Gewichtsverlies 2025 topic met tabel
woensdag 19 februari 2025 om 17:54
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Nickname | Lengte | Start | Huidig | Streef | Tot afgevallen | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Zeeschelp | 1.68 | 75.0 | 67.1 | 64.0 | -7.9 | 23.7 |
Purrmaid | 1.68 | 94.2 | 75.7 | 70.0 | -18.5 | 26.8 |
MissFitz | 1.64 | 87.7 | 79.2 | 68.0 | -8.5 | 29.1 |
Whippet26 | 1.78 | 111.2 | 100.1 | 92.0 | -11.1 | |
NLNJ | 1.70 | 85.5 | 65.5 | 65.0 | -20.0 | |
Love2Dance | 1.73 | 96.6 | 81.1 | 80.0 | -15.5 | 27.1 |
CreaMus | 1.65 | 76.1 | 69.7 | 60.0 | -6.4 | 25.6 |
Avena | 1.68 | 92.8 | 72.9 | 70.0 | -19.9 | 25.8 |
Luilaksmurf | 1.78 | 108.5 | 100.4 | 90.0 | -8.1 | 31.7 |
Wombat | 1.73 | 64.9 | 62.5 | 59.0 | -2.4 | 20.9 |
VR25 | 1.78 | 75.0 | 73.6 | 68.0 | -1.4 | |
zeeschelp wijzigde dit bericht op 25-05-2025 20:06
21.80% gewijzigd
woensdag 7 mei 2025 om 17:19
Hier sluit ik me bij aan. Over 2 dagen weer weegdag dus beetje overbodig om het nu ook te doen.Luilaksmurf schreef: ↑07-05-2025 12:15Sterkte zeeschelp, is ook niet niks wat jullie meegemaakt hebben. Neem je tijd, de tabel komt wel.
Fijn dat je ervan genoten hebt NLNJ.
Whipped die 200 gram kan ook zomaar een glas met water zijn he…dus dat is helemaal niks 200 gr
Hopenlijk fijne dagen gehad.
Welkom buurvrouw !
woensdag 7 mei 2025 om 19:01
Zeeschelp had je bericht gemist. Echt geen haast met de tabel hoor, wij lopen niet weg en de kilo's ook niet. Neem de tijd voor jezelf !
Ik woog toen we gingen 101,3, bij thuis komt maandag 101,5 en vanmorgen dus 100.4. Vandaag wel teveel gegeten vanavond, dus zalmwel schommelen. Vrijdag officieel wegen !
Ik woog toen we gingen 101,3, bij thuis komt maandag 101,5 en vanmorgen dus 100.4. Vandaag wel teveel gegeten vanavond, dus zalmwel schommelen. Vrijdag officieel wegen !
donderdag 8 mei 2025 om 13:19
@Zeeschelp helemaal logisch dat je af en toe tijd nodig hebt om bij te komen en te verwerken wat er allemaal is gebeurd. Dat is niet niets!
Mij valt het nu eigenlijk alleszins mee, het extra vakantiegewicht (wat meer was dan ik had verwacht) was denk ik vooral vocht. Het vliegt er weer af. Er was iets meer dan een kilo bij en die is er nu alweer af en meer, en mijn buik is flink geslonken, terwijl ik nog maar 3 dagen weer serieus bezig ben. Gelukkig maar. Zaterdag weer 'officieel' wegen!
Mij valt het nu eigenlijk alleszins mee, het extra vakantiegewicht (wat meer was dan ik had verwacht) was denk ik vooral vocht. Het vliegt er weer af. Er was iets meer dan een kilo bij en die is er nu alweer af en meer, en mijn buik is flink geslonken, terwijl ik nog maar 3 dagen weer serieus bezig ben. Gelukkig maar. Zaterdag weer 'officieel' wegen!
donderdag 8 mei 2025 om 15:30
Geeft niet, Zeeschelp! We kunnen wel even zonder een tabel, we houden vast ook allemaal wel ergens ons eigen tabelletje bij. Hoop dat je je weer snel wat beter voelt!
Hier gaat het lekker, ik merk dat de weekenden wat lastiger zijn maar doordeweeks ben ik consequent. Ik ben benieuwd hoe dat zich vertaalt op de weegschaal. Het mooie weer helpt ook om dagelijks een wandeling te maken.
Hier gaat het lekker, ik merk dat de weekenden wat lastiger zijn maar doordeweeks ben ik consequent. Ik ben benieuwd hoe dat zich vertaalt op de weegschaal. Het mooie weer helpt ook om dagelijks een wandeling te maken.
vrijdag 9 mei 2025 om 09:03
Ik heb vanmorgen gewogen en toen kregen we weer het dingetje dat de weegschaal anders stond haha. Ik woog 99.1. Was iets teveel van het goede. Toen precies terug gezet zoals altijd en deze is voor de tabel gewicht nu 100.9 kg afgevallen 10.3 kg Al met al niet slecht na de vakantie. Heb de laatste dagen veel gesnackt ook, lees magnum enzo, dus nu even knallen tot onder de 100!
Meer wegens vandaag? En zeeschel kalm aan he, geen haast dit !
Meer wegens vandaag? En zeeschel kalm aan he, geen haast dit !
vrijdag 9 mei 2025 om 09:09
vrijdag 9 mei 2025 om 09:58
Whipped nog een week of hooguit 2 en dan zit je er weer onder hoor! Even weer het ritme in
NLNJ knap dat de krachtmeting beter geworden was en een half uur crosstrainer RESPECT. Vond dat vroeger echt een onding toen ik nog naar fitness ging. Zou wel goed voor me zijn overigens
Missfitz jehhhhhhh
jij gaat ook goed!
Hier gaat het ook goed al is het gewicht niet heel hard gedaald deze week…maar vorige week wel dus samen is het prima resultaat
ik zit gemiddeld nog steeds op - pond per week.
Krijg bij het sporten steeds meer mensen die er wat van gaan zeggen…zelfs moet je niet stoppen?
ik zit nog steeds niet op een gezond gewicht hoor dus nee stoppen doen we nog niet.
Eerst vinden mensen je te dik en nu het goed gaat willen ze dat ik stop…snappen jullie het nog ? Lopen jullie hier ook wel eens tegenaan?
Vind het trouwens ook per spiegel schelen of ik al wel een beetje tevreden ben of niet
Gewicht 82,4 afgevallen 14,2 BMI 27,5
NLNJ knap dat de krachtmeting beter geworden was en een half uur crosstrainer RESPECT. Vond dat vroeger echt een onding toen ik nog naar fitness ging. Zou wel goed voor me zijn overigens

Missfitz jehhhhhhh

Hier gaat het ook goed al is het gewicht niet heel hard gedaald deze week…maar vorige week wel dus samen is het prima resultaat

Krijg bij het sporten steeds meer mensen die er wat van gaan zeggen…zelfs moet je niet stoppen?

Eerst vinden mensen je te dik en nu het goed gaat willen ze dat ik stop…snappen jullie het nog ? Lopen jullie hier ook wel eens tegenaan?
Vind het trouwens ook per spiegel schelen of ik al wel een beetje tevreden ben of niet

Gewicht 82,4 afgevallen 14,2 BMI 27,5
vrijdag 9 mei 2025 om 15:00
Missfits netjes !! Ik weet nog dat je zo blij was dat je op en onder de 85 kwam en moet je je nu zien !!
L2D dat herken ik wel dat mensen dat zeggen, niet zo zeer tegen mij, maar hoor het wel. Ik snap dat nooit zo, is het jaloezie of weten ze gewoon niet wat ze moeten zeggen. Misschien vinden ze het als een compliment klinken? Wel super dat de mensen het zien hoor. In de sportschool heb je wel vaak aangesloten kleding aan, dus dan zie je het ook wel.
Bij mij ziet niemand het haha. Komt ook nog wel als ik op de -14 zit. Knap in ieder geval van je hoe je het doet
L2D dat herken ik wel dat mensen dat zeggen, niet zo zeer tegen mij, maar hoor het wel. Ik snap dat nooit zo, is het jaloezie of weten ze gewoon niet wat ze moeten zeggen. Misschien vinden ze het als een compliment klinken? Wel super dat de mensen het zien hoor. In de sportschool heb je wel vaak aangesloten kleding aan, dus dan zie je het ook wel.
Bij mij ziet niemand het haha. Komt ook nog wel als ik op de -14 zit. Knap in ieder geval van je hoe je het doet
zaterdag 10 mei 2025 om 09:29
@zeeschelp
Geen haast met de tabel maar juist wel de ruimte nemen voor alles wat er is gebeurd.
Ik dacht dat ik na de afgelopen week/anderhalve week zeker zou zijn aangekomen. Een keer (erg uitgebreid
en lekker) uit eten, een keer friet gegeten en verder niet heel erg opgelet. Gisteravond nog lekker aan de chips gezeten
Evengoed was mijn gewicht vanochtend 73.6 daar was ik wel blij mee. Het motiveert me wel om door te gaan.
Fijn weekend voor jullie.
Hier druk met dozen en spullen sjouwen om ruimte te maken voor de schilders.

Geen haast met de tabel maar juist wel de ruimte nemen voor alles wat er is gebeurd.
Ik dacht dat ik na de afgelopen week/anderhalve week zeker zou zijn aangekomen. Een keer (erg uitgebreid

Evengoed was mijn gewicht vanochtend 73.6 daar was ik wel blij mee. Het motiveert me wel om door te gaan.
Fijn weekend voor jullie.
Hier druk met dozen en spullen sjouwen om ruimte te maken voor de schilders.
zaterdag 10 mei 2025 om 11:36
Die bemoeiende mensen herken ik wel.
Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik wat probeer af te vallen want dan valt iedereen over me heen met ‘Wat? Jij? Waarom? Wat een onzin! Doe normaal, hier, neem een XL portie friet met taart.’
Nou oke dat is een beetje overdreven. Maar toch. Terwijl ik voelde dat het niet klopte voor mijn lijf en ik daardoor niet zo lekker in mijn vel zat. En beter nu ingrijpen dan later veel meer.
Ik ben nu ongeveer op de helft van wat ik eraf wilde hebben. Dat schiet lekker op! Vandaag 62,1. Maar dat is volgens mij een niet-representatieve uitschieter naar beneden dus ik weeg morgen wel nog een keer voor de tabel.
Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik wat probeer af te vallen want dan valt iedereen over me heen met ‘Wat? Jij? Waarom? Wat een onzin! Doe normaal, hier, neem een XL portie friet met taart.’
Nou oke dat is een beetje overdreven. Maar toch. Terwijl ik voelde dat het niet klopte voor mijn lijf en ik daardoor niet zo lekker in mijn vel zat. En beter nu ingrijpen dan later veel meer.
Ik ben nu ongeveer op de helft van wat ik eraf wilde hebben. Dat schiet lekker op! Vandaag 62,1. Maar dat is volgens mij een niet-representatieve uitschieter naar beneden dus ik weeg morgen wel nog een keer voor de tabel.
zaterdag 10 mei 2025 om 16:29
maandag 12 mei 2025 om 16:10
Ik vind eerlijk gezegd sowieso dat mensen zich niet zo met elkaars lijf en gewicht moeten bemoeien...
Hier weinig nieuws. Gewicht staat stil, dus ik heb niks om door te geven voor de tabel. Vind ik overigens niet zo erg hoor. Ik ben er de laatste tijd wat minder mee bezig geweest.

Hier weinig nieuws. Gewicht staat stil, dus ik heb niks om door te geven voor de tabel. Vind ik overigens niet zo erg hoor. Ik ben er de laatste tijd wat minder mee bezig geweest.
The impossible just takes a little longer.
dinsdag 13 mei 2025 om 11:44
Nou hier gaat t terug on track ook nog niet zo goed. Weer een ziek kind incl. Bezoek aan de dokterpost in de nacht.
Snaaien gaat wel een stuk beter (minder).
Keuzes maken wel beter. Dus geen vlaai gehad op moederdag, maar wel lekker gegeten.
Heb nog steeds niks geregistreerd in de fitnesspall app, kan me er nog niet toe zetten.
En heb ineens een flubber vochtbuik, ook niet echt motiverend voor me.
Snaaien gaat wel een stuk beter (minder).
Keuzes maken wel beter. Dus geen vlaai gehad op moederdag, maar wel lekker gegeten.
Heb nog steeds niks geregistreerd in de fitnesspall app, kan me er nog niet toe zetten.
En heb ineens een flubber vochtbuik, ook niet echt motiverend voor me.
dinsdag 13 mei 2025 om 13:51
dinsdag 13 mei 2025 om 15:40
Ja dat zal het vast zijn eigen ongemak en misschien dat ze idd ook denken ik zou ook wat kilo’s kwijt mogen.
Ik zeg ook eigenlijk tegen niemand dat ik aan het lijnen ben hoor. Voelt voor mezelf niet eens als lijnen. Ik wil gezonder en fitter worden en dat gaat gepaard met minder kilo’s. Ik kan nu wel zeggen ik mag het niet vanwege de gluten/melk dat scheelt.
Voor mezelf maakt het dat ook makkelijker hoor.
Hier schommel ik lekker heen en weer…van de week ineens ruim onder de 82 toen er weer boven zo 700 gram verschil in een dag.
Had wel wat zouter gegeten denk ik. Ergens gegeten en ik gebruik zelf weinig tot geen zout.
Geniet van de bbq NLNJ. Wel een goed idee …deze week ook maar eens doen denk ik.
Vandaag restjesdag. Had gisteren voor iemand gekookt…maar veel te veel dus met een salade erbij is het genoeg voor nog een dagje ( met 2 personen
)
Ik zeg ook eigenlijk tegen niemand dat ik aan het lijnen ben hoor. Voelt voor mezelf niet eens als lijnen. Ik wil gezonder en fitter worden en dat gaat gepaard met minder kilo’s. Ik kan nu wel zeggen ik mag het niet vanwege de gluten/melk dat scheelt.
Voor mezelf maakt het dat ook makkelijker hoor.
Hier schommel ik lekker heen en weer…van de week ineens ruim onder de 82 toen er weer boven zo 700 gram verschil in een dag.
Had wel wat zouter gegeten denk ik. Ergens gegeten en ik gebruik zelf weinig tot geen zout.
Geniet van de bbq NLNJ. Wel een goed idee …deze week ook maar eens doen denk ik.
Vandaag restjesdag. Had gisteren voor iemand gekookt…maar veel te veel dus met een salade erbij is het genoeg voor nog een dagje ( met 2 personen

donderdag 15 mei 2025 om 10:36
@nlnj, hier is de bbq al een paar keer aangeweest haha. Gewoon 1 stukje vlees hoor als we zonder gasten eten. Met salade en wat brood erbij.
Merk dat zo uitgebreid bbqen als vroeger gedaan werd met 5 stukken vlees p.p. en dan nog kouwe schotel enzo ik echt niet meer op kan.
En terras schoonmaken is ook soort sporten he!
Ooh en rauwe andyvie stamppot, heerlijk!
@l2d altijd handig eten over van de vorige dag en niet te hoeven koken.
Gisteren voelde ik me ellendig, geen rammelbuik, maar wel gewoon de neiging om te blijven eten. Deels aan toegegeven en ook gezond geprobeerd te doen deels.
Vandaag back on track. Moet nu vanaf 10 u nuchter blijven ivm een meting met electrodes bij de dietiste. Dus net nog een halve liter water naar binnen gewerkt en ju hen ik worst haha.
En ik heb mfp ingevuld, denk dat ik ff over een drempel moest. Nu weer netjes alles invullen en grotendeels afwegen.
Merk dat zo uitgebreid bbqen als vroeger gedaan werd met 5 stukken vlees p.p. en dan nog kouwe schotel enzo ik echt niet meer op kan.
En terras schoonmaken is ook soort sporten he!
Ooh en rauwe andyvie stamppot, heerlijk!
@l2d altijd handig eten over van de vorige dag en niet te hoeven koken.
Gisteren voelde ik me ellendig, geen rammelbuik, maar wel gewoon de neiging om te blijven eten. Deels aan toegegeven en ook gezond geprobeerd te doen deels.
Vandaag back on track. Moet nu vanaf 10 u nuchter blijven ivm een meting met electrodes bij de dietiste. Dus net nog een halve liter water naar binnen gewerkt en ju hen ik worst haha.
En ik heb mfp ingevuld, denk dat ik ff over een drempel moest. Nu weer netjes alles invullen en grotendeels afwegen.
donderdag 15 mei 2025 om 11:01
BBQ is hier nóg niet schoon, was er mee bezig en ben er bij weggelopen!!! Bah! Bah! Bah!
Moet kind zelf maar even doen, heeft em ook zo achtergelaten.
Inmiddels heeft kind de roosters al schoon
Om mn energie kwijt te raken heb ik de ramen buitenom gedaan, die glimmen nu.
Ik lummel om, maar vertrek zo naar de sportschool.
Succes bij de diëtiste straks, Luilaksmurf.
Ben erg benieuwd wat en hoe ze gaat meten enz enz enz.
Is zoiets ook te vinden op internet?
Moet kind zelf maar even doen, heeft em ook zo achtergelaten.
Inmiddels heeft kind de roosters al schoon
Om mn energie kwijt te raken heb ik de ramen buitenom gedaan, die glimmen nu.
Ik lummel om, maar vertrek zo naar de sportschool.
Succes bij de diëtiste straks, Luilaksmurf.
Ben erg benieuwd wat en hoe ze gaat meten enz enz enz.
Is zoiets ook te vinden op internet?
donderdag 15 mei 2025 om 13:22
Vervelend is dat dat stilstaan. Maar zolang je in een tekort eet zou het uiteindelijk wel iets moeten doen.
Hier was ik vorige week ook zo aan het schommelen…kan soms zomaar bijna een kilo schelen.
Als hij morgen hetzelfde staat als vandaag ben ik happy.
Balen NLNJ als ze de bbq zo achterlaten. Snap het ook wel hoor…hier gebeurt het soms ook…je moet hem eerst af laten koelen en eer je hem dan schoon kan maken is de avond voorbij ….of je bent het alweer vergeten
Daarom ben ik heeeeel bij met mijn oven/grill reiniger …inspuiten afdekken..half uurtje wachten en je kan het afwassen…ideaal.
Het begint saai te worden bijna maar hier gaat het nog steeds best goed. Enige probleem wat ik op dit moment heb is dat ik soms veel te weinig kcal binnen krijg.
Gisterenavond heb ik echt nog een volle hand ongezouten noten en 2 rijstwafels op om aan de 1500 te komen.
Het is niet dat ik honger heb overdag of dingen laat staan.
Dit weekend gaan we weg en dat word een uitdaging…neem voor een deel mijn eigen ontbijt maar mee want ik verwacht weinig aan glutenvrij en koemelk vrij te kunnen krijgen. Hoop dat het meevalt maar de laatste keren dat we daar waren kon ik bij geen een bistro iets fatsoenlijks bestellen….
Hier was ik vorige week ook zo aan het schommelen…kan soms zomaar bijna een kilo schelen.
Als hij morgen hetzelfde staat als vandaag ben ik happy.
Balen NLNJ als ze de bbq zo achterlaten. Snap het ook wel hoor…hier gebeurt het soms ook…je moet hem eerst af laten koelen en eer je hem dan schoon kan maken is de avond voorbij ….of je bent het alweer vergeten

Daarom ben ik heeeeel bij met mijn oven/grill reiniger …inspuiten afdekken..half uurtje wachten en je kan het afwassen…ideaal.
Het begint saai te worden bijna maar hier gaat het nog steeds best goed. Enige probleem wat ik op dit moment heb is dat ik soms veel te weinig kcal binnen krijg.
Gisterenavond heb ik echt nog een volle hand ongezouten noten en 2 rijstwafels op om aan de 1500 te komen.
Het is niet dat ik honger heb overdag of dingen laat staan.
Dit weekend gaan we weg en dat word een uitdaging…neem voor een deel mijn eigen ontbijt maar mee want ik verwacht weinig aan glutenvrij en koemelk vrij te kunnen krijgen. Hoop dat het meevalt maar de laatste keren dat we daar waren kon ik bij geen een bistro iets fatsoenlijks bestellen….
donderdag 15 mei 2025 om 13:36
@nlnj ze meer met plakkers en electrodes hoe mijn verhouding vet, spier, water is.
Maar kwamen hele rare resultaten uit nu omdat ik veel meer vocht vast hou nu door het zout wat ik eet. Dus over een paar weken weer een meting.
@wombat, dat is lastig. Helpt het je misschien om je eten meer vooruit te plannen zodat je voor het avodneten genoeg gegeten hebt?
@l2d
Veel plezier op je weekend weg, hopelijk lukt het met je restricties om toch iets lekkers te eten. En als het niet op de kaart staat, gewoon vragen wat ze kunnen.
Maar kwamen hele rare resultaten uit nu omdat ik veel meer vocht vast hou nu door het zout wat ik eet. Dus over een paar weken weer een meting.
@wombat, dat is lastig. Helpt het je misschien om je eten meer vooruit te plannen zodat je voor het avodneten genoeg gegeten hebt?
@l2d
Veel plezier op je weekend weg, hopelijk lukt het met je restricties om toch iets lekkers te eten. En als het niet op de kaart staat, gewoon vragen wat ze kunnen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in