We moeten vaker naar kantoor, hoera of jammer?
dinsdag 29 juli 2025 om 10:01
Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 10:17
Wat erg zeg, een manager die nog altijd zo denkt. Bah.margreetder schreef: ↑29-07-2025 10:01Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:02
Ja, maar die is er dan toch niet?margreetder schreef: ↑29-07-2025 10:01Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:16
dinsdag 29 juli 2025 om 12:35
Dan ga je toch gewoon naar huis als er niks te doen is met de mededeling 'ik ga thuis verder'?Sjimmie84 schreef: ↑27-07-2025 16:28Dan kijkt er niemand mee. En met het geluid aan mis je geen meldingen. Het is bij ons echt hollen of stilstaan en helaas niet vooraf te voorspellen. Ik heb soms echt wel middagen gehad op kantoor dat ik niks meer te doen had.. dan zat je maar een beetje met documenten open en af en toe te klikken/typen zodat het leek alsof je wat te doen had, omdat andere collega's er ook waren dus vroeger naar huis gaan zat er niet in. Thuis ga je dan gewoon andere dingen doen en kan je 1-2x per uur checken of je niks gemist hebt. Heb je baliewerk, werk je in de supermarkt of buschauffeur dan zit dat er niet in. In dat opzicht is kantoorwerk soms echt een luxe, dat realiseer ik mij ook wel.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:44
Ja, nou, wat niet weet, wat niet deert.margreetder schreef: ↑29-07-2025 12:16Nee, dat zou er nog bij moeten komen. Cameratoezicht als je thuiswerkt:-)
Maar het als rustig is qua werk, veel collega's op vakantie zijn dan ziet manager je liever op kantoor uit je neus eten dan dat je thuis blijft.
dinsdag 29 juli 2025 om 20:10
Als er meer collega's uit mijn team zijn is dat not done. Dan zit je allemaal in hetzelfde schuitje want die weten ook dat het rustig is dus wat wil je thuis dan gaan doen? Het is helaas niet te voorspellen de workload. Soms is op het momenten echt heel rustig en dan zit je dus op kantoor en soms is het heel druk en zit ik gelukkig thuis. Als meerdere collega's thuis werken en ik verwacht dat het rustig is qua werk die dag, blijft ik thuis.
Thuis en kantoordagen zijn ook hele andere belevingen geworden. Ik kan thuis in twee uur meer werk verzetten in vergelijking met èèn hele dag op kantoor. Ik heb fijne collega's maar we hebben elkaar niet zoveel te vertellen en op kantoor krijgen we gewoon veel minder gedaan en kom ik overprikkeld thuis. Helaas na de zomer wel meer naar kantoor en we krijgen een verplichte stagiair die we moeten begeleiden. Gelukkig heb ik nog wat vakantiedagen dus die maar inzetten in de herfst en winter.
dinsdag 29 juli 2025 om 20:33
Die zouden bij ons echt door iedereen uitgelachen worden. Ook als we op kantoor zijn zitten we niet de hele dag achter ons bureau. We hebben tegenwoordig ook iets als "walk & talk" in Outlook staan voor de locatie.Dan gaan we even naar buiten om dingen te bespreken. Je zal een manager hebben die daar niet tegen kan omdat hij/zij dan niet ziet wat je doet....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in