Wel houden van, geen aantrekking meer..

27-04-2025 08:12 100 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel lastig om dit te schrijven en hoop hier wat steun en advies te vinden. 

Ik ben nu 9 jaar samen met mijn partner, getrouwd en we hebben een heerlijk lief, leuk kind samen. Hij werkt, ik vanwege spierziekte parttime vanuit huis en ben thuismoeder.
Toen wij elkaar leerde kennen, klikte het meteen goed. We denken over heel veel dingen hetzelfde, hebben dezelfde humor en is er zelden tot nooit ruzie. Hij is niet bepaald attent en kan vrij lomp uit de hoek komen bij tijd en wijle, maar is trouw en er is wanneer ik hem nodig heb.

Ik ben altijd behoorlijk stevig geweest, maar hij vind mij zo aantrekkelijk. Door zwangerschap en medicatie heb ik de afgelopen jaren geschommeld in gewicht. De afgelopen maanden gaat het op veel fronten goed met me en heb ik hulp met afvallen. Dat zorgt bij mij ervoor dat het roer om is, de kilo's eraf vliegen en ik lekkerder in mn vel zit. Ik heb me echt op een nieuwe levenstijl toegelegd en ondanks dat ik vanwege mijn ziekte niet kan sporten, doe ik wel mn best actief te zijn.

Toen we elkaar leerde kennen had mijn man een normaal/slank postuur. Hij gaf niet veel om z'n uiterlijk maar deed wel z'n best er leuk uit te zien. Dit is de afgelopen jaren duidelijk anders. Hij drinkt regelmatig, eet echt te veel en doet weinig moeite voor zijn uiterlijk. Hij weet dat ik echt een hekel heb aan een (stoppel)baard maar dat motiveert niet om wat vaker te scheren. Hij is, denk ik, over de afgelopen jaren zo'n 30 kilo aangekomen. Het voelt voor mij echt hypocriet om te zeggen, maar ik vind volslanke mannen niet aantrekkelijk. Ook in de relaties voor hem, viel ik daar gewoon niet op.

Sinds de geboorte van ons kind, 4 jaar geleden is ons seksleven hard achteruit gegaan. Om verschillende redenen, waaronder mijn spierziekte, was het al minder vaak, maar inmiddels minimaal. Hij is erg van fysiek kontact, maakt veel seksueel getinte grapjes, wil veel knuffelen en dan ook meteen meer. Ik kon voor mezelf de vinger moeilijk erop leggen waarom mijn hele lijf blokkeerde als hij meer wil dan knuffelen. Ik merkte al langer dat ik het liever niet heb, dan wel.
Kort door de bocht; ik houd heel veel van hem maar ik vind hem gewoon echt niet meer aantrekkelijk. Hij is een geweldige vader, werkt hard voor ons en is enorm loyaal. Maar als ik naar hem kijk voel ik geen aantrekkingskracht meer.

Ik heb al meerdere keren over de afgelopen maanden geprobeerd het gesprek aan te gaan. Of de velen biertjes zich niet kunnen beperken tot het weekend. Of hij zelf niet ook vind dat hij inmiddels echt te zwaar is. Of hij niet alsjeblieft zou willen scheren...

Maar een biertje moet kunnen, ja hij is te zwaar maar dat ben ik ook en scheren doe ik morgen wel..
Hij is het met me eens dat hij, ook voor zijn gezondheid, moet afvallen, maar haalt vervolgens wel kaas/worst/hapjes in huis, want ja er komt bezoek of het was in de aanbieding. Als we een keer uit eten gaan moet het meteen all you can eat zijn, 'want dat is waar voor je geld'. Er komt dus weinig verandering in. Gaan sporten of iets actiefs is niets voor hem, fietsen naar zijn werk vind hij genoeg. Gezond koken doe ik dagelijks maar wat hij zelf in huis haalt of eet op werk heb ik geen kijk op. Daarnaast ben ik z'n moeder niet en is het eigen keuze.

Sinds deze realisatie merk ik dat ik het "verplicht knuffelen" in bed in de avond onderga omdat ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe, maar heb 1001 excuses om het aandringen op meer af te kappen.

Uit elkaar gaan spookt soms wel eens door mijn hoofd maar ik ben op veel andere fronten afhankelijk van hem en als kind van gescheiden ouders wil ik dat ons kind absoluut niet aandoen.

Ik weet niet meer hoe ik het nog duidelijker kan maken, zonder hem te kwetsen. Ik voel me daarnaast ook hypocriet, "want ik ben immers ook dik", maar dat staat toch los van of je het aantrekkelijk vind? Het is echt een goede man met het hart op de juiste plaats en alle andere dingen lopen wel prima. Dus ik voel me dan ook zo schuldig dat ik de fysieke aantrekking mis en voor mijn gevoel hem continue afwijs. En denk dat weer dat ik hem gewoon een plezier moet doen en af en toe 'zin moet maken', maar ik vind dat heel moeilijk.
Ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan.
Weet hij, dat je zin maakt??
Mee op houden hoor, jij stevent regel recht af op een hekel aan hem krijgen

Tijd dat jullie eens goed gaan praten, grote kans dat hij ook graag zaken anders ziet.

Succes.
lila-linda wijzigde dit bericht op 27-04-2025 16:45
0.25% gewijzigd
Vooropgesteld, je man klinkt op geen enkele manier als een probleemgeval zoals we ze wel vaker voorbij horen komen op VIVA dus scheiden zou wat mij betreft niet aan de orde moeten zijn. Wat je aantrekkelijk vindt is ook moeilijk te veranderen, dat begrijp ik.

Persoonlijk zou ik je mening wel stellig neerleggen. Dat aantrekkelijkheid en zijn dieet aan elkaar hangen. En dat daarmee wat gebeuren moet. En dat jij zelf ook bereid bent de offers te maken. Bijvoorbeeld door alleen nog dezelfde dingen te eten. De verjaardagssnacks kun je (deels) vervangen door snoepgroente bijvoorbeeld. Of fruit.
Maar ik hoop dat jouw man in ieder geval bereid is er meer aan te doen wanneer je aantrekkelijkheid aan seks én gezondheid verbindt.
Voor mij leest het alsof je jouw man ineens niet meer goed genoeg vindt, nu je zelf wat bent afgevallen.
Het is jou zelf ook pas net gelukt een andere levenstijl te volgen, hartstikke knap hoor, maar oneerlijk om hem te veroordelen omdat hem dat niet gelijktijdig lukt.

Ik vind het allemaal vrij onsympathiek als iemand altijd goed voor jou is geweest en jullie gezin onderhoudt.
Heb je los van zijn uiterlijk wel een libido?

Ik vind dat er ook een aantal rode vlaggen aan jouw kant klinken.

Op welke manieren ben je afhankelijk van hem?

Want het gevoel hebben dat je vast zit, en geen individueel persoon meer kunt zijn, is ook niet bepaald iets dat liefde laat vonken.

Ik denk dat je teveel focust op zijn gewicht en er wel meer scheef zit.
Bij het lezen van de op, zat ik eerlijk gezegd te wachten op "en nu heb ik een andere man ontmoet, die ik......"
Frankly my dear, I don"t give a damn
Niet goed voor jezelf zorgen vind ik ook een afknapper, dus dat begrijp ik wel. Daarom zou ik het gesprek ook daarover aangaan. Dat je aangeeft dat je van hem houdt, maar dat je wel afknapt op het feit dat ie zo slecht voor zichzelf zorgt. Nog los van het gevolg van dat gedrag, namelijk dikker zijn. Ik vraag me af of dat namelijk écht je probleem is, of het feit dat hij helemaal geen moeite meer doet voor zichzelf en ook voor jou.
Tavistock schreef:
27-04-2025 16:16
Niet goed voor jezelf zorgen vind ik ook een afknapper, dus dat begrijp ik wel. Daarom zou ik het gesprek ook daarover aangaan. Dat je aangeeft dat je van hem houdt, maar dat je wel afknapt op het feit dat ie zo slecht voor zichzelf zorgt. Nog los van het gevolg van dat gedrag, namelijk dikker zijn. Ik vraag me af of dat namelijk écht je probleem is, of het feit dat hij helemaal geen moeite meer doet voor zichzelf en ook voor jou.
Dit ja, dat snap ik wel.

Ik lees hier reacties dat ze ondankbaar overkomt omdat hij voor haar zorgt maar ze kiest er ook niet voor om ziek te zijn he.
En ze werkt wel parttime vanuit huis dus doet zeker haar bijdrage.

Ik vind het niet vreemd dat je verwacht dat je partner een beetje gezond leeft en op een gezond gewicht blijft, straks wordt hij door dat overgewicht ook ziek, daar zit niemand op te wachten natuurlijk.
En het is niet aantrekkelijk natuurlijk, iemand die slecht voor zichzelf zorgt. Te veel alcohol is ook niet goed, je zou het op die boeg kunnen gooien dat je je zorgen maakt over zijn gezondheid.
Levensgenieter ;)
Voel je dan wel zin in sex in het algemeen maar alleen niet naar je man omdat die niets aan zijn uiterlijk doet? Want het kan misschien ook zijn dat jouw hormoonhuishouding is veranderd, na een bevalling, beginnende overgang, pilgebruik? Vooral dat laatste is een libidokiller en dan zou je geen enkele man aantrekkelijk kunnen vinden.
Tavistock schreef:
27-04-2025 16:16
Dat zou voor mij ook een grotere afknapper zijn dan het uiterlijk dat je hebt. Kijk, als je er op een bepaalde manier uitziet, dat zal heus niet het alleraantrekkelijkst zijn. Maar wat het vanuit mijn perspectief vooral onaantrekkelijk maakt, is als mensen zich zo laten gaan. Dat lijkt me veel onaantrekkelijker.
Maar goed, je begrijpt het fenomeen, want je hebt jezelf blijkbaar ook jarenlang laten gaan en nu je ineens het licht ziet, heb je een sterk oordeel over je partner. Dat klinkt niet echt sympathiek. Than again, als je het zo voelt, dan is daar weinig aan te doen.

Waarom begin je niet met zorgen dat je niet (financieel) afhankelijk bent van je partner? Dat is ook niet echt aantrekkelijk voor hem lijkt mij. En zeker als je hem dingen gaat kwalijk nemen, dan mag je zelf ook zorgen dat je de hand in eigen boezem steekt.

Btw: constant seksuele grapjes maken zou ik zelf ook beu worden. Vind ik nogal armoedig overkomen. Tenzij het een gedeeld soort humor is, meestal niet grappig.
MissButterflyyy schreef:
27-04-2025 16:32
Dit ja, dat snap ik wel.

Ik lees hier reacties dat ze ondankbaar overkomt omdat hij voor haar zorgt maar ze kiest er ook niet voor om ziek te zijn he.
En ze werkt wel parttime vanuit huis dus doet zeker haar bijdrage.
Hij ook niet. Zwaar hoor, een zieke partner. En dan wordt je ook nog veroordeeld omdat je hapjes meeneemt als je boodschappen hebt gedaan, omdat je vrouw ineens het licht heeft gezien.
MissButterflyyy schreef:
27-04-2025 16:32
, je zou het op die boeg kunnen gooien dat je je zorgen maakt over zijn gezondheid.
Nou, alle hints werken niet, dus waarom zou je dan nog weer andere omwegen gaan verzinnen? Dan heeft hij daar wel weer een antwoord op.
Durf dan eerlijk te zijn. TO vindt hem niet meer aantrekkelijk.

Of ze daarom haar huwelijk op wil blazen is vers twee, maar steeds nieuwe smoezen verzinnen lijkt me recept voor meer frustratie.
Ginevra schreef:
27-04-2025 17:13
Of ze daarom haar huwelijk op wil blazen is vers twee, maar steeds nieuwe smoezen verzinnen lijkt me recept voor meer frustratie.
Ze gaat vast haar huwelijk niet opblazen, want dan gaat de geldkraan dicht.
calvijn1 schreef:
27-04-2025 16:10
Bij het lezen van de op, zat ik eerlijk gezegd te wachten op "en nu heb ik een andere man ontmoet, die ik......"
Kan nog komen .
To is er iemand waar je wel een klik mee hebt ?
NomenNesci0 schreef:
27-04-2025 17:18
Ze gaat vast haar huwelijk niet opblazen, want dan gaat de geldkraan dicht.
Wat een valse opmerking
Waarom zeggen dat het om zijn gezondheid gaat? Die is van hem. Gewoon duidelijk zijn in wat je hier glashelder vertelt: als je X verandert wil ik Y (waarschijnlijk! Niks beloven) wel. En nu niet. Kies maar.

Dat gekonkel, smoezen, hints, om je zin te krijgen is alleen maar schadelijk en vrij kinderachtig. Duidelijkheid doet het. Of niet en dan is de consequentie ook duidelijk
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
MyLittlePony schreef:
27-04-2025 18:16
Waarom zeggen dat het om zijn gezondheid gaat? Die is van hem. Gewoon duidelijk zijn in wat je hier glashelder vertelt: als je X verandert wil ik Y (waarschijnlijk! Niks beloven) wel. En nu niet. Kies maar.

Dat gekonkel, smoezen, hints, om je zin te krijgen is alleen maar schadelijk en vrij kinderachtig. Duidelijkheid doet het. Of niet en dan is de consequentie ook duidelijk
Als een vrouw hier schreef dat haar man haar pas weer aanraakt als ze afvalt, zouden we haar massaal adviseren hem in het kanaal te gooien.
apppie schreef:
27-04-2025 18:20
Als een vrouw hier schreef dat haar man haar pas weer aanraakt als ze afvalt, zouden we haar massaal adviseren hem in het kanaal te gooien.
Ik vind adviezen hier wel vaker wat eenzijdig. Neemt niet weg dat een relatie eerlijkheid verdient, geen smoezen en hints
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Sunnydays schreef:
27-04-2025 08:12
Ik weet niet meer hoe ik het nog duidelijker kan maken, zonder hem te kwetsen.
Dat kan niet. En dat hoeft ook niet.
Iemand aanspreken op dit soort zaken is best een beetje pijnlijk voor de toehoorder maar dat mag heus een keer.

Je vindt hem niet meer aantrekkelijk en hij mag dat best weten. Dan weet hij ook meteen waarom je constant smoezen bedenkt om niet te hoeven seksen.
.
MyLittlePony schreef:
Waarom zeggen dat het om zijn gezondheid gaat? Die is van hem.

Omdat het in mijn geval wel om gezondheid zou gaan, veel meer dan om een wat dikkere buik. Een wat steviger lijf kan ik mee leven, iemand die niet om zijn gezondheid geeft niet. Goed voor jezelf zorgen, fysiek en mentaal, is voor mij een belangrijke waarde dus ik zou er ook op afknappen als mijn partner dat ineens niet meer zou doen.

Daarom raad ik TO na te gaan waar voor haar het échte afknappen zit: is dat in je partners formaat, of het feit dat dat formaat een gevolg is van niet goed voor zichzelf zorgen. In het eerste geval goed om eerlijk te zijn over dat je dikker niet aantrekkelijk vindt. In het tweede geval dat je gebrek aan zelfzorg niet aantrekkelijk vindt.

Het hoeven geen smoezen te zijn. Juist goed om bij jezelf na te gaan waar het probleem echt zit.
apppie schreef:
Je quote mij niet, maar ik antwoord toch even..

Ik zou dat advies nooit geven.
Ik vind lichamelijke aantrekkingskracht heel erg belangrijk in een relatie.
Als dat er niet meer is , dan ben je toch net broer en zus samen?

Als er geen aantrekkingskracht meer is, dan is wat mij betreft de basis van een relatie weg.

Dus als mijn man ontzettend veel zou aankomen, dus niet 5 kilo ofzo, maar 25 of 30, dan zou ik hem minder aantrekkelijk vinden.
Heal the world, make it a better place.
MyLittlePony schreef:

Kinderachtig?

De meeste mensen willen hun partner, waar ze van houden niet kwetsen. Dus zo bot als jij het zegt zal bijna niemand het zeggen. En is ook niet nodig. Je kunt zo'n boodschap ook op een andere manier brengen dan hoe jij het schrijft.
Heal the world, make it a better place.
Judith86 schreef:
27-04-2025 19:44
Kinderachtig?

De meeste mensen willen hun partner, waar ze van houden niet kwetsen. Dus zo bot als jij het zegt zal bijna niemand het zeggen. En is ook niet nodig. Je kunt zo'n boodschap ook op een andere manier brengen dan hoe jij het schrijft.
Smoezen en hints. Kwetsender kan ik niet bedenken
apppie schreef:
Het gaat om dertig (!) kilo! Of je nou een man bent of een vrouw, je ziet er wel uit als een compleet andere persoon met dertig kilo erbij. Dat zijn niet zomaar wat love handles, man óf vrouw.
MyLittlePony schreef:
27-04-2025 19:47
Smoezen en hints. Kwetsender kan ik niet bedenken
Tja. Dit zal hoe dan ook kwetsend zijn. Ook eerlijkheid is hier kwetsend. "Schat, ik vind je te dik geworden en daarmee niet meer aantrekkelijk" mag dan de waarheid zijn, maar zal toch pijn doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven