Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Goeiemorgen. Ik weet niet of ik blij ben. Er is 0,5 vanaf maar ik ben niet supertevreden. Beetje suf want heb een etentje gehad deze week en heb wel iets gesnoept maar niet erg veel. Ik denk dat het de pepernotenwraak is Maar goed eraf is eraf, genoeg gezeurd en schrijven muts.

Bente: mijn hemel, jij gaat lekker zeg! Bijzondere techniek hou jij erop na

Toet: superresultaat! Voel je je nog steeds goed in de mood?

Ben trouwens niet in de veronderstelling dat ik in sneltreinvaart nog 17 kilo afval. Ik hoop alleen wel dat ik elke week een beetje afval. Een halve-1 kilo per week zou fijn zijn maar goed. Ik weet dat als ik ga plannen het best tegen kan vallen omdat het niet altijd loopt zoals ik wil.....morgen weer een etentje bijvoorbeeld. In een goed restaurant heb ik me laten vertellen

Voor kerst trouwens goede plannen: ik ga een tajine maken, veel groenten en kip. De hapjes eromheen kan ik dan zelf doseren. iemand nog leuke tips?
Slapen is goud
Gefeliciteerd voor degenen die zijn afgevallen!

Hier wel een teleurgestelde appeltje. Vanmorgen gaf de weegschaal 84,1 kilo aan. Dat is maar -0,2! Ik snap er echt helemaal niets van. Ik ben de hele week onder m'n punten gebleven (op zaterdag na, maar ik zat er niet eens zo heel ver overheen en daar heb je feestpunten voor, toch?) en zaterdag woog ik nog 83... Dat was weliswaar later op de ochtend, maar toch.

Blegh... Vind het echt niet leuk. Kan het ermee te maken hebben dat ik de hele week ongesteld ben geweest? Kan het zijn dat ik morgen ineens wel minder weeg? Hoe kan ik tussen zaterdag en nu ruim een kilo zijn 'aangekomen'? Ik had zaterdag wel wat wijntjes op en patat met mayo, maar dat is het enige wat ik extra heb gegeten/gedronken. Ik ben zondag weer netjes onder m'n punten gebleven en heb een stuk gefietst. Waarom dan toch maar 0,2 kilo eraf? Ik snap het echt niet... En ik weet het, eraf is eraf. Maar toch, het wil er van boven nog niet helemaal in.
Hoi Meave ! Lees ik nu over trouwen? Leuk man!

Even nog snel voor de tabel: ik weeg momenteel 83,3 kilo en ik ben 1.78m lang.
Hier 73,3, bijna een kilo eraan maar ben de afgelopen dagen hier dan ook niet geweest, was bezig met weer beter worden en het oplossen van nogal wat familieproblemen maar ga vanaf vandaag weer mijn beste beentje voor zetten.
Appeltje, jij hield laast zelf nog zo een betoog dat je in een weekend niet een kilo vet aan kunt komen en nu wordt jezelf onzeker?

Persoonlijk denk ik dat de fout er eerder in ligt dat jij krampachtig ónder de punten wilt blijven (ik blijf me afvragen hoe jullie dat doen, lukt mij echt niet). De absoluut minimale inname volgende de weight watchers is 29 punten. Dus ik zou echt proberen minimaal dat aan te houden. Als jij nu steeds minder eet en dan een keer veel meer (zoals op zaterdag) met ook nog een paar wijntjes, dan geloof ik best dat het lichaam dat vast wil houden. Zeker ook omdat je door de alcohol en ongesteldheid vocht vasthoud.
quote:es1450 schreef op 13 december 2010 @ 11:04:

Appeltje, jij hield laast zelf nog zo een betoog dat je in een weekend niet een kilo vet aan kunt komen en nu wordt jezelf onzeker?

Persoonlijk denk ik dat de fout er eerder in ligt dat jij krampachtig ónder de punten wilt blijven (ik blijf me afvragen hoe jullie dat doen, lukt mij echt niet). De absoluut minimale inname volgende de weight watchers is 29 punten. Dus ik zou echt proberen minimaal dat aan te houden. Als jij nu steeds minder eet en dan een keer veel meer (zoals op zaterdag) met ook nog een paar wijntjes, dan geloof ik best dat het lichaam dat vast wil houden. Zeker ook omdat je door de alcohol en ongesteldheid vocht vasthoud.

Ja, ik weet dat ik dat laatst gezegd heb. Sta er ook nog steeds achter, maar moet toegeven dat het makkelijker gezegd is tegen een ander dan tegen mezelf. Stom hè? Het is vooral de teleurstelling, denk ik... M'n vriend moest het vanmorgen ook al ontgelden. Ik had gewoon verwacht dat ik zeker een kilo kwijt zou zijn.

Wat die punten betreft, ik mag er 31 en zit meestal rond de 28/29 op doordeweekse dagen. Dat valt nog mee, toch? Of moet ik echt meer gaan eten? Ik eet best het nodige op een dag, maar een flink deel daarvan bestaat uit fruit en groente. Dat levert geen punten op, maar verzadigt wel en houdt toch de stofwisseling op gang.

In de weekenden is het een ander verhaal. Ik ben op vrijdag vrij en zat de afgelopen 2 vrijdagen echt ruim onder mijn punten. Ik slaap op zo'n dag altijd flink uit en begin daardoor veel later met eten. Ik eet niet expres veel minder, maar zit langer vol vanwege het late ontbijten. Misschien moet ik a.s. vrijdag maar wat vroeger ontbijten en dan nog even terugkruipen in bed, zou dat helpen? De rest van het weekend eet ik een dag over mijn punten heen en probeer ik de andere dag juist onder mijn punten te blijven. Ter compensatie. Ik heb namelijk nog wat moeite met die feestpunten. Ik ben bang dat ik niet of nauwelijks afval als ik die in het weekend gebruik. Zit misschien tussen de oren, omdat er bij mijn vorige WW-periode niet zoiets bestond. Dan kon je gewoon doordeweeks punten sparen voor het weekend door te bezuinigen op je dagtotaal.

Pff, sorry voor mijn geratel op de vroege maandagmorgen!
quote:es1450 schreef op 13 december 2010 @ 11:04:

Trouwens, een kilo verschil komt inderdaad niet door vet, dat heeft m'n weegschaal vanmorgen ook bewezen. We hebben er een programmaatje op zitten dat je vetpercentage meet en t.o.v. vorige week maandag was er 0,1% vanaf. Het moet dus zo zijn dat ik vocht vasthoud o.i.d. Ik dacht alleen (omdat een vrouw juist vocht vasthoudt als ze ongesteld is en het sinds gisteren over is), dat mijn vochtgehalte lager zou zijn en ik dus minder zou wegen. Zal dan inderdaad toch de wijn geweest zijn. Nooit verwacht dat dát zoveel invloed zou hebben.

Toch wel handig hoor, zo'n forum. Word ik even met mijn neus op de (door mezelf al geconstateerde, maar even 'vergeten') feiten gedrukt. Thanks Es!
goeiemorgen! (oeps, het is al bijna middag, kon lang uitslapen, dus begin net voor mijn gevoel)

Hier stond de weegschaal op 84,4. Een paar ons eraf dus. Het gaat nog niet zo lekker, maar ik heb er weer zin an!

Nog 1 heel druk weekje en dan ben ik 2 weken vrij!! En we gaan ook nog een weekje op vakantie in een huisje in Zeeland.

Bentetje, wat ga jij ontzettend hard zeg. Pff 2,5 kilo in een week, dat is echt veel. Lijkt me wel lekker motiverend om door te gaan.

Ik heb de mandarijnen helemaal ontdekt en als ik nu snaaizin heb pak ik een mandarijn. Lekker hoor.

Hier mijn lijstje van vandaag:

B: 4 cracottes met halvarine en hagelslag (mmm!) 6.5 punt

T: 4 mandarijnen en banaan 0 punten

D: stoommaaltijd Aldi (diepvries) 12 punten

T: cappucino 2 punten

Ik weet dat ik dan veel te weinig punten heb. Wil ff een dagje knallen en ik hoop daardoor weer helemaal in de goede mood te komen!

Succes!
Appel, misschien wil jij even naar mijn resultaten gaan kijken. Ik ben op 9 september begonnen met weight watchers, dus volgens mij zo'n 14 weken geleden en ik ben nu bijna 8 kilo kwijt. Dat is rum een halve kilo per week.

Maar, ik heb net mijn boekje bekeken en er zijn welgeteld twee weken dat ik niet ruimschots over mijn feestpunten heen ben gegaan. Sommige weken heb ik zelfs meer dan 100 punten meer verbruikt dat ik zou mogen (op de hele week gezien dan) en dan heb ik nog wel alle verbruikte active points ervanaf getrokken.

Nu ben ik dan ook niet supersnel afgevallen, maar als je daar tegenover stelt dat ik mij ook niet heel streng aan het dieet gehouden heb en zelfs veel meer gegeten heb dan ik zou mogen, dan valt het enigzinds mee. Voor mij persoonlijk het bewijs dat het geen nut heeft om superstreng te lijnen. Ik pas hier en daar mijn menu aan, eet veel meer groente en fruit, drink alleen nog light frisdranken en haal niet meer iedere week snoep en chips in huis. De grootste winst van de weight watchers vind ik het consequente opschrijven en punten tellen, want dat behoedt mij ervoor en het koekje en de chips te nemen, ik neem er dan maar een van de twee (nadat ik bij mijzelf nagevraagd heb of ik daar nu écht zin in heb of dat ik mij gewoon verveel, ik ben geen emotie eter, ik eet uit verveling, als ik druk bezig ben, vergeet ik snel te eten, maar als ik tijd heb dan blijven de lekkere dingen roepen).

Als ik dan per dag meer punten opmaak dan ik zou mogen, zo be it. Blijkbaar eet ik nog steeds weinig genoeg om af te vallen en ik heb het idee dat ik het op deze manier goed vol kan houden.

Ik ga trouwens niet bewust iedere dag over de punten heen. Op dagen dat ik niets bijzonders heb houd ik mij er meestal wel aan, ik heb mijn normale eetpatroon erop aangepast (vooral minder grote hoeveelheden, 2 ipv twee boterhammen tussen de middag bijvoorbeeld, kipfilet ipv grillworst, bij avondeten toch maar de pasta en rijst afwegen anders eet ik rustig 200g, ik weet dat ik een verzadigde portie mag, maar daar zit het hem in, met 80 g ben ik ook verzadigd, maar als ik meer maak dan gaat het net zo goed schoon op, hier in huis dan ook bijna nooit kliekjes) maar ik sla dus niet het stukje taart dat een collega trakteert af en dergelijke.

Oh, het wordt wel een lang betoog zo. Je kunt ook voor de grap toch eens kijken naar de hoeveelheid kalorieen. Dat heb ik wel eens gedaan en een gemiddelde ww-dag komt uit op 1000-1300 kalorien (zonder feestpunten), ligt eraan wat he eet natuurlijk van je punten. 1000 kalorien zijn voor een vrouw toch alwel aardig crash-dieet, dus het is niet erg als je daar overheen gaat.
Mensen, wat een lappen tekst!

Ik ga vanavond alles even doorlezen, ben nu op mijn werk. Vanochtend was ik 92,7. Hij bleef eerst op 92,4 staan, dus ik blij, maar ging toen toch naar 92,7. Ach, ik ben toch blij. Het is wat Es zegt, heel streng hou ik me er niet aan, maar van september tot nu is er toch 6 kilo af nu. Tel er nog eens een half jaar bij, ben benieuwd hoe het er dan voor staat.

Tot vanaaf!
Es, dank je wel! Dit helpt zeker, zo'n persoonlijk verhaal. Ik zal nog wel even wat over mezelf opschrijven, omdat het (hopelijk) verduidelijkt waarom ik het nu echt zo grondig aanpak.

Zoals al vaker aangegeven, heb ik een paar jaar geleden geww'd met flexipoints. Dat ging best aardig. Van de 9 afgevallen kilo's is het overgrote deel eraf gebleven. Ik woonde toen nog thuis en met 2 jongere zusjes was er uiteindelijk toch altijd genoeg lekkers in huis. Op misschien de eerste weken na was ik destijds een stuk minder streng voor mezelf. Simpelweg omdat mijn ouders niet altijd heel mager konden koken, naast mijzelf waren er nog 4 mensen die moesten eten. Ze deden wel hun best met mager vlees, light producten, etc. en uiteindelijk heeft dat toch geresulteerd in -9 kilo. Inderdaad over een langere periode en zonder gek veel te hoeven laten.

Daarna kwam de klad erin en hoewel ik niet echt ben aangekomen, ben ik ook nooit verder afgevallen. Ik snoepte graag, maar at daarnaast ook vrij gezond. Veel groenten en fruit, genoeg zuivel, etc. Inmiddels woon ik bijna een jaar samen met mijn vriend en kan ik bij het boodschappen doen meer rekening houden met mezelf. Tot het begin van deze maand aten we gezond, maar het probleem zat bij mij in het snaaien. Ook dronk ik graag alcohol, maar dat beperkte zich voornamelijk tot feestjes in het weekend. Doordeweeks bijna nooit. Omdat ik met deze levensstijl (op wat schommelingen van 1 à 2 kilo na) niet aankwam, maar ook zeker niet afviel, moest ik er toch wat aan gaan doen. Het lastige is nu dat ik qua gezonde dingen nog vrijwel hetzelfde eet, maar vooral het snoepen ben gestopt. Die gezonde dingen leveren geen ProPoints op, maar het is absoluut niet zo dat mezelf zit uit te hongeren.

Ik gebruikte al magere melk, at al dagelijks mijn appeltje en mandarijnen op het werk, lunchte al met 4 boterhammen, ontbeet al met muesli, at 's middags al een mueslireep. Allemaal dingen die ik niet heb veranderd. Waar ik voorheen stabiel was qua gewicht, begon ik nu af te vallen door minder snoepen en alcohol drinken. En misschien is het avondeten net even wat gezonder dan voorheen, al aten we toen ook al veel mager spul en groenten. Vandaar dat het geen must is voor mij om onder mijn punten te blijven, het gaat vanzelf. Alleen door dagelijks wat extra te gaan snoepen zou ik rond die 31 komen, maar dat is toch ook niet bedoeling? In de weekends ben ik wel strenger dan voorheen, maar dat is puur om te voorkomen dat ik me te buiten ga aan lekkere dingen.

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk toont het aan waarom ik zo onder mijn punten blijf hangen. Ik zou er vrede mee hebben als ik iedere week consequent een halve kilo bleef afvallen door te eten op de manier zoals jij dat doet. Mijn ervaring is alleen, dat wanneer ik mezelf dat stukje taart toesta op het werk of een avondje biertjes drink in de kroeg met vrienden, ik gewoon niet afval. En dat is in mijn geval toch echt nodig.
De teller staat trouwens op -5.0 deze week.....
Appeltje, ieder lijf is natuurlijk anders de een valt sneller af en de ander minder snel. Dat heeft ook met je leefstijl en stofwisseling te maken Je zou alsnog eens kunnen onderzoeken of je echt wel binnen de punten blijft. Of stiekem teveel eet.

Ik neem even wat jij zegt als voorbeeld:

Melk met muesli: weeg jij het af? Hoeveel eet jij ervan? Ik ben erachter gekomen dat als ik gewoon mijn kommetje vol maak en er melk bijgooi ik veel meer in het kommetje heb zitten als volgens de ww een normale portie is. ik zit dan al snel op 10 punten of meer. Ik weet alleen niet hoeveel punten magere melk is. Ik heb halfvolle. Vooruit, ik reken 8 punten.

4 boterhammen, ik reken per boterham 2 punten, officieel zijn het 3 punten voor 50 g, maar het brood dat wij hebben is zo'n 35 g per snee. Dus ik zou dan 8 punten rekenen.

Dan nog beleg. 30g magere kaas per twee boterhammen? 2 punten.

Ik zou dus voor de lunch die jij doet 10 punten rekenen, ik gebruik geen boter/margarine.

Dan een mueslireep 3 punten.

Dan nog avondeten. Rijst verzadigde portie? 45 g (dat is echt weinig vind ik) zijn 4 punten. Voor een verzadigde portie mag je 7 punten dat komt officieel neer op 80g. Dat vind ik wel te doen.

Dan kip? 100g voor 3 punten? Vind ik persoonlijk weinig. Verzadigde portie is 5 punten 166g. Misschien vind je dat weer teveel, dus ik reken 4 punten.

Groente kost niets. Voor olie reken ik 1 punt. voor saus 2.

Dus voor de dag die jij opnoemt zit ik op

8 punten ontbijt

10 middageten

3 mueslireep

14 avondeten

=35 punten.

Hoeveel reken jij?
Es1450, bedankt voor het toevoegen in de tabel!

Mijn eetlijst voor vandaag (ik ben nogal een saaie eter, dus heel veel variatie zit er niet in).

O: 2 x volkoren boterham + halvarine + 1x 30+kaas, 1 x hagelslag

T: sinaasappel (ook 1 van mijn verslavingen) + 6 dropjes

L: 4 volkorenboterham + halvarine, 1 x 30+kaas, 1x jam, 1 x hagelslag

T: banaan

D: gaat zuurkoolstampot worden met restje gebakken vis van gisteren (rest van gezin rookworst, maar daar houd ik niet zo van). Magere kwark + scheutje slagroomvla + scheutje bramensap

T: paar blokjes oude kaas

Moet nu nog even punten erbij zoeken.
anoniem_17172 wijzigde dit bericht op 13-12-2010 13:04
Reden: Het zijn 4 boterhammen geworden ipv 3.
% gewijzigd
Hoi!! Hier (ook) maar -0,2 kg. Heb een redelijk goede week gehad, maar dit is denk ik het resultaat van mijn schransweekend vorige week. Afgelopen week trouwens wel al mijn feestpunten opgemaakt.

Appel, jij moet inderdaad echt meer eten. Het is niet voor niks dat je 31 punten per dag mag. Eet ze op. Hoe je wil, dat is nou juist het voordeel van ww. En die extra punten zijn echt ingecalculeerd. Ik eet ze niet wekelijks helemaal op, soms hou ik er 10 over van de 49. Ik val wekelijks gemiddeld 0,5 kg af.

Bente, lekker bezig zeg! Bizar inderdaad hoe jouw lijf werkt.

Ik kreeg net een vriendin op de koffie. Had ze taart mee! Damn... Vond het lullig om nee te zeggen, dus mijn maandag is letterlijk en figuurlijk weer lekker begonnen. Besloten geen lunch te nemen..

Ben trouwens nogal inspiratieloos als het gaat om lekker avondeten. Wie heeft er punttechnisch lekkere tips?
Anky, welkom!

Es, ik weeg nu dus 82,4. Mmm... Vrees het ergste voor het nieuwe jaar, maar ga toch op naar die 79,9 kg!
Volgens mij vind ik de maandagen hier het gezelligst, als iedereen even langskomt. Al zal ik nu toch echt nog wat moeten werken.

Appel, wat ik nog wilde zeggen. Als jij idd iedere dag zoveel eet als wat ik net met de punten uitrekende, dan vind ik het zonder meer keurig. Als jij echter hetzelfde eet maar er minder punten voor rekent, dan eet je dus zonder het te merken teveel en als je dan ook nog aan de snacks gaat om de punten op te maken dan is het al snel teveel.

Ik persoonlijk reken altijd liever teveel dan te weinig punten en ben dan ook niet bang om over de punten heen te gaan. Als ik dan niet afval dan weet ik gewoon dat ik teveel gegeten heb. Voelt voor mij beter dan steeds alle punten naar beneden af te ronden en dus officieel niet teveel gegeten te hebben en alsnog niet af te vallen.
Es, ik weeg alles af (echt!) en bereken elk punt met mijn calculator. Daarbij rond ik ieder half punt naar boven af, dus ik reken misschien al meer dan ik zou moeten doen.

Om jouw voorbeeld over te nemen:

Melk met muesli. Ik neem standaard 50 gram Zonnatura muesli, daar reken ik 5 punten voor. Magere melk is 2 punten voor 250 ml. Ik heb 250 gram melk in mijn kommetje zitten en reken daar 2 punten voor. 7 Punten dus voor het ontbijt.

2 Mandarijnen tussendoor is 0.

Dan 4 bruine boterhammen, die weeg ik ook altijd. De dikte van de boterhammen verschilt, dus het totaal schommelt tussen de 110 en 132 gram. Daar reken ik 7 of 8 punten voor, vandaag waren het er 7 (112 gram aan brood).

Die smeerkaas is van de Lidl en is 2 punten per 100 gram. We gooien er zelf kruiden doorheen voor de smaak en soms ook wat light cottage cheese, maar dan blijft 2 tot 3 punten per 100 gram reëel. Twee besmeerde boterhammen is ongeveer 25 gram smeerkaas en daar reken ik 1 punt voor.

Een plak kipfilet is 0 en 10 gram appelstroop geef ik 1 punt. Die 2 compenseren elkaar, zeg maar.

De lunch is dus 9 of 10 punten.

Tussendoor een appel, groentestukjes (vandaag komkommer en augurk) en een mueslireep. Die reep is 3.

Vanavond eten we dan kippensoep, is over van gisteren. Er zit macaroni in (ongeveer 2 punten) en voor mij 100 gram kipfilet (3 punten). Vriend eet geen vlees (wel vis). Beetje olie nog, maar het totaal komt dan op ongeveer 6 punten. Beker melk erbij (2).

In totaal zo'n 27 punten. Qua avondeten verschilt het per keer. Vanavond dus 6, maar het is vaak ook wel wat meer. We wegen alles af en berekenen de punten via de verpakking + calculator, dus het klopt toch redelijk exact.
Jemig, moet nou toch echt wel wat gaan doen. Zit ik op m'n werk hele verhalen te typen.
Ja Anky, Mlief en ik gaan in mei 2011 trouwen. We zijn leuke plannen aan het maken.

Mijn lijstje tot nu toe

o: 1 volk.boterh. met appelstroop, 2 kiwi's

t: banaan

l: 2 volk.boterh. met cottage cheese + tomaat en basterdsuiker

t: weet ik nog niet

a: gegrilde aubergine met feta light en tomaat, rijst, yoghurt toe.

Appeltje, ik kom ook bijna nooit aan mijn punten hoor. En ik hoef er toch echt geen moeite voor te doen. Ik kan wel meer gaan eten om die punten wel allemaal te gebruiken, maar dat voelt ook een beetje gek. En ik vraag me net als jij inderdaad af hoe erg het is voor je stofwisseling als je niet aan de punten komt als je wel qua volume voldoende eet zeg maar. Ik eet bijvoorbeeld veel rauwkost op brood: ruccola, tomaat, alfalfa. Vaak ook een stuk paprika ernaast. En tussendoor fruit of wat rauwe wortel ofzo. Ik vind het zonde om nu koekjes en chocola te gaan eten omdat ik niet genoeg punten op heb. En ik zou juist graag wennen aan 2 boterhammen tussen de middag, als ik dan klaar ben met lijnen, kan ik weer wat minder mager beleg gaan eten, maar dan ga ik misschien minder de fout in als wanneer ik nu 'wen' aan 4 boterhammen met mager beleg en dan weer ga 'genieten' van wat vetter beleg.

Maar goed, ik probeer de laatste dagen wel wat meer in de buurt van die 29 te komen. Dat gaat de ene dag wel, de andere dag minder.

Wat ook wel meespeelt denk ik, is dat ik toch een beetje ongeduldig ben. Ik wil die eerste 10 kg er graag in een beetje een leuk tempo er af hebben. Dan ga ik een afspraak maken met de mevrouw die mijn trouwoutfit gaat maken. Als het niet snel gaat, is het ook niet erg hoor. Dan lig ik daar niet wakker van. Maar als ik heel eerlijk ben - moeilijk om hardop te zeggen schrijven - wil ik die kilo's het liefst morgen al kwijt.
Dan moet je vanavond dus nog verplicht een toetje nemen!
Nu staat meave er weer tussendoor. Maar jij moet ook een toetje als je je punten niet opmaakt!
Doe ik ook wel hoor Es. Magere yoghurt, met afhankelijk van het puntentotaal van die dag nog wat lekkers er in.
Oh Meave, ik herken me helemaal in jouw verhaal. Ik ga alleen niet trouwen. Ben ook ongeduldig en zou het liefst morgen in maat 38 passen.

Nou scheelt het ook dat het nu december is. Sint hebben we al gehad, maar ik ben volgende week jarig (feestje aankomend weekend), de week erop is het Kerst en de week daarop ga ik 4 dagen naar Londen. Met name tijdens Kerst en in Londen wil ik lekker m'n ding kunnen doen. Wijntjes drinken, kerststol eten, steengrillen, uit eten... Uiteraard niet zo overdreven als ik normaal zou hebben gedaan, maar toch. Daarom wil ik nu even een buffer opbouwen. Het risico is alleen dat mijn lichaam tegen die tijd nog sneller alles op gaat slaan dan normaal, omdat het doordeweeks minder krijgt. Aan de andere kant vraag ik me dus oprecht af of ik op deze manier wel in de spaarstand beland. Ik eet tenslotte 'in volume' wel veel.

Dat toetje ga ik niet nemen, maar ik denk dat ik vanavond na het badmintonnen een warme chocomelk neem. Met Nesquick en magere melk kost me dat 4 punten. Zit ik precies op 31! Eigenlijk best een goed plan...
Ik ben weer braaf aan het schriven. Lijstje voor vandaag:

O: 1 boterham met 30+kaas

T:niks

L: 2 boterhammen, 1 met gerookte forel en 1 met pindakaas, stukje gekookte worst (die riep mij ) en beer optimel.

T: plakje WW cake

D: sperciebonen, aardappel, tartaar

T: nog geen idee

Ga even invoeren in dagboek........moet woord houden
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven