Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies 2025 topic met tabel

19-02-2025 17:54 841 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.

Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Zeeschelp1.6875.067.164.0-7.923.7
Purrmaid1.6894.275.770.0-18.526.8
MissFitz1.6487.779.268.0-8.529.1
Whippet261.78111.2100.192.0-11.1
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Love2Dance1.7396.681.180.0-15.527.1
CreaMus1.6576.169.760.0-6.425.6
Avena1.6892.872.970.0-19.925.8
Luilaksmurf1.78108.5100.490.0-8.131.7
Wombat1.7364.962.559.0-2.420.9
VR251.7875.073.668.0-1.4
zeeschelp wijzigde dit bericht op 25-05-2025 20:06
21.80% gewijzigd
@vr25 ja dat heb ik ook wel ;-) dus dat gevaar loop ik ook wel. Maar hoop dat ik gewoon wat bewuster word dat ik af en toe ff moet lopen, opstaan.

@luilaksmurf. Die ziet er goed uit. Deze is wat mooier om te zien met de gewone wijzerplaat. Ga er verder naar kijken. Thanks
love2dance schreef:
30-04-2025 19:39

@luilaksmurf. Die ziet er goed uit. Deze is wat mooier om te zien met de gewone wijzerplaat. Ga er verder naar kijken. Thanks
Ik heb er wel andere bandjes bij gekocht in China, want mijn pols ging zweren met de siliconenbandjes.
Ik heb al heel lang een fitbit (dit is mijn derde), maar sinds het door Google is overgenomen, wordt het allemaal minder. Het helpt mij wel om dingen te monitoren, maar ik ben er niet heel fanatiek mee (als in nog extra blokjes om gaan om mijn stappen te halen).
The impossible just takes a little longer.
Dat is wel iets om mee te nemen luilaksmurf. Ik heb ook snel last van eczeem en psoriassis. Gaat natuurlijk snel zweten dat siliconen.

Avena, oh dat is niet zo fijn om te horen. Nog een Min puntje dus voor fitbit.

Vandaag druk bezig geweest…veel te warm eigenlijk en morgen ook weer dagje klussen bij familie….wel goed voor de lijn denk ik :-D in beweging en geen tijd om te eten , wel lunch natuurlijk….

Gewicht 82,6 afgevallen 14 kilo BMI 27,6

5 onsjes eraf weer dus dikke prima. En mijn zomerbroek die ik tevoorschijn haalde en die op de nominatie stond voor de kledingbak pas ik gewoon met gemak….dus zomerkleding hoef ik niet te kopen :proud:
love2dance wijzigde dit bericht op 02-05-2025 20:17
Reden: zelfs een onsje meer dan ik dacht ;)
0.37% gewijzigd
Wat ga je goed, L2D! :cheer:
The impossible just takes a little longer.
Voor de tabel:

Gewicht 80,2, afgevallen 7,5, BMI 29,8

Toch een klein mijlpaaltje want volgens de statistieken val ik nu in de categorie overgewicht ipv obesitas :thumbsup: .
@avena dank je wel, ik ben er zelf ook heel blij mee.

@missfitz zeker een mijlpaal! Ik heb mezelf nooit als obese gezien maar het voelt heel fijn om “ineens” in de oranje zone te zwaar te zitten…klinkt toch prettiger :-D
Wat zijn jullie goed bezig allemaal!!

Hier is het even stil geweest van mijn kant. Het is door drukte, stress en vooral veel verjaardagen niet zo goed gegaan. Ik zit inmiddels ook weer op 71 kg (terwijl ik op 69.7 heb gezeten).

Ik heb moeite om het weer op te pakken merk ik, blijf toch wat meer snaaien tussendoor. Zojuist lifesum geinstalleerd en ga toch alles bijhouden. Leek me eerst wat veel werk, maar waarschijnlijk goed om wat meer inzicht te krijgen.
Hoi iedereen, ik ben weer terug van vakantie. Helaas wel weer aangekomen maar ik had het ook wel even losgelaten, vakantie is echt te ingewikkeld. Ik pak de draad nu gewoon weer op!

@Missfitz wat een mooie mijlpaal! Ga zo door!
@Love2dance jij ook al zo goed bezig!
@CreaMus we gaan er gewoon samen voor om het nu weer op te pakken!

huidig gewicht 63,8, afgevallen 1,1, bmi 21,3.
Ik merk dat ik nu alleen offtopic reageer, heb het afvallen nog steeds losgelaten en blijf net iets boven m'n laatste gewicht hier in de tabel schommelen. Dus dat is fijn.

Heb me voorgenomen om na de vakantie weer wat in te gaan vullen en langzaam aan de draad weer op te pakken.
Want ik merk dat ik nu ook de supplementen van de dietiste ga vergeten, ook al leg ik ze in de ochtend klaar. Door alles in te vullen incl. Supplementen hoop ik die niet meer (zo vaak) te vergeten.
Hi daar,

Vinden jullie het oke als ik ook mee schrijf? Ik ben voor het eerst in mijn leven bezig met afvallen, en vind het leuk om mee te schrijven/adviezen te geven/elkaar te stimuleren/inzichten te krijgen.

Zal me even kort voorstellen:
- Vrouw 52 jaar, 3 volwassen kinderen. Ben altijd al bezig geweest met gezonde voeding en vooral ook lekker eten. Sinds een jaar of 10 bestaat mijn beweging uit : bijna dagelijks wandelen (10.000 stappen), 1 keer per week krachttraining en daarnaast volg ik nog yoga 1 x per week. Niet echt veel last van overgang (menstrueer 3 jaar niet meer).
Ik dacht altijd goed bezig te zijn, maar afgelopen jaren ongemerkt een ruime kilo per jaar erbij. Van ongeveer 62 kilo naar nu 66,7 kilo.
Ongeveer 1 maand geleden zag ik foto's van mijzelf op een feest en schrok van de vetrollen op mijn romp. Ik besloot om voor het eerst in mijn leven naar een gewichtsconsulent te gaan, om inzichten te krijgen.
Echt...ik heb 3 dagen moeten bijkomen van mijn vetpercentage. Man man man, 41%!!!
Waar komt het op neer: gezond BMI, gezond gewicht, maar te hoog in vet en te laag in al het andere (eiwit, koolhydraten, kcal). Ik at kennelijk jarenlang te weinig (1300-1500 kcal per dag), maar wel veel te vet (echte boter, olijfolie etc, veel noten). Hierdoor had ik geen last van een hongergevoel en geen last van vermoeidheid).
Nu sinds 2 weken bezig mbv de eetmeter en krijg nu langzaamaan inzichten in wat ik nu eigenlijk echt binnenkrijg.

Voor de volledigheid nog even het totale plaatje:

Vrouw 52 jaar
start gewicht: 66,7 (17 dagen geleden)
streef gewicht: 61/62 kilo
lengte: 1.68

mijn macro's:
1859 totaal per dag (= calorie tekort)
vetten: 51.6 gram
koolhydraten: 209,1
eiwitten: 139,4
Luilaksmurf schreef:
04-05-2025 10:53
Ik merk dat ik nu alleen offtopic reageer, heb het afvallen nog steeds losgelaten en blijf net iets boven m'n laatste gewicht hier in de tabel schommelen. Dus dat is fijn.

Heb me voorgenomen om na de vakantie weer wat in te gaan vullen en langzaam aan de draad weer op te pakken.
Want ik merk dat ik nu ook de supplementen van de dietiste ga vergeten, ook al leg ik ze in de ochtend klaar. Door alles in te vullen incl. Supplementen hoop ik die niet meer (zo vaak) te vergeten.
hoe komt het dat je ze vergeet Luilak?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Welkom Buurvrouw :)
NLNJ, nog gecondoleerd :hug:
Welkom buurvrouw! Jouw verhaal lijkt wel op dat van mij. Op zich goed bmi maar toch iets aan de overbodige vetrollen willen doen. Succes!
Bedankt! Ja, Wombat, dat idee had ik al. Aan de ene kant om esthetische redenen willen afvallen, aan de andere kant ben ik toch wel erg geschrokken van mijn vetpercentage.

Ik dacht altijd dat ik wel genoeg wist over voeding. Ik geloof in pure producten, gebruik geen/amper pakjes en zakjes, snoep nooit (echt nooit). Maar ja, noten, boter, olie, zalm, makreel, avocado etc. allemaal super gezond, maar wel lekker vet. Dus niet 1/4 avocado, maar een hele. Niet 1 stukje gerookte makreel als lunch, maar gerust 3 en dan wat sla erbij. Zonder brood, want dacht dat ik daarvan zou aankomen....Nog een scheut olijfolie in de pan, want gezond. Ga zo maar door.

Afijn, ben nu goed op weg, Ben wel mega ongeduldig, denk dat ik mss 500 gram ben afgevallen, maar het verhogen van mijn metabolisme heeft even tijd nodig.
Ik ben begin maart gestart. Bij mij gebeurde er eerst 2-3 weken letterlijk helemaal niks en toen begon het ineens!
Nu moet ik weer even opnieuw starten na 2 weken Italië.
Maar gaat goedkomen en bij jou ook ongetwijfeld!
rosanna08 schreef:
04-05-2025 14:23
hoe komt het dat je ze vergeet Luilak?
Vakantie is sowieso altijd een ander ritme voor mij, en omdat ik niks meer invul vergeet is ze ook. Eerst vulde ik standaard in de ochtend bij o,l,a de supplementen in. En als ik dan m'n eten in ga vullen dan zag ik dat ik het nog moest nemen bv.
En mijn geheugen is sowieso sterk verslechterd door de longcovid helaas.

Morgen ga alles weer invullen en minder snaaien. Was vannacht weer misselijk toen ik eruit moest voor kind. Voel me fysiek gewoon beter als ik gezonder eet.
rosanna08 schreef:
04-05-2025 14:23
NLNJ, nog gecondoleerd :hug:
Thnxxx en ook de anderen hier.

Nu weer bezig om de draad weer op te pakken: afspraak met diëtiste voor vandaag afgezegd, heb er even geen puf voor.
Afspraak voor vetmeting enz bij de sportschool ook verzet omdat ik vanaf 3 april nog maar 2 keer de sportschool van binnen heb gezien door vakantie en het overlijden van schoonmoeder.

Vanavond een uitje: “The buena vistasocial club”, ook geen zin in, ben moe!
Maar we gaan van te voren ergens eten, dus ik hoef verder vandaag ook niets.

Eten op vakantie was niet zo bijzonder (Cuba en in een all in resort), maar wel logisch wat superarm land.

Afgelopen anderhalf week ook niet bijzonder veel gegeten.

Ik behoor tot de groep die minder gaan eten als er wat speelt.

Vanaf morgen weer eitjes koken enz en eiwitten tellen.
Donderdag het sporten opstarten.
Hoe was je uitje nlnj? Toch een beetje van genoten?
Begrijpelijk dat je hoofd niet overal naar staat nu.

Hier gisteren dus nog niks ingevuld 🙈 en ook nog wat te veel gesnoept. Beetje rare eetdag gehad. Ontbijt weer met havermout, maar ziek kind, huisarts bezocht en toen we daarvan thuiskwamen ineens zo'n honger dat ik nog 2 boterhammen op heb. Vervolgens de lunch overgeslagen want geen honger.
Ook een paar chocolaatjes op gisteren, maar in de avond niks meer gesnaaid igg, dat is al vooruitgang.
Ha meiden,
Als eerste gecondoleerd NLNJ, en een dikke knuffel :hug:
Tijdje emotioneel niet zo lekker gegaan, veel verdrietig geweest en moeilijke tijd. Dus ook even ofline geweest.
Ik zie dat er best veel is bijgeschreven, zouden jullie misschien opnieuw jullie gewichten of andere wijzigingen willen doorgeven? Dan pas ik het aan! Liefs
Sterkte zeeschelp, is ook niet niks wat jullie meegemaakt hebben. Neem je tijd, de tabel komt wel.
Zeeschelp voor jouw een knuffel terug :hug:

Buurvrouw, welkom, ik las je net pas.
Vet is op zich niet verkeerd, maar als je daardoor boven je kcal behoefte komt wel natuurlijk.

Het uitje gisteren was geweldig leuk.
Het eten was een verrassingsmenu van een sterrenrestaurant, waar het concertgebouw mee samenwerkt, met veel aspergevariaties.
Hi allemaal, wat is er veel geschreven!
Wij zijn maandag terug gekomen van vakantie en waar ik dacht veel aangekomen te zijn was dit 200 gr! Ik heb gelijk weer redelijk netjes gedaan en zat vanmorgen op 100.4 ! Ik was compleet verbaast, wel blij, maar kan het bijna niet geloven.

nlnj heftige tijd heb je. Gecondoleerd nog !

Luilaksmurf leuk je te lezen, hoop dat alles goed gaat !

Creamus en nog iemand die het lastig had.. wombat ? Ik sluit me aan bij jullie aan !
Wat netjes Whippet!
En het is vaak nog vocht ook, omdat je anders hebt gegeten.

Ik kom vandaag niet verder dan de lunch, daar ben ik nl net mee begonnen, want ik was druk in de tuin bezig.
Zo niet mijn hobby!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven