Entertainment alle pijlers

Het nieuwe horrorfilm topic

26-04-2009 17:27 677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enige tijd geleden was er hier een horrorfilm topic. Aangezien ik deze niet meer kan vinden leek het mij een goed idee een nieuwe te starten voor de echte fans met stalen zenuwen en loden magen.

Ikzelf ben een liefhebber van de met name "subtiele" films als the blair witch project etc.. Alhoewel ik SAW I en II ook meesterwerken vond. Deel 3 en 4 waren volgens sommigen ietwat teveel van het goede dus die heb ik maar geskipt, ik heb ook mijn grenzen (zelfde geldt voor de Hostel reeks). Films als Nightmare on Elmstreet etc...doen mij niet zoveel, vindt deze een beetje flauw maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik zag zonet in Films en Sterren op RTL 5 dat mijn favoriet ein-de-lijk verfilmd is. Heb hem ooit gezien als docu op Discovery, namelijk " the Haunting in Connecticut". Heb net de trailer bekeken en yessssssss die ga ik zeker zien.

Verdere favorieten zijn o.a.

IT

The Ring

The Skeleton key

The Grudge

Welke liefhebbers kletsen mee???
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
.
The Thing is voor mij de ultieme horror-topper !!

Buitenaards wezen kan perfekt mensen / dieren kopieeren, dus je weet nooit wie 'the thing' is.

Saw I mag hier natuurlijk ook niet ontbreken !!

Alien I wat betreft spanning.

Aliens (deel 2) vond ik wel weer aardig wat de actie betreft.
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
Net Eden Lake gekeken, wat een verschrikkelijke film, wel goed hoor, maar pfff, wij zaten ons ook helemaal in te leven. Werden er misselijk van.
Cum non tum age
.
Bubbles, die hebben we inmiddels ook gedownload en gaan we binnenkort kijken.
Cum non tum age
Ik ben zeer benieuwd naar Carriers die a.s. donderdag in de bios gaat draaien.

Ik heb van de week The Descent gekocht en meteen nog maar eens bekeken en ik blijf het een goede film vinden.
Hier ook een horrorfan. The Exorcist is voor mij nog steeds nummer 1, wat heb ik een nachtmerries van de film gehad! The Shining en The Omen vind ik nog steeds eng en goed.

Heb hier nu "Drag me to hel liggen", iemand al gezien?
.
Yep drag me to hell gezien en viel me niet tegen alleen de scene met geit is zowel belachelijk lachwekkend als weer spannend. Ik vond de film zeer de moeite waard en verwachte er in eerste instantie niet zo veel van.
.
Ik heb The last house on the left gezien. Ik vond hem niet eng, wel spannend en goed. Heerlijk einde ook, deze film kun je het beste gaan kijken na Eden Lake.
Cum non tum age
.
Het is geen horrorfilm, maar ik vond hem wel oke: Transsiberian.
Cum non tum age
Bubbles, ik denk dat je Taken dan ook een goede film zult vinden.
Cum non tum age
Hier ook een horrorfilm fan. Van de week bij het zappen in bed kwam ik de Exorcist tegen. Hij blijft inderdaad goed. En hij was om 12 uur afgelopen, brrr.

Hier op de Amerikaanse zenders (woon op Aruba) zie ik steeds voorstukjes van een nieuwe horrorfilm, Pandorum, die in Amerika 25 september in première gaat. Ziet er goed uit. Met mutanten a la Descent.
Ik vind het altijd heel leuk om over horror te lezen, maar de meeste films durf ik niet te kijken, of ik kijk met een kussentje voor mijn hoofd.

Vooral films met geesten en bovennatuurlijke dingen vind ik eng. The Sixth Sense en What Lies Beneath, brr. Al vind ik The Shining wel een heel goede film.

28 Days later ook! Het is niet alleen horror, maar wel voor de rest heel goed, wat betreft verhaal en hoe het eruitziet. Ook Ils is een goede film.(Een koppel wordt achtervolgd/bang gemaakt in en rondom hun eigen huis, door... ils?) Frans en misschien minder bekend, maar wel erg goed.
28 Days later zet ik ook op mijn lijstje Ste, bedankt.
Cum non tum age
28 days later is echt een goede film
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oh die ga ik ook op het lijstje zetten
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
.
.
Brrr, een paar weken terug heb ik Quarantine gezien. Ik ben wel van de psychologische horrors, geesten vind ik helemaal prima maar zodra er bloed en gorigheid te zien valt haak ik af. Vriendinnetje had gezegd dat het allemaal wel mee viel en was erg onder de indruk van deze film dus ik heb het er op gewaagd. Het viel helemaal niet mee! Veel schrikeffecten, wel superspannend, maar ook veel nare beelden die ik nog steeds voor me zie...
.
.
vanavond Taken kijken ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven