Lijf & Lijn alle pijlers

Ik wil geen bolle buik houden na bevalling. HELP!

16-04-2010 21:42 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.....

Even een vraagje...collegatje van mij is net terug van haar zwangerschapverlof....ze is erg slank....alleen haar zwangere buikje heeft ze nog! Het is weliswaar iets minder dan toen ze zwanger was, maar als je niet zou weten dat ze is bevallen, dan zou je denken dat ze een paar maanden zwanger is.....

Kun je iets doen tijdens je zwangerschap om ervoor te zorgen dat je buik weer slinkt na de bevalling?? Alle tips zijn welkom..
quote:summer73 schreef op 04 mei 2010 @ 10:39:

Mijn schoonmoeder heeft een sluitlaken gedragen. Ze is nu 40 jaar verder en gezegend met een maatje 36 zou je niet zeggen dat ze 3 kinderen heeft gekregen.

Hou er wel rekening mee dat als je evt. een keizersnee krijgt, je geen sluitlaken mag gebruiken. Wel zo'n elastisch geval, maar het is nog maar de vraag of je dat lekker vind, dan. Bij mij deed het te veel pijn helaas.Hetzelfde verhaal hier eigenlijk. En daarbij, de maat zegt weinig over een platte buik of niet. Ik heb ook af en toe maat 36, meestal 38, maar wel een bolle buik.
[quote]vivalina schreef op 04 mei 2010 @ 10:42:

[...]

Je zegt het zelf al, kan ook zijn omdat........ Je weet het gewoon niet, want voor hetzelfde geld was het ook zo geweest als je dat laken niet gebruikt had.

quote]

Precies, daarom zei ik het er ook bij.

Ik denk dat het voortal te maken heeft met erfelijkheid en aanleg TO. Sommige dingen zijn niet te vermijden. Hangtieten heb ik namelijk wel.
quote:noahtb schreef op 04 mei 2010 @ 10:46:

[quote]vivalina schreef op 04 mei 2010 @ 10:42:

[...]

Je zegt het zelf al, kan ook zijn omdat........ Je weet het gewoon niet, want voor hetzelfde geld was het ook zo geweest als je dat laken niet gebruikt had.

quote]

Precies, daarom zei ik het er ook bij.

Ik denk dat het voortal te maken heeft met erfelijkheid en aanleg TO. Sommige dingen zijn niet te vermijden. Hangtieten heb ik namelijk wel.Precies, en dat is iets wat in al die pagina's hier wel een keer gezegd is. Hangtieten heb ik er ook aan overgehouden de eerste keer, nu valt het redelijk mee, omdat ze weer wat (wat?? veel!) voller zijn door de zwangerschap. Maar ik denk dat daar straks al helemaal niks van over is..
quote:vivalina schreef op 04 mei 2010 @ 10:54:

[...]

Precies, en dat is iets wat in al die pagina's hier wel een keer gezegd is. Hangtieten heb ik er ook aan overgehouden de eerste keer, nu valt het redelijk mee, omdat ze weer wat (wat?? veel!) voller zijn door de zwangerschap. Maar ik denk dat daar straks al helemaal niks van over is..

Tja, het is wat he .

Het is kiezen of delen TO, jij wilt kinderen. Je krijgt ook nog haaruitval, varkensenkels, walllen en als je pech hebt aambeien en spataders.
Oja, aambeien en spataders!! Die was ik nog vergeten!! aiaiai....

Ook volop aanwezig hoor! Varkensenkels gaan gelukkig weer weg, maar de rest....... (wallen worden ook alleen maar groter)
Sommige opmerkingen zijn inderdaad hard maar aan de andere

kant ook weer begrijpelijk.Maar als ik eerlijk ben zo vond ik

Rebeccatje ook nogal agressief reageren op sommige reacties

tegenover anderen.Best jammer eigenlijk!Ze is al goed bezig met sporten en gezond eten en natuurlijk moet ze geen kilos

gaan aaneten en niet meer aankomen dan nodig is.Maar voor

de rest kan je niet bepalen of je 10 of 20 kilos aankomt tijdens

je zwangerschap.Je nu met niet aankomen bezig te houden

heeft zowieso geen nut.Na de zwangerschap is het niet verkeerd om het weer in shape te brengen.En verder vind ik dat

als je iedere dag sport en zwanger bent je zeker 2000 calos

nodig hebt (als het niet meer is)want ook zwangerzijn,zoals ik

in heel veel berichten hier lees,vraagt energie.Gezond eten

haal je uit volkorenbrood,magere en halfvolle producten,voldoende fruit en groente en af en toe iets lekkers.

Dus ik zeg het nog een keer,ik begrijp dat je slank wilt blijven

maar dat zijn zorgen voor na de zwangerschap want aankomen kan je nu echt niet voorkomen hoor en geef je lichaam ook de tijd om te ontzwangeren.Uiteraard kan je weer

beginnen met sporten na de bevalling maar met buikspier-

oefeningen zou ik 6 weken wachten.

En ik zou het ''help'' uit je titel halen.Verder succes en sterkte

met je zwangerschap.

En voor de info,dit is echt geen aanval maar gewoon goed bedoeld!
Chant,ik wil nog ff kwijt dat ik het supertof en lief van je vind dat je

zoveel energie erin steekt om goed advies te geven.Het was voor

mij vanaf het begin duidelijk dat je het goed bedoeld hebt zonder

achterliggende gedachte.Wat mij betrefft zullen mensen nog een

hoop van je kunnen leren.
quote:Geraldine schreef op 04 mei 2010 @ 11:21:

Sommige opmerkingen zijn inderdaad hard maar aan de andere

kant ook weer begrijpelijk.Maar als ik eerlijk ben zo vond ik

Rebeccatje ook nogal agressief reageren op sommige reacties

tegenover anderen.Best jammer eigenlijk!Ze is al goed bezig met sporten en gezond eten en natuurlijk moet ze geen kilos

gaan aaneten en niet meer aankomen dan nodig is.Maar voor

de rest kan je niet bepalen of je 10 of 20 kilos aankomt tijdens

je zwangerschap.Je nu met niet aankomen bezig te houden

heeft zowieso geen nut.Na de zwangerschap is het niet verkeerd om het weer in shape te brengen.En verder vind ik dat

als je iedere dag sport en zwanger bent je zeker 2000 calos

nodig hebt (als het niet meer is)want ook zwangerzijn,zoals ik

in heel veel berichten hier lees,vraagt energie.Gezond eten

haal je uit volkorenbrood,magere en halfvolle producten,voldoende fruit en groente en af en toe iets lekkers.

Dus ik zeg het nog een keer,ik begrijp dat je slank wilt blijven

maar dat zijn zorgen voor na de zwangerschap want aankomen kan je nu echt niet voorkomen hoor en geef je lichaam ook de tijd om te ontzwangeren.Uiteraard kan je weer

beginnen met sporten na de bevalling maar met buikspier-

oefeningen zou ik 6 weken wachten.

En ik zou het ''help'' uit je titel halen.Verder succes en sterkte

met je zwangerschap.

En voor de info,dit is echt geen aanval maar gewoon goed bedoeld!Dit is inderdaad vrij essentieel dat je dat erbij zet
quote:vivalina schreef op 04 mei 2010 @ 11:26:

[...]

Dit is inderdaad vrij essentieel dat je dat erbij zet

Dat leek me ook gewoon noodzakelijk.Soms kan je niet duidelijk

genoeg zijn.Om dit dan te bereiken heb ik nogal wat energie in

mijn posting gestoken.
quote:Geraldine schreef op 04 mei 2010 @ 11:26:

Chant,ik wil nog ff kwijt dat ik het supertof en lief van je vind dat je

zoveel energie erin steekt om goed advies te geven.Het was voor

mij vanaf het begin duidelijk dat je het goed bedoeld hebt zonder

achterliggende gedachte.Wat mij betrefft zullen mensen nog een

hoop van je kunnen leren. Thnx Geraldine.. fijn dat dat jou is opgevallen! Dat was ook mijn bedoeling.. maar niet iedere bedoeling wordt ook als een goede bedoeling opgevat. Denk dat dit ook iets is waar de maatschappij in veranderd.. eerst de kat uit de boom kijken of wantrouwen totdat het tegendeel bewezen is. Als mensen niet altijd het slechte of negatieve zouden zien, maar kijken naar het positieve van de mens en hetgeen wat er achter zit, zou het leven er al heel anders uit zien. Dat heb ik zeker geleerd van de discussies hier op het topic. Nadat de eerste toon gezet was, is hier alleen nog maar naar het negatieve gekeken waardoor er geen ruimte was voor de positieve posts, opmerkingen en tips. Zelfs goedbedoelde tips werden zo verdraaid dat het leek alsof het negatief bedoeld was. Heel vervelend.. Ook heel vervelend dat TO in het begin alleen maar negatieve reacties kreeg, maar de manier waarop hier mee omgegaan is, was niet juist en vooral kwetsend voor vele personen hier op het forum denk ik.
quote:vivalina schreef op 04 mei 2010 @ 11:17:

Oja, aambeien en spataders!! Die was ik nog vergeten!! aiaiai....

Ook volop aanwezig hoor! Varkensenkels gaan gelukkig weer weg, maar de rest....... (wallen worden ook alleen maar groter)Al houd ik nog steeds vocht vast in mijn benen bij warm weer. Voor de zwangerschappen nooit last van gehad, tijdens heel veel last van gehad en dat gaat dus nooit meer over.
MILF in the making ;-)
.. hier geluk gehad hoor .. alleen dat bolletje op mijn buik, verder niets behalve een zure kop door alle slaapgebrek ..
Computer says nooooo
quote:DarkRosePrincess schreef op 04 mei 2010 @ 13:49:

[...]

Al houd ik nog steeds vocht vast in mijn benen bij warm weer. Voor de zwangerschappen nooit last van gehad, tijdens heel veel last van gehad en dat gaat dus nooit meer over.Ja, dat is wel waar wat je zegt, ik heb er in de zomer (of iig bij warm weer) ook nu meer last van. Maar toch zie ik dat als iets tijdelijks. Dat andere is er hoe dan ook, 24 uur per dag...
quote:Chant21 schreef op 04 mei 2010 @ 13:40:

[...]

Thnx Geraldine.. fijn dat dat jou is opgevallen! Dat was ook mijn bedoeling.. maar niet iedere bedoeling wordt ook als een goede bedoeling opgevat. Denk dat dit ook iets is waar de maatschappij in veranderd.. eerst de kat uit de boom kijken of wantrouwen totdat het tegendeel bewezen is. Als mensen niet altijd het slechte of negatieve zouden zien, maar kijken naar het positieve van de mens en hetgeen wat er achter zit, zou het leven er al heel anders uit zien. Dat heb ik zeker geleerd van de discussies hier op het topic. Nadat de eerste toon gezet was, is hier alleen nog maar naar het negatieve gekeken waardoor er geen ruimte was voor de positieve posts, opmerkingen en tips. Zelfs goedbedoelde tips werden zo verdraaid dat het leek alsof het negatief bedoeld was. Heel vervelend.. Ook heel vervelend dat TO in het begin alleen maar negatieve reacties kreeg, maar de manier waarop hier mee omgegaan is, was niet juist en vooral kwetsend voor vele personen hier op het forum denk ik.

Graag gedaan meid!Ja,dat is soms lastig om die dingen meteen

goed te begrijpen.Ik heb het hele topic gelezen en ook een aantal

keren gepost.Een paar reacties vond ik ook weer wat te hard in het

begin en toen iemand iets zei over haar inteligentie vond ik dat ook

te ver gaan.Toen volgden er een heleboel goede tips waaronder ook de jouwe en toen ging ze tegen merderen hier tekeer.Vind ik

erg jammer en de sfeer was ook om te snijden.Het is een interessant topic opzich maar het is ook de toon die de muziek maakt.Ik heb daar alle begrijp voor dat zij zich aan de ene kant om haar buikje druk maakt en ik ben zelf ook een vrouw die af en toe haar onzekerheden heeft.Dus ik begrijp het wel.

Maar dit hier zeiden ook al zo velen voor mij dat dit dingen voor na de zwangerschap zijn en gewichtstoename tijdens de zwangerschap kan je niet voorkomen.Het zou te erg voor woorden zijn als een vrouw haar kindje in haar buik te kort zou doen tijdens een zwangerschap door te gaan lijnen.

Maar uiteraard heel mooi gesproken!
. :puke:
Arm kindje.... Ik heb er nu al medelijden mee.
..
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 05-05-2010 08:19
Reden: onnodig kwetsend.
% gewijzigd
Nou denk niet dat veel mensen zich aangesproken voelen.. dus dat is jammer! Hangbuikzwijntjes zijn trouwens erg schattig.. schattiger dan wandelende takken..

Om te gieren dit gewoon haha! Je stookt zelf het vuur weer op hoor TO.. op dit moment zijn de reacties die nu volgen je eigen domme schuld.. en je weet.. eigen schuld dikke.. BULT
Ik dacht dat de witte vlag zwaaide? Wat is daar nou opeens weer mee gebeurt?????????????????
Pfff wat een figuur ben jij rebeccatje!

Zucht
In ieder geval heeft zij nog een figuur

(ik heb liever een goed hart en geweten trouwens, maar dat terzijde)
TO kan later in ieder geval wel aan haar kind vertellen dat ze nog eens ruzie gemaakt heeft op een forum over haar zwangerschapsbuikje.. Das dan wel weer leuk!
Get lost als het je niet bevalt annie....Wat doen jullie hier allemaal nog als ik zo vreselijk ben?
Chant21 ik dacht dat je hier niet meer zou posten? Wat doe je hier nog?
Als jij het vuurtje blijft opstoken terwijl je de witte vlag had uitgehangen.. waarom zou ik dan niet meer mogen posten? Maak ik zelf wel uit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven