Een erg complexe kat...

07-05-2010 16:11 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds drie jaar heb ik een hele lieve maar oh zo gekke poes.

Ik heb haar al vanaf kitten en.

Het is me een apart beestje. Ze mauwt de hele dag, ze moppert, ze spint keihard, ze snurkt, ze is onhandig, ze gooit vazen om, pennen en papier van tafel, ze moet en zal op de computer liggen als je er mee bezig bent, je mag haar niet optillen, maar ze wil wel de hele dag aandacht...

zucht. Ze heeft echt een gebruiksaanwijzing.

Ik vind haar heel lief en weet ongeveer hoe ik met haar om moet gaan, maar zijn een paar dingen die echt vervelend zijn.

Ze houdt ons elke nacht wakker...

Ze weet dat ze niet naar buiten mag 's nachts maar toch probeert ze het elke keer weer. Ze gaat dan over je heenlopen en schreeuwt keihard. Maar zodra ik beweeg om op te staan, gaat ze snel onder het bed zitten, want ze weet dat ze me niet wakker mag maken en ik haar dan in de huiskamer zet. Maar als je dan weer een paar minuten in bed begint ze weer.

Ik zet haar nu tegenwoordig in de huiskamer als we naar bed gaan, maar ook dan gilt ze de hele boel bij elkaar. Vanmorgen heeft ze van 5 tot 7 lopen gillen.

Verder kan ik geen vaas met bloemen hebben staan omdat ze die dus omgooit als ik er even niet ben. Mijn bank is helemaal afgekrabd en ziet er dus niet uit.

Het vervelende is, dat ze alles wel WEET. Maar ze is gewoon echt heel stout en doet precies waar ze zin in heeft.

Ik maak me soms zorgen hoe dat nou verder moet. Want soms is het gewoon echt niet leuk meer.

Ze is een enorme stresskip en kan niet tegen veranderingen. Als ik op vakantie ga is eigenlijk de enige mogelijkheid dat iemand in mijn huis komt om op haar te passen. Ik heb haar ook wel eens naar vrienden gebracht, maar die werden gek van haar. Heb haar ook wel eens naar een kattenhotel gebracht en dan wordt ze ziek.

Nu woont mijn broertje nog bij mijn ouders dus gaat hij altijd in mijn huis als ik even weg ben, maar dat gaat binnenkort ook veranderen want hij gaat samenwonen. Ik kan toch moeilijk nooit meer op vakantie gaan omdat ik een kat heb...

Verder woon ik nu in een benedenhuis en kan ze lekker naar buiten, maar ik wil binnenkort op zoek naar een groter huis en beneden huizen zijn in de stad erg schaars. Katten vinden het natuurlijk nooit leuk als ze ineens binnen moeten gaan leven, maar ik denk dat zij en ik geen leven meer hebben.

Ik vind dat als je een huisdier neemt, je dat voor zijn leven. Maar ik vraag me soms af of het niet beter is voor haar om op een boerderij te leven ofzo. Ze is namelijk het liefste de hele dag buiten en heeft ontzettend veel energie.

Zijn er misschien meer mensen die een lastig huisdier hebben?

Of misschien heeft iemand tips?
Klinkt als een echte kat

Ik hou mijn katten tijdens vakantie gewoon thuis. Dan komt er iemand langs om ze eten te geven. En natuurlijk willen ze liever dat ik niet weg ga, maar er zijn grenzen he?
Misschien kan je, als je groter gaat wonen, nog een kat / poes bijnemen? Misschien heeft 'tie gewoon een vriendje nodig!
waarom denken mensen dat het op de boerderij voor een kat een feest is? De meeste boerderijkatten worden geplet door landbouwmachines
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 16:18:

waarom denken mensen dat het op de boerderij voor een kat een feest is? De meeste boerderijkatten worden geplet door landbouwmachines
Ik vind groter gaan wonen voor een kat toch wel wat ver gaan hoor. Die beesten moeten zich ook maar een beetje aanpassen.
kun je niet gewoon je kat snachts wel naar buiten laten gaan? Waarom mag ze overdag wel en snachts niet naar buiten? (onze katten kunnen 24/7 door het kattenluikje)

voor vakanties heb je toch in elke stad/dorp wel iemand die katten verzorgt....(vaak voor ¤5-¤10 per dag) doen ze gelijk even je post/planten.
Uhm, mijn katten zijn ook zo: willen niet zomaar opgepakt worden, mauwen, snurken, lopen voor mijn voeten, bijten blaadjes van bossen bloemen, maken ons 's nachts wakker als ze in de slaapkamer zijn (daarom zijn ze daar nooit), gaan voor het pc-scherm zitten om de muis te vangen. Daarbij vreten ze álles wat eetbaar is (vlees, chips, pepermunt, dropjes, koekjes, chocola, koffiedrab, maïs, witlof en ga zo maar door) en gooien regelmatig borden met restjes stuk, vernielen rollen keukenpapier, zetten hun nagels in mijn benen, of ik een spijkerbroek aanheb of panty maakt niet uit, houden er geen rekening mee als ik net heb gedweild, maar rollen lekker door het stof (we zijn beneden aan het verbouwen) en maken mooie sporen met stofpootjes over mijn schone vloer en ga zo maar door...

Nooit gedacht dat mijn katten complex zijn eigenlijk, meer gewoon typisch eigengereid, nieuwsgierig en ondeugend. Denk je dat je kat wel tevreden is? Heeft ze een mooie vacht en ligt ze weleens lekker rustig te slapen als je thuis bent?
ik ken gekkere katten
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 16:18:

waarom denken mensen dat het op de boerderij voor een kat een feest is? De meeste boerderijkatten worden geplet door landbouwmachinesOf ze krijgen allemaal enge kwalen (wormen, ontstekingen, vechtwonden) waar helemaal niks aan gedaan wordt. Krijgen kliekjes of heel misschien euroshopper-voer en kunnen in de winter in schuilen voor vrieskou in tochtige schuren. Inderdaad hemels, dat boerderijleven.
Klinkt inderdaad als een echte kat!!!

Ik heb vrijwel nooit meer bloemen in huis staan omdat ze de vaas omgooien.

's Nachts zeuren ze ook dat ze naar buiten willen. Daar word ik wakker van, dus loop ik naar beneden, doe de achterdeur open en beesten zijn gelukkig. Ga ik meteen even naar het toilet en dan weer lekker doortukken...zonder gemauw!

Als we op vakantie gaan komt er iemand in ons huis logeren. Vroeger mijn broertje, later mijn zwager, tegenwoordig een nichtje of vriendinnetje.

Ze gaan altijd daar liggen waar ik het eigenlijk net iets minder handig vind.

En ik zou ze het liefste voor áltijd bij me houden!!!!!

En misschien verveelt ze zich gewoon een beetje en zou je een tweede kunnen overwegen? Zeker als je inderdaad groter gaat wonen en ze niet meer naar buiten kan....
Waarom mag ze eigenlijk niet naar buiten?
quote:Mittens schreef op 07 mei 2010 @ 16:26:

Ik heb vrijwel nooit meer bloemen in huis staan omdat ze de vaas omgooien.

Haha, herkenbaar! Ik heb sinds gisteren lelietjes van dalen staan, uit opa's tuin. Opa zei: alleen konijnen eten die blaadjes, katten niet hoor. Sure, driekwart van de blaadjes is nu al half afgekloven.
Die zijn giftig Ann Liv, dus ik zou er wel ff mee uitkijken
Mijn katten vreten ook alle planten kaal. Ze zijn er ooit heel ziek van geweest. Sindsdien heb ik allen huisplanten (en bloemen) verbannen.
Wij hebben een kat die daar wel op lijkt. Die houdt ons ook elke nacht wakker, gooit alles om (en bloemen is geen optie, want die onthoofdt hij). Tussen 4 uur en 5 begint ie te mauwen en dan houdt hij niet op, zelfs niet als hij aandacht krijgt. Hij is standaard een halfuur aan het klooien en dan gaat hij meestal liggen.

Hij weet het wel, maar doet er niets op uit.

Overdag mauwt hij ook weleens, maar toch een stuk minder en wakker houden overdag lijkt ook te helpen. Maar verder zou ik geen oplossingen weten.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Ann Liv schreef op 07 mei 2010 @ 16:25:

[...]

Of ze krijgen allemaal enge kwalen (wormen, ontstekingen, vechtwonden) waar helemaal niks aan gedaan wordt. Krijgen kliekjes of heel misschien euroshopper-voer en kunnen in de winter in schuilen voor vrieskou in tochtige schuren. Inderdaad hemels, dat boerderijleven.Kliekjes??? Ik kom van het platteland en ik kan je garanderen dat de meeste katten hier geen vreten krijgen, dat moeten ze zelf vangen. Een dierenarts zien ze ook nooit en ze zijn doorlopend zwanger
quote:Sarah Scott schreef op 07 mei 2010 @ 16:39:

Die zijn giftig Ann Liv, dus ik zou er wel ff mee uitkijken Oh joh, goed dat ik het weet.
quote:meds schreef op 07 mei 2010 @ 16:42:

[...]

Kliekjes??? Ik kom van het platteland en ik kan je garanderen dat de meeste katten hier geen vreten krijgen, dat moeten ze zelf vangen. Een dierenarts zien ze ook nooit en ze zijn doorlopend zwangerGeen kliekjes nee? Bij de boerderijen die ik ken verwennen ze de beesten wel met oud brood en restjes avondeten. Luxe zo te lezen. De meeste boerderijkatten zouden trouwens een rolberoerte krijgen als ze in een mandje in de auto naar de dierenarts zouden moeten.
quote:Ann Liv schreef op 07 mei 2010 @ 16:31:

[...]

Haha, herkenbaar! Ik heb sinds gisteren lelietjes van dalen staan, uit opa's tuin. Opa zei: alleen konijnen eten die blaadjes, katten niet hoor. Sure, driekwart van de blaadjes is nu al half afgekloven.

Mijn kat eet alleen de bamboe van de buren (de bamboe woekert overigens wel in mijn tuin ) maar van bloemen blijft ze doorgaans af.

Mijn kat maakt mij overigens wakker vanaf het moment dat ik me na 6 uur 's ochtends begin om te draaien in bed. Dan denkt ze kennelijk 'gezellig, ze is wakker' :s Ja, en dat word ik dan ook wel. Zo'n poes die naast je oor zegt (eigenlijk meer fluistert) miauwwwwww, ja dat maakt je wel wakker

Ik kan er eigenlijk altijd wel om lachen.
quote:Chardonnay schreef op 07 mei 2010 @ 16:47:

[...]

Mijn kat eet alleen de bamboe van de buren (de bamboe woekert overigens wel in mijn tuin ) maar van bloemen blijft ze doorgaans af.

Mijn kat maakt mij overigens wakker vanaf het moment dat ik me na 6 uur 's ochtends begin om te draaien in bed. Dan denkt ze kennelijk 'gezellig, ze is wakker' :s Ja, en dat word ik dan ook wel. Zo'n poes die naast je oor zegt (eigenlijk meer fluistert) miauwwwwww, ja dat maakt je wel wakker

Ik kan er eigenlijk altijd wel om lachen.

Mijn kat zou ook alle blaadjes van de roos in mijn mini-tuintje op hebben gevroten als ik haar niet tegen had gehouden. Wat een monster.
quote:Ann Liv schreef op 07 mei 2010 @ 16:25:

[...]

Of ze krijgen allemaal enge kwalen (wormen, ontstekingen, vechtwonden) waar helemaal niks aan gedaan wordt. Krijgen kliekjes of heel misschien euroshopper-voer en kunnen in de winter in schuilen voor vrieskou in tochtige schuren. Inderdaad hemels, dat boerderijleven.Wellicht heb ik iets gemist, maar wat is er mis met Euroshopper voer?
Ik heb trouwens wel erg brave katten als ik het zo lees
Mijn kat (ze heet Poes, hoe origineel) is echt heel schattig. Ze gaat dan heel zacht proberen te mauwen wat resulteert in een gek geluidje in de trant van 'meheeeheee' (meer een lammetje eigenlijk ).

Mijn kat praat ook de hele dag (nou ja, zo lang ze wakker is) tegen me. Soms irritant, maar vaak gewoon aandoenlijk
Ik doe mijn katten naar buiten vanaf dat ik thuis ben, ook overdag. Zo niet, dan 's avonds als ik thuis kom na het werk. In de zomer als het wat warmer is, de hele nacht. En dan overdag lekker slapen. Het zijn toch nachtdieren, toch?? Dan willen/moeten ze naar buiten. En o ja, als ze klieren, "smijt" ik ze naar buiten!

Pluk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven