Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
vrijdag 23 mei 2025 om 14:38
Zo ben ik er ongeveer wel mee bezig idd

Ik haal 1 keer per week boodschappen, dat redt ik echt niet binnen 2 uur!
Had ook nog naar ‘de stad’ gewild, maar dat ga ik uitstellen totdat ik die richting op ga.
Vanmiddag wordt er van grasgevoerde beesten vlees bezorgd en zometeen wordt er door post nl rauwmelkse (van grasgevoerde koeien) kaas bezorgd.
En ga zo maar door.
En ja dat hoort er ook bij.
vrijdag 23 mei 2025 om 19:36
Als de huurbevriezing niet doorgaat idd. Het is nog niet zeker wat de regering gaat besluiten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zondag 25 mei 2025 om 06:49
Een sportschool abonnement: een 3 maanden abonnement voor één persoon bij de sportschool om de hoek is £264 (€314) per maand (en daar komt nog een joining fee bovenop). Een jaar abonnement is £229 (€272) per maand. Daar schrok ik echt enorm van. Natuurlijk zijn er ook goedkopere gyms, maar dit slaat echt nergens op qua bedragen. De prijzen worden ook niet op de website gepubliceerd: je moet een bezichtiging plannen en dan krijg je de opties te zien
.
Er zijn ongetwijfeld andere ketens die onder dit bedrag zitten. Ik loop en jog vrij veel dus overwoog ik een abonnement bij deze sportschool, maar ik ga wel een extra blokje om
.

Er zijn ongetwijfeld andere ketens die onder dit bedrag zitten. Ik loop en jog vrij veel dus overwoog ik een abonnement bij deze sportschool, maar ik ga wel een extra blokje om

baggal wijzigde dit bericht op 25-05-2025 13:11
31.79% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 25 mei 2025 om 12:35
In mijn dorp is de goedkoopste sportschool met groepslessen en met begeleiding rond de €45 per maand (alleen basic fit is dus goedkoper). Duurste is rond de €65.
Ik vind het altijd jammer dat je er meteen een jaar aan vast zit of een duurder abonnement moet afsluiten. Inschrijfkosten vind ik echt irritant. Ik ben al meerdere keren opnieuw gestart en baal dat ik steeds die inschrijfkosten moet betalen. Is tussen de 25-40 euro, afhankelijk van je abonnement. Zelfs als er geen rooster voor je wordt gemaakt, ben je toch minimaal €25 kwijt.
Ik vind het altijd jammer dat je er meteen een jaar aan vast zit of een duurder abonnement moet afsluiten. Inschrijfkosten vind ik echt irritant. Ik ben al meerdere keren opnieuw gestart en baal dat ik steeds die inschrijfkosten moet betalen. Is tussen de 25-40 euro, afhankelijk van je abonnement. Zelfs als er geen rooster voor je wordt gemaakt, ben je toch minimaal €25 kwijt.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
zondag 25 mei 2025 om 13:07
De andere sportschool (met zwembad, sauna en Turks stoombad) kost £160 - maar voor ons £130 (want zit hier op het terrein waar wij wonen). Het nadeel is echter dat dit alleen voor volwassenen is en wilde juist met kind zwemmen.
Maar de sportschool waar we gisteren waren was zo bizar exorbitant (en dat was alleen een lidmaatschap voor mij. Een familie lidmaatschap was iets van £435 voor ons drieën). Er zit ook een David Lloyd in Amsterdam. Benieuwd wat ze daar vragen, want ik kan mij niet voorstellen dat men in Nederland dit soort bedragen betaalt.
Moest wel lachen om de gigolo opmerking. En ja: betaal met liefde rond de €50-100 per maand (mits er een zwembad is).
Ik jogde er vanmorgen nog even langs en dacht nog joggen/lopen is gratis - ik investeer in het materiaal en dat is het…
Maar de sportschool waar we gisteren waren was zo bizar exorbitant (en dat was alleen een lidmaatschap voor mij. Een familie lidmaatschap was iets van £435 voor ons drieën). Er zit ook een David Lloyd in Amsterdam. Benieuwd wat ze daar vragen, want ik kan mij niet voorstellen dat men in Nederland dit soort bedragen betaalt.
Moest wel lachen om de gigolo opmerking. En ja: betaal met liefde rond de €50-100 per maand (mits er een zwembad is).
Ik jogde er vanmorgen nog even langs en dacht nog joggen/lopen is gratis - ik investeer in het materiaal en dat is het…

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 25 mei 2025 om 17:22
Hier is de sportschool ook €55, maar voor mij € 57,50 omdat ik een abonnement voor een half jaar wilde afsluiten.
Ik ben afgelopen maand 1x geweest, en ik ga hier zeker stoppen als het halve jaar over is.
Ik doe meer aan hardlopen, yoga, pilates en barre: de sportschool is alleen voor fitness. Yoga etc. doe ik ergens anders.
Er zijn sportschoolketens (waar ik niet zo'n fan van ben) voor € 28 per maand: voor die prijs zet ik mijn aversie wel opzij en ga daar lekker aan de apparaten hangen.
Ik ben afgelopen maand 1x geweest, en ik ga hier zeker stoppen als het halve jaar over is.
Ik doe meer aan hardlopen, yoga, pilates en barre: de sportschool is alleen voor fitness. Yoga etc. doe ik ergens anders.
Er zijn sportschoolketens (waar ik niet zo'n fan van ben) voor € 28 per maand: voor die prijs zet ik mijn aversie wel opzij en ga daar lekker aan de apparaten hangen.
zondag 25 mei 2025 om 18:03
Ja ok, maar dan weet je al dat het geen BasicFit-achtige constructie is.Baggal schreef: ↑25-05-2025 06:49Een sportschool abonnement: een 3 maanden abonnement voor één persoon bij de sportschool om de hoek is £264 (€314) per maand (en daar komt nog een joining fee bovenop). Een jaar abonnement is £229 (€272) per maand. Daar schrok ik echt enorm van. Natuurlijk zijn er ook goedkopere gyms, maar dit slaat echt nergens op qua bedragen. De prijzen worden ook niet op de website gepubliceerd: je moet een bezichtiging plannen en dan krijg je de opties te zien.
Er zijn ongetwijfeld andere ketens die onder dit bedrag zitten. Ik loop en jog vrij veel dus overwoog ik een abonnement bij deze sportschool, maar ik ga wel een extra blokje om.
zondag 25 mei 2025 om 19:19
Ik sport bij David Lloyd, en dat is zeker geen 314 euro per maand. Maar het is wel prijzig, dat klopt. Volgens mij verschilt het in Nederland per vestiging. Die van mij is de grootste van Nederland en recent verbouwd, prijzen zijn flink omhoog gegaan. Tja wat is duur... Ik sport er al jaren, en volg alleen groepslessen. Ik haal mijn lidmaatschapsgeld er makkelijk uit. Het ziet er mooi uit, het aanbod aan groepslessen is groot en ik voel me daarnaast erg prettig in deze sportschool. Voor mij is het daardoor niet (te) duur, maar de prijsrange is wel anders dan een basic fit etc.Baggal schreef: ↑25-05-2025 13:07De andere sportschool (met zwembad, sauna en Turks stoombad) kost £160 - maar voor ons £130 (want zit hier op het terrein waar wij wonen). Het nadeel is echter dat dit alleen voor volwassenen is en wilde juist met kind zwemmen.
Ik jogde er vanmorgen nog even langs en dacht nog joggen/lopen is gratis - ik investeer in het materiaal en dat is het…![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in