Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 2666 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Lemon-pledge ik herken enkele dingen. Ik heb ook geen kinderen meer thuis en volledige vrijheid. Ondanks dat ik gezworen had niet te willen daten met iemand met jonge kinderen heb ik het enkele maanden geleden toch een kans gegeven. In het begin denk je ‘leuke man, ik neem het kind er toch maar bij’ maar na een tijdje vond ik het ook allemaal maar lastig.
Ook dat elk weekend bij de ander zijn. Vind ik ook maar niets. Als je erg graag woont waar je woont ben je gewoon ook graag in het weekend in je eigen omgeving. En dan gebruik je ‘thuis nog veel werk’ wel eens als excuus.
Dat ik wil gaan samenwonen na een tijd is gewoon een feit. Mannen die eeuwig willen blijven latten, daar begin ik gewoon niet aan .

Als ik alle mannen waarmee ik 6 dates had moest voorstellen aan vrienden en familie hadden die er wel erg veel zien passeren :biggrin:

Maar zo zie je dat hij dat misschien ook wel denkt: weer niks geworden. Herkenbaar voor ons allemaal, dat lees je hier wel genoeg.
Kop op! Schouders recht, blijven ademen en door! Wie weet wat brengt de toekomst…
Het is dubbel, ik wilde de zaterdagen ook naar zijn huis maar zijn kinderen hebben ook de sleutel en komen daar regelmatig gewoon even binnenlopen, daarom was hier thuis makkelijker. Dat was toch anders geweest als hij me voor had willen stellen.

En ik hou van mijn kinderen, echt waar, ik zou ze nooit meer kwijt willen, maar dat ik de komende 15 jaar dus nog geen vrijheid heb is wel een beetje deprimerende gedachte nu.
Mijn zoon is ruim volwassen maar die heb ik toch echt nooit voorgesteld aan iemand die ik amper 6 keer heb gezien..
En zo bedoelde ik die ‘vrijheid’ uiteraard niet! Ik heb mijn kind ook langer dan 20 jaar thuis gehad en ik heb dat nooit als ‘vrijheid beknottend’ gezien. Maar nu ik al vele jaren geen rekening meer moet houden met eigen kinderen wil ik mijn vrijheid niet beknot zien door de kinderen van iemand anders. De dingen die ik doe in mijn vrije tijd vinden kinderen niet leuk dus dat zou ik al niet kunnen doen met een partner met jonge kinderen. Ik ga al jaren op vakantie buiten de schoolvakantie, veel meer rust en geodkoper. Moet er niet aan denken om tijdens schoolvakanties op reis te gaan in de drukte en met een programma aangepast aan iemand anders zijn kinderen terwijl ik dat vroeger voor de mijne met veel liefde en plezier deed. Ik hoop dat je het verschil ziet.
Lemon is dat dan iemand die een stuk ouder is dan jij?
Mannen die zelf jonge kinderen hebben gaan daar allemaal geen probleem van maken…
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat mannen met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie daar meer begrip voor hebben dan mannen met bijv oudere kinderen. Ik kan me best wat voorstellen bij de opnieuw verworven vrijheid wat Attraverso ook noemt. En dat dat best een dingetje kan zijn om weer in te leveren voor de kinderen van iemand anders.

Ik zou ook niet te lang blijven hangen in dat hij je niet heeft voorgesteld, en dat het dan misschien anders was. Als zoiets kleins het verschil moet maken tussen dat deze man blijft en gaat, kan hij misschien beter vertrekken. Je wilt iemand die jou neemt met de full package.

Ik heb een match op Breeze en ben beetje aan het chatten op Bumble, maar ik weet het niet. Ik wil graag weer daten, maar ik wil niet graag weer beginnen met daten. Laten we eerlijk zijn, eerste dates zijn gewoon niet het leukst (tenzij ze heel leuk zijn maar dat is helaas zo weinig).
Merk ook dat laatste date-man soms nog door mn hoofd spookt, vooral met kleine dingetjes wat me aan hem/ons doet herinneren, dat dat nog even steekt. Merk wel dat de steekjes kleiner worden, en als er geen triggers zijn is het steeds minder, dus dat is goed. Ik vind het ook irritant dat je dan toch vooral aan de leuke dingen terugdenkt, terwijl als ik goed nadenk, er ook wel mindere dingen waren, maar die moet ik actiever uit mn geheugen opdiepen. 😏

Anyway het gesprek op Bumble is best leuk maar deze man is recentelijk naar de andere kant van het land verhuisd, terwijl hij eerst een half uurtje verderop woonde. Hij werkt wel nog 2/3 dagen per week bij mij in de buurt. Merk dat ik dat dan toch gelijk een dingetje vind: maakt daten niet makkelijker en ik denk dan al gelijk: ik heb echt niks met die regio van het land. Is dit dan wel handig? Maar ja als je zo selecteert blijft er tegelijkertijd ook weinig over natuurlijk. 😅
Care ik heb dat ook, beginnen daten vind ik niks leuk aan. Dat aftasten, leren kennen, merken dat er toch wat kantjes zijn die je niet leuk/aantrekkelijk vindt...
Ik heb leuk contact met mijn match. Ik wil dat eigenlijk niet kwijt, als de date niks is ga ik dat app-contact wel missen.
Beetje rode vlag is wel dat hij 2 heel lange relaties heeft gehad (+10 en +20 jaar), nu pas weer single is en duidelijk moeilijk alleen kan zijn.

Die match op Breeze... Heb je al betaald? Ga je er voor?
Attraverso schreef:
30-05-2025 10:11
Lemon is dat dan iemand die een stuk ouder is dan jij?
Mannen die zelf jonge kinderen hebben gaan daar allemaal geen probleem van maken…
Hij is 10 jaar ouder, dus dat valt op zich wel mee. Mannen met even oude kinderen lijkt mij juist weer super onhandig qua afspreken,
Lemon_Pledge schreef:
30-05-2025 12:20
Hij is 10 jaar ouder, dus dat valt op zich wel mee. Mannen met even oude kinderen lijkt mij juist weer super onhandig qua afspreken,
Dat is net heel wat, daardoor zit hij in een andere levensfase en dat is echt moeilijk te combineren. Eigenlijk is diegene die geen kinderen thuis heeft quasi altijd diegene die zich moet aanpassen...
Attraverso schreef:
30-05-2025 12:08
Care ik heb dat ook, beginnen daten vind ik niks leuk aan. Dat aftasten, leren kennen, merken dat er toch wat kantjes zijn die je niet leuk/aantrekkelijk vindt...
Ik heb leuk contact met mijn match. Ik wil dat eigenlijk niet kwijt, als de date niks is ga ik dat app-contact wel missen.
Beetje rode vlag is wel dat hij 2 heel lange relaties heeft gehad (+10 en +20 jaar), nu pas weer single is en duidelijk moeilijk alleen kan zijn.

Die match op Breeze... Heb je al betaald? Ga je er voor?
Logisch toch dat je beetje gehecht kan raken aan de aandacht. Herkenbaar ook.
Aah ik snap de rode vlag wel. Kijk, het hoeft niks te betekenen. Het is niet dat mensen die niet graag alleen zijn, automatisch ook slechte partners zijn.

Ik heb nog een token op Breeze dus het betalen is niet het probleem. Zie dat hij de datumprikker al heeft ingevuld, en 2 woensdagavonden voorstelt. Nu vind ik doordeweeks normaal niet zo'n probleem (sterker nog, doe ik zelf ook graag voor een eerste date), alleen deze date is niet in mn eigen stad, en dan voelt het hypocriet genoeg toch anders. Dan is de drempel toch net wat hoger. Maar daar kan hij ook niks aan doen, Breeze heeft nu eenmaal bepaald dat het zijn stad is. 😅

En ik merk dat ik eigenlijk Breeze en Bumble niet tegelijk moet doen. Vind het ook ingewikkeld om een date te plannen terwijl ik praat met een ander. Ik voel me niet schuldig, maar merk voor mezelf dat ik liever focus op één tegelijk.
Dat laatste herken ik ook.

Je kan in de support chats een bericht typen dat je aan je match wil sturen ivm de planning en aan Breeze vragen om dat voor jou door te sturen.
Attraverso schreef:
30-05-2025 12:27
Dat is net heel wat, daardoor zit hij in een andere levensfase en dat is echt moeilijk te combineren. Eigenlijk is diegene die geen kinderen thuis heeft quasi altijd diegene die zich moet aanpassen...
Dit is ook mijn ervaring. Ik vind een man met kinderen geen no-go, maar het vergt wel een enorm offer van mijn kant.
Dit lijkt mij dus ook enorm ingewikkeld aan iemand daten met kinderen. In alle eerlijkheid swipe ik mannen met kinderen veelal nog weg. Merk wel dat het steeds lastiger wordt, nu ik zelf ouder word. Logischerwijs hebben steeds meer mannen op deze leeftijd al kinderen.
Bij mij speelt wel nog mee dat ik zelf nog een kinderwens denk te hebben. Of in ieder geval de optie open wil houden. En dat vind ik ook ingewikkeld als er al kinderen in het spel zijn. Maar tegelijkertijd weet ik in alle eerlijkheid ook niet of ik mezelf op de 2e plek kan zetten (en ik vind wel echt dat kids voorgaan, maar ik weet dus niet zeker of ik dat continu kan).
In zat op trustpilot te kijken hoe de datingapps beoordeeld worden, dat is echt om te huilen😭🤣..
Bumble, Happen,Tinder ,Breeze,Lexa (komt er nog het beste vanaf) komt vrijwel allemaal op hetzelfde neer...

Ik schat onze kansen vrij laag in als ik het zo lees, maar we blijven hopen💪
care_ schreef:
30-05-2025 14:17
Logisch toch dat je beetje gehecht kan raken aan de aandacht. Herkenbaar ook.
Aah ik snap de rode vlag wel. Kijk, het hoeft niks te betekenen. Het is niet dat mensen die niet graag alleen zijn, automatisch ook slechte partners zijn.

Nee je kan inderdaad na een lange relatie toevallig iemand tegen t lijf lopen. Of je relatie al verwerkt hebben tijdens je relatie. En als het dan officieel uit is snel klaar zijn voor iets nieuws. Maar als iemand in zijn hele leven nog nooit langer dan een paar maanden vrijgezel is geweest vind ik dat zelf nooit zo'n goed teken.
Ik houd van mensen die goed alleen kunnen zijn en mij als een toevoeging aan hun leven zien. En niet als iemand om maar een relatie mee te hebben (maar dit is in sommige gevallen mss ook wat te kort door de bocht gedacht).

En ik merk dat ik eigenlijk Breeze en Bumble niet tegelijk moet doen. Vind het ook ingewikkeld om een date te plannen terwijl ik praat met een ander. Ik voel me niet schuldig, maar merk voor mezelf dat ik liever focus op één tegelijk.
Ik snap wat je bedoelt. Meerdere gesprekken en dates tegelijkertijd wordt zo druk in mijn hoofd (en in mijn agenda). Alhoewel t kan helpen om minder de focus op 1 persoon te hebben en er wat relaxter in te staan.
Ik had van de week een vriendschappelijk tweede date met iemand. Tenminste dat dacht ik. Ik had t gevoel bij de 1e date totaal gefriendzoned te zijn.

Dus we appten een maand wat heen en weer met ditjes en datjes en grapjes. Beiden druk en daardoor had ik geen voorstel gedaan om af te spreken.
Tot hij me dus uitnodigde om bij hem te komen lunchen. Hij had de tafel leuk gedekt en zelf iets gekookt (rekening houdend met wat ik niet eet)

En bij t afscheid kreeg ik een knuffel en een kus op de mond. Hij is niet Nederlands en nu vraag ik me af...doet hij dit bij al zijn vriendinnen?

T smaakte i.i g naar meer :$ maar hij is nu op vakantie dus ik moet een paar weken wachten om te zien wat dit nu was..?
eva333 schreef:
30-05-2025 20:21
Ik had van de week een vriendschappelijk tweede date met iemand. Tenminste dat dacht ik. Ik had t gevoel bij de 1e date totaal gefriendzoned te zijn.

Dus we appten een maand wat heen en weer met ditjes en datjes en grapjes. Beiden druk en daardoor had ik geen voorstel gedaan om af te spreken.
Tot hij me dus uitnodigde om bij hem te komen lunchen. Hij had de tafel leuk gedekt en zelf iets gekookt (rekening houdend met wat ik niet eet)

En bij t afscheid kreeg ik een knuffel en een kus op de mond. Hij is niet Nederlands en nu vraag ik me af...doet hij dit bij al zijn vriendinnen?

T smaakte i.i g naar meer :$ maar hij is nu op vakantie dus ik moet een paar weken wachten om te zien wat dit nu was..?
Als je het zelf verder zou willen onderzoeken wat het is kan je het toch aan hem vragen via de app?
Hoe hij erin staat..
Ik kreeg net een uitgebreid bericht terug op mijn bericht wat ik gestuurd had op Lexa, en daarna gelijk geblokkeerd zonder dat ik weer gereageerd had..
Stuur dan niks..
Mimali schreef:
30-05-2025 20:31
Als je het zelf verder zou willen onderzoeken wat het is kan je het toch aan hem vragen via de app?
Hoe hij erin staat..
Ik denk dat ik t afwacht totdat we na zijn vakantie afspreken en kijk hoe t dan is.

Ik kreeg iig een blij gevoel en n fijne kriebel van die kleine kus.. :$

Maar ik ben dus ook wel een beetje in de war omdat ik echt dacht dat hij geen interesse had. Maar t lijkt me niet dat je iemand vriendschappelijk op de mond zoent. Ik zoen iig geen vrienden op de mond. Wellicht dat dat in zijn cultuur anders is. (Denk t niet)
Mimali schreef:
30-05-2025 20:33
Ik kreeg net een uitgebreid bericht terug op mijn bericht wat ik gestuurd had op Lexa, en daarna gelijk geblokkeerd zonder dat ik weer gereageerd had..
Stuur dan niks..
WTF? Dat snap je toch niet?

Waarom kunnen mensen op dating apps niet gewoon communiceren en vriendelijk doen?
eva333 schreef:
30-05-2025 21:14
Ik denk dat ik t afwacht totdat we na zijn vakantie afspreken en kijk hoe t dan is.

Ik kreeg iig een blij gevoel en n fijne kriebel van die kleine kus.. :$

Maar ik ben dus ook wel een beetje in de war omdat ik echt dacht dat hij geen interesse had. Maar t lijkt me niet dat je iemand vriendschappelijk op de mond zoent. Ik zoen iig geen vrienden op de mond. Wellicht dat dat in zijn cultuur anders is. (Denk t niet)
Ik snap de verwarring wel, omdat je het niet aan zag komen..
Hij heeft er ook niks meer over gezegd?
eva333 schreef:
30-05-2025 21:15
WTF? Dat snap je toch niet?

Waarom kunnen mensen op dating apps niet gewoon communiceren en vriendelijk doen?
Ja precies dat, hij stelde zelfs een vraag terug en dan toch blokkeren.. ik dacht eerst nog perongeluk maar het komt echt duidelijk in beeld als je blokkeert..
Ik moet ineens terugdenken toen ik ooit op paiq stond.
Leuk gesprek en we hadden het over ons werk ook .
Tijdje later kreeg ik melding dat ik geblokkeerd was met een pittige opmerking dat ik zo minderwaardig over zijn werk deed.
En ik dacht huh... ik heb toch niets raars geschreven.

Dus ik ging teruglezen. En ja soms gaan blijkbaar mijn hersencellen sneller dan mijn vingers. Er was een woord tussenuit gevallen.

Hierdoor stond een soort van opmerking dat hij helemaal niets deed.
🫣

En toen dacht ik...ach het was toch een end rijden 😂
Julia_20 schreef:
31-05-2025 09:54
Ik moet ineens terugdenken toen ik ooit op paiq stond.
Leuk gesprek en we hadden het over ons werk ook .
Tijdje later kreeg ik melding dat ik geblokkeerd was met een pittige opmerking dat ik zo minderwaardig over zijn werk deed.
En ik dacht huh... ik heb toch niets raars geschreven.

Dus ik ging teruglezen. En ja soms gaan blijkbaar mijn hersencellen sneller dan mijn vingers. Er was een woord tussenuit gevallen.

Hierdoor stond een soort van opmerking dat hij helemaal niets deed.
🫣

En toen dacht ik...ach het was toch een end rijden 😂
🤣🤣 Wat errug, maar ik lig in een deuk. Moest je achteraf ook niet lachen 😂
Hier weinig te melden. Weken niet op datingsites gezeten en met mannen bezig geweest.

Vanmorgen even Bumble geopend. Misschien ligt het aan mijn mindset maar ik erger me dood bij ieder profiel dat voorbij komt. Zal vast ook iets over mij zeggen 🙈

Maar ik twijfel aan 1 profiel, wil nog niet naar links swipen maar ook niet naar rechts.
Maar hoe doe je dat dan want dan kun je ook niet verder swipen of hoe werkt dat?
Peertjes schreef:
31-05-2025 10:14
Hier weinig te melden. Weken niet op datingsites gezeten en met mannen bezig geweest.

Vanmorgen even Bumble geopend. Misschien ligt het aan mijn mindset maar ik erger me dood bij ieder profiel dat voorbij komt. Zal vast ook iets over mij zeggen 🙈
Ik herken dit ook. Ben wel nog aan het rondkijken op Tinder maar wat een parels. Van de week een match met een leuke man wou meteen langskomen videobellen en alles. Ik gaf aan dat ik dat niet veilig vond en liever een keer in het openbaar afspreek. Je begrijpt het al heel verhaal over hoe goed hij wel niet was… maar dacht echt respecteer mijn keus en dring niet zo aan. Dus blij dat ik dat heb afgekapt. Wat denken sommige mannen wel niet??

Verder matches die dagen niks terug zeggen en dan ineens je mag me wel appen. Nee je reageert al dagen niet hoezo zou ik nog willen appen?

En dan heb ik meet5 aangemaakt dit is geen datingapps maar toch krijg ik zulke berichten van mannen??? Bijzonder. Iemand ervaring met deze app?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven