Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Bentetje, ik heb al een paar dagen een humeur om op te schieten en de weegschaal doet ook niet echt wat ik wil. Ik gok eigenlijk hier ook op hormonaal gedoe. Nieuwe Mirena, dus geen idee hoe het zit met de cyclus. Wel ook volle darmen. Ik heb de zemelen maar weer tevoorschijn gehaald. Al vanaf mijn jeugd klooien mijn darmen maar wat aan. Of ze zitten enigszins verstopt of ze werken te hard. 't Is ook altijd wat :-)

Toet, misschien bevatten nagels wel heel veel calorieen, scheelt ook weer. Ik ben trots op je!

Zo even mijn online WW-dingens bijwerken. Ik geloof dat gisteravond er ook nog niet in staat.
Nou nou... het is wel een struggle dit keer zeg. Ach, moet een keer kunnen. Gelukkig vandaag weer een wat positiever gestemde weegschaal, 65,8. Schiet mij maar lek, dat is dus bijna 2 kilo lichter dan gister. Al ben ik wel gister 3x naar de wc gegaan dus misschien klopt het. En ik heb me gister voor het eerst sinds een week waar aan het aantal punten gehouden.

Lang verhaal kort, ik heb weer motivatie voor de komende dagen en vrijdag en zaterdag laat ik het weer los. Alles wat er tot aan de kerst niet bij komt hoeft er ook niet na de kerst vanaf.

Nou, ik ga weer in de sneeuw ploeteren, laatste dagje en dan tot 3 januari vrij! Fijne dag iedereen!

Oja en welkom Fineke!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Is het vals spelen als ik mijn gewicht in mijn ww systeem verander vandaag?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
bentetje en maev, zo herkenbaar PMS, Ik heb ook altijd vreselijk buien en heel veel lekkere trek. Maar ik kan er een paar weekjes tegenaan want die van mij is net achter de rug.

Gisteravond is het voor mij de witlofsalade geworden.

Voor vandaag

O 2 wasa crackers vezelrijk, (dan hoop ik makkelijker naar de wc te gaan) met linesse

T fruit

L 3 boterhammen met kipfilet en komkommer

T fruit

D Pangasisusfilet, aardappelen en moet nog even kijken welke groente, denk wortelen.

Moest vandaag werken maar ben uiteindelijk thuis gebleven en thuis werken. Alhoewel ik wel al onderweg was maar het was hier geen doorkomen aan met mijn kleine oude autootje. Dus nu lekker aan het werk en viva-en bij de kerstboom.
Gisteravond me laten gaan met toastjes en wat chocolade, maar ik word gelijk afgestraft, want ik stik van de buikpijn nu. Valt me de laatste tijd vaker op dat als ik een zwakke avond heb , dat ik een dag later heel veel last van mijn buik heb. Van mijn darmen zeg maar. Mijn hele buik opgezet en pijnlijk. En dan denk ik weer dat het laatste keer was, want die buikpijn is ook niks...maar goed, daar houd ik me dan toch niet altijd aan, alhoewel wel steeds meer. Maar toch..

Vandaag staat in het teken van het grote wachten. Alle vluchten van de ochtend zijn momenteel gecanceled, dus dat voorspelt weinig goeds. Afwachten maar.

Welkom Finette! Klinkt als een lekker rustig dagje zo! Ik ga straks nog even boodschappen doen, dan hebben we de boel maar vast in huis...
Hatseklats, ik hoop dat je man gewoon thuis is met de feestdagen. Mag ik vragen wat voor werk hij doet of zet je dat liever niet neer hier?
Hatseklats, succes met het grote wachten. Hoop echt dat je man voor kerst thuis kan komen.

Wel een goed idee om nu al vast de boodschappen te halen, waarschijnlijk wordt het vrijdag een gekkenhuis.

Even een vraagje:

Ik heb zojuist 3 sinasappels uitgeperst en een glas vol vitamientjes opgedronken. Nu wou ik het online invullen, maar daar wordt voor een glas vers sinasappelsap 2 punten gerekend. Terwijl volgens mij sinasappels gewoon 0 punten zijn en alleen het sap daarvan dan toch ook????????????

Wat zouden jullie doen?
Ha nee, dat weet ik nog. Dat sap van fruit wel kost, en het fruit zelf niet. Dat heeft dus te maken met die vezels, verzadiging en dergelijke. Met sap krijg je voornamelijk de suikers binnen, en te weinig de vezels. Dus Barcode, van mij mag je smokkelen deze keer , maar het klopt dus wel.

Hatseklats, ik duim met iedereen mee dat je man wel naar huis komt. Wat een gedoe zeg!

Hormonen sucks. BIG TIME!
Ja die sinasappelissue komt volgens mij in ieder ww-leven een keer langs. En ik snap wel dat je punten moet rekenen als je het sap uitperst, die uitleg over de suikers en verzadiging van Toet vind ik logisch. Als je nu drie sinasappels gaat eten dan ben je wel even bezig en ook verzadigd terwijl je het sap van drie sinasappels in een teug wegdrinkt en alsnog honger hebt.

Bente, ik maakte mij al bijna zorgen.

Volgens mij heb ik Latte, Schatjepatatje en Maruschka niet gezien. Zijn jullie ten prooi gevallen aan de kerststollen en glühwein?
Schatjepatatje was wel langsgeweest.

Latte heeft twee weegmomenten gemist en is dus uit de tabel. Zien we je na de kerst terug met een frisse start?

Ik ben benieuwd naar volgende week.
quote:noppie72 schreef op 20 december 2010 @ 20:56:

Appeltje, niet te krampachtig over het brood hoor......als ik iets niet zeker weet, reken in gewoon ruim voor het brood. Komt altijd wel in orde

Nee hoor, dat was ook niet de reden dat ik het vroeg. Ik was gewoon nieuwsgierig wat voor brood het was. Heb trouwens gisteren mijn punten niet geteld, want ik wist het toch niet precies. Heb gewoon gezond gegeten en volgens mij ben ik rond de 31 uitgekomen. Vandaag weer tellen!

Hatseklats, ik hoop echt voor je dat je man op tijd naar NL kan komen. Waar zit hij nu precies?
Winterdip, als jij vanochtend 65.8 was dan ben je toch alleen maar 0.9 lichter dan gisteren? Dan kan volgens mij best.

Ik ben echt heel nieuwsgierig naar komend weekend. Ik tel op dit moment altijd van vrijdag tot donderdag omdat ik op een donderdag voor het eerst naar de weigth watchers meeting ging. Maar eigenlijk vind ik het handiger om op maandag de week te laten beginnen en daarom heb ik besloten dat ik doortel tot donderdag en dan tot maandag niet meer ga schrijven om dan de nieuwe week in te laten gaan. Ik hoop dat ik alsnog niet heel erg de mist in ga. Vrijdag eten wij bij mijn schoonouders boerenkool (is een soort van traditie) verder verwacht ik die dag geen gekke dingen te eten. Zaterdag de verjaardag van vriends nichtje daar weet ik nog niet hoe het loopt en zondag gaan vriend en ik samen gourmetten daar wil ik het vooral bij vis, paprika en champignons houden (die vind ik sowieso het lekkerst).

Ik zeg bewust vrijdag, zaterdag en zondag omdat ik helemaal geen kerstgevoel heb. Misschien komt dat nog. Ligt er ook aan dat bij viends familie kerst eigenlijk helemaal niet gevierd wordt omdat de verjaardag van zijn nichtje dus op die dag valt en voor mij is het dan echt verjaardagsvisite en geen kerst.
Dat van die sinaasappelsap had ik ook gehoord. Er zitten meer sinaasappels in en meer suikers. Dus daarom wel punten tellen al mag het voor een keertje best wel, toch?

Es, bij mij ziet de komende tijd er als volgt uit. Enigszins vergelijkbaar.

Donderdag ga ik onbeperkt japans eten. Ben gek op vis, sushi, tempura garnalen en kip met knoflook. De rest vand e dag maar minimale punten eten. Veel fruit en groentes dan kna ik ;a vonds alles nemen wat ik lekker vind.

Zaterdag (1e kerstdag) gourmet ik bij mijn broertje. Neem zelf garnalen mee in de knoflook en zorg voor wat groente. Ontbijt heb ik trouwens dan bij mijn moeder dus sla de lunch denk ik maar over.

Zondag ontbijten met de kinderen die dan allemaal weer thuis zijn. (zijn nu bij de andere ouders, ik ben gescheiden) En s'avonds eten bij mijn schoonouders, Dat heb ik dus echt niet zelf in de hand want ik heb geen idee wat ze ons gaat voortzetten.

Tot nu toe, weet alleen mijn man en collega's dat ik aan het ww-en ben.Heb het voor mezelf gehouden om zo min mogelijk bemoeienis te krijgen.

Hoe delen jullie de ww met familie en vrienden?
Ik vertel het wel zoveel mogelijk. Het is niet dat ik ermee te koop ga lopen, maar ik vind het prettiger als de mensen in mijn directe omgeving het weten. Ten eerste, omdat ze er dan rekening mee kunnen houden (zo wilde ik liever geen drank voor mijn verjaardag krijgen, om maar iets te noemen) en ten tweede, omdat het voor mij een extra stimulans is om het vol te houden.
O: yogurt en flakes

t: 1 sultana en appel (de andere 2 sultana's heb ik aan mn vriend gegeven. kopje koffie)

L: tosti met kipfilet ipv kaas met tomaat, en zilveruitjes en augurkjes

t:?

D: stampot van ui en wortel met sausijsworstje

vanavond weer sporten.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me beter afgaat wanneer ik de rust heb om er over na te denken. (dus nu ik vakantie heb)

hebben jullie dat ook???
ja ik deel WW met mn vriend en een goede vriendin.

aan andere vertel ik het niet nadrukkelijk. Mijn vriendinnen zijn nogal tegen lijnen en dieeten. (mede omdat ik er meerdere malen compleet in ben doorgeslagen)

maar ik hou het voor me.
Bij mij weet ook iedereen het. Veel vriendinnen kennen het vanuit verleden van mij of zichzelf en proberen zoveel mogelijk rekening met me te houden. Wel prettig hoor. Ook ouders zijn op de hoogte. Schoonvader niet maar die snapt ook helemaal niks van dat soort dingen. Schoonzus ook niet (maatje 36 en dan vragen: vind jij dat deze broek me dik maakt, drie weken na mijn bevalling ).Heb weegschaal even ritueel verstopt tot volgende week maandag. Heb twee gammele kindjes die mij overdag en 's nachts plagen dus weinig nachtrust en een humeur om op te schieten. En dan komt mijn pms er volgende week ook nog aan.......dat wordt lachen. Gelukkig maandag naar de sauna (nog net op de valreep) kan ik daar pmssen.
Slapen is goud
en ow! war kan ik genieten van het appeltje in de magnentron met wat kaneel en zoetstof!
lijstje van vandaag:

O:yoghurt, cornflakes

T: appel, peer

L: twee boterhammen met filet en 2 knakworstjes meegebietst van zoon (jakkie)

T: dan maar even niets gezien het kankworstdebakel

D: Kip met Indiase masala en ui en tomaat en magere yoghurt en beetje rijst.

T: geen idee, moet punten nog invoeren, denk weinig
Slapen is goud
Mirireen, klinkt lekker die appel, moet ik ook maar eens gaan proberen, maar vaak krijg van een appel zo snel honger. Wekt bij mij eetlust op.

Ik heb het juist weinig mensen verteld. In mijn familie zitten veel mensen die het beter weten. Misschien is dat ook zo, maar ik volg nu het ww en heb daar vertrouwen in. Ze komen dan met goed bedoelde adviezen waar ik dan niet op zit te wachten. Bijvoorbeeld geen rauwkost te eten na 16.00 uur anders blijft het te lang in je lichaam, maar voor mij altijd al beter dan vette troep. Dan merk ik het verschil wel een paar dagen later.

Nu hoop ik ze over een paar maanden te kunnen verrassen dat het me gelukt is om flink wat af te vallen. Ik merk het zelf al aan mijn kleding, die eerste kilootjes....

Mijn weegschaal probeer ik te vermijdden. Weeg me bij de ww en vaak nog een keer in het weekend. Voorheen woog ik me wel 3x per dag. maar dat is alleen maar frustrerend.
Hey allemaal!

Nou, het is in elk geval zeker dat hij vandaag niet thuiskomt. Hij werkt op een booreiland Meave, en de heli's vliegen niet met dit weer. Kan nog wel eventjes aanduren, dus ze gaan misschien boten inzetten. Afwachten maar...

Ik heb er in elk geval een 'Amsterdams envelopje' opgegeten. Oftewel, een deegdingetje met Old A'damse kaas. 't Was wel lekker...:)

Over het algemeen weten mijn collega's dat ik WW (ze zijn zelf ook altijd aan het minderen/dieten/ww'en/bakkeren/enz.), mijn zus (die zelf ook geWW'd heeft) en mijn moeder. Best veel, maar dat komt omdat ik zo slecht ben in dingen voor me houden. Mijn man weet het trouwens natuurlijk ook, maar da's logisch...Ergens vertel ik dit soort dingen liever niet, omdat het afvallen me zo vreselijk slecht af gaat en ik er niet zo van houd als me steeds gevraagd wordt of en zo ja, hoeveel ik ben afgevallen. Bedenk me opeens dat een vriendin van me het ook weet en die vraagt het dus zo'n beetje elke week. Erg irritant.

Vanmiddag in elk geval wel de boodschappen in huis gehaald. Ik moet nog een paar dingetjes, maar die kunnen nog wel donderdag of zo, desnoods vrijdag. Het grote werk is in huis in elk geval!

@Missireen:

Ik heb juist dat ik extra eet als ik de hele dag thuis ben. :(
Getsie, hopen dat er morgen weer gevlogen wordt.....had je je zo verheugd op je Lief onder de boom........Snertweer
Slapen is goud
Even een variant op de appel met kaneel uit de magnetron... Ik doe zelf soms appel- (en peer-)partjes in een schaaltje, beetje Nesquick erover en dan de magnetron in. Voor Nesquick moet je uiteraard wel punten tellen, maar dat is te verwaarlozen op een dagtotaal, vind ik zelf. Je krijgt er namelijk een zoete snack voor, die goed vult en toch aardig gezond is (mits je er geen kilo's Nesquick overheen gooit natuurlijk). Als het poeder smelt, wordt het vloeibaar en heel lekker.
Ik heb hier allemaal collega's zitten die in de zenuwen zijn omdat zij morgen of overmorgen naar de UK en Irland willen vliegen. Ik hoop voor ze dat alles goed gaat. Gelukkig heb ik alleen wat treinelende.

En ik hoop ook voor je Hatseklats dat je man goed thuis komt.
Hatseklats, ik ga voor je duimen! Hopelijk is hij nog voor de kerst thuis en kunnen jullie samen genieten.

Appeltje, lekkere ideeen. Zo blijft het afvallen leuk en lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven