Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
woensdag 10 februari 2010 om 18:54
Een perzisch tapijt met een soort hoekig bloemmotief en een brede rand, geometrische patronen dus. Het patroon komt uit een boek, dit is een shervan. Ik heb zelf de kleuren aangepast en geen wol maar borduurgaren gebruikt. Wordt zo´n 120 bij 70 cm. Ondergrond is donkerblauw. Verder bruin, rood, ecru, lichtblauw en goudgeel. Ik was de beertjes en de klaprozen een beetje zat
Gelukkig weer veilig thuis Saar en EV, gelukkig maar!
Gelukkig weer veilig thuis Saar en EV, gelukkig maar!
woensdag 10 februari 2010 om 18:54
Hier een berichtje van mij;ga zo de deur uit naar de groep toe(ben vorige week niet geweest).Belde vanmiddag een groepsgenote op die net terug bleek tezijn van een crisisopname in de kliniek(..)Goed gesprek gehad met haar nog net geen "peptalk"
Zaterdag een vriendin telogeren gehad en uit geweest,was gezellig alleen had ik erg last van mijn been met het lange staan/dansen.Heb dus toch maar een afspraak gemaakt voor die steunkous waar ik nog een verwijsbrief van heb liggen(hoopte eigenlijk dat ik hem niet nodig had maar de realiteit is toch anders..)Hij is toch 2,5 cm dikker dan die andere..
Zie erg op tegen morgenmiddag;EMDR(..)Dat neemt me nu volledig in beslag merk ik.
woensdag 10 februari 2010 om 22:55
Nou Hanke, dan kan je bijna zeggen dat al je steekjes vast zitten!
Heerlijk, zo'n uitgebreid handwerk project waar je helemaal in op kan gaan. Kon ook altijd eindeloos borduren, maar kon op gegeven moment niet meer tegen het 'zinloos' borduren: ik maakte allerlei dingen die ik helemaal niet in huis wilde hebben haha.
Breien, schilderen en achter de naaimachine heb ik het geduld en de aandacht niet voor momenteel, en kleuren en haken maak ik altijd weer van die zinloze dingen.
Dus geen handwerk voor mij momenteel.
Ben al 3 boeken verder ondertussen, zoals al mijn bezigheden slokt ook lezen me compleet op, en ken ik dus weinig grenzen.
Prettig voor mij, belabberd voor degene die op dat moment iets van me wil, want ik ben mooi niet aanspreekbaar tot het boek uit is, of ik van honger uit mn trance kom.
Trouwens, wat ik vragen wilde: hoe zitten jullie met yoga?
Ervaring mee?
Vandaag weer naar zwangerschapsyoga geweest, en jongens alles leuk en aardig hoor, maar in zo'n zaaltje al liggend mn ogen dichtdoen en dan òòk nog ontspannen... Mij lukt het niet.
De oefeningen zelf kan ik op zich wel uitvoeren, hoewel ik merk dat ik er ongeduldig van wordt. T gaan me allemaal te traag enzo.
En dan al dat geleuter van de oudere dames die al eerder geworpen hebben over 'o meeieieid, als het zover is maakt het allemaal niets meer uit wie erbij zijn, en ontspan je zoooo'.
Mooi niet dat ik daar dus nog eens serieus een zorg/vraag inbreng he!
Wurmini vindt het overigens wel te gek. Tijdens het ontspanningsgedeelte herhaalt ie vrolijlk alle eerdere oefeningen en tuimelt erop los.
(en dan die geitenwollensokkenmuts voor de groep maar roepen dat je je op je rug moet concentreren. Jaja.)
Heerlijk, zo'n uitgebreid handwerk project waar je helemaal in op kan gaan. Kon ook altijd eindeloos borduren, maar kon op gegeven moment niet meer tegen het 'zinloos' borduren: ik maakte allerlei dingen die ik helemaal niet in huis wilde hebben haha.
Breien, schilderen en achter de naaimachine heb ik het geduld en de aandacht niet voor momenteel, en kleuren en haken maak ik altijd weer van die zinloze dingen.
Dus geen handwerk voor mij momenteel.
Ben al 3 boeken verder ondertussen, zoals al mijn bezigheden slokt ook lezen me compleet op, en ken ik dus weinig grenzen.
Prettig voor mij, belabberd voor degene die op dat moment iets van me wil, want ik ben mooi niet aanspreekbaar tot het boek uit is, of ik van honger uit mn trance kom.
Trouwens, wat ik vragen wilde: hoe zitten jullie met yoga?
Ervaring mee?
Vandaag weer naar zwangerschapsyoga geweest, en jongens alles leuk en aardig hoor, maar in zo'n zaaltje al liggend mn ogen dichtdoen en dan òòk nog ontspannen... Mij lukt het niet.
De oefeningen zelf kan ik op zich wel uitvoeren, hoewel ik merk dat ik er ongeduldig van wordt. T gaan me allemaal te traag enzo.
En dan al dat geleuter van de oudere dames die al eerder geworpen hebben over 'o meeieieid, als het zover is maakt het allemaal niets meer uit wie erbij zijn, en ontspan je zoooo'.
Mooi niet dat ik daar dus nog eens serieus een zorg/vraag inbreng he!
Wurmini vindt het overigens wel te gek. Tijdens het ontspanningsgedeelte herhaalt ie vrolijlk alle eerdere oefeningen en tuimelt erop los.
(en dan die geitenwollensokkenmuts voor de groep maar roepen dat je je op je rug moet concentreren. Jaja.)

donderdag 11 februari 2010 om 19:04
Sponge, hoe is het gegaan met EMDR?
Wurm, ik heb geen ervaring met zwangerschapsyoga maar wel gewoon yoga. Het heeft mij erg geholpen ter ontspanning, om goed en rustig te ademhalen. En daar bij stil te staan. Was bij ons absoluut geen geitenwollensokkensfeer gelukkig. Wel slaapverwekkend, ik zeilde zo weg op die mat
Iry, hoe is het met jou?
Liefs voor iedereen
Wurm, ik heb geen ervaring met zwangerschapsyoga maar wel gewoon yoga. Het heeft mij erg geholpen ter ontspanning, om goed en rustig te ademhalen. En daar bij stil te staan. Was bij ons absoluut geen geitenwollensokkensfeer gelukkig. Wel slaapverwekkend, ik zeilde zo weg op die mat
Iry, hoe is het met jou?
Liefs voor iedereen
vrijdag 12 februari 2010 om 14:06
Ik zit nu te wachten hoor!
Hier is het weekend, jippie. Lekker sporten en een kennis komt koken zondag. Ze moet het nog leren, woont nog thuis. Heb spullen in huis gehaald voor bami. In nood zijn er 2 snackbars in straal van 100 meter rond mijn huis....
Dikke knuf voor degenen die het o zo nodig hebben.
Hier is het weekend, jippie. Lekker sporten en een kennis komt koken zondag. Ze moet het nog leren, woont nog thuis. Heb spullen in huis gehaald voor bami. In nood zijn er 2 snackbars in straal van 100 meter rond mijn huis....
Dikke knuf voor degenen die het o zo nodig hebben.
vrijdag 12 februari 2010 om 19:05
Mijn EMDR was heel anders dan de vorige keer maar wel zwaar daar niet van.. Had wel weer dat wazige gevoel aan het end maar dat schijnt goed tezijn.Ben iig blij dat het achter de rug is-heb volgende week weer een EMDR afspraak-Maar misschien doen we die niet evalueren we deze keer en houden dat erbij da's nog afwachten dus.Ik hoefde deze keer niet echt tehuilen,voelde de aandrang wel maar het kwam gewoon niet,maar ze zei dat ze wel aan me kon zien dat er veel met mij gebeurde tijdens de sessie
Verder baal ik en voel ik me k*t
Ben vanmiddag naar het paard geweest dat ging goed,niet gereden.Maar thuis voel ik me weer minder..
vrijdag 12 februari 2010 om 19:30
Oeh, genant moment! Ik ga zo direct kijken!
Tnx Mattie, dat waardeer ik hoor!!
Sponge, is dat goed, dat je misschien je laatste EMDR sessie niet gaat doen?
Nu iig lekker rustig aan doen en lief voor jezelf zijn. Weer even bijkomen en tot jezelf komen.
Lekker Hanke, bami. Hoe laat kunnen we aanschuiven?
Tnx Mattie, dat waardeer ik hoor!!
Sponge, is dat goed, dat je misschien je laatste EMDR sessie niet gaat doen?
Nu iig lekker rustig aan doen en lief voor jezelf zijn. Weer even bijkomen en tot jezelf komen.
Lekker Hanke, bami. Hoe laat kunnen we aanschuiven?
vrijdag 12 februari 2010 om 21:29
vrijdag 12 februari 2010 om 21:33
En ik vind het niet eerlijk dat ik dit allemaal niet met mn moeder kan delen. En haat al die beelden en gevoelens van vroeger.
En ik wilde gewoon even dat Lief hier was, maar toch ook niet.
En damn, Het Ging Zo Goed Met Me.
Ooit.
Schijt aan 'ja maar je doet het zo goed'.
It still hurts like hell!!!
O...
Volgens mij komt Lief thuis?
En ik wilde gewoon even dat Lief hier was, maar toch ook niet.
En damn, Het Ging Zo Goed Met Me.
Ooit.
Schijt aan 'ja maar je doet het zo goed'.
It still hurts like hell!!!
O...
Volgens mij komt Lief thuis?
zaterdag 13 februari 2010 om 09:18
Ja, ik ken het Wurm. 'Je bent zo'n sterke vrouw' en 'je doet het zo goed'. Soms komt het mij ook de strot uit!
Soms is alles gewoon alleen maar rot, pijn, ellende.
Al die shit van vroeger en van nu, soms heb ik er ook zo genoeg van en wil ik dat ik een normaal leven heb, gewoon werk, elke dag naar je werk zonder problemen en een leuk salaris verdienen, gewoon onder de mensen zijn zonder bang te zijn. Het is niet eerlijk!
Hier komt vandaag eindelijk, eindelijk een eerste stapje in het verbouwingsprojectje (zolder en megakledingkast). De knappe bouwer komt de materialen brengen! Joepie!
Soms is alles gewoon alleen maar rot, pijn, ellende.
Al die shit van vroeger en van nu, soms heb ik er ook zo genoeg van en wil ik dat ik een normaal leven heb, gewoon werk, elke dag naar je werk zonder problemen en een leuk salaris verdienen, gewoon onder de mensen zijn zonder bang te zijn. Het is niet eerlijk!
Hier komt vandaag eindelijk, eindelijk een eerste stapje in het verbouwingsprojectje (zolder en megakledingkast). De knappe bouwer komt de materialen brengen! Joepie!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 13 februari 2010 om 13:01
Hou op, elke dag naar je werk en een normaal salaris. Geen geldzorgen meer omdat als je meer gaat werken, je ook meer betaald krijgt dan.
Maar goed, het leven is nu eenmaal niet eerlijk, dus ik zeg: laten wij ook valsspelen en het toch leuk hebben.
Heerlijk, het eerste stapje naar een mooier huis!
Oeh jongens, ik merk dat ik weer een humeur heb om op te schieten. Lief zit de openingsceremonie van de OS te kijken, en ik kan alleen maar heeeeel sarcastisch zijn over alles en me er aan ergeren.
Volgens mij zit er ergens een hooooop irritatie, en dat zal vàst niet echt om Canada zijn, of wel?
Maar goed, het leven is nu eenmaal niet eerlijk, dus ik zeg: laten wij ook valsspelen en het toch leuk hebben.
Heerlijk, het eerste stapje naar een mooier huis!
Oeh jongens, ik merk dat ik weer een humeur heb om op te schieten. Lief zit de openingsceremonie van de OS te kijken, en ik kan alleen maar heeeeel sarcastisch zijn over alles en me er aan ergeren.
Volgens mij zit er ergens een hooooop irritatie, en dat zal vàst niet echt om Canada zijn, of wel?
zaterdag 13 februari 2010 om 13:10
Ik zie er ook wel de voordelen in.
Genieten van de kleine dingen, niet elke dag haasten omdat je alleen maar aan het werk werk werk ben.
Nee, ik vind het prima zo.
Rust en tijd voor mezelf. Ik heb het gewoon nodig, dus ik kan wel bezig blijven met achter de feiten aan te lopen maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Wat niet zegt dat het geen zwakke plek meer is hoor.
Wurm, moet je niet even lekker gaan uitwaaien?
Sterks!
Genieten van de kleine dingen, niet elke dag haasten omdat je alleen maar aan het werk werk werk ben.
Nee, ik vind het prima zo.
Rust en tijd voor mezelf. Ik heb het gewoon nodig, dus ik kan wel bezig blijven met achter de feiten aan te lopen maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Wat niet zegt dat het geen zwakke plek meer is hoor.
Wurm, moet je niet even lekker gaan uitwaaien?
Sterks!
zaterdag 13 februari 2010 om 17:20
Nee, dat gaat vast niet over Canada.
Zoals het bij mij ook niet ging om allerlei andere dingen.
Rust en tijd voor mezelf heb ik ook echt nodig.
Oei, dit kost moeite om gewoon te zeggen. Want werk blijft idd hier ook een zwak punt. Ik wil wel, maar kan (nog) niet.
Dus ben ik bezig met eigen projectjes. Ook met een nieuw schrijfproject waar ik nog niets over ga zeggen voorlopig.
*gniffel*
Ik zag net in een woon/bouw/klusprogramma een prachtige slaapkamer, in Oosterse sferen. Rood- en oranjetinten, lantaarntjes, voilegordijnen boven het bed, dat soort sfeer. Echt nog steeds leuk. Destijds kon ik me uitleven in de slaapkamers van de kinderen (kleur! kleur!), straks ga ik het op de zolder doen. Ik verheug me er al op. En dan wil ik nog veel meer doen: alle dozen die er staan uitzoeken (spullen van de kinderen etc.), dat wordt een hele klus!
Zoals het bij mij ook niet ging om allerlei andere dingen.
Rust en tijd voor mezelf heb ik ook echt nodig.
Oei, dit kost moeite om gewoon te zeggen. Want werk blijft idd hier ook een zwak punt. Ik wil wel, maar kan (nog) niet.
Dus ben ik bezig met eigen projectjes. Ook met een nieuw schrijfproject waar ik nog niets over ga zeggen voorlopig.
*gniffel*
Ik zag net in een woon/bouw/klusprogramma een prachtige slaapkamer, in Oosterse sferen. Rood- en oranjetinten, lantaarntjes, voilegordijnen boven het bed, dat soort sfeer. Echt nog steeds leuk. Destijds kon ik me uitleven in de slaapkamers van de kinderen (kleur! kleur!), straks ga ik het op de zolder doen. Ik verheug me er al op. En dan wil ik nog veel meer doen: alle dozen die er staan uitzoeken (spullen van de kinderen etc.), dat wordt een hele klus!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos