voor het eerst naar frankrijk (jura) help...
woensdag 16 juni 2010 om 15:30
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar frankrijk op vakantie.
Nu vraag ik mij af: Wat moet ik meenemen aan kleding, etenswaar e.d.
Is bijvoorbeeld een trui en lange broek aan te raden en hoe is het water daar? moet ik flessen water meenemen voor de eerste dag? kaas, hagelslag....noem maar op, is dat daar te krijgen?
graag tips!
Nu vraag ik mij af: Wat moet ik meenemen aan kleding, etenswaar e.d.
Is bijvoorbeeld een trui en lange broek aan te raden en hoe is het water daar? moet ik flessen water meenemen voor de eerste dag? kaas, hagelslag....noem maar op, is dat daar te krijgen?
graag tips!

woensdag 16 juni 2010 om 16:26
quote:Katherina schreef op 16 juni 2010 @ 15:42:
- een mud aardappels
-2 potten calvé pindakaas
-3 pakken hagelslag
-2 doosjes norit
-ingeblikt vlees
-koelbox vol met melk
-eigen toiletpapier
-tekenpen
-wat en hoe in het Frans
-genoeg Franse Francs
-kleingeld voor de telefooncel
-6 flessen water Jeugdsentiment wel deze posting.
- een mud aardappels
-2 potten calvé pindakaas
-3 pakken hagelslag
-2 doosjes norit
-ingeblikt vlees
-koelbox vol met melk
-eigen toiletpapier
-tekenpen
-wat en hoe in het Frans
-genoeg Franse Francs
-kleingeld voor de telefooncel
-6 flessen water Jeugdsentiment wel deze posting.

woensdag 16 juni 2010 om 16:27
Siepje, wanneer ga je? En ga je camperen of in een huisje. Als ik je geplaagd heb, ben ik niks te beroerd om je ook mee te helpen hoor.
Mijn ervaring is, dat je eerder te veel dan te weinig meeneemt. Paspoort, rijbewijs, creditcard+pin, evt. medicijnen of reservebrillen en lenzen en stevige schoenen zijn het belangrijkste om niet te vergeten. De rest kun je gewoon kopen.
Mijn ervaring is, dat je eerder te veel dan te weinig meeneemt. Paspoort, rijbewijs, creditcard+pin, evt. medicijnen of reservebrillen en lenzen en stevige schoenen zijn het belangrijkste om niet te vergeten. De rest kun je gewoon kopen.

woensdag 16 juni 2010 om 16:28

woensdag 16 juni 2010 om 16:29
quote:Katherina schreef op 16 juni 2010 @ 16:28:
[...]
En de krentenbollen staan er ook niet op. En kregen jullie ook een klein doosje playmobiel naar achteren gegooid zodra Parijs in zicht kwam? Wij wel, en dan mochten we ons absoluut niet laten horen het eerste uur.
Nee. Mijn moeder deed niet aan kadootjes
Mijn broertje heeft nog wel een trauma. Van mij. Omdat ik altijd meezong met mijn walkman
[...]
En de krentenbollen staan er ook niet op. En kregen jullie ook een klein doosje playmobiel naar achteren gegooid zodra Parijs in zicht kwam? Wij wel, en dan mochten we ons absoluut niet laten horen het eerste uur.
Nee. Mijn moeder deed niet aan kadootjes
Mijn broertje heeft nog wel een trauma. Van mij. Omdat ik altijd meezong met mijn walkman

woensdag 16 juni 2010 om 17:11
woensdag 16 juni 2010 om 17:13
quote:small_voet schreef op 16 juni 2010 @ 17:11:
Ik doe als het even kan allebei. Alleen bij voorkeur een Belgisch biertje i.p.v. een wijntje....die kan je daar toch wel krijgen, hoop ik.
Frankrijk is veel te mooi om niet even rond te kijken.
Jura is wel leuker op de fiets en dan vooral de afdalingen.Heb je helemaal gelijk in. Wij gaan dit jaar naar de Ardeche, ook zo prachtig. Maar aan fietsen waag ik me niet.
Ik doe als het even kan allebei. Alleen bij voorkeur een Belgisch biertje i.p.v. een wijntje....die kan je daar toch wel krijgen, hoop ik.
Frankrijk is veel te mooi om niet even rond te kijken.
Jura is wel leuker op de fiets en dan vooral de afdalingen.Heb je helemaal gelijk in. Wij gaan dit jaar naar de Ardeche, ook zo prachtig. Maar aan fietsen waag ik me niet.
woensdag 16 juni 2010 om 18:24
De Jura kan koud zijn, dus 2 lange broeken is geen overbodige luxe. En neem zeker een warm fleecevest mee. Een lekker joggingpak voor de kinderen is ook fijn, vooral 's avonds. Ik zou gaan voor 2 lange broeken, 2 korte, 1 vest, 5 t-shirts en een regenjack. Plus een leuk rokje, zomerjurk, zwemkleding. Denk ook aan dichte schoenen en een paar regenlaarzen zal niet overbodig zijn. Slippers zijn altijd handig.
En alles wat je vergeten bent, kun je daar ook kopen. Maar dat is al gezegd hier
En alles wat je vergeten bent, kun je daar ook kopen. Maar dat is al gezegd hier