Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Anais, als je op Woman klikt zou er een soort filmpje met alle producten van links naar rechts over je beeld moeten gaan... Ik heb ook Firefox, dus daar zou 't niet aan moeten liggen. Wel rottig dat ik niet gewoon de foto kan plakken, pfff...

De Wii vind ik nog steeds leuk! Ik doe 't niet iedere dag, want dan kom ik nergens anders meer aan toe 's avonds, maar probeer 't wel minstens eens in de 2 dagen te doen. Op de dagen dat ik niet werk doe ik bijv. 50-60 min. (effectieve tijd besteed aan oefeningen, telt hij voor je), een gehele workout zal'k maar zeggen, en op andere dagen vooral aerobica, meestal 30 min. Ik gebruik vooral de balance board en dus een soort fitness, terwijl A. 'm gebruikt voor de spelletjes (tennis, bowlen, baseball, golf etc.) En als we 't eens samen willen doen, dan doen we de spelletjes. Volgens mij is 't een heel leuk ding en ik raad 'm dan ook aan iedereen aan! Zelf hou ik helemaal niet van compuspelletjes en consoles als Xbox en PS, maar dit vind ik heel anders. Je beweegt en speelt gezellig samen.
Anais, ik heb de DVDs van seizoen 2 en 3. Gekocht in een aanbieding bij Bart Smit volgens mij, een had een kapot doosje en was 5 euro en de andere ging weg voor 8 ofzo. Voor de gein heb ik ze toen meegenomen, voor als ik me een keer verveelde. En ze zijn echt heel erg leuk.

Guiri had het over de box van Sex and the City, die zou ik ook nog wel willen hebben. Ik heb de set van Friends en het is gewoon heel leuk om lekker achter elkaar door te kunnen kijken. Die van CSI Miami zou ik ook wel willen hebben, dat vind ik ook gaaf.

Fladder, wat een ontzettend mooie jurk en wat zijn jullie een prachtig paar samen! Wow, die jurk staat je alsof hij speciaal en alleen voor jou gemaakt is, wat bijzonder.

Spreekt je man trouwens NL? Waar is hij opgegroeid?
Ik heb de lijst trouwens even geknipt en geplakt en naar Fladder gestuurd. Hoop dat ik zo vrij heb mogen zijn, want ik bedenk me nu pas dat ik het misschien even had moeten vragen.. sorry. Vandaag is niet mijn dag, zeg maar.. het smaakte allemaal ietsje te goed..

En zet nu een espresso om wakker te worden. Men, ik heb het zwaar. :(
Ik weet dat er eigenlijk nog niets vaststaat, maar toch ben ik al opgetogen! M'n ouders hebben gezegd dat ze graag willen komen met kerst, nu alleen vlucht en hotel etc. bekijken. Vandaag heb ik 't ook aan m'n zus gevraagd (ja, echt!) En ze zei geen nee op voorhand... Who knows! Ze moet even kijken hoe financien en werktijden liggen en dan laat ze me weten of zij ook komen. Dus daar wachten m'n ouders nu op, omdat met z'n 2en of met z'n 6en komen natuurlijk veel verschil maakt (hotel/B&B/App., auto huren etc.). En als dat in kannen en kruiken is, ga ik ook nog kijken of m'n opa en oma er wat voor voelen. Hoewel ik dat eigenlijk niet denk, want die sukkelen een beetje met hun gezondheid. Ik heb alvast aan m'n tante gevraagd of ze een balletje kon opgooien, zonder te laten merken dat ik 't ook daadwerkelijk wil vragen, want ik wil m'n oma niet voor 't blok zetten. Als ik 't zou vragen zou ze 't heel erg vinden om nee te zeggen, zelfs als ze 't eigenlijk niet ziet zitten, en dat wil ik 'r ook niet aandoen. Mochten ze er wel wat voor voelen, dan zou dat top zijn, maar ik reken er eigenlijk niet op. En kerst met m'n ouders en eventueel m'n zus+zwager+kids, zou al errug leuk zijn! Nou, jullie horen 't wel!
Tja Ine, je bent de jongste ook niet meer he.....

Saby; dat gaat een gezellige kerst worden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb dvd 1 en 2, Ine. Het is echt zo´n ontspannende serie. Gewoon verstand op nul en genieten. Sex and the City heb ik ook in huis gehad (van dochter geleend) maar kreeg telkens ruzie met Tb als ik die aanzette. Volgens hem zijn West-Europese mensen altijd met seks bezig.

*diepe zucht*

Als ik "Mister Macho" er dan op wees waar hij de jaren voor hij mij kende mee bezig was geweest zei hij:"Ja ja, maar IK ben een man!"

*nog een diepe zucht*

Hij fotografeerde zijn Russische scharreltjes altijd en op een keer vroeg hij me om zijn fotoos even te uploaden. Die zitten dus allemaal op mijn laptop.

Er stonden ook data bij (daaraan zag ik dat hij soms 5 meiden in 1 week had gehad) en ik schrok me werkelijk het apelazerus. Nou ja, nu overdrijf ik een beetje. Ik wist toen ik hem leerde kennen dat het een versierder eerste klas was en ben nog steeds verbaasd dat we al zolang samen zijn.

Saby, wat zou dat leuk zijn als je familie met Kerst langskomt. Ik ga voor je duimen!
Bedankt Ine! En succes met de kater. Mij helpt een koude douche wel goed, het is even afzien maar het werkt.

(of even in de sneeuw gaan rollen)
quote:fladder schreef op 18 oktober 2009 @ 19:36:

Bedankt Ine! En succes met de kater. Mij helpt een koude douche wel goed, het is even afzien maar het werkt.

(of even in de sneeuw gaan rollen)Die koude douche dat doet ze niet hoor Fladder, maar dat rollen in de sneeuw is wel een optie. Maar dat moet je bij Ine anders brengen. Zoiets als: rollebollen in de sneeuw met de architect.
Saby, ik heb de laarzen gezien en vind ze heel mooi. Ze lijken wel een klein beetje op deze:

Snjo, lach er maar om. Ik heb me ook nog aangekleed en opgemaakt, zodat ik me wat beter zou voelen dan in mijn bankhangkloffie, maar het helpt geen ene moer.
Veel tijd om hier even wat te typen heb ik niet. Kids worden groter en de interesse voor pc's dus ook.

Fladder ik heb ook even je jurk bewonderd en inderdaad je ziet er prachtig uit..bij mij zie je een jongen en meisje als profiel foto, ze kijken beide een beetje boos. Zijn ze niet hoor..

Anais, dat ziet er inderdaad heel lekker uit allemaal..

Duna, ik kan me voorstellen dat de verdwijning van Natelee geen goed voor Aruba heeft gedaan. Ik heb het boek niet gelezen.

Ik vind de moeder ook wel een bijzonder mens. Maar ik moet toegeven als een van mijn kinderen zou verdwijnen ik ook tot het uiterste zou gaan. Je moet er toch niet aandenken. Niet aardig gezegd maar ik denk dat Jonah..(ben de naam even kwijt) er wel meer vanaf weet. Die jongen kijkt niet helemaal fris uit.

De volgende stap van de greencard is ook de medische keuring, normaal gesproken zou ik me daar dus helemaal niet druk om maken, nu wel een beetje..Maar goed, zoals ik op internet lees komen de zaken waar ik mee te maken heb niet aan de orde..alleen wordt je getest op aids, geslachtziekte en psychische aandoeningen, je mag dus geen gevaar voor de bevolking zijn..Maar ik zou blij zijn dat ik dat gedeelte ook achter de rug heb.

Dochter begint hier ziek te worden, ik ben alvast met de astma pomp begonnen en hopelijk is het gewoon loos alarm..

Bijna 11 uur, tijd voor een douche..
quote:Ine schreef op 18 oktober 2009 @ 19:50:

Snjo, lach er maar om. Ik heb me ook nog aangekleed en opgemaakt, zodat ik me wat beter zou voelen dan in mijn bankhangkloffie, maar het helpt geen ene moer.Wat naar voor je, Ine.... zeikwijf
quote:Ine schreef op 18 oktober 2009 @ 19:50:

Snjo, lach er maar om. Ik heb me ook nog aangekleed en opgemaakt, zodat ik me wat beter zou voelen dan in mijn bankhangkloffie, maar het helpt geen ene moer.Geen beter vermaak dan leedvermaak. Toch effe gaan oefenen voor komend apres-ski seizoen. Je bent helemaal uit vorm.....
Snjókorn falla, á allt og alla
Ine, die box van SATC had ik uiteindelijk deze zomer heel goedkoop bij Bol.com besteld (volgens mij 59 ¤ ofzo). Soms hebben ze daar wel goede aanbiedingen van DVD boxen. Nu ben ik met friends begonnen (geleend) want dat heb ik nooit gevolgd, leuk!

Ik ga met kerst ook maar es in die bakken van Bart Smit graaien, denk ik.
ellow ladies en man!

ik aas nog steeds op een betaalbare versie van de box van Gilmore Girls. vind ik zo geweldig, maar om nu 50 pleurie per seizoen te betalen gaat me te ver... gelukkig wordt het vaak herhaald, dus kan nog wel ff vooruit

@ fladder, sorry voor de verwarring!! spijt me, maar ik vind je er ook prachtig uit zien! helemaal geweldig

@ anais, ik haat je ben af en toe niet zo blij met jou!! ik had al zooooooo'n zin in heerlijk turks eten en Kofte is echt mn favo... zuch zwijmel, kwijl.... mmhmhhm ziet er erg lekker uit...

@ sjno jippiee weer een ster erbij!!

@ ine arme jij.... :(

ik heb vandaag een heerlijke dag gehad. het was zonnig en was onderweg naar nijmegen. vind ik zo mooi daar, de bossen, de bomen, de studentenhuizen. helaas wel erg lang over gedaan want er stond een mega lange file voor de efteling die de hele snelweg blokkeerde!! skktttskkkk duurde gewoon 45 minuten voor een stukje van 13 km....

maar goed, lekker geluncht, lekker gebept. was in het afrikamuseum. worskshop gedaan: op de versier tour, moesten een offerande maken en was best leuk...

heerlijk weekend gehad dus... nog 1 rustig weekendje en dan begint het echt!
Hé Anais, inderdaad daar lijken ze op, maar dan zwart!
@Anais, wordt het gokken wie je ex is? Ik gok op Ivo Niehe

Had vandaag bloedsuikerwaarden doorgemaild, geen rare uitschieters op het moment. Maar wel elke avond sporten. Goh, wat zal ik er als een goddess uitzien over een tijd hehe.

Yalla, ik moet nog even werken. Wel meegelezen, maar weinig puf om uitgebreid op iedereen in te gaan. Morgen weer een dag.
He, Anais, trut! Jij bent gewoon jaloers dat jij geen 30 meer bent .

Inmiddels gaat het weer wat beter. Heb zelfs nog aan mijn website gewerkt en wat mailtjes beantwoord die nodig beantwoord moesten worden.

Heb net BZV gekeken. Bij PeterPaard gaat kleine Saskia naar huis, bij KletsfabriekWietse gaat Nicolien, bij BloemenHans gaat Ingrid (meisje met lang donker haar, ik had geen idee hoe ze heette), bij de hollander GladioolJos Marieke en bij LieveWim Els.

Wat wel leuk was is dat Wietse ineens een beetje opfleurt bij Neeltje. Ze zaten samen op de trekker en hij LACHTE zelfs!! Hij kan het dus wel en voelt zich nu wrs veel meer op zijn gemak. Leuk om te zien. Ik denk dat die drie meiden teveel van het goede was en nu trekt hij veel met Neeltje op, nu durft hij meer. Dat andere meisje hangt er een beetje bij, maar ze twijfelde al voor het keuzemoment over haar gevoelens voor Wietse. Dus ik vind het wel een beetje raar dat ze daar moeilijk over doet. Als je iemand toch al niet echt leukleuk vindt, dan kun je het toch beter laten gaan en opstappen?

En Jos, ja.. de spanning met Marieke was compleet weg. Het heeft even geknetterd en toen doofde het vuur. Dat kon je ook wel zien, vond ik. Mirjam vind ik de leukste daar, een normale leuke en vooral gezellige vrouw. Dycke is een ZeikWijf, men. Die vind het minst leuk van alle vrouwen die meedoen.

Hans, Audrey vind ik leuk!! Ze staan op een gegeven moment bij een waterplas en dan vind ik Audrey in het plaatje passen.

Wim, geen idee. Moeilijk om hoogte van te krijgen. Denk dat Cynthia het beste past, maar die is ook een beetje heel erg gesloten. Het kan dan ook te stil en te saai worden. Maar aan de andere kant past dat ook wel, ik zie ze ook wel gezellig samen leuke dingen doen. Op hun gemakje.

Peter. Grote Saskia komt nu ook een beetje los en vind ik het leukst voor Peter. Een normale, rustige meid. Ja. Die vind ik leuker dan drukke hanneke.

En mijn vriendin bedoelde trouwens idd boer Jos. Hij lijkt ook op de Hollander, zijn hele gedrag, kleine dingetjes, het is duidelijk dat ik hem daarom leuk vind. Maar na de Hollander weet ik ook dat ik niet blij wordt van zo'n type, dus ik ga niet schrijven.

Of ik moet het doen, zodat ik hier weer een spannend verhaal extra te vertellen heb. Dat zou nog een optie zijn .

Maar dan doe ik het alleen voor jullie!

Saby, ooooh, gave laarzen!!!! Wow!! Dan heb jij wel normale kuiten, zeg. Die laarzen zijn haske smal!
Huh? Die smiley moest een tong-uitsteek-smiley zijn. Nouja, boeit ook niet.

Was trouwens onwijs gezellig gisteravond. Veel mensen die ik al heel lang niet gezien had. Heb lekker veel kunnen kletsen met alles en iedereen. En toen was het 4 uur en gingen we naar een ander cafe.. maar toen was ik al klaar. Men, ik zat gewoon te suffen en verstond de helft ook niet meer van wat mensen zeiden (combi van zij dronken en ik geen energie meer om alles te vertalen in mijn hoofd en alcohol in mijn bloed).

Toen met de taxi weer naar huis. Heerlijk uitgeslapen . Morgen ga ik wel weer meer nuttige dingen doen..
Ine, man is opgegroeid in UK maar woonde al een lange tijd in NL voordat we naar Uk verhuisden (sorry beetje rare zin).

Hij spreekt wel aardig Nederlands, hij verstaat bijna alles.

Probleem is dat iedereen (inclusief mijzelf) Engels tegen hem praat. Ook mijn familie. heel soms oefenen we wel eens maar ik heb het geduld niet echt.

En mijn jurk hing zo in de winkel. Ik deed hem aan en hij paste, kon hem zo meenemen.
@fladder, heb vriendenverzoek op FB gezonden, mijn eerste letter is D

@Ine, ouwe zuipschuit haha. Ik volg dat hele BZV niet joh, manipulatie-tv.
Ine, ik heb ze laten vergroten! Daarom schreef ik ook 'vrijdag opgehaald' niet vrijdag gekocht! Schoenenspeciaalzaken hebben zo'n apparaat dat leer op kan rekken ofzo, ik weet niet precies hoe 't werkt. Toen ik ze maandag kocht kon ik ze maar tot de helft dichtdoen, nu gelukkig helemaal!
He, dat is handig! Haha! Kun je dan alle laarzen aan die je zou willen hebben? Gaaf zeg.

Ik weet wel dat ze nu ook wel stukken er tussen kunnen zetten, zodat de schacht wijder wordt. Ik ga in NL shoppen voor goede laarzen.

Specu, BZV is een beetje saai, maar wel geinig. Ik heb er natuurlijk ook een ander gevoel bij, als boerendochter. En daarnaast ben ik niet zo kritisch naar wat ik kijk. Lekker niet-na-hoeven-denken-tv vind ik veel fijner dat zware actualiteitendingen. Daar kan ik mijn hoofd moeilijk bijhouden. Journaal kijk ik wel, verder eigenlijk niets waar ik iets van opsteek.

Nu kijk ik So you think you can dance en als dat afgelopen is ga ik verder in Shopaholic lezen.

Fladder, ja, dat vond ik zo speciaal. Het is echt alsof iemand die jurk op jouw lijf genaaid heeft, zeg maar. De kleur is perfect, het hele plaatje is perfect en jullie zijn duidelijk zo gelukkig samen. Het ziet er zoooo mooi uit! Schitterend!

Lapin, wat ben jij de hele dagen aan het doen? Ik mis je!!! Of ben je je hele huis aan het doorzoeken om te kijken of er nog ergens verloren sigaretten liggen. Of peukjes.

Spaar je het geld ook op in een potje? Wat je nu niet meer nodig hebt voor sigaretten? Kun je volgende keer weer zo'n gave tas kopen!
Hoe snel kan het gaan. Zo heb je een gezonde dochter en zo is ze ontzettend ziek. Ik kan man niet bereiken, zit ergens te vissen in de rimboe..astma, 40 graden koorts..en de dokter office is net gesloten..pfff zo is er altijd wel iets om je zorgen om te maken..
quote:Ine schreef op 18 oktober 2009 @ 22:22:

He, dat is handig! Haha! Kun je dan alle laarzen aan die je zou willen hebben? Gaaf zeg. Was 't maar waar... nee, iedere keer als ik een paar probeerde zei de verkoopster 'deze kan ik oprekken' of 'nee, deze kan ik niet oprekken' en die gingen dan gelijk op de NOT stapel, haha! Ik heb een paar of zes, zeven in die winkel gepast, denk ik. En deze waren de enige die leuk waren èn opgerekt konden worden! Ik denk dat 't aan 't model ligt, misschien omdat er een soort bovenrand aanzit, konden deze wel. Ze zei ook dat laarzen met elastiek in de schacht niet opgerekt konden worden (ik dacht juist dat dat makkelijker was) omdat het elastiek steeds terugschiet in de oude vorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven