Vietnam versus Maleisie
donderdag 10 juni 2010 om 14:47
Voor dit jaar ben ik op zoek naar een budget reisje naar Azie, ik zit te denken aan 4 weken Vietnam of 4 weken Maleisie (zowel West-Maleisie als Maleisisch Borneo).
We willen in het najaar gaan (okt/nov) of december. Is deze periode geschikt voor deze landen?
En wat zouden jullie me aanraden; Vietnam of Maleisie en waarom? Welk land is het goedkoopst?
We willen in het najaar gaan (okt/nov) of december. Is deze periode geschikt voor deze landen?
En wat zouden jullie me aanraden; Vietnam of Maleisie en waarom? Welk land is het goedkoopst?
donderdag 10 juni 2010 om 19:31
Vietnam is geweldig! en goedkoop.
Maleisië is super! en in bepaalde gebieden óók goedkoop.
In mijn beleving wijkt alles in Vietnam méér af van hetgeen wij in Europa gewend zijn, dan in Maleisië. Het binnenland van Maleisie kent daarentegen meer natuurschoon. In Vietnam werden wij regelmatig aangeraakt. Noem het intermenselijk contact. In Maleisie heb ik meer afstand met bevolking ervaren. Allebei leuk!
Maleisië is super! en in bepaalde gebieden óók goedkoop.
In mijn beleving wijkt alles in Vietnam méér af van hetgeen wij in Europa gewend zijn, dan in Maleisië. Het binnenland van Maleisie kent daarentegen meer natuurschoon. In Vietnam werden wij regelmatig aangeraakt. Noem het intermenselijk contact. In Maleisie heb ik meer afstand met bevolking ervaren. Allebei leuk!
donderdag 10 juni 2010 om 19:47
Ik vond Vietnam veel leuker dan Maleisie en zeker goedkoper. Maleisie is al veel meer 'verwesterd'. Moet er wel bij zeggen dat ik niet op Borneo geweest ben. We reisden in Maleisie met een kind van 1,5 dus dat was helaas niet haalbaar. Ik vond Maleisie van alle landen waar ik Azie geweest ben echt het minste dus voor mij zou de keus makkelijk zijn.
vrijdag 11 juni 2010 om 05:57
vrijdag 11 juni 2010 om 18:07
Ja maar daar merk je niet zo veel van. Iedere dag een bui van een half uur/uur en dat is het wel. Ik ben in oktober op Borneo geweest en daar was het toen ook zo. Iedere dag een bui en klaar.
De regentijd aan de oostzijde is veel heftiger. De meeste eilanden gaan soort van dicht en veel bewoners gaan naar het vaste land voor een paar maanden.
De eilanden aan de oostzijde zijn alleen wel veel leuker dan die aan de westzijde, met name Perhentian.
De regentijd aan de oostzijde is veel heftiger. De meeste eilanden gaan soort van dicht en veel bewoners gaan naar het vaste land voor een paar maanden.
De eilanden aan de oostzijde zijn alleen wel veel leuker dan die aan de westzijde, met name Perhentian.
zaterdag 12 juni 2010 om 09:57
IK ben een keer in oktober op Perhentian geweest en had toen prima weer, maar de kans op regen is dan wel veel groter dan van april-sept. De zee is ook veel ruwer, waardoor soms de speedboten niet varen, waardoor je niet van het eiland af kan (of erop).
Ben ook een keer in juli geweest en had toen schitterend weer. Ben toen ook aan de westkust geweest (Penang) en daar was het toen ook mooi weer. Als ik jou was ging ik dus in de zomermaanden, dan is het ook droge tijd op Borneo trouwens.
Ben ook een keer in juli geweest en had toen schitterend weer. Ben toen ook aan de westkust geweest (Penang) en daar was het toen ook mooi weer. Als ik jou was ging ik dus in de zomermaanden, dan is het ook droge tijd op Borneo trouwens.