Durf te vragen deel 23
maandag 29 december 2025 om 15:50
maandag 29 december 2025 om 15:52
maandag 29 december 2025 om 16:33
Ik gaf mijn kinderen vanaf 5 jaar wat en wat extra voor klusjes, zoals auto wassen, grasmaaien, inrit vegen. Ze hadden beiden een blik waarin ze ook spaarden voor vakanties. Schepnet, luchtbeest etcetera. Dat werd dan voor vakanties geopend en erna kocht ik een nieuw blik. Dit werkte tot ongeveer 13 jaar. Toen jeugdrekening en geld storten.
Vind jij geld belangrijk?
Vind jij geld belangrijk?
Afkoelen heeft gewerkt
maandag 29 december 2025 om 16:52
Ja. Tot mijn man 67 is. Dan mag het op. Het overschot op doel geven we al uit. Het doel is behaald. Het sparen gaat door. En nog een aparte spaar voor de belastingen in Spanje. Die blijft, want 2 termijnen om een jaarbedrag te betalen.
Vind je dat je veel belasting betaalt? Zo ja welke belastingen vind je teveel?
Afkoelen heeft gewerkt
maandag 29 december 2025 om 18:21
Klinkt gek misschien, maar ik zie belastingen niet als een soort straf. Belastingen zijn je bijdrage aan de maatschappij. Daar worden relevante dingen mee betaald. Zoals zorg, politie, brandweer, wegenonderhoud, defensie, ontwikkelingssamenwerking, cultuur. Alles. Belasting is nuttig dus.
Mocht je het denken, nee ik werk niet bij de belastingdienst. Ik ben ondernemer.
Ik kan slecht tegen belastingontduiking, -ontwijking, of sommige rulings. Ik vind het oneerlijk dat een bedrijf als Google slechts 0,005% (!) over haar winst betaalt (ruling = afspraak met belastingdienst), terwijl je als consument 21% BTW en als ondernemer 19 tot 25,4% vennootschapsbelasting (over winst) betaalt. Dus over € 1 mln winst betaalt Google € 50. Terwijl een MKB-er dan € 244.400 moet betalen.
In mijn ogen is het dus niet oneerlijk dat je (te)veel belasting betaalt, maar wel te weinig. Die € 50 trekt de CFO van Google lachend uit zijn broekzak. Google en andere bevoorrechte multinationals (Facebook, Shell) dragen daarmee dus niet bij aan de samenleving. Onze samenleving.
Waar krijg jij jeuk van?
Mocht je het denken, nee ik werk niet bij de belastingdienst. Ik ben ondernemer.
Ik kan slecht tegen belastingontduiking, -ontwijking, of sommige rulings. Ik vind het oneerlijk dat een bedrijf als Google slechts 0,005% (!) over haar winst betaalt (ruling = afspraak met belastingdienst), terwijl je als consument 21% BTW en als ondernemer 19 tot 25,4% vennootschapsbelasting (over winst) betaalt. Dus over € 1 mln winst betaalt Google € 50. Terwijl een MKB-er dan € 244.400 moet betalen.
In mijn ogen is het dus niet oneerlijk dat je (te)veel belasting betaalt, maar wel te weinig. Die € 50 trekt de CFO van Google lachend uit zijn broekzak. Google en andere bevoorrechte multinationals (Facebook, Shell) dragen daarmee dus niet bij aan de samenleving. Onze samenleving.
Waar krijg jij jeuk van?
Laat je nieuwsgierig naar de ander het altijd winnen van je drang om te (ver)oordelen.
maandag 29 december 2025 om 18:26
maandag 29 december 2025 om 20:28
maandag 29 december 2025 om 22:56
Geen duidelijke favoriet, ik hou van afwisseling van filmgenres. Soms Hollywood (Dune), soms arthouse, absurdistisch (Adam’s Apples), satire, kunstig (ook weer niet te vergezocht) of juist eenvoudige mooie beelden en een beetje aardig acteerwerk, een luchtige feel good tienerfilm (Ferris Bueler) word ik ook blij van.
Welke serie uit de jaren ‘80 of ‘90 keek je graag?
Welke serie uit de jaren ‘80 of ‘90 keek je graag?
.
dinsdag 30 december 2025 om 07:48
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in