Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik heb vanmorgen een katje opgehaald, zo spannend! Ze is al ietsje ouder dan een kitten, en zo lief.

Ze zit nu onder het bed (uiteraard, zou ik ook doen), maar ik mag haar aaien en ze spint en ze heeft al een paar slokjes water gedronken.
Alleen nu zit ze in een la onder het bed en daar kan ik niet bij, alleen als ik de la opendoe, maar dat doe ik haar even niet aan.

Ik ga maar even boodschappen doen denk ik…
O Loulou wat leuk! Heb je wat meer info over het katje ?
Rustig aan iig.. misschien kan je het katje verleiden met wat lekkere snoepjes en leuke speeltjes.
MEFunny schreef:
27-07-2025 15:23
O Loulou wat leuk! Heb je wat meer info over het katje ?
Rustig aan iig.. misschien kan je het katje verleiden met wat lekkere snoepjes en leuke speeltjes.
Het katje is al een paar jaar oud, en ze komt uit een leuk gezin met kleine kindjes. Zij hebben een goede reden om haar te herplaatsen. Ik zag haar op internet en heb een paar dagen geleden gereageerd en nu is ze al hier. Ze is niet zo van de snoepjes, maar speeltjes kan ik proberen. En ik hou haar tempo aan, zij moet zich op haar gemak voelen.
Ze is zo intens lief, dat heb ik nog niet vaak meegemaakt zo lief.

Ik vind het wel ingewikkeld om de aandacht tussen mijn "oude" katje en dit nieuwe katje te verdelen: de een zit in de huiskamer en de ander in de slaapkamer. Als ik bij de één zit, voel ik me schuldig naar de ander en vice versa, want het nieuwe katje is helemaal in een nieuwe omgeving en mijn andere katje voelt en ruikt natuurlijk dat er een katje is, dus die moet ik ook knuffelen.
Maar ik heb het advies gekregen om ze de eerste dagen apart te houden.

Als iemand nog handige en/of leuke tips heeft: graag!
Oh en als iemand ervaring heeft met katten (al wat ouder) bij elkaar zetten: hoeveel dagen hebben jullie gewacht met apart houden?
Ik bel morgen nog even met de dierenarts, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Ik vind het zo sneu voor het nieuwe katje dat ze in de slaapkamer zit. Ik ben continu bij haar hoor, maar tijdens koken etc. wil ik haar zo graag er bij hebben.
En vannacht ben ik de hele nacht bij haar, hahaha misschien is ze me dan ook wel zat, want ik beweeg heel veel tijdens mijn slaap is schijnt...
loulou39 schreef:
27-07-2025 21:33
Oh en als iemand ervaring heeft met katten (al wat ouder) bij elkaar zetten: hoeveel dagen hebben jullie gewacht met apart houden?
Ik bel morgen nog even met de dierenarts, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Ik vind het zo sneu voor het nieuwe katje dat ze in de slaapkamer zit. Ik ben continu bij haar hoor, maar tijdens koken etc. wil ik haar zo graag er bij hebben.
En vannacht ben ik de hele nacht bij haar, hahaha misschien is ze me dan ook wel zat, want ik beweeg heel veel tijdens mijn slaap is schijnt...
Kan zijn dat ik het eerder heb geschreven, maar ik deed daar nooit moeilijk over. Zou ze morgen kennis laten maken met elkaar. Breng met aaien nog even zoveel mogelijk geur over van de 1 naar de ander. Dan ruikt het al een beetje bekend. En zo min mogelijk mee bemoeien, tenzij het moord en doodslag wordt maar dat verwacht ik niet.

Leuk dat je er een nieuw katje bij hebt! Voor jou en voor de andere kat.
Ik heb toch een kitten erbij genomen. De overgebleven kater zat op me geplakt en zat te janken als ik naar boven ging of weg ging.
Samen gaat het heel goed. Hij is zo lief voor haar en werd meteen rustig toen zij kwam.

Alleen is de kater sinds vrijdagmiddag ziek. Hij at niet meer en was sloom. De dierenarts kon zaterdag zo niets vinden behalve dat hij koorts had. Hij heeft een koortswerende injectie gehad en een tegen misselijkheid.
Ik ben begonnen met dwang voeding. Hij was vandaag wel ietsje beter, maar gaat zelf niet eten. De koorts blijft wel weg en hij drinkt wel af en toe een beetje water en gaat naar de bak, maar is zeker niet de oude. Hij blijft sloom en lust zelfs zijn snoepjes niet meer. Normaal zeurt hij al minstens een half uur om brokjes of snoepjes.
Morgen gaan we weer naar de dierenarts.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Oh nee wat rot Sun Lover, hopelijk niets ernstigs en is ie snel weer in orde.
Sun.lover schreef:
27-07-2025 23:48
Ik heb toch een kitten erbij genomen. De overgebleven kater zat op me geplakt en zat te janken als ik naar boven ging of weg ging.
Samen gaat het heel goed. Hij is zo lief voor haar en werd meteen rustig toen zij kwam.

Alleen is de kater sinds vrijdagmiddag ziek. Hij at niet meer en was sloom. De dierenarts kon zaterdag zo niets vinden behalve dat hij koorts had. Hij heeft een koortswerende injectie gehad en een tegen misselijkheid.
Ik ben begonnen met dwang voeding. Hij was vandaag wel ietsje beter, maar gaat zelf niet eten. De koorts blijft wel weg en hij drinkt wel af en toe een beetje water en gaat naar de bak, maar is zeker niet de oude. Hij blijft sloom en lust zelfs zijn snoepjes niet meer. Normaal zeurt hij al minstens een half uur om brokjes of snoepjes.
Morgen gaan we weer naar de dierenarts.
Sterkte en succes!!
DronkenAardbei schreef:
27-07-2025 22:16
Kan zijn dat ik het eerder heb geschreven, maar ik deed daar nooit moeilijk over. Zou ze morgen kennis laten maken met elkaar. Breng met aaien nog even zoveel mogelijk geur over van de 1 naar de ander. Dan ruikt het al een beetje bekend. En zo min mogelijk mee bemoeien, tenzij het moord en doodslag wordt maar dat verwacht ik niet.

Leuk dat je er een nieuw katje bij hebt! Voor jou en voor de andere kat.
Dank je voor je reactie.
Aaien en elkaars geur overbrengen, ga ik nu mee beginnen.

Hoe pak jij dat introduceren dan aan?
Zet je ze een uurtje (ofzo) bij elkaar en dan weer apart?

Het nieuwe katje kent de woonkamer nog niet, is dat dan niet dubbel spannend voor zo'n diertje?
Ik liet de nieuwe kostganger in de reismand en zette hem midden in de kamer. Dan keek ik hoe de ander reageerde, wachtte even een half uurtje ofzo en deed dan de mand open.

Zorg wel dat beide katten weg kunnen, dus houdt de deur open. Als ik het zo lees zijn allebei je katten best rustig en lief (geen Trump types met bijbehorend superego😁), gaat vast goed komen.
MEFunny schreef:
25-07-2025 20:15
Hoe is het met alle happy kittens? Kitten spam is altijd welkom.
Gaat heel goed met mijn kittens! Kitten 2 snottert nog wel steeds en laat overal groene klodders achter :$ misschien dat ik daar nog even iets voor ga halen. Ik hoorde over L-lysine? Hebben jullie daar ervaring mee?

Verder heb ik beide gister voor het eerst zelf ontvlooid en ontwormd, daar moet ik nog even mee oefenen :$ dat ging nog niet zo soepel. Ook heb ik van kitten 2 voor het eerste de nageltjes geknipt. Hij klimt graag op, en in me en haalde me daarbij helemaal open. Wat een verademing nu de scherpe puntjes eraf zijn! Had ik veel eerder moeten doen maar ik durfde niet zo goed.

Ze groeien lekker door, eten, drinken en spelen volop, en knuffelen ook :heart:
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
DronkenAardbei schreef:
28-07-2025 10:52
Ik liet de nieuwe kostganger in de reismand en zette hem midden in de kamer. Dan keek ik hoe de ander reageerde, wachtte even een half uurtje ofzo en deed dan de mand open.

Zorg wel dat beide katten weg kunnen, dus houdt de deur open. Als ik het zo lees zijn allebei je katten best rustig en lief (geen Trump types met bijbehorend superego😁), gaat vast goed komen.
Hahaha, goeie vergelijking qua superego :-)
Ooh wat sneu sun.lover :cry: sterkte, hopelijk knapt hij snel weer op!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
loulou39 schreef:
28-07-2025 10:44
Dank je voor je reactie.

Het nieuwe katje kent de woonkamer nog niet, is dat dan niet dubbel spannend voor zo'n diertje?
Een uur? Is wel lang hoor... Wij hebben sinds een paar dagen een kitten. Oudere kat en kitten hebben elkaar gisteren voor het eerst via reismandje gezien. Paar minuten, toen rende de oudere kat weg. We laten kitten wel door alle kamers lopen en oude kat in kitten kamer als de ander weg is. Vanmorgen eerste live ontmoeting. Dat was na max 5 min ook wel voldoende voor allebei. Wij pakken het echt heel langzaam aan.
Caribic_ schreef:
28-07-2025 11:10
Gaat heel goed met mijn kittens! Kitten 2 snottert nog wel steeds en laat overal groene klodders achter :$ misschien dat ik daar nog even iets voor ga halen. Ik hoorde over L-lysine? Hebben jullie daar ervaring mee?

Verder heb ik beide gister voor het eerst zelf ontvlooid en ontwormd, daar moet ik nog even mee oefenen :$ dat ging nog niet zo soepel. Ook heb ik van kitten 2 voor het eerste de nageltjes geknipt. Hij klimt graag op, en in me en haalde me daarbij helemaal open. Wat een verademing nu de scherpe puntjes eraf zijn! Had ik veel eerder moeten doen maar ik durfde niet zo goed.

Ze groeien lekker door, eten, drinken en spelen volop, en knuffelen ook :heart:
Hier een regelmatige snotter kat en positieve ervaringen met L-lysine. Hier krijgt die standaard met stress momenten of als ik verkouden ben of als die zelf snottert.
loulou39 schreef:
28-07-2025 10:44
Dank je voor je reactie.

Is de nieuwe aanwinst wel andere katten gewent?

Ik zou de eerste dagen nog niks doen en de nieuwe aanwinst even laten bijkomen van de verhuizing en laten wennen aan jou geluiden.
Loulou, ik zou de kennismaking in de slaapkamer doen omdat de nieuwe aanwinst daar zich nu bevind. Zelf bij de deur zitten bij openen en kijken hoe de nieuwschierigheid zich ontwikkeld. Klaarzitten om de 1 of de ander weg te halen.
Ook met wat populair speelgoed en snoepjes.

Ach jeetje sunlover, heb je een leuke kitten erbij en dan gaat de ander zo. Ik hoop dat hij snel de oude wordt.

Caribic, klinkt als een goed gezellig katten huishouden. Echt fijn!

Rooiekater, hoe gaat het met die van jou en de kattenbak?
Hier gaat alles nog prima.
Broer slaapt steeds vaker. Daar moet ik even aan wennen. Hij is danook wel gewoon een volwassen kater nu. Ook heeft hij bedacht tegenwoordig onder het bed te slapen ipv naast mijn hoofd. Hij snurkt nog steeds alles bij elkaar. Jaagt zijn zusje lekker op om te stoeien/spelen. Is gek op alles wat stuitert en touwtjes.

Zus is een zeer actieve acrobaat. Staartje kan alleen maar hoog vrolijk rondhuppelen. Is gek op alles wat beweegt, valt dit aan en vind elk vliegje, blaadje een goed idee om mee naar binnenste nemen. Ze kroelt mij een ongeluk, het liefste op bed of anders op de grond. Een echte verleidster. Bespringt haar broer nog wel eens uit onverwachte hoek. Ik vraag mij af of zij ooit een rustiger karakter ontwikkeld. Zo ziet het er voorlopig nog niet naar uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven