Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
nu even een lijstje dan?

O: 1 boterham met oude 20+kaas, melk

T: niets

L: 3 boterhammen, philadelphia met rauwe ham, 20+kaas, optimel, 2 kiwi

D: 2 pita broodjes met reepjes kipfilet gemarineerd in knoflook, rode peper en met ui en tomaten , met een beetje chilisaus(alternatief terwijl de rest van de familie shoarma at, was erg geslaagd moet ik zeggen)

T: speculaasje bij de koffie
@ Bentetje: zo eet ik m'n shoarma sinds mijn Sonja Bakker bevlieging van 1,5 jaar geleden alleen nog maar. Heel erg lekker. En ik maak zelf een knoflooksausje van een schepje yofresh en verse knoflook (niet teveel doen!). Heel erg lekker en heel mager!
Hier mijn verplichte lijstje nog van vandaag...helpt wel als stok achter de deur moet ik zeggen!

O: 2 boterhammen met kipfilet

T: cracker met light jam en een mandarijn, glas sojamelk.

L: 2 boterhammen met tartex en komkommer en paprika

T: boterham met pindakaas (voor het sporten)

D: 2 pistoletjes met tonijn, light mayo en spinazie.

Op zich een prima lijstje...ik baal altijd wel van het sporten na mijn werk. Dan eet ik pas om 21.00 uur. Te laat voor een hele maaltijd vind ik. Ervoor mijn avondeten eten lukt niet helaas. Hoe doen jullie dat?
Niet sporten!
toch ervoor eten, desnoods brood, daarna dan evt yoghurt met fruit?

Ik sport nooit direct vanuit mijn werk, dus echt een ervaringsverhaal is het niet,maar dat zou ik doen.

Wat is tartex by the way?

VAndaag een vrije dag, maar zo voelt het niet. Eerst naar de fysio, dan schoenkadootjes gekocht (en andere action meuk), nu even zitten, dan kinderen ophalen en naar mijn ouders (die zijn 45 jaar getrouwd vandaag!). Daar gaan we lunchen en bloemen brengen. Vanmiddag hoop ik nog gelegenheid te hebben om hard te lopen, dan koken, eten, kinders naar bed en heel veel schoenkadootjes voor school van mijn koters inpakken (wel met vriendin en wijn, dus gezellig:) )
Zo, volgens mij heb ik de tabel nu helemaal bijgewekt. Gisteren helemaal vergeten. En ik heb maar over mijn hart gestreken en de smiley aan Ellen uitgereikt Ze leest immers al een tijd me en ik ga ervan uit dat wij deel hebben aan haar success.

Al met al heb ik echter al betere weken gezien. Zit de donkere novembermaand iedereen dwars? Zullen we afspreken dat er volgende maandag geen plusresultaten in de tabel staan. Alleen Bente, Hatseklats, Mife en Ellen hebben deze week de eer hooggehouden.

Ik heb trouwens net een heel artikel in een duits weekblad over de weight watchers gelezen. Daar stond o.a. in dat de mensen die het programma over langere tijd volhouden gemiddeld 3-7 kilo blijvend kwijtraken. Zullen wij even proberen dat gemiddelde omhoog te krijgen?

Verder sprak het artikel erover dat het verschijnen van weight watchers ook een teken van globalisering is. Eerst komt MacDonalds en Coca-Cola en dan komen de Weight Watchers en dat niet verwacht wordt dat de klandizie vermindert. Steeds meer dikke mensen en de meeste lukt het nog wel om af te vallen, maar ze blijven allemaal niet op gewicht.

Dat hele afvallen is zo makkelijk nog niet en de Weight Watchers, Sonja Bakkers en andere dieet-goeroes verdienen er goed aan. Eigenlijk best deprimerend.

Oeps, nu sluit ik mijn post negatief af. Dat was niet de bedoeling. Ik zou zeggen laten wij allemaal zo snel mogelijk op een goed gewicht komen en dat houden zodat nog de chipsfabrikanten nog de afvalgoeroes aan ons geld verdienen. Die knop moet gewoon voorgoed om. Dan voel je je beter, lekkerder en gezonder.
Gefeliciteerd met het jubileum van je ouders Bente.
@ es1450

Ik sta er niet in . Ik woog toen ik begon 82,4. ben dsze week 1,2 afgevallen dus nu 81,2. Ik ben 1.76 en mijn streefgewicht is nu 75 kilo

Mijn eetlijsthe van vandaag:

O: 3 rijstenwafels met halvajam

L: tosti met 30+ kaas en peer

T 2 manderijnen en banaan

D: hutspot (zonder extra toevoegingen en hamburger van de slager (vandaar zo'n mager lijstje vandaag) Mijn moeder had hem gekocht omdat "jij die altijd zo lekker vindt" maar ja wel gepaneerd dus extra punten. Ach merk dat ik erg in de tartaar en kipfilet blijf hangen dus een keer speciaal vlees moet kunnen. Morgen wegen. Ben benieuwd. heb weinig tijd gehad om te sporten deze week. Heb mij wel keurig aan de punten gehouden dus er moet wel iets af zijn, maar denk niet zoveel als de vorige keer.

Succes allemaal deze week!
Ik heb iedereen erin gezet die zich op maandag gemeld heeft. Dus volgende week heb je weer een kans, je moet gewoon wat meer komen schrijven. Dan vergeet ik je ook niet Voor de overzichtelijkheid was trouwens ooit besloten alleen op maandag nieuwe gewichten door te geven. Dus als je maandag een gewicht doorgeeft zet ik je erin.
Ellen: gefeliciteerd met je smiley! Super man! Ik vraag me af of ik ooit nog een smiley ga verdienen/winnen....ik val altijd maar zo weinig af. Dit is geen klaagzang trouwens hoor, ben allang blij dat ik überhaupt afval, maar het gaat niet heel erg snel zeg maar...dus vandaar.

Vandaag gaat op zich goed, al heb ik net wel een oliebol én een krentenbol gehad. Ik eet er per seizoen misschien 4 á 6, dus het kan wel. Vandaag verder maar even rustig doen. Dit zijn de plannen voor vandaag in elk geval:

O. yoghurt

T. crackers met vruchtenhagel en 2 met philadelphia light

L. kadetje met paling (woensdagmiddags altijd even naar de viskraam)

T. oliebol en krentenbol

D. italiaanse risotto met kipfilet en groente

T. latte

Dat moet 'em zijn voor vandaag. Dan zit ik wel op het randje ivm die vette bollen natuurlijk, maar volgens mij wil het nog wel.
Als je er maar van genoten hebt. Ik heb net 1,5 gevulde koek op. En dat vind ik pas stom, want ik vind die niet eens zo lekker. Dat is echt zonde. Maar een collega trakteerde en ik had zoete trek.
En wat ga je dan toch makkelijk voor de bijl hè? Ik vind het wel eens zo stom van mezelf, als ik erop ga letten wat ik zoal (onbewust) in mijn mond stop. Die krentenbol en oliebol waren heel bewust, daar zat ik al zo'n twee weken over na te denken. Maar heel veel gaat ook 'zomaar' hoor...
@es1450: wanneer ik me maandag meld met mijn gewichtgegevens mag ik dan ook mee doen?

Ik denk dat mee schrijven een enorme steun voor me kan zijn!

Ik heb een vraagje: wat eten jullie wanneer je brood wilt vermijden ivm koolhydraten?
Hoi Allemaal,

Hier gaat alles zijn gangetje met ups en downs, maar zo te lezen hebben we dat allemaal met regelmaat.

Es1450: Bedankt voor het plaatsen van mijn gegevens, maar verdien eigenlijk niet die applaus erachter, Knorretje28 is meer

afgevallen deze week, en zeker zijn jullie al een tijdje mijn stimulans, ook al schreef ik niet gelijk mee.

Schatjepatatje: Ik doe gewoon mee met de feestdagen hoor, maar ga me niet vol vreten omdat het toevallig de feestdagen zijn, maar ga ook niet op een paar wortels zitten. Ik wil wel proberen om alle punten te blijven tellen, ook al ga ik erover heen.

Bententje: Wat een goed alternatief voor shoarma die

onthoud ik.

Cafelatte: Ik eet voor het sporten anders ben ik erg flauw, en vind ik het veel te laat.

Sinds 7 weken probeer ik 2a3 keer in de week te hardlopen, ik red het alleen niet altijd ivm met werk.

En inderdaad wat is tartex.

Hatseklats: Bedankt, maar tuurlijk ga jij hem ook een keer krijgen, en die onsjes die je afvalt zijn er wel af en vaak de kilo's waar je het langst over doet blijven het langst eraf.

Missireen: Ik eet ook wel beschuit, crackers. yoghurt of kwark met musli.

Nou succes iedereen en nog een fijne avond gewenst

groetjes Ellen
Missireen, ik eet niet veel brood, maar niet omdat ik koolhydraten wil vermijden. Weight watchers is trouwens geen koolhydratenbeperkend dieet. Je mag juist van pasta, rijst en aardappelen zoveel eten als je wilt zonder dat je extra punten moet tellen.
Even een vraag voor de meiden die WW online volgen: op de site staat dat je kunt betalen via automatische incasso, maar vervolgens kan ik alleen maar een creditcardnummer doorgeven. Klopt het dat ze alleen via creditcard incasseren? Toch raar, want vooral in NL heeft lang niet iedereen een creditcard. Ik heb er wel een, maar wil er eigenlijk liever niet maandelijks iets vanaf laten halen...
Oh ja Kerst, ik denk dat het al heel erg scheelt als je je niet helemaal vol gaat proppen. Dus wel overal van neemt maar niet extra veel.
ik betaal gewoon via mijn betaalrekening en niet via credit card, geen idee meer echter hoe en wat...

Ellen geniet maar van je welverdiende smiley hoor. Op maandag is het weegdag en toen was van jou het meeste gewichtsverlies gemeld, vandaar. Nu is het zaak voor de rest om daar op maandag overheen te komen ;)

VAndaag best een goede dag ondanks de lunch bij mijn ouders

O: 2 crackers, filet americain, 20+kaas, melk, 4 mandarijnen

T: banaan

L: 1 roggebrood en 1 1/2 wit bolletje, met 20+kaas en slankie smeerkaas, thee

T: 2 slagroomsoesjes

D: ovenaardappeltjes, sla, kipfilet, 1/2 schaaltje vanillevla
Oh, Es wat ben je streng naar Knorretje hahahahaha....

Knorretje, hier worden de regels strikt gehanteerd hoor, maandag melden voor het schema, anders pas een week later. Maar dat houdt wel de stok achter de deur. Dus blijf gewoon lekker meedoen en schrijven hier en dan maandag weer even melden.

Hier gaat het maar zo-zo.

Ik heb al drie dagen geen punten meer geschreven. Ik merk dat ik het hele fanatieke een beetje kwijt aan het raken ben. Niet dat ik nou geen rekening meer houd met mijn eten enzo, maar ik ben niet meer zo rigide mbt iedere punt.

Vanaf morgen weer wel trouwens. Dan ga ik weer invoeren.

Bentetje, gefeliciteerd met je ouders! Wauw, 45 jaar. Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd. Wat een ruk he? Pfff....

Fijne avond allemaal!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Vanavond bijeenkomst en daar was er 1,6 kilo af!

Cafelatte: ik eet ook voor het sporten, meestal zit er wel anderhalf uur tussen thuiskomen en het sporten. Daarna neem ik meestal nog iets van yoghurt of vla. Sport je dan zo lang of ben je zo laat thuis van werk dat je pas om 21.00 uur eet?

Nou welterusten en morgen weer een frisse start gewenst voor iedereen! :-)
Wat een goede lijstjes allemaal. Trots op jullie! Op mezelf iets minder, maar de knop draait wel weer de goede kant op!
wauw schatjepatatje, mooi zeg!!!

Hier ook even wat minder fanatiek merk ik.....maar goed, ik grijp mezelf wel weer bij de lurven!
Hee mede WW ers. Wat ik zo fijn vind is dat ik totaal geen honger heb. Dit kan ik lang volhouden zeg!!!

Zondag ga ik wegen, ik ben benieuwd.

Wat voor sport of beweging doen jullie erbij?

En dat recept voor shoarma klinkt heerlijl! Die ga ik onthouden!
Ik ben op sommige dagen pas om 19.00 uur klaar...dan nog sporten dus dan wordt het wel laat. Niet sporten is helaas geen optie haha maar ik ga voortaan ervoor eten ja, dat is beter.

Tartex is een vegetarische broodspread, te koop bij de natuurwinkel. Erg lekker.

Mijn lijstje van gister:

O: 2 boterhammen met light jam

T: soja latte

L: 2 boterhammen met kipfilet

T: 2 rijstwafels

D: (uit eten) lasagne met een salade en een paar wijntjes.

Ben erg benieuwd naar maandag. Heb de spirit weer een klein beetje te pakken :-)
Toch snap ik niet waarom mandarijnen, die ik echt heerlijk vind, minder bevredigend zijn dan chocolade. Zeg me even dat dat went en ooit veranderd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven