Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 888 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
23-04-2025 19:56
Jonnie de boer is dood. Ik heb er 1 keer gegeten en vond het een prettige persoonlijkheid. Gewoon met 2 benen op de aarde, ondanks zijn prestaties op culinair gebied. Gewoon een normale man. En ook echt te jong.
entertainment/overleden-in-showbizzland ... /491051/98
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Ik snap je verwijzing. Maar toch voelt het voor mij beter om hier het neer te zetten. Man is opgeleid door cas spijkers, ex kok. Dus in dat topic geen behoefte dus napraat. Ik ben neutraal. Man niet.
Redhead70 schreef:
23-04-2025 20:08
Ik snap je verwijzing. Maar toch voelt het voor mij beter om hier het neer te zetten. Man is opgeleid door cas spijkers, ex kok. Dus in dat topic geen behoefte dus napraat. Ik ben neutraal. Man niet.

Iemand die ik ken doet ook de Cas Spijkers opleiding. Super interessant om daar alles over te horen. En ook de erg strenge selectieprocedure om daar toegelaten te worden. Mooi dat die opleiding bestaat, al zou die voor mij best wat groter mogen zijn, het beroep (chef)kok krijgt daardoor wel meer betekenis vind ik.
Redhead70 schreef:
Hoezo kan je het niet in dat topic plaatsen omdat je man enige 'relatie' tot de gestorvene had? En je man schrijft hier toch niet, dat doe jij.
Er is gewoon een topic voor, dus ik begrijp dat Solo daarheen verwijst.
Hij heet Jonnie Boer, niet De Boer.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lady*Voldemort schreef:
23-04-2025 17:34
Je hebt gelijk ook :lol:
Ik denk eigenlijk niet dat er hier nog meer dan één, hooguit twee mods rondlopen.
Laat staan een CM of TD, alles duurt een eeuwigheid en problemen worden er al helemaal niet opgelost.
What have we done....
Ik weet niet wat er is met de Mods, behalve dan dat er één moeder is geworden en waarschijnlijk nog minder zal werken, maar het gaat niet helemaal lekker geloof ik. Verzoeken blijven liggen en er wordt langs elkaar heen gewerkt.
nbk schreef:
23-04-2025 20:36
Ik denk eigenlijk niet dat er hier nog meer dan één, hooguit twee mods rondlopen.
Laat staan een CM of TD, alles duurt een eeuwigheid en problemen worden er al helemaal niet opgelost.
Nah, ben ik niet met je eens. De technische problemen zijn een stuk minder sinds de overname. De zoekfunctie werkt weer en het forum is nog zelden uit de lucht. Dat was lang zowat aan de orde van de dag. Ook de snelheid is een stuk verbeterd en ik heb in tijden geen gele helm meer gezien.
En ik heb ook niet het gevoel dat er minder mods zijn; misschien wel te weinig maar dat was voorheen ook al zo. Toen zagen we de CM ook alleen als het helemaal uit de hand liep en na veel aandringen en klagen.
Dat verzoekjes voor anonimiseren en sluiten van pijlers over het hoofd gezien worden, was vroeger echt niet minder.
Redhead70 schreef:
Dat past dus prima in dat topic.

Hannah Arendt
OlleGrieze schreef:
23-04-2025 20:11
Hoezo kan je het niet in dat topic plaatsen omdat je man enige 'relatie' tot de gestorvene had? En je man schrijft hier toch niet, dat doe jij.
Er is gewoon een topic voor, dus ik begrijp dat Solo daarheen verwijst.
Nee mijn man schrijft hier niet inderdaad. Ik geef ook aan dat ik Solo snap en geef aan waarom ik hier plaats. En jij snapt het overduidelijk niet. Mag hoor. Laat ook maar. Verdriet is niet te snappen voor sommigen.
Solomio schreef:
23-04-2025 21:11
Dat past dus prima in dat topic.
Nee. Ik weiger om voor hem te spreken.
Redhead70 schreef:
23-04-2025 21:15
Nee. Ik weiger om voor hem te spreken.
Huh?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-04-2025 21:16
Huh?
Opnieuw. Die man is dood. Heel tragisch. Mijn man heeft veel relaties in die wereld. Ik wilde een ei kwijt. Want zijdelings hoor ik veel. Dan mag dat hier niet en moet in een topic. Waarom? Dit is toch napraat en ff je hart luchten? Ik snap het ff niet. Maar nogmaals het is gewoon heel erg naar dat iemand van 60 dood is, zomaar uit het niets.
Redhead70 schreef:
23-04-2025 21:23
Opnieuw. Die man is dood. Heel tragisch. Mijn man heeft veel relaties in die wereld. Ik wilde een ei kwijt. Want zijdelings hoor ik veel. Dan mag dat hier niet en moet in een topic. Waarom? Dit is toch napraat en ff je hart luchten? Ik snap het ff niet. Maar nogmaals het is gewoon heel erg naar dat iemand van 60 dood is, zomaar uit het niets.
Omdat er dus gewoon een topic is voor dit soort eieren.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-04-2025 21:25
Omdat er dus gewoon een topic is voor dit soort eieren.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Jawel dat ei leggen is soms wel moeilijk. Hoe lastig ook te begrijpen soms.
Redhead70 schreef:
23-04-2025 21:28
Jawel dat ei leggen is soms wel moeilijk. Hoe lastig ook te begrijpen soms.
Pfffffft.
Lastig communiceren als je niet snapt wat ik schrijf.

Hannah Arendt
Redhead70 schreef:
23-04-2025 21:13
Nee mijn man schrijft hier niet inderdaad. Ik geef ook aan dat ik Solo snap en geef aan waarom ik hier plaats. En jij snapt het overduidelijk niet. Mag hoor. Laat ook maar. Verdriet is niet te snappen voor sommigen.
Jij snapt Solo helemaal niet. Denk even terug aan de discussie van vorige week en het onhandig ingrijpen van de mod. Buiten het feit dat het niet napraten is over een topic want er is gewoon een topic voor jouw schrijfsels.
Ik ben lang meegegaan met je uitleg.... 'blablabla taal blablabla doe mijn best blablabla hou rekening met etc'.... Maar mij nu voorhouden dat ik verdriet niet snap???? WTF.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 23-04-2025 21:47
9.95% gewijzigd
Wat is nou het probleem dan dat er hier wat wordt gemeld over een dood iemand?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
23-04-2025 21:45
Ik snap het ook niet allemaal. Gebeurt toch wel vaker?
Moiren schreef:
Geen. Gebeurt vaker.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Lady*Voldemort schreef:
23-04-2025 17:09
Zo heb ik nu de neiging om een post te staffen van een mevrouw die nu al voor de derde keer moet vragen om een paar pijlers te blokkeren. Niet omdat die mevrouw vervelend doet of zo, maar omdat ik het nogal belachelijk vind dat dat soort verzoekjes wederom in de lap blijven hangen.

Echt ongelooflijk toch. Nu is de gestafte wel geholpen, maar degene die daarboven/onder stond niet. Maar gelukkig werd ons wel maandag een fijne Pasen gewenst...

Overigens werkt staffen wel altijd beter dan melden in het CM-topic.
Coffee is never my cup of tea
Ik vind het ook opvallend dat het afzeiken van napraat weer getolereerd werd, een paar dagen geleden.
Moiren schreef:

Geen idee. Gebeurd wel vaker toch?
Ik zat vanavond in een Zwols restaurant toen het nieuws van Jonnies overlijden bekend werd.
Iedereen had het erover, gekke gewaarwording.

Vorig jaar op Bonaire in zijn restaurant gegeten. Prachtig plekje.
TAFKAPML
Ik denk eigenlijk niet dat het napraten niet "mocht", Solo liet alleen even zien dat hier een speciaal topic voor was.
Wat er daarna gebeurt is een soort van onnavolgbaar en dat heb ik wel vaker met Redhead, ze lijkt niet te snappen wat er bedoeld wordt en kraamt, zoals ik het lees, wat onzinnigheid uit waardoor er compleet voorbij wordt gegaan aan het doel van van de oorspronkelijke tip en dan wordt het raar.

Maar eigenlijk schreef niemand dat het niet gemeld mocht worden. Ik snap de verwijzing van Solo wel, op het daarvoor bestemde topic steken mensen elkaar een hart onder de riem dus Redhead had daar prima haar zegje kunnen doen. Geen idee waarom de man in kwestie erbij wordt gehaald met de bijbehorende info. Dat deed namelijk totaal niet ter zake.
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 23-04-2025 23:38
0.07% gewijzigd
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven