Weekmenu: inspiratie- en deeltopic

dinsdag 26 maart 2024 om 15:19
Hallo allemaal,
Al een tijdje ben ik bezig met het maken van een weekmenu, maar ik vind het soms lastig om af te wisselen. Alle weekmenu's schrijf ik op een maaltijdplanner en stop ik in een map, maar ik kan zeker nog meer inspiratie gebruiken dus vandaar dit topic zodat we elkaar kunnen inspireren en recepten kunnen delen. Wie schrijft er mee?
Al een tijdje ben ik bezig met het maken van een weekmenu, maar ik vind het soms lastig om af te wisselen. Alle weekmenu's schrijf ik op een maaltijdplanner en stop ik in een map, maar ik kan zeker nog meer inspiratie gebruiken dus vandaar dit topic zodat we elkaar kunnen inspireren en recepten kunnen delen. Wie schrijft er mee?
zaterdag 24 mei 2025 om 03:09
Ma: pasta gorgonzola met peer en pecannoten met groene aspergepunten
Di: salade van aardbeien, tomaten, gemarineerde rode ui en mozzarella met tortilla chips en salsadip
Wo: linzenstoofpotje met groenten en naanbrood
Do: waldorfsalade met aardappelkroketten en spiegelei
Vr: sticky tofu met rijst en pittige boontjes
Za: komkommersoep met broodjes (vega) hotdogs, voor de heren ‘echte’ hotdogs
Zo: friet van de lokale friture
Di: salade van aardbeien, tomaten, gemarineerde rode ui en mozzarella met tortilla chips en salsadip
Wo: linzenstoofpotje met groenten en naanbrood
Do: waldorfsalade met aardappelkroketten en spiegelei
Vr: sticky tofu met rijst en pittige boontjes
Za: komkommersoep met broodjes (vega) hotdogs, voor de heren ‘echte’ hotdogs
Zo: friet van de lokale friture
zaterdag 24 mei 2025 om 14:19
Donderdag: na hardlopen volkoren pannenkoek ui/kaas en stroop
Vrijdag: pokébowl met sla, tomaat, sperziebonen, komkommer, gemarineerde tempeh (ketjap, sojasaus, stroop, gembersiroop, beetje chili), gebakken taugé, sushirijst, chili mayo saus. Mango was nog niet rijp.
Zaterdag: worstjes, ovenaardappels, salade (sla, tomaat, komkommer, mogelijk wat wortel)
Zondag: pokébowl again, dan met wortel, edamame, komkommer, gemarineerde tempeh, nu wel rijpe mango, sla, chili mayo saus sushi rijst
Maandag: gewokte spinazie met kerriesaus, gekookte aardappelen en vega schnitzel
Dinsdag: gele curry met kikkererwten, wortel, paprika, ui, cashewnoten en zelfgemaakte naan
Woensdag: vega lasagne
Vrijdag: pokébowl met sla, tomaat, sperziebonen, komkommer, gemarineerde tempeh (ketjap, sojasaus, stroop, gembersiroop, beetje chili), gebakken taugé, sushirijst, chili mayo saus. Mango was nog niet rijp.
Zaterdag: worstjes, ovenaardappels, salade (sla, tomaat, komkommer, mogelijk wat wortel)
Zondag: pokébowl again, dan met wortel, edamame, komkommer, gemarineerde tempeh, nu wel rijpe mango, sla, chili mayo saus sushi rijst
Maandag: gewokte spinazie met kerriesaus, gekookte aardappelen en vega schnitzel
Dinsdag: gele curry met kikkererwten, wortel, paprika, ui, cashewnoten en zelfgemaakte naan
Woensdag: vega lasagne
zondag 25 mei 2025 om 23:47
Zondag (vandaag): spaghetti bolognese. Dubbele hoeveelheid saus, andere portie in de vriezer.
Maandag: gehakt/bloemkool/krieltjes in een ovenschotel. Flink oude kaas erover.
Dinsdag: pasta met zelfgemaakte basilicumpesto, tomaatjes, mozzarella, olijven, courgette en de eerste rucola van eigen oogst
Woensdag: udon noedels met teriyaki roerbak en sperziebonen; shi-take en/of een eitje.
Donderdag: soep met venkelworstjes, knolselderij en prei, plus een paar blaadjes snijbiet (ook eigen oogst). Afbakbroodje erbij.
Maandag: gehakt/bloemkool/krieltjes in een ovenschotel. Flink oude kaas erover.
Dinsdag: pasta met zelfgemaakte basilicumpesto, tomaatjes, mozzarella, olijven, courgette en de eerste rucola van eigen oogst
Woensdag: udon noedels met teriyaki roerbak en sperziebonen; shi-take en/of een eitje.
Donderdag: soep met venkelworstjes, knolselderij en prei, plus een paar blaadjes snijbiet (ook eigen oogst). Afbakbroodje erbij.
tunamelt wijzigde dit bericht op 26-05-2025 08:47
14.22% gewijzigd
maandag 26 mei 2025 om 08:21
Zondag:
Stamppot met aardappelen, crème fraiche, andijvie, julienne wortels, hamblokjes en abrikozen.
Maandag:
Pasta met roerbakgroente en kipfilet.
Dinsdag:
Aardappels, groente en kipschnitzel
Woensdag:
Waarschijnlijk uit eten.
Donderdag:
Gehakt met bloemkool, paprika, lente ui met eimengsel uit de oven.
Vrijdag:
Bloemkoolsoep en enchilada's met bruine bonen en feta.
Zaterdag:
Kliekjes van gisteren.
Zondag lunch:
Flatbread met kipreepjes, mozarella, pesto en tomaat uit de tosti ijzer.
Stamppot met aardappelen, crème fraiche, andijvie, julienne wortels, hamblokjes en abrikozen.
Maandag:
Pasta met roerbakgroente en kipfilet.
Dinsdag:
Aardappels, groente en kipschnitzel
Woensdag:
Waarschijnlijk uit eten.
Donderdag:
Gehakt met bloemkool, paprika, lente ui met eimengsel uit de oven.
Vrijdag:
Bloemkoolsoep en enchilada's met bruine bonen en feta.
Zaterdag:
Kliekjes van gisteren.
Zondag lunch:
Flatbread met kipreepjes, mozarella, pesto en tomaat uit de tosti ijzer.
Maar mensen gaan voorbij
maandag 26 mei 2025 om 15:42
Zondag: Melanzane met aubergine en courgette en extra linzen door de saus
Maandag: Curry met kipgehaktballetjes, peultjes, sperzieboontjes, paprika en wortel
Dinsdag: Restjes curry want vroeg sporten
Woensdag: Pasta met tonijn, groene asperges, tomaatjes en rucola
Donderdag: weet ik nog niet helemaal want Hemelvaart dus misschien wel op pad, maar anders flans ik iets in elkaar met restjes uit de koelkast
Vrijdag: Geen idee nog
Maandag: Curry met kipgehaktballetjes, peultjes, sperzieboontjes, paprika en wortel
Dinsdag: Restjes curry want vroeg sporten
Woensdag: Pasta met tonijn, groene asperges, tomaatjes en rucola
Donderdag: weet ik nog niet helemaal want Hemelvaart dus misschien wel op pad, maar anders flans ik iets in elkaar met restjes uit de koelkast
Vrijdag: Geen idee nog
maandag 26 mei 2025 om 16:06
Vandaag: roergebakken prei met kaas en met gekookte aardappelen (lekker prakken
) en een vleesvervanger (moet nog kiezen zo)
Morgen: eet op werk, uit de magnetron: Iglo tagliatelle fungi
Woensdag: lasagne met groente en vega gehakt
Donderdag: weer op het werk iets uit de diepvries. Of een patatje halen.
Vrijdag: Nog geen idee
Zaterdag: naar een foodfestival

Morgen: eet op werk, uit de magnetron: Iglo tagliatelle fungi
Woensdag: lasagne met groente en vega gehakt
Donderdag: weer op het werk iets uit de diepvries. Of een patatje halen.
Vrijdag: Nog geen idee
Zaterdag: naar een foodfestival
TAFKAPML

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in