Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.675.770.0-20.925.3
BeeDifferent1.6894.276.469.0-17.827.4
MissFitz1.6487.774.268.0-13.527.6
Novi1.8092.789.480.0-3.327.6
CreaMus1.6576.168.560.0-7.625.2
Wombat1.7364.964.659.0-0.321.7
Mutsie871.7780.076.975.0-3.124.5
Luilaksmurf1.78108.5100.490.0-8.131.7
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminamax1.7691.487.375.0-4.1 28.2
krokusvm1.7068,967,763-1.2
love2dance wijzigde dit bericht op 08-09-2025 22:28
Reden: tabel bijgewerkt
14.49% gewijzigd
Ik heb nieuwe broeken gekocht een paar maanden geleden, maar die zijn nu ook alweer te groot. Ik wilde eigenlijk nu nog 5 kg wachten tot ik nieuwe broeken aanschaf maar ik heb van het weekend toch maar een paar broeken besteld, want ik blijf mijn broeken maar ophijsen. Ik moet eigenlijk ook andere BH’s maar dan moet ik echt gaan passen, want ik heb nu geen idee welke maat ik heb.
missfitz schreef:
01-09-2025 10:34
Ik heb nieuwe broeken gekocht een paar maanden geleden, maar die zijn nu ook alweer te groot. Ik wilde eigenlijk nu nog 5 kg wachten tot ik nieuwe broeken aanschaf maar ik heb van het weekend toch maar een paar broeken besteld, want ik blijf mijn broeken maar ophijsen. Ik moet eigenlijk ook andere BH’s maar dan moet ik echt gaan passen, want ik heb nu geen idee welke maat ik heb.
Dat heb ik dus ook, broeken constant ophijsen, ondergoed dat zakt. En alles 1 maat minder kopen, misschien verlies ik er uiteindelijk wel twee. Optimistisch ervan uitgaan dat het resultaat ook nog blijvend is.
De te grote broeken die ik niet meer pas gooi ik in de kledingbak, ik mag gewoon niet meer zoveel aankomen heb ik met mezelf afgesproken.
Wel heel leuk nieuwe kleding shoppen !!
Ook motiverend dat het nodig is, betekent wel dat je op de goede weg bent.
Ik graag veel jurken nu met de zomer en broeken kan eigenlijk nog prima. 1 maat kleiner en een riem lukt wel.
Ik kom ook nietnweer op track. Een precies hetzelfde, dus er gaat niks vanaf.
Komt vast wel, begin nu weer langzaam in routine weer te komen, dus dan zal dat ook best lukken...
Alles begint hier ook ruimer te zitten, ik zit inmiddels onder de 70 kilo: 69,7 om precies te zijn. Dat voelt goed en het kost mij weinig moeite! Ik laat wel dingen staan die ik vroeger zonder na denken in mijn mond had gestopt, maar ik had daar geen moeite mee! Terwijl ik de afgelopen 3 dagen elke dag een snicker of een mars had kunnen pakken en een flesje frisdrank welke mijn werkgever ter beschikking had gesteld. Niet gedaan omdat er geen zero variant tussen zat, de repen calorieënbommen zijn en ik vorige week toen ik op stap was met mijn dochter al had gezondigd!
Ik draag bedrijfskleding met een riem dat gaat nu nog prima en anders is er op het werk een kast met left over bedrijfskleding waar ik altijd in kan kijken of er iets tussen hangt dat beter past.

Aan het eind van de ochtend bijna 11 km gewandeld en het was heerlijk! Er na mijzelf getrakteerd op een bak kwark met granola. Nu ff uitrusten en niets doen dan mag ik straks weer aan het werk. Zo probeer ik het te doen: elke dag bewust bewegen door te wandelen. Soms 5 km, de andere keer 10 km. en kleine aanpassing te doen met eten en tot nu toe werkt het. Bedoeling is dat als dit een gewoonte is geworden dat ik er wat krachttraining aan toe wil voegen ipv elke dag wandelen.
Heel knap brownfox is echt een flinke eind! Ik vind 4 km in het bos met de hond smorgens al zat. Ik vind lopen snel saai, dus petje af die afstanden hoor.

Zoals jij het doet, zo ging het bij mij ook en dan is het vol te houden. Ik hoop dat dat hier ook weer komt.
@love2dance: ik kan het aanrader, het motiveert me echt om meer te bewegen. Ik ben zelf voor de garmin vivoactive 5 gegaan. Niet heel goedkoop, maar er zijn nog genoeg duurdere. Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je ermee wilt. In wandel in mijn vrije tijd regelmatig, dus heb bewust voor eentje gekozen met gps.

@Whippet: je zou kunnen kijken of je manieren vind om het wandelen voor jou leuker te maken. Een soort spelletje onderweg, een audioboek, etc. Zelf ben ik op deze manier bij geocachen uitgekomen.
geocachen is leuk!

En ik heb een fitbit die prima bevalt, maar inmiddels overgenomen door google geloof ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@creamus , ik zal er eens voor gaan kijken. Vandaag 11,3 km gewandeld. Dat vind ik heel wat eigenlijk voor mij. Ik wandel normaal niet graag. Maar het was wel lekker zeker nu ik niet kan sporten.
Een paar anderen hadden een smartwatch om vandaar dat ik precies weet wat we gelopen hebben.
Misschien dat ik vanavond wel GV pizza met kaas ( wil de lactase pillen eens uittesten) mag dan :hyper:
lekker ommetje L2D!
Ik ga google wat het is !
Ik ben voor een smartwatch, ik heb zelf een Apple Watch. Sinds ik begonnen ben met afvallen zie ik mijn cardio conditie vooruit gaan en dat werkt ook motiverend. Daarnaast vind ik het fijn om bij te houden hoeveel ik dagelijks wandel maar dat kan een telefoon natuurlijk ook. Ik wandel vrij veel, en ik luister vooral veel podcasts. Als ik me voorneem om een uur te gaan stappen dan zoek ik er een podcast bij die minstens zo lang duurt en dan pas ik mijn route aan zodat ik er ook een uur over doe. En dat zijn veelal toch dezelfde rondjes maar het gaat me vooral om de beweging en niet om de route.
Jullie zijn weer goed bezig dames! (Allemaal dames toch?)
@L2D zou je mij uit de tabel willen halen? Ik ga er tussen uit… ;)
Ik lees jullie berichten en ik vind het zo knap dat jullie zo gemotiveerd blijven. Zet m op allemaal!
Heel leuk om te lezen over de non-scale victories zoals de kleding in kleinere maten! Kan niet wachten tot ik dat punt bereikt heb...!!!

Helaas zal het nog wel even duren voordat ik weer mag shoppen, want ik heb de afgelopen jaren zoveel 'gejojoot' dat ik in 4 maten aan garderobe heb ;-D
Ik heb eind juli alles wat ik niet pas in grote dozen gedaan. Zodra ik 85 kilo weeg ga ik de dozen openen en kijken of er iets in zit wat ik pas, en zo weer opnieuw bij de volgende mijlpaal. Ik verheug me wel weer om in die ene fijne wandelbroek te passen of eindelijk in dat sjieke jurkje waar het kaartje nog in zit...

Net als missfitz wil ik alles wat te groot is verkopen of naar de kringloop doen. Deze keer ga ik absoluut niets bewaren. Het MOET de laatste keer zijn dat ik te zwaar ben....
Wél bewaren betekent dat ik ergens in mijn onderbewustzijn toch denk dat ik weer ga aankomen, en dat wil ik niet, dat jojo'en is de allerlaatste keer geweest... de jojo gaat enkel nog naar beneden! ;-D
Zelfde in de keuken/voorraadkast trouwens, ik bewaar geen voedingswaren meer voor 'dit wil ik misschien wel weer eten als ik klaar ben met diëten' of 'voor de visite' (want realistisch, dan eet ik het toch zelf op). Ik zie het meer als een verandering van mijn lifestyle: het lekkers kan nu passen binnen mijn lifestyle, of het wordt weggegeven of weggegooid.
Oh ik ben trouwens zo'n nerd met een oura ring :$ Ik vind het heerlijk en leerzaam maar alleen doen als je een verslaving wilt opbouwen met data :hihi:
Enige nadeel is dat ik nogal chaotisch ben en hem vergeet te dragen of weer eens ergens in huis heb laten slingeren en dan heb ik paniek... takkeduur ding!!
@creamus ohhh heb al mooie gezien van garmin :-D vivomove en dan de rose… meer uitstraling van gewoon mooi horloge wat ik wel prettig vind.
Die gaat op lijstje als mogelijkheid.

Kleding die te groot is heb ik apart gehangen maar wil ik nog wel wegdoen. Twijfel nog naar kringloop of vinted zetten want zitten ook items bij die ik nog niet lang had.
Ik heb zelf wel nieuwe of tweedehands zomerbroeken gekocht want die konden echt niet meer. Voor de winter zal ik hetzelfde probleem hebben. Jurken konden nog wel …of soms weer wel… :lol:
Maar er waren er ook bij zonder mouwen waarvan nu de armsgaten echt te groot zijn en dus ook weg mogen. Twijfel nog aan vermaken of gewoon in de zak en volgend jaar lekker nieuw kopen. Want shoppen krijg ik wel meer plezier in :-$
Heb wel het tweedehands shoppen ontdekt dat ik dat toch wel een beter gevoel vind geven. Wel tot nu toe in fijne winkels gekeken. Maar ik hoop toch nog wat kwijt te raken en dan wil ik niet weer bijdragen aan die berg kleding die weggaat met een paar keer dragen.
Net account op vinted aangemaakt.

VR25 jammer dat je ons gaat verlaten :cry: maar als je wilt kan je altijd terugkomen he. Ik zal je uit de tabel halen.
Ik heb een Garmin Fenix 7, net gekocht voor mijn grote hardloopavontuur en ondanks dat ik nu niet (meer) hardloop ben ik er nog steeds blij mee!

Geocachen is leuk, al weer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb....

Kennen jullie de app INTVL? Is een soort landje veroveren. Je loopt een rondje, de app registreert dat. En dan kan het zijn dat je territoria van een andere wandelaar/hardloper afpikt, maar het kan ook jou gebeuren. Vind het wel grappig.

Collega heeft mij gisteren gered door de laatste tompouce op te eten.... maar goed ook!
Nou meiden…shopaholic is ontwaakt hoor :hyper: ik heb vandaag een jumpsuit gekocht :heart: en een pak. 3 maten kleiner dan ik was en het jasje was gewoon maat 38. 40 had ook prima geweest denk ik maar die was er niet. En 38 kon zelfs met cup G nog dicht :worship: het was lang geleden dan ik me happy in een pashokje voelde….
Na onze vakantie ga ik echt mijn te grote kleding uitzoeken , heb nu weer een winterbroek :-D
Ik wil noooooooit meer terug naar maat 46/48
Moest even de blijdschap delen :yes:
Heel goed! Ik heb laatst ook een jumpsuit gekocht, dat had ik een half jaar geleden nooit aangedurfd. Motiveert enorm hè, als shoppen weer leuk wordt. Gewoon in de meeste winkels kunnen shoppen en niet meer op zoek naar leuke grote maten kleding. Fijn voor je :cheer: .
ik heb laatst ook een jumpsuit gekocht en pas geleden nog eentje, maar dan een andere kleur. Het staat me echt fantastisch, krijg alleen maar complimentjes van mensen.
Haha, wat grappig. Ik dacht van de week, na het lezen van jullie berichtjes over kleding, ‘wat zou ik graag willen passen als ik die kilo’s kwijt zou zijn’. Het antwoord dat direct boven kwam was ‘een jumpsuit’. Maar ik ben nog niet zover, pas voorlopig nog gewoon in mijn huidige garderobe (maar is oké hoor, voel me daar ook prettig in).

Wat heerlijk voor jullie dat jullie al zo kunnen genieten van mooie nieuwe kleding waar je je zo fijn in voelt! 🤩
Wat fijn Love2Dance, dat moet een enorme boost zijn. Vraag mij gelijk af of mensen die je al een tijd niet heb gezien je nog zouden herkennen! 😁
Ik ben nieuw op dit forum! Sinds de zomer voel ik weer de motivatie om meer bezig te zijn met afvallen, maar ik merk dat het me in mijn eentje niet zo goed lukt. Ik hoop in contact met jullie weer wat meer focus te krijgen. Over twee weken vertrek ik nog twee weken op vakantie, daarna wil ik echt beginnen! Als ik het goed begrijp, kan ik dan ook meedoen met de tabel?
Goed om te horen al die broeken die te groot worden!
Hoop dat jullie leuke nieuwe dingen kunnen shoppen.

Welkom Swaentje! Voor mij hielp dit topic wel, samen werkt vaak toch beter en kun je elkaar motiveren.

Heb het zelf nu wat lastiger. In 2 weken 2 verjaardagen binnen gezin dus veel feestjes/gebak/chips etc. Daarnaast meerdere keren uit lunchen en nog een etentje. Probeer wat op te letten maar vind het lastig.
En ook de ‘gewone’ dagen vind ik nu extra moeilijk omdat deze 2 weken voor mijn gevoel toch al verpest zijn. Merk dat ik op andere dagen dan ook makkelijker ongezond eet/ga snaaien. Hoop dat het komende week lukt me een beetje in te houden en het daarna in ieder geval weer goed op te pakken.
Sporten gaat gelukkig wel best goed, dus nog wel iets positiefs 😃
love2dance schreef:
02-09-2025 00:06

jammer dat je ons gaat verlaten :cry: maar als je wilt kan je altijd terugkomen he. Ik zal je uit de tabel halen.
😘thanks!!
En blijf zo doorgaan, jij bent echt zó goed bezig!! Echt een nieuwe weg ingeslagen volgens mij!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven