Nieuwe gordijnen uitzoeken

17-02-2010 10:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen!

Ik vanochtend vol goede moed naar de Karwei... Hebben ze gewoon geen enkele soort rolgordijn / lamellen / etc in de breedte die ik nodig heb... En nu?

Ik zoek rolgordijnen / lamellen / iets in de trend tot 280cm breed. Dit moet één stuk zijn, dus niet twee korte naast elkaar (dat heb ik nu en vind ik lelijk).

Mijn eisenpakket:

- Eén geheel dus, dus één gordijn tot 280 cm breed

- Verkrijgbaar in verschillende breedtes (ik wil in alle kamers hetzelfde)

- Lichtdoorlatend, liefst wel een béétje verduisterend

- Een lichte bruine / beige / grijze kleur

Wie heeft de gouden tip?
op maat laten maken, kan bijvoorbeeld bij de Hema

Bij Ikea kun je rolgordijnen kopen die je zelf op maat kunt knippen, nog goedkoper
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Wij gaan voor dit soort dingen altijd naar een speciaalzaak bij ons op het dorp, oa. Vivante is er zo een. Het kost wel wat meer omdat het vaak merk is (en natuurlijk op maat), maar dan heb je wel super kwaliteit en natuurlijk uit 1 stuk!

Ik heb zelf gordijnen van de Ikea en Hema, op maat laten maken door mijn moeder (erg handig!)
180 is een heel gangbare maat voor een rolgordijn of is het niet precies 1.80, dan kan het rolgorijn gewoon inkorten met een ijzerzaagje en een schaar.

Op maat laten maken kost nogal wat nml.

wehkamp en kwantum ed verkopen rolgordijnen 1.80
Oh, ik zei het verkeerd, dat moet 280 zijn!
280 gaat hem niet worden helaas, ik herken je probleem, wij hebben gordijnen genomen, want op maat laten maken zo zo rond de 400,- zijn

Maar ik heb dus bij Leen Bakker gordijnen op maat laten maken voor nog geen 200,- , dus vandaar.
Hema heeft idd tot 350 zie ik. Dat is goed om te weten.

@Blue, komt een speciaalzaak ook bij jou thuis om op te meten ed? Mijn ramen zijn nogal ingewikkeld, moeilijk uit te leggen. Maar ik denk dat zo iemand daar beter raad mee weet dan ik.

En zou je een ruwe prijsschatting kunnen doen voor 4 grote ramen?
Zus, je bedoelt vitrage nu?
Op maat maken kost helemaal niet zoveel hoor! Ik krijg van iedereen complimentjes over mijn kamerbrede Kwantum-gordijnen en als ik zeg dat ze maar 200 euro kostten dan is iedereen verbaasd.
Iedere woninginrichter kan dat op maat voor je laten maken. Ze komen het voor je opmeten en ophangen. Hoef je zelf niks moeilijks voor te doen. Alleen maar goed zeggen hoe je het hebben wilt.
Ik schrik! Bij de Hema zou ik voor 1 rolgordijn ¤450 kwijt zijn!
Nee gewoon gordijnen, blegh geen vitrage hoor.

Ik heb brui grijsachtige gordijnen met een beetje lichtdoorlatend.
quote:Katherina schreef op 17 februari 2010 @ 10:43:

Iedere woninginrichter kan dat op maat voor je laten maken. Ze komen het voor je opmeten en ophangen. Hoef je zelf niks moeilijks voor te doen. Alleen maar goed zeggen hoe je het hebben wilt.Bij een Hema, Ikea of DHZ kan dat niet... Wat bedoel je verder met wooninrichter? Speciaalzaak?
Zus, als overgordijnen? Want die wilde ik er óók nog bij, maar alleen overgordijnen leek mij zo kaal...
quote:Linndaatje schreef op 17 februari 2010 @ 10:45:

[...]

Bij een Hema, Ikea of DHZ kan dat niet... Wat bedoel je verder met wooninrichter? Speciaalzaak?Ees speciaalzaak inderdaad, waar ze lamellen, gordijnen en vloerbedekking verkopen. In bijna ieder dorp en stad zit er wel één.
Alleen gordijnen, veel hipper

Nee hoor maar overdag staan ze open en hangen ze dus mooi te zijn aan de zijkant en in de avond gaan ze dicht, dus nee meer dan mooi.
Daar moet ik dan toch eens aan gaan denken... Ben alleen bang dat dat zo duur wordt, aangezien ik bij de Hema al ¤1200 kwijt zou zijn...
Zus, ik ben echt heel nieuwsgierig! Zou je me misschien eens een foto op kunnen sturen? Mijn mailadres is linndaatje@hotmail.com
Dat hoeft heus niet duur te zijn. Ik heb in de winkel ook een merk wat niet teveel kost en als je dat een beetje basic houdt, heb je iets wat op maat is gemaakt, voor niet te veel geld.
Ik ga ff kijken of ik mijn camerasnoertje kan vinden, kan dus even duren
Dat geeft niks sowieso bedankt!

Bedankt iedereen, voor de tips!
Pff ben net even wezen informeren bij een speciaalzaak... Per rolgordijn kwam ik op ¤450 uit ongeveer (4 nodig), overgordijnen per raam op ¤ 1000 (heb ik 2 nodig)...
Linda, wil je eens opschrijven hoe groot alles moet zijn? En wat je waar hebben wilt. Dan kan ik ook eens voor je kijken en het merk doorgeven, misschien dat iemand in jouw buurt hetzelfde verkoopt.
Linda, gaat niet lukken met de foto's helaas.

Maar gewoon alleen mooie gordijnen staan dus ook heel mooi.
Ga eens naar de Leen Bakker of de Kwantum, die maken ook op maat en veel goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven