Na 36 na breuk relatie weer verliefd [lege OP]
woensdag 23 juli 2025 om 18:13
Eerst het ene afsluiten voor je aan het andere begint. Je bent getrouwd en hebt twee kinderen, probeer voor jezelf helder te hebben waarom het niet lekker loopt in je relatie, en geef je huwelijk voldoende aandacht. Zet het contact met de andere man op een laag pitje, hij is niet meer dezelfde persoon als hij een half leven geleden was. Focus je op het nu en niet op wat was of wat er had kunnen zijn.
woensdag 23 juli 2025 om 18:19
Je bent niet verliefd op die man, je bent verliefd op hoe je leven eruit had kunnen zien als alles voor jou naar wens was verlopen. Zo was ik vroeger ontzettend verliefd op Ernst van Doe Maar, en iedere keer als ik weer naar een optreden van hem ga keert dat gevoel een beetje terug. Maar om nou mijn man de deur uit te gooien en achter Ernst aan te gaan, neuh. Ik geniet even van het gevoel en dan ga ik weer verder met ademhalen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 23 juli 2025 om 18:20
Je idealiseert. Een verkering toen je 16 was, hoe goed kende jullie elkaar toen, laat staan nu, nu jullie elkaar zoveel jaren niet gezien hebben. Je bent kwetsbaar omdat je huwelijk niet lekker loopt. Je maakt jezelf nog kwetsbaarder door hem te idealiseren en te romantiseren.
Richt je op je huwelijk, of dat nou om het verbeteren of afronden gaat.
Niet chic (wel menselijk) om in moeilijke tijden je tot een ander te richten. Je zet jezelf op voor pijn en verdriet, kijk alsjeblieft goed uit!
Richt je op je huwelijk, of dat nou om het verbeteren of afronden gaat.
Niet chic (wel menselijk) om in moeilijke tijden je tot een ander te richten. Je zet jezelf op voor pijn en verdriet, kijk alsjeblieft goed uit!
woensdag 23 juli 2025 om 18:21
Bedenk goed wat je hebt. Is dat niet wat je wil, dan eerst netjes afsluiten en dan kun je kijken of het wat kan worden met die ander. En bedenk dat dat niet per definitie een relatie wordt.
Ben je ondanks dat het op dit moment niet heel soepel loopt voor het grootste gedeelte wel blij, dan contact afkappen.
Ben je ondanks dat het op dit moment niet heel soepel loopt voor het grootste gedeelte wel blij, dan contact afkappen.
woensdag 23 juli 2025 om 18:29
Je appt al drie jaar met een andere man, waar je gevoelens voor hebt, dat is de reden dat je huidige relatie niet lekker loopt. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar wil je de vader van je kinderen inwisselen voor iemand met ptst die net gescheiden is en digitaal contact heeft met een andere vrouw? Lijkt me niet zo slim.
woensdag 23 juli 2025 om 18:30
Waarover zou je hem moeten ondervragen dan?Hij weet wel dat het hier niet lekker gaat en geeft advies enz, verder durf ik hem ook niet te overvragen hij heeft ptss[...]
En waarom is de titel en de inhoud van je topic vooral gericht op deze man die je niet eens kent en niet op je gezin? Ben je al zo erg uitgecheckt? Zo ja, dan gewoon door de zure appel heen bijten en je man beter gunnen.
woensdag 23 juli 2025 om 18:38
Ik begrijp je wel je bent 16 en sluit iemand in je hart en je belooft jezelf dat die er niet meer uit komt. Echter na 36 jaar is er wel iets verandert Jij bent niet meer dat meisje van 16 en hij niet meer die knul van 16 alleen jou hart wil daar nog niet aan.
Er zijn veel mensen die dit meemaken maar er komt vaak niet veel van terecht.
Jullie zijn nu totaal andere personen en wat was komt toch niet meer terug, dat gebeurd alleen in films.
Er zijn veel mensen die dit meemaken maar er komt vaak niet veel van terecht.
Jullie zijn nu totaal andere personen en wat was komt toch niet meer terug, dat gebeurd alleen in films.
woensdag 23 juli 2025 om 19:19
woensdag 23 juli 2025 om 19:21
Nee hij is niet lelijk opgedroogd, geen steek veranderd ouder geworden ja, maar dat ben ik ookblijfgewoonbianca schreef: ↑23-07-2025 19:12Mijn jeugdliefdes zijn behoorlijk lelijk opgedroogd. TO , zag die van jou er na zo lang nog steeds lollig uit ?
woensdag 23 juli 2025 om 19:22
woensdag 23 juli 2025 om 19:25
Wat bedoel je hiermee?Vivalafete25 schreef: ↑23-07-2025 19:21Tekenend dat dit hetgeen is waar je (als eerste) op reageert.
woensdag 23 juli 2025 om 19:26
Die zijn volwassen!
woensdag 23 juli 2025 om 19:26
Die zijn volwassen!
woensdag 23 juli 2025 om 19:38
Maar ja, dan kunnen jullie er beiden nog wel fris en fruitig uitzien, jullie hebben allebei of geen talent voor het uitkiezen van een leuke partner of jullie zijn slecht in samenblijven, gezien zijn scheiding en jouw kuthuwelijk.
Slechte combinatie, lijkt me.
Kan jij nog iets doen om jouw huwelijk wat leuker te maken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 23 juli 2025 om 19:40
Laatste ik heb geen ideeblijfgewoonbianca schreef: ↑23-07-2025 19:38Maar ja, dan kunnen jullie er beiden nog wel fris en fruitig uitzien, jullie hebben allebei of geen talent voor het uitkiezen van een leuke partner of jullie zijn slecht in samenblijven, gezien zijn scheiding en jouw kuthuwelijk.
Laatste ik heb geen ideeblijfgewoonbianca schreef: ↑23-07-2025 19:38Maar ja, dan kunnen jullie er beiden nog wel fris en fruitig uitzien, jullie hebben allebei of geen talent voor het uitkiezen van een leuke partner of jullie zijn slecht in samenblijven, gezien zijn scheiding en jouw kuthuwelijk.
woensdag 23 juli 2025 om 19:46
Maar dat is toch DE vraag waar je huwelijk om draait: 'hoe zijn we gelukkig?', 'hoe blijven gelukkig?' en bij twijfel 'hoe worden we weer gelukkig?'
Wat hebben jullie eraan gedaan elkaar weer te vinden? En voor de duidelijkheid: ik doel op jou en je partner, niet op jou en je ex van zolang geleden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in