Mode & Beauty alle pijlers

Recente modetrends die je haat / Het is 'uit' en je mist het

10-09-2009 07:12 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
De bladen behandelen nu de nieuwe herfst/winter-trends, en wat zie ik daar: Overal gi-gan-tische grote (Star Trek-)schouders. Niet alleen op de catwalk, ook in H&M-jurkjes. Laat maar zitten.

De kapotte jeans, colbertjes en andersoortige (nette) jasjes van afgelopen jaar zijn ook niet echt iets voor mij.

(1) Aan welke modetrends van de laatste paar jaar heb je altijd geweigerd mee te doen (in mijn geval o.a. het onderstaande dus, met een colbert nog erger), en welke nieuwe trends ga je eveneens proberen te negeren?

Ga uit mijn ogen! Heel snel a.u.b.! (Niet persé het meisje, wel wat ze aan heeft)

(2) En een tweede vraag, die er wel bij past: Van welke trends van de laatste paar jaar vind je het juist jammer dat ze weg zijn of weg dreigen te gaan? Ik ga zelf de babydolletjes en dergelijke missen in het straatbeeld. De 'zwangerschaps-jurkjes' e.d. zijn er nog, maar lopen een beetje op z'n einde. Velen haten ze, maar ik heb ze zelf altijd heel leuk gevonden.

Ik vind deze foto uit 2007 zó'n leuk plaatje, al heeft het hieronder ook te maken met het prachtige model dat het draagt. En natuurlijk kan je er in het dagelijks leven beter een broek/legging onder doen.

1

- De theedoek (sjaal) waar iedereen vorig jaar mee liep.

- De boyfriend look (spijkerbroek, overhemd, lang colbert)

- Net wat jij 'zegt', de Startrek schouders.

2

- Puntlaarzen,pumps. Hoewl ik ook laarzen met een ronde 'punt' leuk vind.
Ik heb geen motto.
Pumps zijn nog in toch? Of loop ik nou weer achter
Enkellaarsjes onder een rokje of jurk. Die trend laat ik maar overwaaien bij mij. Onder een rokje moeten pumps of hoge laarzen en niks daartussen.
Stressed is just desserts spelled backwards
1. Leggings & skinny jeans!!!! Niet voor mij... blehh!
Ja!!! Kapotte jeans! Wie heeft bedacht dat dat weer in de mode moet komen??
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Designer Balmain, vrees ik.

Die ontwerper wordt in Grazia al maandenlang verschrikkelijk opgehemeld om zijn zogenaamd stoere eighties rock-look. Die dus ongeveer is zoals die op de foto, maar ook veel strak zwart spul met pailletten bevat.

Die eerste foto die ik in de openingspost plaatste, voor dat soort kleren doet de hele redactie daar volgens mij een moord. Net als zowat alle moderedacties in de rest van de wereld. En een hele grote kudde schapen volgt gedwee.

Ik vind het alleen maar kil, hard en afstandelijk, maar ja.
quote:EvyBlissy schreef op 10 september 2009 @ 08:13:

Ja!!! Kapotte jeans! Wie heeft bedacht dat dat weer in de mode moet komen??Het is de armoede look, gevolg van recessie ...........
Hoge taille broek.. brrrrr

quote:schaap1001 schreef op 10 september 2009 @ 08:52:

[...]

Het is de armoede look, gevolg van recessie ...........

Een aantal jaren geleden, tijdens de vorige recessie, was het vintage in combinatie met wat nieuwere kleding en zelfgemaakt/zelfbewerkt spul wat in kwam. Het had vaak een beetje een nomaden/hippie-sfeertje. Vaak met een paar Uggs of vergelijkbare laarzen eronder. Weer iets wat velen haten, maar waar ik zélf nooit zo'n moeite mee heb gehad.

Die look was in mijn ogen toch wat een leuker gevolg van de recessie. Laat maar weer terugkomen. Zag er stukken gezelliger uit.
quote:Metatron schreef op 10 september 2009 @ 08:57:

Hoge taille broek.. brrrrr

[afbeelding]Wel ideaal om je buikje een beetje te verstoppen ipv de muffin look bij een lage taille
Op de kermis bij ons liepen allerlei huppeltutjes met skinny's en dat dit soort schoenen er onder.

Die skinny is tot daar aan toe, zou hem zelf niet dragen maar oké. Maar van die schoenen en dan half openhangend. brrrrr
Die schoenen zijn mooi!

En hoge taillebroeken... brrrrrr.
Die schoenen zijn idd vet.
Dat eerste plaatje van 1981 ziet er ook niet verkeerd uit!
Die babydoll dingen mogen wel weg.

Ze maken iedereen dik, ongeacht of je zwanger bent of niet.

Bermuda's mogen weg, zeker als er ook nog een legging onder gedragen wordt.

Kapotte spijkerbroek vind ik ook niks.
Skinny's. Ik vind ze heel mooi staan bij slanke vrouwen. Maar helaas heb ik er absoluut geen benen voor. Dus dan laat ik een trend graag aan me voorbij gaan.
Ik vind helaas het meeste wat ik op straat zie verschrikkelijk.

Ik zou liever zien dat we ons net zo vrouwelijk en elegant zouden kleden als in de steden van Frankrijk, Italië e.d. Helaas is dat nooit mode geweest in Nederland .
Alle jaren tachtig meuk mag van mij heel snel weg.
quote:fleurtje schreef op 10 september 2009 @ 10:52:

Alle jaren tachtig meuk mag van mij heel snel weg.

Wat er nu in de bladen aangeprezen wordt, is niet alleen de grote schouder, en van die jurkjes ala Dynasty, maar óók nog eens minstens drie verschillende kleuren felle oogschaduw per oog.

Het is nu nog wachten op wild poedelhaar.

(Hoe gruwelijk ik het ook vind... Misschien is het wel lollig als je op een terrasje zit en je ziet het voorbij lopen.)
quote:iris1969 schreef op 10 september 2009 @ 10:46:

Ik zou liever zien dat we ons net zo vrouwelijk en elegant zouden kleden als in de steden van Frankrijk, Italië e.d. Helaas is dat nooit mode geweest in Nederland .Gelukkig niet.. wordt ook zo saai als iedereen er alleen maar elegant bijloopt
lage taillebroek: zit niet lekker en ik vind 't persoonlijk geen gezicht bij iedereen die 'n grammetje teveel vet op de buik heeft zitten
Maar nog altijd beter dan de comfi-broek-tot-onder-de-oksels
Van mij mogen ook alle 3/4 en 7/8 broeken per direct verboden worden.

Maar nou zijn die ook geen mode, alleen maar praktisch. En spuuglelijk.
quote:Schravelvot schreef op 10 september 2009 @ 11:04:

Maar nog altijd beter dan de comfi-broek-tot-onder-de-oksels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven