Einde relatie van 30 jaar na vreemdgaan.
vrijdag 6 juni 2025 om 11:27
Ik( M55) ben er per ongeluk achter gekomen dat mijn partner(V55) een hotelkamer voor twee personen had geboekt. Dat ze in een hotel zou overnachten was mij bekend ivm reisafstand. Na de confrontatie gaf ze toe dat ze met een andere man heeft "geslapen", maar dat de kortstondige relatie ondertussen voorbij is. Omdat onze zoon dit jaar examen doet hebben we in huis de vrede te bewaard. Ik heb toegang tot haar prive telefoon ( zij heeft dat ook bij mijn telefoon) en zie dat zijn nummer niet meer geappt/gebeld wordt. Onlangs zag ik echter haar werktelefoon ontgrendeld liggen. Uit nieuwsgierigheid gekeken of het nummer daarin stond. Ik zag dat het nummer gebruikt werd in een groepschat ( avondonderwijs volwassenen). Mijn vrouw gaf toe dat het inderdaad een cursist is ( 40+) en dat ze elkaar nog wel spreken en kussen. ( geen mogelijkheid om opnieuw in hotel af te spreken). Nu de opleiding afgelopen is heeft ze zijn nummers gewist uit de werktelefoon (ze heeft op verzoek het wachtwoord gedeeld en toestemming gegeven deze te openen) en is het contact afgelopen. We hebben veel met elkaar gesproken en willen samen door. Het vertrouwen is op dit moment echter weg. Heeft het zin om mij in te spannen het vertrouwen terug te krijgen, of is dit einde oefening?
vrijdag 6 juni 2025 om 16:37
Claire45 schreef: ↑06-06-2025 14:20Goh, zo’n werktelefoon is nogal een Ding voor veel mensen, hoe vreselijk geheim en gevoelig kan werkinformatie precies zijn als je niet bij de Geheime Dienst werkt? Ik had ooit een partner met een werktelefoon die hij ook privé ‘moest’ gebruiken, werd erg op aangedrongen i.i.g., en wij kenden elkaars codes om bijvoorbeeld in de auto even een appje voor te lezen of zo.
Algemeen gezien denk ik dat we in deze tijden van mobiele telefoons vooral zélf de verantwoordelijkheid hebben om geen geheimen te verstoppen in onze mobieltjes omdat een geheim alleen veilig is in het diepst van je eigen gedachten. Dat mensen die onraad ruiken wel eens kunnen zwichten voor de verleiding om in de telefoon van hun partner te kijken, is een gegeven. Hartstikke mooi dat sommigen dat nooit zullen doen, maar als je echt reden hebt om iemand te wantrouwen én je weet waar je de antwoorden hoogstwaarschijnlijk kunt vinden, is het een kleine (en logische) stap.
Maar OT: geen idee of dit einde oefening is, je vertelt weinig over haar beweegredenen om vreemd te gaan (is ze ongelukkig, eenzaam, gefrustreerd?), of was het een tijdelijke bevlieging waar ze oprecht spijt van heeft? Wil zij met jou verder? Zijn jullie samen gelukkig?
Ik wil even reageren op het telefoon gebeuren. Nee niet overrated, op het moment dat je een verantwoordelijkheid hebt, draagt, bij je functie is dit een eis.
Mijn werktelefoon bevat privacy data en statistieken van 30.000 klanten en zowel ik als mijn telefoon zijn goed voor een bedrag van 4 Miljoen euro per jaar.
Mijn werkgever zou echt niet blij zijn als ik m’n wachtwoorden deel, die wekelijks vervangen moeten worden intern enof als m’n kind er een spelletje op speelt. Je hoeft echt niet bij de geheime dienst te zitten.
vrijdag 6 juni 2025 om 16:48
Sukor schreef: ↑06-06-2025 16:01Controle als basis van de relatie gaat niet. Daar word je helemaal gek van. Zij wilde zich weer bewijzen en ik wilde dat tijdelijk controleren. Ik had geen behoefte om haar werktelefoon te controleren, maar kon de mogelijkheid niet laten toen deze open lag en zij heeft daarna zonder bezwaar de pincode gegeven zodat ik deze kon openen.
Zoals gezegd hebben we 30 jaar een relatie, natuurlijk met pieken en af en toe dalen. Dit begon dus tijdens één van de dalen en werd al snel een dieptepunt.
Aan jou de vraag of jij nog bereid bent om je in te zetten om daar doorheen te werken, samen.
vrijdag 6 juni 2025 om 17:00
Misschien is het na 30 jaar ook wat sprake van verveling. En wilde ze een keer wat anders. Dat hebben heel veel mensen. Wellicht een optie om te bespreken om dit samen te gaan doen. Iemand gaat niet zomaar vreemd. En dan hoef je de relatie ook niet direct aan de kant te doen. In een goede relatie sta je niet open voor anderen. Dus die behoefte is er wel bij haar. Probeer daar samen een weg in te vinden.
vrijdag 6 juni 2025 om 17:24
Omdraaien van wat gezegd wordt. Vreemde gesprekstechniek.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 6 juni 2025 om 17:25
Ik zou je daar meer over kunnen vertellen, maar dat mag ik niet

Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 6 juni 2025 om 18:24
Dat begrijp ik, en ik snap ook dat er meer privacy-gevoelige beroepen zijn. Het gaat mij om de heftige reactie dat een partner per ongeluk (of omdat hij/zij verdenkingen heeft) een keer in een werktelefoon kijkt. Een partner is iets anders dan een concurrent of iemand die bewust zoekt naar bedrijfsinformatie, om daar vervolgens zijn voordeel mee te doen of mensen af te persen of zo. Een partner heeft als het goed is je volledige vertrouwen, die gaat echt niet aan de haal met geheime informatie. Tenzij die partner gek is, maar dan heb je wel meer problemen dan alleen die werktelefoon.Elizabeth11 schreef: ↑06-06-2025 16:37Ik wil even reageren op het telefoon gebeuren. Nee niet overrated, op het moment dat je een verantwoordelijkheid hebt, draagt, bij je functie is dit een eis.
Mijn werktelefoon bevat privacy data en statistieken van 30.000 klanten en zowel ik als mijn telefoon zijn goed voor een bedrag van 4 Miljoen euro per jaar.
Mijn werkgever zou echt niet blij zijn als ik m’n wachtwoorden deel, die wekelijks vervangen moeten worden intern enof als m’n kind er een spelletje op speelt. Je hoeft echt niet bij de geheime dienst te zitten.
Een vriendin van mij is getrouwd met een huisarts en ik ben er wel eens bij geweest dat hij haar vanaf een borrel (hij had geen dienst) belde om iets op te zoeken in zijn werktelefoon. Hij is al 25 jaar met haar samen en denkt echt niet dat zij screenshots gaat maken van dossiers. Waarom zou ze? En daarbij: dat vertrouwen heb je toch in een lange relatie?
Dus ja, natuurlijk moet je de bedrijfsinformatie niet aan iedereen prijsgeven en houd je je code voor jezelf, maar ik kan me niet voorstellen dat het héél erg is als er een keer zoiets gebeurt als bij TO. Overigens denk ik, omdat zij hem de code heeft gegeven, dat het in haar baan allemaal wel losloopt met de supervertrouwelijke informatie.
vrijdag 6 juni 2025 om 18:28
Dat is voor mij geen feit.evelien2010 schreef: ↑06-06-2025 17:00Misschien is het na 30 jaar ook wat sprake van verveling. En wilde ze een keer wat anders. Dat hebben heel veel mensen. Wellicht een optie om te bespreken om dit samen te gaan doen. Iemand gaat niet zomaar vreemd. En dan hoef je de relatie ook niet direct aan de kant te doen. In een goede relatie sta je niet open voor anderen. Dus die behoefte is er wel bij haar. Probeer daar samen een weg in te vinden.
Wel dat het beter is om daar niks mee te doen, als je voelt dat iemand anders dan je partner je wat doet. Tenminste, als je een monogame relatie nastreeft.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 6 juni 2025 om 19:43
Het is aan jou om te kijken of je haar weer wil vertrouwen en hoe je daar samen aan kan werken, je moest haar eerst confronteren, toen zei ze dat de relatie voorbij was en later geeft ze weer toe dat ze elkaar nog spreken en kussen, tja dan is het in mijn ogen dus niet echt voorbij.... Wat is belangrijk voor jou in een relatie? De vader van mijn kinderen heeft mij ook bedrogen maar is vertrokken voor de ander. Het was niet de seks buitenhuis die mij het meest heeft geraakt maar idd het liegen en verbergen, het vertrouwen dat geschaad was, dat hij niet (op tijd) gecommuniceerd heeft dat er geen gevoelens meer waren en wellicht andere problemen speelden, nu hebben we weer goed contact en allebei een relatie maar als je samen verder wil moet je echt open kunnen zijn en dus ook kijken waar dit vandaan kwam, wat miste er voor haar, wat willen jullie in de relatie, komt dit overeen, kunnen jullie compromissen sluiten? Neem vooral de tijd ook om hier weer bovenop te komen.
vrijdag 6 juni 2025 om 19:48
Inderdaad, dat lijkt mij geen feit. Ik was en ben ook hartstikke gelukkig in mijn relatie, zou echt niet weten wat ik tekort kom, maar heb ook wel eens oog gehad voor iemand anders. En als diegene dan aandacht geeft etc kan het snel fout gaan. Ben nooit vreemdgegaan hoor, maar appen met die ander werd mijn man ook niet blij van (logisch). Maar het was oprecht niet zo dat de relatie met mijn man niet goed was/is. Eerder dat het gewoon leuk/spannend is als een andere leuke man aandacht geeft. Denk dat iedereen dat kan hebben, maar het is natuurlijk wel aan jezelf wat je er vervolgens mee doet.
Denk dat het hier wel einde verhaal zou zijn TO. Als ik zie wat het al met man deed dat ik met iemand anders appte en toegaf hem iets leuker dan leuk te vinden.. Mocht ik echt vreemdgegaan zijn (afspreken in een hotel vind ik best heftig hoor, daar is echt over nagedacht, bewust gedaan. Anders dan zomaar even op een feestje ofzo) dan was het echt klaar geweest. Voor mij ook als hij dat zou doen. Zou me echt niet fijn meer bij hem voelen. Vertrouwen is weg.
Werktelefoon, lijkt me dat dat erg aan je werk ligt. Mijn man gebruikt werkmobiel ook als privemobiel. Dat weten ze ook gewoon op zijn werk. Ik mag altijd op zijn mobiel dus zie ook wel eens een appje met een klant ofzo. Niks spannends verder en heb er ook zeker geen interesse in in in die zin dat ik er kwaad mee kan/wil. Lijkt me dat het er erg om gaat met welke info je werkt. Ik werk wel met privacygevoelige info, van leerlingen. Dat laat ik (heb het sowieso niet op telefoon) niet aan man zien uiteraard.
vrijdag 6 juni 2025 om 20:41
Ik vind het totaal niet logisch. Controleren vind ik not done in een relatie. Vreemdgaan ook, maar als de een iets doet wat niet kan, wil nog niet zeggen dat de ander dat ook maar moet doen.
vrijdag 6 juni 2025 om 21:12
We hebben de intentie om samen door te gaan. Ik twijfel of het mogelijk is deze misser te vergeven.Attraverso schreef: ↑06-06-2025 20:26Titel: Einde relatie na vreemdgaan'
OP: we hebben gepraat en gaan samen door.
Wat is het nu?
vrijdag 6 juni 2025 om 22:10
Dat is een keuze. Jouw keuze.
vrijdag 6 juni 2025 om 22:24
Ook als je een goede relatie hebt kun je verliefd of verleid worden.evelien2010 schreef: ↑06-06-2025 17:00Misschien is het na 30 jaar ook wat sprake van verveling. En wilde ze een keer wat anders. Dat hebben heel veel mensen. Wellicht een optie om te bespreken om dit samen te gaan doen. Iemand gaat niet zomaar vreemd. En dan hoef je de relatie ook niet direct aan de kant te doen. In een goede relatie sta je niet open voor anderen. Dus die behoefte is er wel bij haar. Probeer daar samen een weg in te vinden.
Als je als vrouw van 55 jaar nog begeerlijk voor anderen blijkt te zijn zal dat ook best iets met je doen, lijkt me zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 juni 2025 om 22:31
Ik vind dit wel een hele mooie :
Vergeven is het loslaten van iedere hoop op een beter verleden. Het gaat over het opgeven van verwachtingen. Het is een helend innerlijk proces
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 juni 2025 om 23:37
vrijdag 6 juni 2025 om 23:48
De eerste zin vind ik mooi maar de tweede zin snap ik niet: als je geen verwachtingen meer hebt (van iemand, in dit geval) heb je de zaak toch eigenlijk opgegeven? Liefde en aandacht mag je toch wel verwachten van je partner? Dan heb ik het niet eens over trouw. Of wordt er bedoeld dat je geen verwachtingen meer moet hebben over het verleden? Dat lijkt me niet, dat heeft niemand.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-06-2025 22:31Ik vind dit wel een hele mooie :
Vergeven is het loslaten van iedere hoop op een beter verleden. Het gaat over het opgeven van verwachtingen. Het is een helend innerlijk proces
zaterdag 7 juni 2025 om 01:18
Ik draai helemaal iets om.
Jij vindt het blijkbaar nodig om iets melden over eigendom. Dat is toch echt voor jouw rekening.
Heeft verder niemand een fluit aan. Maar je moest het toch even melden blijkbaar.
Misschien zelf een topic openen?
zaterdag 7 juni 2025 om 07:14
Ben benieuwd wat haar werkgever hiervan denkt….
Tja, 30 jaar gooi je niet even weg. Je hebt samen een heel leven opgebouwd wat momenteel lijkt in te storten als een kaartenhuis.
De clubs voor swingers zitten niet voor niks vol met 50+ers die ook een keer wat anders willen na 20/30 jaar huwelijk.
In mijn beleving ga je niet vreemd. Zodra je merkt dat je oog hebt voor een ander, wat iedereen kan overkomen dan kap je dat contact af. Wat je aandacht geeft dat groeit. Ik zet mijn relatie en het leven dat ik heb opgebouwd met 2 kids niet op het spel voor wat aandacht of vurige minuten. Als ik iets mis in mijn relatie dan maak ik dat thuis bespreekbaar.
Tja, 30 jaar gooi je niet even weg. Je hebt samen een heel leven opgebouwd wat momenteel lijkt in te storten als een kaartenhuis.
De clubs voor swingers zitten niet voor niks vol met 50+ers die ook een keer wat anders willen na 20/30 jaar huwelijk.
In mijn beleving ga je niet vreemd. Zodra je merkt dat je oog hebt voor een ander, wat iedereen kan overkomen dan kap je dat contact af. Wat je aandacht geeft dat groeit. Ik zet mijn relatie en het leven dat ik heb opgebouwd met 2 kids niet op het spel voor wat aandacht of vurige minuten. Als ik iets mis in mijn relatie dan maak ik dat thuis bespreekbaar.
zaterdag 7 juni 2025 om 10:57
Prima maar wees daar dan wel eerlijk over naar elkaar.MyLittlePony schreef: ↑06-06-2025 13:21Wat jij wil he. Ik ben van de school dat je partner je eigendom niet is, en dat iedereen een eigen leven mag hebben. Maar dat schijnt niet heel algemeen de norm te zijn. En dat lijkt me dus de echte vraag die alleen jij kan beantwoorden: wat vind JIJ acceptabel in een relatie?
zaterdag 7 juni 2025 om 11:52
Precies. En stem daar beide mee in, of verbreek de relatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in