu, m'n hoofd was 2x zo groot en ik had allemaal rode uitslag op m'n gezicht en hals. Bijzonder hoe dat doorwerkt en je on ewust er toch zo mee bezig bent..

Hoe gaat het nu met jou Sierlijk?
Interessante link heb je gedeeld Qiya, net even doorgelezen, staan goede tips in! Vooral die dat je snacks niet alleen eet en met speciale momenten, dus wel dat taartje op een verjaardag maar niet savonds in je eentje op de bank. Zo had ik het ook bedacht voor de volgende keer.

En ligt het aan mij of word het wat stiller qua meeschrijvers hier?
Rodepeper dat valt me ook op. Ik schrijf lekker door, het helpt me echt. Stok achter de deur en hersenspinsels delen.
Ik droom er niet over, maar sinds ik afval word ik me wel heel bewust hoeveel verdriet er in mijzelf zat. Dat ik dikker werd, geen grip er op had, de onmacht, het niet snappen. En liep daar jaren heel alleen mee.

Nu ik afval en hulp heb gekregen dat blijkbaar werkt voor mijn lijf, is de opluchting groot. Tegelijkertijd ook de angst: Is dit echt.. Is het niet tijdelijk en kom ik zo weer aan. Etc.

Dus zit in een verwerkingsproces en hier schrijven helpt me daar bij.

Zo te horen aan je dromen, raakt het jou ook behoorlijk. Rot is dat he.

Bewear ja grappig die redenatie en herkenbaar hoor. Maar alles wat er nu nog af gaat, heb je wel weer mooi gedaan.
Hier vanochtend 73,4 dus toch -0,4 deze week. Daar ben ik echt zéér tevreden mee. Totaal 5,4 kwijt nu :)

Ik voel me nu net zo'n oud-klasgenootje op de middelbare school die zei niet geleerd te hebben voor een toets, maar toch een 9 haalde. Maar ik had eerder een -0,1 of -0,2 verwacht, haha.
Qiya schreef:
25-04-2025 05:23
Bewear ja grappig die redenatie en herkenbaar hoor. Maar alles wat er nu nog af gaat, heb je wel weer mooi gedaan.
Ja, dat is ook zo. Ik hoop gewoon dat het me ooit nog gaat lukken om die alles of niets-mentaliteit los te laten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven