Lijf & Lijn alle pijlers

100+ is nog altijd 200-

05-10-2009 17:42 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...

Het derde topic...

Het vierde topic...
quote:chocolover schreef op 19 oktober 2009 @ 19:32:

Is dat een beetje te vergelijken met het 40 punten dieet?

Daar doe ik aan mee, kom er alleen steeds niet aan, eet echt te weinig. Maar dat komt vanzelf wel weer, vandaar dat ik me hier heb aangemeld, dan leer ik weer wat!Dat lijkt wel, in zoverre dan dat je een bepaald aantal punten hebt en zelf kan bekijken hoe je die opmaakt. Je moet ze wel dagelijks zoveel mogelijk opmaken, anders eet je inderdaad te weinig.
Hallo ladies,

Helaas niet bijgelezen, ben net thuis van werk en nog niet beter (lees: in slechtere staat dan gister).. nu eerst even wat eten (anders word ik niet beter en krijg ik het nog kouder dan ik het al heb) en dan snel onder de... euh.. synthetische dekens..
Beterschap Q!
Ok dan weet ik dat ook weer! Want als ik te weinig eet, gaat mijn lichaam het zeker opslaan? Zoiets heeft broer me verteld.

Handig dit topic hoor!

Gaan er mensen van hier naar de meeting? Ik twijfel nog..
Oh Q beterschap!
De meeting staat hier in de agenda...

Als je te weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en zul je niet afvallen.
Dat dacht ik al missc, bedankt! Ga dus elke dag aan de 40 punten proberen te komen. En klopt het dat je dan 1 dag in de week er overheen moet zodat je lichaam dan beter gaat werken?
Ik ga niet over mijn punten heen, maar ik spaar wel punten door de week om aan het eind van de week wat extra's te kunnen nemen.
Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar al die zgn gezonde tussendoortjes zijn zoooo ongezond! Vet, suiker, troep, blegh.

Eierkoeken is echt zo'n Sonja Bakker ding, Ik zou zeggen af en toe 1 is niet zo'n ramp, maar het is geen verantwoord tussendoortje.

Kan het niet mooier maken dan fruit, rauwkost, volkorenbrood etc, de gewone gezonde dingen

En áls je dan iets lekkers wilt, neem dan iets wat echt lekker en van goede ingrediënten is gemaakt.

Opoe gaat naar de sportschool, \half uurtje bejaardentempo cardio. Voor aanstaande maandag een afspraak met de Jonge God om eens te kijken of we een goed opstart programma in elkaar kunnen draaien.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ah kijk, dat is slim! Dat ga ik ook doen!

Morgen dus smeerkaas en plakjes kaas halen. En punten opsparen. Komt goed!

Fijne avond allemaal, ik ga bankhangen met vriend.
quote:elleinspe schreef op 19 oktober 2009 @ 18:48:

Maar HPL heeft wel gelijk hoor Choco.......

Het zit barstensvol suikers en vetten en weet ik wat al niet meer.

Volgens mij kun je beter een krentenbol eten dan wat jij allemaal opnoemt!

Of een boterham met kipfilet of filet american.

Je zegt hetzelf eigenlijk al, je krijgt een suikerboost van die fruitkick!En zo'n suikerboost lijkt je energie te geven maar in werkelijkheid vreet het je energie op. Kijk voor de gein eens hoe kort dat duurt.
@HPL, eet geen eierkoeken omdat het Sonja verantwoord is maar eet ze omdat ik die makkelijk kan verdragen. Was erg misselijk van mijn medicijnen vandaar de eierkoeken.

Ok nu ga ik, forum is veels te gezellig maar vriend en kittens hebben ook aandacht nodig.
Ik vind eierkoeken wel zoooo goor, en ze stinken naar amoniak.

En ze blijven boven mijn bandje hangen. brrrr
Volkorenbrood of crackers

Mager vleesbeleg

Gewone kaas, wel vetter maar tenminste ook smaak

Appelstroop

Pindakaas

Magere yoghurt

Brinta met magere melk en een klein kneepje honing

Yoghurt met meusli (ik nam van die Griekse 0%, met honing, vers fruit en een lepel meusli *(nam, want denk dat teveel lactose en vezels niet zo goed voor HPL zijn, mijn darmen zijn na een maand bijna melkvrij een stuk rustiger)
Shitterdeshit. (en ik denk nu heel wat anders, minder netjes)

Ik ben op een week tijd 6 kilo aangekomen. Oke, oke ik weeg me nu 's avonds en anders 's morgens, maar toch? Dat kan nooit 6 kilo schelen. ik ben 8 dagen geleden gestopt met roken. Absurd zeg. Als het zo moet, ga ik weer roken.

Ik zal me voor de zekerheid morgenochtend nog eens wegen.

Maar hier baal ik van als een stekker.

Pips wat ben jij weer goed bezig. Ga zo door meis. Volgens mij ben jij weer helemaal uit je dip.

En ik erin......
6 kilo in een week lijkt me wel heel veel....

Van de ochtend naar de avond wegen kan enkele kilo's schelen, weeg je voor de gein morgenochtend nog maar eens.

En ook als je weegschaal verschoven is kan dat schelen.
Ja he missChicken... 't Is wel veel. Nu heb ik me al een paar weken niet meer gewogen door omstandigheden. Maar zes kilo lijkt me ook absurd vreselijk veel. De weegschaal staat wel hetzelfde.

Morgenvroeg nog maar een poging.
Je zegt net in een week tijd?
Zo, boodschappen gedaan en gewoon helemaal niets aan snoep in mijn karretje.. Aan Iejoorman gevraagd of ik nog iets van chips voor hem mee moest nemen en dat hoefde niet dus heb het ook niet gedaan. Dat hebben we nu dus iig niet meer in huis.... Nog wel koffieleutjes maar goed... Zo langzaam wordt het huis snoep vrij.... En dat is goed....

Elle, ik had dat ook hoor dat ik alles in mijn karretje bleef gooien enzo.. Maar nu denk ik echt 10 keer na voor ik het in mijn karretje gooi en dan doe ik het dus niet... Misschien een lijstje maken en je daar ook echt aan houden of een x bedrag meenemen en daar moet je alle gezonde spullen voor halen? Weet dat het bij mezelf zo niet zou werken maar wie weet helpt het bij jou wel.... Ik ben de laatste tijd wel een stuk bewuster boodschappen gaan doen maar dat is meer omdat ik vond dat het geld er echt uitvloog de afgelopen periode... Dus ik denk nu overal 3 keer over na of ik het wel nodig heb.. en bij snoep is het antwoord dus altijd nee... En ik hou nog mega veel geld over ook.... Dus tja....
Helleu!

Ik heb een new best friend, de sapmachien!

Te lekker, die druiven-appelsap. Ik koop voorlopig geen druiven meer.

Zoebie, NIET GAAN ROKEN hoor.

Ik heb van het weekend 'hardgelopen' met de buurvrouw, ze is echt slank en rookt als een ketter.

En ik liep veel 'soepeler'. Echt dat vieze gore roken is véél slechter dan overgewicht.

Zorg dat je gezond en regelmatig eet en niet aankomt, en niet rookt. Dan ben je al een heel eind.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:misschicken schreef op 19 oktober 2009 @ 20:01:

Ik vind eierkoeken wel zoooo goor, en ze stinken naar amoniak.

En ze blijven boven mijn bandje hangen. brrrr

Nah wat grappig, dat vind ik nou ook en niemand vond dat ik gelijk had.

Tis dus wel zo hihi
Is ontbijtkoek dan wel een goed tussendoortje of geschikt als ontbijt?
Oe 6 kilo is wel veel Zoeb

MissC er zit ook iets ammoniak-achtigs in eierkoeken

Inderdaad Nik, niet roken scheelt zoooooveel! Met alles.

Ik ben een opgewarmd lijk. Tien minuten op de fiets, 10 op de loopband, 5 op de cross. Bejaardentempo en dan nog gaat het moeizaam. Niet qua conditie hoor, maar qua lijf. Stapje voor stapje, niet te snel, woensdag weer. Dan pas......

Ik wil weer anderhalf uur rennen, met barbells in de weer en 100 keer van die kloterige Bosu afvallen. En spinnen. Dat wil ik. Dat kan ik ook. Dat gebeurd ook!
quote:misschicken schreef op 19 oktober 2009 @ 20:14:

Je zegt net in een week tijd?Ja ik ben nu 9 dagen geleden gestopt met roken en ik denk dat het daar door komt. Nou ik weet zeker dat het daar door komt.
Zoebie: Je weet toch niet zeker dat het aan het stoppen roken ligt. Je hebt je al een paar weken niet gewogen. Misschien ben je gewoon geleidelijk, snel aangekomen? Gebruik je die 6 kilo in een week nu niet als excuus om weer te kunnen beginnen met roken?

HPL: Ik hoop dat je jezelf een beetje rustig kunt houden! Vervelend hoor, als je lijf dwars zit!

Iejoor Wat doe je nu om 16 uur? Heb je echt "buikhonger" of is het "hoofdhonger"? Wat zou je willen rond die tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven