Dramaserie de vuurwerkramp
vrijdag 2 mei 2025 om 19:41
vrijdag 2 mei 2025 om 20:25
Bedoel je de serie die op NPO te zien is?
Ik hou meestal wel van dit soort series, dus denk dat ik 'm wel ga bekijken.
De serie (ook NPO) over de bijlmerramp vond ik erg goed. Maar de acteerprestaties in de serie over de toeslagenaffaire vond ik zo slecht dat ik na twee afleveringen ben afgehaakt. Dus ik ben benieuwd of dit wat is!
Ik hou meestal wel van dit soort series, dus denk dat ik 'm wel ga bekijken.
De serie (ook NPO) over de bijlmerramp vond ik erg goed. Maar de acteerprestaties in de serie over de toeslagenaffaire vond ik zo slecht dat ik na twee afleveringen ben afgehaakt. Dus ik ben benieuwd of dit wat is!
vrijdag 2 mei 2025 om 22:40
vrijdag 2 mei 2025 om 23:00
zaterdag 3 mei 2025 om 00:16
25 jaar geleden alweer. Wat vliegt de tijd. Die beelden van die verbrande woonwijk, die mensen die op de vlucht sloegen. Ik weet nog dat die avond het Songfestival zou plaats zou vinden en ik toen dacht van dat gaan ze toch niet serieus uitzenden nu dit gebeurd is?! En ze zijn toen ook gestopt met uitzenden geloof ik omdat ze het ook niet gepast vonden en het nieuws belangrijk was. En ik kan me ook nog herinneren dat de wildste geruchten te rondte gingen van ex medewerkers etc en dat die eigenaren er alles aan deden om maar geen schuld te bekennen, dat ze niks fout hadden gedaan. Of was dat weer bij een andere ramp?
Ik ga het later even terugkijken.
Ik ga het later even terugkijken.
zaterdag 3 mei 2025 om 07:06
Ik zat er destijds middenin, in het rampgebied.
Wat een afschuwelijke serie. Acteertalent is abominabel, de taal klopt niet, de set is vreselijk, veel details die veranderd zijn. Kortom: dit is een schande en belediging voor Enschede.
Wat een afschuwelijke serie. Acteertalent is abominabel, de taal klopt niet, de set is vreselijk, veel details die veranderd zijn. Kortom: dit is een schande en belediging voor Enschede.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zaterdag 3 mei 2025 om 07:23
Ondanks dat we de rookwolken hadden gezien, hadden we niet door hoe erg het was. Zo net voordat sociale media de tempo van nieuwsvoorziening gingen bepalen.Graze schreef: ↑03-05-2025 00:1625 jaar geleden alweer. Wat vliegt de tijd. Die beelden van die verbrande woonwijk, die mensen die op de vlucht sloegen. Ik weet nog dat die avond het Songfestival zou plaats zou vinden en ik toen dacht van dat gaan ze toch niet serieus uitzenden nu dit gebeurd is?! En ze zijn toen ook gestopt met uitzenden geloof ik omdat ze het ook niet gepast vonden en het nieuws belangrijk was.
En we zaten met een groep ESF te kijken en verbaasd en boos (schaam) dat het werd afgebroken
Toen kwamen de beelden. Leek wel oorlogsgebied.
zaterdag 3 mei 2025 om 08:20
Dan ga ik er ook maar niet aan wagen… ik weet ook te veel hoe het echt was.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 3 mei 2025 om 08:42
Dat hadden wij ook inderdaad. Vragen als wie is die vrouw dan en hoe zat dit en de huizen kloppen ook niet… kijk hem wel af maar kijk er anders na dan andere series omdat je te veel weetGroenTuintje schreef: ↑03-05-2025 08:20Dan ga ik er ook maar niet aan wagen… ik weet ook te veel hoe het echt was.
zaterdag 3 mei 2025 om 09:20
Lila-Linda schreef: ↑03-05-2025 07:23Ondanks dat we de rookwolken hadden gezien, hadden we niet door hoe erg het was. Zo net voordat sociale media de tempo van nieuwsvoorziening gingen bepalen.
En we zaten met een groep ESF te kijken en verbaasd en boos (schaam) dat het werd afgebroken
Toen kwamen de beelden. Leek wel oorlogsgebied.
Dat kun je toch ook niet weten hoe erg het was op het moment zelf?
Zoiets besef je pas als je alles op tv ziet.
Heal the world, make it a better place.
zaterdag 3 mei 2025 om 09:24
Woonde jij in die wijk? Wat verschrikkelijk. Traumatisch.
Dat niet alle details kloppen is wel logisch vind ik. Dat is meestal bij series of films die gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal.
Het werd vooraf ook gemeld.
Heal the world, make it a better place.
zaterdag 3 mei 2025 om 10:09
Ik woonde daar niet.
Ik was daar op een verjaardagsborrel bij vrienden. En toen brak de hel los.
Nu, tot op de dag van vandaag, als ik de echte beelden zie, of door die wijk kom, of er zelfs over schrijf, heb ik nog kippenvel. Het is inderdaad traumatisch geweest. Ik heb toen een paar weken later, alle gebeurtenissen op dit forum beschreven, hoe wij het hadden meegemaakt.
Nogmaals, deze serie had nooit gemaakt mogen worden. Echt vreselijk voor mijn stad. En dat vindt iedereen hier.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zaterdag 3 mei 2025 om 10:10
Helemaal mee eens
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in