Bang voor andere forummers?

16-09-2009 23:08 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het beleidtopic werd er gezegd dat sommige forummers bang zijn voor andere forummers. Geen enge stalkforummers, maar gewoon diegenen die verbaal sterk zijn.

Ik kan me daar weinig bij voorstellen, dat je daar bang van wordt...

Wie is er bang voor bepaalde forummers? En welke dan? En waarom?

Bang?

Totaal aantal stemmen: 144

Neen (61%)
Jah (15%)
Soms (24%)
Ja, ben zelf ook tot die conclusie gekomen.

Blijkbaar vind ik het stiekem wel boeiend genoeg om te reageren.

Maar alsof je hier werkelijk serieus gaat zeggen dat je bang voor iemand bent op het forum.

Kom op hee. Daar kan ik gewoon niet bij.
het is zelfs zo boeiend dat ik geen zin heb om naar de winkel te gaan en uit gebrek aan rookwaar een sigaar zit te roken
Ieuw getver
quote:Sterretjee schreef op 17 september 2009 @ 16:25:

Maar alsof je hier werkelijk serieus gaat zeggen dat je bang voor iemand bent op het forum.

Kom op hee. Daar kan ik gewoon niet bij.

Haha, ja idd. Iedereen die ik hier lees (okee, toegegeven, ik heb 25 paginas overgeslagen) is (zet hoge borst op) Niet Bang Hoor. Nee ben je gek.

Nou ben ik self dus Echt niet bang. Maargoed. *grijns*

ps. Irl ben ik wel bang voor iemand die een grote bek heeft, en daar zit ik mee. Dat vind ik iritant en ik wil er binnenkort iets aan doen. Misschien ga ik daar wel even een nieuw topic over openen.
Ja, waarom niet Nijn.

Vind ik een veul interessantere vraag.
@ minny:

Omdat ik me kan verbazen over zoveel domheid onwetendheid. En dat ik me dan realiseer hoeveel geluk ik dan heb dat ik wel het vermogen heb om zulke dingen te begrijpen, snappen of hoe je het ook wil noemen.... Zal waarschijnlijk wel aan mij liggen maar is soms een beetje eng. Als je snapt wat ik bedoel?

Eh...nee Calm...niet helemaal. Ik vind dat je je nogal onduidelijk uitdrukt. Wat is er zo eng aan onwetendheid op het forum? Waarom zou je daar bang voor moeten zijn?
Minny, Calm bedoelt niet dat ze "bang" is voor de dommerdjes, maar dat ze zich nogal superieur voelt wanneer ze de in haar ogen onwetende en domme posts leest.

Ze prijst zich dan gelukkig zelf niét zo onwetend en dom te zijn en is blij met haar vermogen om "zo'n dingen" wél te begrijpen (al denk ik dat ze "zulke dingen" bedoelt, als ze tenminste goed Nederlands wil schrijven).
Misschien is Calm wel de persoon over wie ik het had, 5 posts geleden...

Zij laat mij me heel vaak dom voelen namelijk.
Terwijl ik dacht ik niet dom bEn.

Maargoed,

wie ben ik.
Aha, dus Calm wordt bang van zichzelf, omdat ze zich zo superieur voelt? Ja, dat is redelijk eng idd...
Ik ben wel bang voor sommige forummers. Zo bang dat ik niet eens durf te zeggen waarom ik bang ben.

Oh, wat ben ik bang

bang

bang

Brrrr
Even ophelderen, voel me absoluut niet superieur. Absoluut niet, ben de eerste die zal toe geven dat er veel mensen slimmer, socialer en wijzer zijn dan ik ooit zal worden.

Sommige dingen neem ik misschien onterecht aan voor algemene ontwikkeling, dingen waar je van uitgaat dat iedereen die weet. Zoals dat je wanneer je geen anticonceptie gebruikt dat je dan de kans loopt om zwanger te worden. Dat is wat k bedoel met soms "bang" worden.
Interessant topic. Heeft me ook wel aan het denken gezet.

Normaal ben ik iemand die júist de confrontatie aangaat als ik vind dat iemands mening lariekoek is. Vroeger tot het uiterste (schuwde fysiek geweld niet eens, maar met het vorderen der jaren tot de conclusie gekomen dat gezond verstand er niet in te timmeren is ) Tegenwoordig kies ik voor de weg van wat ik noem 'minder grote weerstand' (soms schijn ik zelfs tactisch te zijn, nieuw voor mij ) Maar ik merk dat ik hier zelfs de weg van de minste weerstand kies. Ook al heb ik absoluut een andere mening, als ik zie dat de 'incrowd' om het zo maar te noemen, een andere mening heeft, heb ik geen behoefte om me daar in te mengen. Soms kan ik er wél dagenlang mee in m'n hoofd rondlopen. Waarom niet mijn mening ertussen gegooid? Tja... onder een andere nick ooit mijn neus behoorlijk gestoten met mijn eigen mening die door het 'vaste groepje' niet gewaardeerd werd, en sindsdien (onder deze nick dus) me lekker buiten alle 'leuke' discussies gehouden. Al jeuken mijn handen soms, hoor! Maar ik blijf het leuk vinden om mee te lezen, word evengoed regelmatig aan het denken gezet, en al meng ik me niet in de discussies, ik leer er wel van. Net zo belangrijk voor mij. Maar zó mijn neus stoten als onder mijn vorige nick (nee, die ga ik niet noemen), dáár heb ik geen zin meer in.

Lang verhaal weer...zie mijn motto... kán gewoon niet dingen kort samenvatten, erg vervelend...
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik denk dat wij dan zeer van mening verschillen omtrent de definitie van angst, Calm.
Dus... ben ik de eerste die eigenlijk in een heel lang verhaal toegeeft wél bang te zijn?
quote:minny schreef op 17 september 2009 @ 17:01:

Ik denk dat wij dan zeer van mening verschillen omtrent de definitie van angst, Calm.

P'sies Minny!

Dat wat door Calm als angst wordt betiteld is eigenlijk geen angst maar eerder een soort van... dédain is het enige woord waar ik op kom, prut, ik vergeet mijn Nederlands hier in Frankrijk!!!
Zelfvergenoegdzaamheid is geloof ik het Nederlandse woord, al kent iedereen met een béétje opleiding het woord dédain ook wel
anoniem_62190 wijzigde dit bericht op 17-09-2009 17:06
Reden: als ik moeilijke woorden wil gebruiken moet ik ze wel goed schrijven...
% gewijzigd
Denk dat weatherwax een goede term gebruikt: gezond verstand. En het gebrek eraan is wat me "bang" maakt.

@ minny: misschien andere definitie van angst ja, maar bang en angst is niet hetzelfde. had de openingspost dus anders opgevat, dan daarbij mijn excuses
Dédain: minachting, verachting, geringschatting, laatdunkendheid.

Handig hoor, een woordenboek
quote:weatherwax schreef op 17 september 2009 @ 17:05:

Zelfvergenoegdzaamheid is geloof ik het Nederlandse woord, al kent iedereen met een béétje opleiding het woord dédain ook wel Ghe

Nee je bent niet de eerste die het toegeeft, maar wel de eerste die het zo uitgebreid toegeeft

Toch vind ik dat jammer. Waardevolle bijdragen gaan wellicht verloren omdat men ze niet durft te leveren...
quote:weatherwax schreef op 17 september 2009 @ 17:01:

Interessant topic. Heeft me ook wel aan het denken gezet.

Normaal ben ik iemand die júist de confrontatie aangaat als ik vind dat iemands mening lariekoek is. Vroeger tot het uiterste (schuwde fysiek geweld niet eens, maar met het vorderen der jaren tot de conclusie gekomen dat gezond verstand er niet in te timmeren is ) Tegenwoordig kies ik voor de weg van wat ik noem 'minder grote weerstand' (soms schijn ik zelfs tactisch te zijn, nieuw voor mij ) Maar ik merk dat ik hier zelfs de weg van de minste weerstand kies. Ook al heb ik absoluut een andere mening, als ik zie dat de 'incrowd' om het zo maar te noemen, een andere mening heeft, heb ik geen behoefte om me daar in te mengen. Soms kan ik er wél dagenlang mee in m'n hoofd rondlopen. Waarom niet mijn mening ertussen gegooid? Tja... onder een andere nick ooit mijn neus behoorlijk gestoten met mijn eigen mening die door het 'vaste groepje' niet gewaardeerd werd, en sindsdien (onder deze nick dus) me lekker buiten alle 'leuke' discussies gehouden. Al jeuken mijn handen soms, hoor! Maar ik blijf het leuk vinden om mee te lezen, word evengoed regelmatig aan het denken gezet, en al meng ik me niet in de discussies, ik leer er wel van. Net zo belangrijk voor mij. Maar zó mijn neus stoten als onder mijn vorige nick (nee, die ga ik niet noemen), dáár heb ik geen zin meer in.

Lang verhaal weer...zie mijn motto... kán gewoon niet dingen kort samenvatten, erg vervelend...

Ik vind dit dus heel jammer om te lezen maar laat ik er meteen aan toevoegen dat ik het wél herken.

Toen ik net ging forummen was ik ook zoals jij nu beschrijft. Als ik zag dat er al sterke meningen stonden (en ik was in het begin als de dood voor een paar forummers) dan postte ik ook niet meer.

Nu kijk ik of het me genoeg boeit om me er in te mengen. Voor mij is het meedoen aan een discussie geen doel op zich heb ik gemerkt. Alleen als ik het gevoel heb dat ik er echt iets over wil zeggen of als ik zie dat mijn mening nog niet verkondigd is dan begin ik er aan (in het geval van een hele heftige discussie bedoel ik dan he). Vaak lees ik ook gewoon alleen maar en bemoei ik me er niet mee.

Maar ik vind het jammer dat jij zegt bang te zijn, en rondloopt met zaken die op het forum besproken worden en die jij misschien had willen zeggen. Eigenlijk hoop ik dat je gewoon wél gaat posten.

Misschien dat het positieve aan dit topic is dat je nu leest dat zelfs mensen die een hele grote muil bek snater mond hebben zo nu en dan, ook wel eens onzeker zijn en aarzelen om mee te doen aan een discussie. Geeft je dat niet meer moed om óók mee te posten?
Als iets je angst aanjaagt dan ben je er bang voor. Lijkt mij redelijk eenvoudig. Met moeilijk doen lijk je echt niet intelligenter, maar alleen maar moeilijk.

Ik vind het eerder verontrustend dat jij jezelf hoger inschat dan anderen, tot in zoverre dat je er zelfs bang van wordt.
Eleonora, ik heb niet het hele topic gelezen, ga ik vanavond doen (kinderen, man... jeweetwel, die willen aandacht.. ow, en eten!). Wie weet voel ik me dan vrijer om tóch meer te gaan reageren. Ik weet het nog niet. Eerst maar eens alles lezen.
quote:weatherwax schreef op 17 september 2009 @ 17:03:

Dus... ben ik de eerste die eigenlijk in een heel lang verhaal toegeeft wél bang te zijn?

Nee hoor, ik heb gisterenvond al een plons in het diepe genomen en dat is me tot nu toe heel goed bevallen (al vond ik het best eng om zo met de billen bloot te gaan ).

Verder herken ik ook veel in jouw lange post om niet te durven posten uit angst om afgemaakt te worden, maar "iedereen heeft recht op mijn mening" haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven