Zuid-Thailand met een peuter

18-06-2010 12:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ga ik samen met mijn man en dochtertje (ze zal dan 20 maanden zijn) twee weken naar Thailand. We hadden sowieso gedacht om voor haar eerste verre reis niet meteen in Thailand te gaan rondtrekken.

Aangezien zij helemaal gek is op strand en zand dachten we er een strandvakantie van te maken met af en toe een dagtripje. We willen niet de hele vakantie op dezelfde plek blijven. Wij vliegen op Phuket. We hebben tot nu toe zitten kijken op internet naar wat leuke accommodaties, eilandjes en plekken waar we naartoe kunnen. Er zijn zoveel mogelijkheden dat we door de bomen het bos niet meer zien. De volgende bestemmingen binnen Thailand zijn bij ons de revue gepasseerd: Koh Yao, Koh Phi Phi, Koh Lanta, Railay en Krabi. Het enige wat vastligt zijn de vluchten. Voor de rest staan we open voor suggesties.

Dus als er iemand is die tips heeft qua leuke hotels/guesthouses, dagtripjes e.d. die wij met zijn drietjes kunnen doen hoor ik het graag.

Verder zitten we te denken om haar buggy (paraplu model) en eventueel iets van een draagzak/-doek mee te nemen. Onze ervaring met trottoirs is sommige Aziatische landen is dat er geen trottoir is of niet-buggyproof trottoir. Dus mocht iemand hier inzichten over hebben dan hoor ik die ook graag!
kijk eens op de Thailand topic, voorbeelden genoeg denk ik
Ik zou lekker naar Ko Tao gaan. Een klein prachtig eilandje.

Meestal is er wel een trotoir overigens.
slendang mee, kind op je rug en lekker voorthobbelen.
Hoi zon09,

Mag ik vragen waarom jullie persé naar Thailand willen? Is het niet een beetje een verre en vooral dure reis als jullie kleine gewoon lekker wil spelen op het strand? Als je bijvoorbeeld naar Frankrijk, Spanje, Italie of Kroatie gaat, heb je ook mooi weer en strand en daar is ook genoeg te zien voor dagtripjes.

Persoonlijk zou ik mijn geld voor een Thailand reis sparen tot je kind wat ouder is..
@IngaPinga: Wij zijn sowieso al een paar keer met haar naar Portugal geweest....dus klopt inderdaad dat in Europa ook veel leuks te zien is. Mijn man en ik zijn zelf meerdere malen naar Azië op vakantie geweest en het was ons in alle opzichten zeer goed bevallen.

Ze zal zich net zoals van de vakanties in Portugal ook van de vakantie in Thailand niets herinneren, maar ik heb wel het idee dat zij van de afgelopen vakanties en ook van de aanstaande vakantie naar Thailand onbewust toch e.e.a. meekrijgt.

Ik ga er vanuit dat ditmaal niet de laatste keer zal zijn dat we richting Thailand gaan of een dergelijke verre reis maken met dochterlief. Zeker als ze later wat ouder is willen met haar naar Thailand om wat meer in Thailand rond te reizen.
Als je op Phuket vliegt zou ik naar PhiPhi of Railey gaan. Erg mooi strand en de zee blijft heel lang ondiep, dus kan ze er lekker in zitten. Koh Phangan of Tao is ook leuk. Mooie stranden en voor jullie evt ook mooi snorkelen (op Tao)

Verder zou ik het Thailand topic ff doorspitten. Daar staan erg veel tips.
als je op phuket vliegt, zit je ook vlakbij hat kata. erg mooi strand in een baai. ik was er vorig jaar in augustus (geloof ik) en ondanks dat phuket toeristisch is, was het helemaal niet druk. ook makkelijk om vanaf daar naar phi phi te gaan. alleen omdat het regenseizoen was, was de bootreis nogal heftig.
Heerlijk met een kindje naar Thailand. Die van mij was 3 toen we haar voor het eerst meenamen. We gaan volgende maand weer. Ze is nu 5 en kan niet wachten.

Een geweldig land om met een kind te bereizen.

Veel plezier!!!
quote:IngaPinga schreef op 18 juni 2010 @ 16:33:

Hoi zon09,

Mag ik vragen waarom jullie persé naar Thailand willen? Is het niet een beetje een verre en vooral dure reis als jullie kleine gewoon lekker wil spelen op het strand? Als je bijvoorbeeld naar Frankrijk, Spanje, Italie of Kroatie gaat, heb je ook mooi weer en strand en daar is ook genoeg te zien voor dagtripjes.

Persoonlijk zou ik mijn geld voor een Thailand reis sparen tot je kind wat ouder is..Ver weg met een kleintje lijkt op het eerste gezciht misschien niet je eerste keus maar je vergist je denk ik in de kosten. Een twee weekse vakantie in Frankrijk of Italie is echt niet per definitie goedkoper dan een reis naar Azie. De kosten voor een vliegticket zijn even een investering maar daar ter plaatse is alles uiteraard spotgoedkoop! Zeker als je in hotels verblijft ( kamperen en bij de aldi boodschappen doen is dan net even wat anders uiteraard,..) en uit eten gaat ben je uiteindelijk in Thailand goedkoper uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven