Oasis of the Seas

28-04-2010 08:16 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ging ik naar het reisbureau voor informatie over een cruise met de Oasis of the Seas, het grootste cruiseschip ter wereld. Dat lijkt me een geweldige ervaring.

Ik heb op

http://www.oasisoftheseas.com/ (website van dat schip)

de volgende mogelijke cruise gevonden:

7 Night Western Carib - Holiday Cruise

Ship Name: Oasis Of The Seas

Departure Port: Fort Lauderdale, Florida

Ports of Call: Fort Lauderdale, Florida; Labadee, Haiti; Cozumel, Mexico; Costa Maya, Mexico; Fort Lauderdale, Florida

2010 Date(s): 23 Dec

Deze past precies in mijn kerstvakantie.

Afhankelijk van de hut kost de cruise mij tussen de 1433 en 1597 euro (de Deluxe/Suites niet meegerekend), de vlucht van Schiphol naar Miami niet meegerekend. Ik schat ongeveer 2500 euro kwijt te zijn in totaal. Maar de precieze reissom is me nog niet duidelijk. Het reisbureau adviseert me in juni terug te komen. Dan heb ik ook de reisgids met informatie voor december 2010, wanneer ik wil gaan.

Ik wil mijn video-camera meenemen, recentere video-editing software kopen en een fantastische filmreportage maken over die cruise.
World of Warcraft: Legion
Ehm, ja...dus?
Gaaf zeg! Het zou mijn vakantie niet zijn, maar als jij het graag wilt en je hebt het geld ervoor dan zou ik gaan als ik jou was. Sowieso lekker om naar de zon te gaan als het hier winter is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Weet ook niet... Ik wou die informatie even kwijt... Misschien hebben jullie weleens gecruiset met Oasis of the Seas of een ander cruiseschip van de Royal Caribbean (de rederij van ten minste OotS).
quote:Maleficent schreef op 28 april 2010 @ 08:21:

Gaaf zeg! Het zou mijn vakantie niet zijn, maar als jij het graag wilt en je hebt het geld ervoor dan zou ik gaan als ik jou was. Sowieso lekker om naar de zon te gaan als het hier winter is.Ik ben niet helemaal een zon-type (misschien moet ik het heroverwegen), maar het gaat mij voornamelijk om het schip zelf. Het zal wel niet zo warm zijn als in de zomer, juli of augustus 2011 (dat is mijn alternatieve moment). Ik heb daarom de kerstvakantie uitgekozen.
wij zijn wel heel erg verschillend, de enige reden dat ik zoiets zou doen zou juist zijn om het warme klimaat.
Ik ken Royal Caribbean erg goed.....

Beste cruise line die er is.

En daarnaast is de Oasis het grootste schip dat ze hebben en wat je er allemaal aan boord kunt doen, is ongelovelijk.

Allure of the Seas komt eind dit jaar ook uit, die is exact hetzelfde, dus dat schip kun je ook nog overwegen.

Cruisen is niet meer wat het vroeger was. Tegenwoordig heb je alle leeftijdsgroepen aan boord en is het meer te betalen voor de meeste mensen. Er zijn nog steeds gala avonden, maar je baljurk hoef je niet mee te nemen. Qua service en luxe verslaan ze ieder 5 sterren hotel ter wereld.
Ik heb het niet zo op "grootste cruiseschip van de wereld".

Het is toch niet haar maiden-voyage dan he?

Nee, serieus. Ik zou het zonde vinden om op zee te zitten en afentoe eens voor een dag of wat een haven aan te doen.

Liever zou ik dan gewoon op een van de eilanden daar verblijven.

Niettemin hoop ik dat je een prachtige reis zult hebben en er ontzettend van geniet, als het zover is.
quote:vivagirl schreef op 28 april 2010 @ 08:27:

...maar je baljurk hoef je niet mee te nemen.Die neem ik sowieso niet mee!
Haha Hans, je hoeft je baljurk niet mee te nemen
Hans je was me voor..mosterd
quote:lonki schreef op 28 april 2010 @ 08:29:

Ik heb het niet zo op "grootste cruiseschip van de wereld".

Het is toch niet haar maiden-voyage dan he? Haha, nee, haar eerste reis was ergens in december 2009. In november 2009 werd ze opgeleverd.
Het eerste wat in me opkomt is de tune van the Love Boat. Beetje flauw. Ik kan me voorstellen dat het een hele mooie ervaring is. Het lijkt me een hele relaxte manier van reizen. Jij gaat puur voor het schip. Ik hoop voor je dat er interessante rondleidingen zijn op en over het schip zelf.
Ik ben er niet meer zo in thuis, maar vroeger maakte de HAL ook cruises met een stop om op een gletsjer te wandelen. Weinig zonnigs aan. Dus als het je vooral om het schip gaat en je bent niet zo'n zonaanbidder, dan is het misschien een idee om je te verdiepen in andere mogelijkheden qua bestemming.

Wel heel gaaf!
Ja, er zijn ook cruises langs Alaska, dat heb ik wel eens gezien.
Muis wil graag mee, voor koffer dragen, regie-aanwijzingen etc.

Serieus, lijkt me een heerlijke reis. Op zo'n schip zitten is ook al een feestje.
quote:Muis66 schreef op 28 april 2010 @ 09:36:

Muis wil graag mee, voor koffer dragen, regie-aanwijzingen etc.

Serieus, lijkt me een heerlijke reis. Op zo'n schip zitten is ook al een feestje.Nou... als je 23 december kunt... wat let je om mee te gaan?
quote:twinkeling schreef op 28 april 2010 @ 09:14:

Ik ben er niet meer zo in thuis, maar vroeger maakte de HAL ook cruises met een stop om op een gletsjer te wandelen. Weinig zonnigs aan. Dus als het je vooral om het schip gaat en je bent niet zo'n zonaanbidder, dan is het misschien een idee om je te verdiepen in andere mogelijkheden qua bestemming.

Wel heel gaaf!

Oasis doet alleen de Caribbean.

Wil je naar Alaska, dan kom je op een ander/kleiner schip.

Het gaat Hans echt om dit schip, dus zijn enige keus qua route is de Caribbean.

Ook de Allure doet straks alleen de Caribbean.

Hier in Europa heb je de Independence of the Seas ( was tot voor kort de grootste ter wereld en is ook van Royal Caribbean ) en Liberty of the Seas ( zelfde afmetingen ). Die doen beide Middellandse Zee.

Inmiddels doen cruise schepen alle hoeken van de wereld aan en het is een geweldige manier van reizen.
Ik ben ooit eens op het schip van National Geographic geweest. Dat vaart de hele wereld over, en stopt bij allerlei prachtige natuurwonderen. Zeer geavanceerd ook. Is dat niet meer wat voor jou, ook 'filmtechnisch' gezien? Er gaan hele goede gidsen mee op de land- en eilandexcursies. Wel duur.

http://www.expeditions.com/Homepage3681.asp
Hans, over het algemeen is het bij cruises dat zoveel te eerder je boekt, zoveel te goedkoper is het.

Dus ik zou niet te lang meer wachten.

SOms komen er aanbieding, maar voor een schip als de Oasis en in de kerst vakantie verwacht ik dat niet.
Ik probeer zo vroeg mogelijk te boeken, maar ik wil dat via een reisbureau doen, zodat dit in goede banen wordt geleid.

Ik denk dat ik in juni zal proberen te boeken.
Ik heb ook even naar prijzen zitten kijken voor.

Voor de cruise van 23 December, £1147 ( sorry, ik werk in ponden hier ) en dan heb je een outside met parkview.
.
Wij hebben zo'n cruise gedaan (gewonnen via het werk van mijn man) Wij vonden het persoonlijk tegenvallen. Op elke aanlegplaats ben je maar een paar uur en als je dan 'iets' gaat doen (bijvoorbeeld kayakken of jet-skien) dan zie je dus helemaal niets van een eiland/stad. Ook gaat het allemaal om kopen, kopen, kopen (diamanten, sieraden en designerkleding) Op een gegeven moment heb je dat wel gezien. En hoe groot een schip ook is...uiteindelijk zit je 'vast' op een boot midden op zee. Was wel een 'chance of a lifetime' natuurlijk (we hadden het zelf nooit kunnen betalen) maar doe mij maar een weekje vakantie op vasteland en een auto!
Hoi Schoolkrijtje

Op welk schip heb je gevaren?

Over het algemeen ben je langer dan een paar uur op een eiland of in een stad.

Op de Oasis ben je bijvoorbeeld van 8 tot 18 uur in Costa Maya.

Kun je in de ochtend een tour doen en in de middag nog lekker jet-skien.

Ja, als je 2 weken naar een bepaalde bestemming gaat, heb je veel meer tijd. Maar dan zie je niet alle andere eilanden/steden.

Dat is net een keus die je dus maakt.

En over dat kopen, kopen, kopen........Ja, dat is er zeker aanwezig, maar kun je ook makkelijk om heen.

Toch komen er best veel mensen aan boord die er wel gebruik van maken, aangezien diamanten in de Caribbean goedkoper zijn. Mij niet gezien hoor! Ik loop daar met een grote boog om heen. En de rest van de winkeltjes met kleding en souveniertjes, dat zie je overal ter wereld.

En dat je 'vast' zit midden op zee, ja, dat is zo. Maar daar hoef je geen last van te hebben, er is zoveel te doen aan boord. En op zich ben je altijd in de buurt van het vaste land, tenzij je natuurlijk de oceaan over steekt.

Mijn ideale vakantie/reis is gewoon met een rugzak naar de onbekende, niet zo toeristische landen ( Cambodja, Laos, El Salvador.....), maar toch kan ik ook genieten van een cruise.

Alleen zou ik zelf dus niet naar de Caribbean gaan, maar liever naar een plek waar meer te zien is dan alleen strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven