Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Ik ken de nieuwjaarsrolletjes wel en kom uit het midden van het land. Kapsalon - anders dan daar waar je je haar laat knippen - ken ik dan weer niet.

Missireen, ik drink water, thee (altijd decaf, dus kruidenthee, infusion, dat soort dingen) en decaf cola light.

Appeltje, ik heb er helemaal niet aan gedacht om in de UK naar snack a jacks te kijken. Terwijl ik toch wel in een paar Tesco's geweest ben.

De weegschaal was vandaag alweer iets vriendelijker voor me. Nu weer gewoon volhouden en misschien eens iets meer gaan bewegen. De bruiloft nadert.
Ik reken geen punten als ik een heel klein beetje siroop aan het water toevoeg, volgens mij doe ik op een halve liter ongeveer een koffielepel of zo. Niet de moeite waard om daar punten voor te gaan rekenen.

Meave komt de bruiloft al zo snel dichterbij?

Snackajacks uit de UK zou ik niet hoeven. De smaken klinken vies. Salt and Vinegar chips is het meest vieze dat ik ooit geproefd heb. Alleen patat met azijn is erger. De UK specialiteiten zijn niet aan mij besteed.
die nieuwjaarsrolletjes heten hier knieperties/kniepertjes. Lekker hoor. Niet gehad trouwens dit jaar, dat dan weer niet.
De term kniepertjes ken ik ook niet. Misschien zijn die rolletjes wel overal te koop en heten ze gewoon allemaal anders...

Missireen, voor siroop hoef je vaak geen punten te tellen, mits je niet 10 glazen drinkt of van heel zoete limo houdt. Ik neem thuis wel eens limo en heb ooit een keer gewogen hoeveel er in een glas gaat. Aan de hand van de verpakking heb ik berekend hoeveel punten ik dan moest tellen en dat bleken er 0 te zijn.

Meave, wij kwamen die Snack-a-Jacks per toeval tegen toen we iets lekkers zochten voor 's avonds. Vond het wel fijn dat ze daar ook verkocht worden. Ze hadden ook nog WW-koekjes in verschillende smaken, maar die heb ik laten staan.

Es, salt & vinegar chips vind ik ook niet lekker, maar mijn vriend wilde deze smaak Snack-a-Jacks. En achteraf moet ik toegeven dat deze wél lekker zijn. Ze smaken absoluut niet zo zuur als de chipsvariant. In Nederland neem ik graag de kaas en BBQ Snack-a-Jacks. Vroeger ook wel eens caramel en chocola, maar de hartige smaken hebben toch iets meer m'n voorkeur.
Ik vind de kaas snack a jacks lijken op chipito chips. Zo af en toe heerlijk!

Nog leuke suggesties voor lekkere hapjes voor een verjaardagsfeest. Als avond eten soep en quiche en voor de liefhebbers stokbrood en salades.

Maar dan taart/ hapjes etc?
Ik vind - hoe verrassend - juist de zoete snack a jacks lekker. Maar BBQ lust ik ook wel.

Es, we trouwen half mei. En ik ga kleding laten maken en wil dan al wel weten of mijn afvalplannen realistisch zijn en of wat ik in mijn hoofd heb, past bij mijn figuur. Ik zou toch eigenlijk wel max 80 willen wegen als we trouwen. Als ik dan uitreken dat er nog ongeveer 19 weken tot de bruiloft zijn, dan begin ik me wel een beetje zorgen te maken.

Salt & Vinegar chips vind ik wel lekker, op de eerste hap na. Dan trekt mijn bek samen.
Finette, hierbij nog wat ideetjes voor hapjes. Tijdens mijn eigen feestje 3 weken geleden heb ik voor ieder wat wils neergezet, zowel magere als 'normale' hapjes dus. Chips, magere Partyknakworstjes van Unox met daarbij mosterd voor de liefhebbers, mini-pizzaatjes, warme kruidenboterstokbroden (koop je kant en klaar, altijd een succes!), zoute stokjes (zijn minder vet dan chips), gesneden komkommer met een bakje ketchup ernaast om te dippen (komkommer ging ook erg hard, zelfs bij de allerslankste aanwezigen ) en verder weet ik het niet meer... Misschien kun je hier wat mee?
Misschien denkt er nu iemand: "Hé, ik was op de verjaardag van appeltje!"
Appeltje, volgens mij is het een Oprah-wijsheid: think thin. Je schrijft dat de allerslanksten volop van de komkommer aten. Misschien zijn ze daarom wel zo slank. Ik vond het wel een eye-opener. Ik kan wel zeggen dat ik zo moet opletten op wat ik eet omdat ik anders aankom, maar als ik kijk wat slanke vriendinnen eten en snoepen, dan moet ik toegeven dat de meesten toch echt minder kcals naar binnen werken dan ik. Ai.
Meave, misschien heb je gelijk. Aan de andere kant, degenen die van de komkommer snoepten, werkten net zo hard liters bier en chips naar binnen. Er zitten er gewoon een paar tussen met goede genen. Die kunnen echt eten als een malle, maar aankomen? No way! Mazzelaars...

Toch moet ik wel altijd denken aan een verhaal dat mijn moeder vroeger vertelde en veel indruk op me heeft gemaakt. Ze had als kind een vriendinnetje dat superslank was en echt de hele dag door kon eten zonder aan te komen. Toch moest het meisje op een dag op dieet. Wat bleek? Ze was van binnen zo aan het dichtslibben, dat het niet meer verantwoord was om op die wijze door te gaan. Dan zie ik toch maar liever 'aan de buitenkant' dat het niet goed gaat, toch?
Ik had een keer zowel chips als ook rode en gele paprika in reepjes en cherrytomaatjes op tafel staan. De paprika en tomaatjes waren binnen geen tijd weg.

Meave dat snap ik. Daarom ben ik een jaar voor de bruiloft met lijnen begonnen. Hoe lang duurt het als zij iets maken?
Het zal allemaal wel appeltje, er bestaan natuurlijk uitzonderingen die heel slank zijn en heel veel eten (en misschien ook ongezond vet 'van binnen' zijn) maar de allermeeste slanke mensen eten minder en bewegen meer dan dikke.
De levertijd is 4-6 weken Es. Ik wilde ook op tijd beginnen met lijnen, maar de omstandigheden werkten niet echt mee en het lukte me niet sterker te zijn dan de omstandigheden. Ofzo.
Hallo allemaal,

Hier weer de bekende opstartproblemen Ik schrijf niet.....dom gansje dat ik ben. Maar terwijl ik het hier beken, bedenk ik me dat ik het zo wel even ga doen (als ik me alles nog kan herinneren). Gister geen slechte dag maar door niet schrijven wel te veel gesnaaid. Vandaag nog braaf (denk ik ga zo tellen )

Vanavond naar de film (eindelijk, hebben het al 3x uit moeten stellen en moeten nu naar de aso bios van Utrecht) en daardoor kan ik niet thuis eten. Broodjes mee dan maar, anders wordt de verleiding te groot.

Lijstje:

O:kwark en optimel

T: 2 kerstkransjes (bijna op)

L: 3,5 boterham met forelfilet, 30+kaas en halve gekleurde muisjes

T: cola light (mijn verslaving)

D: ??

T: niks in de bios moet lukken toch

Ik wil echt de 95 zien deze week. Wish me luck.
Slapen is goud
Het gaat je lukken Noppie!!
okee, 2 boterhammen kipfilet komkommer mee de bios in en dan 7 punten over.......

Es, inderdaad, ik ben er ook achter hoor. Ieder pondje......van schransen en niet bewegen blijf je niet slank....nooit....

En wat een verhalen over de rolletjes.....oef....*slik kwijl weg en ben blij dat ik in midden Nederland woon*
Slapen is goud
quote:Toet schreef op 04 januari 2011 @ 12:03:

die nieuwjaarsrolletjes heten hier knieperties/kniepertjes. Lekker hoor. Niet gehad trouwens dit jaar, dat dan weer niet.Zo noemden wij ze eerder ook. Mijn oma nog steeds trouwens en die bakt ze dus het lekkerst!
Missireen,

Ik vind die oplosthee van Zonnatura wel lekker. Vooral de 20 kruiden variant smaakt me best! Verder ben ik namelijk echt geen waterliefhebber. Ik drink 1 a 2 koppen latte koffie op een dag (kost me 3 punten per kop, maar is het waard imho) en verder overdag thee en 's avonds nog 1 of 2 glazen cola zero.

Verder was gisteravond goed verlopen qua eten. Qua humeur minder goed, want ik had toch echt geen zin in vandaag. Maar qua eten ging het prima. Ik heb twee glazen cola zero gehad. Vandaag ook een prima dag. Er kwam weer eens gebak langs op het werk, maar ik heb nee gezegd. Mijn menu van vandaag:

O. cornflakes met melk

T. peer

L. 3x roggebrood met kaas en een optimel

T kiwi en latte

D. andijvie met spekjes en een milner kaasburger van Valess

T. latte en koekje

Vanochtend nog voor de grap even op de weegschaal gestaan, was ik precies 94 kilo. Kilo lichter dan gisteren! Toch raar....
Noppie, ik heb hetzelfde probleem. Als ik niet schrijf, dan gaat het zeker weten mis. Dus ik schrijf alles braaf op en weet dan regel te houden. Je bent niet de enige hoor, dus probeer toch alles maar op te schrijven, anders is de moeite straks voor niks en dat is zonde! Ik denk maar zo 'ik betaal niet voor niks 15 euro per maand aan WW'.
Zo, ik ben weg. Jullie zullen me weinig zien de komende paar dagen. althans dat is de bedoeling. Wij gaan een paar dagen naar mijn ouders en de laptop gaat NIET mee. Ik ben net op tijd terug voor het weegmoment maandag. Waarschijnlijk tonnetjerond al ben ik van plan het niet wéér zo ver te laten komen. Van de 79,6 kilo gisteren was er vandaag gelukkig alweer 1,5 af, die wil ik er graag afhouden en ik was van plan geen wijn te nemen en ook verder van alles wat minder.
Veel plezier Es. Ik hoop voor je dat het niet al te moeilijk wordt je te houden aan je plannen. Tot volgende week!
Lekker aan de babbel hier jullie, gezellig!

Die rolletjes ken ik -ik geloof gelukkig- ook niet, wwon in het midden van het land.

Veel plezier bij je ouders Es. Denk aan de bruiloft... en beheers je!

Hier begin ik een patroon te ontdekken. Als ik 's ochtends op de weegschaal ga staan en er blij van wordt (wegens bijvoorbeeld: al lang niet zo 'weinig' gewogen) ga ik vervolgens de mist in. Vandaag ook weer: 81,3 en heul blij. Ik dacht nog: deze week blijf ik kneiterstreng, wat er ook gebeurt. Heb ik vanmiddag op m'n werk 5 (!!!) reepjes merci-chocolade naar binnen zitten werken. Met collega's, was 'zo lekker en gezellig' tijdens het bijkletsen over de vakantie etc.

Ik dacht nog Lekker Dom. Maar de chocola was sterker dan ik. Had nog al m'n feestpunten over, maar ik vind het erg stom. Nu zweer ik (jaja, alweer) dat ik de rest van de week weer keurig zal eten. Ik wil maandag sowieso die 81,3 zien. Dus.

Hatseklats, ben toch wel erg benieuwd hoe een latte er bij jou uitziet! Maak je het met volvette melk? Ik reken elke dag 1 punt voor de magere melk die ik warm maak voor in m'n koffie. Maar dat is zo'n 125 ml per dag.

Noppie, naar HC? Ver-schrik-ke-lijk. Ik ga vrijdag naar de film. Als je nog een goede filmtip hebt? En hoeist met de ziekenboeg?
HC....zit daar toevallig ook niet een Starbucks??

Ik zit hier nu verwoed suikervrije kauwgom te kauwen. Tegen m'n snaaitrek. Maar het gaat best goed, en ik ben moe, dus ga straks lekker vroeg liggen.

Morgen komt een 'coach' bij mij. Een vriendin vroeg me een keer of ik zin had in een gesprek met iemand, om eens te kijken wat qua werk goed bij mij zou passen. Ik ben zo'n iemand die dat soort dingen altijd interessant vind, maar ik heb nu een paar gesprekken gehad en pffffffff.....Zij vroeg het mij omdat een vriendin van haar een bepaalde opleiding volgt en die groep had mensen nodig die 'client' wilden zijn. Maar het blijkt heel iets anders te zijn, het moest iets zijn wat ik op werk (en/of prive) als struikelblok of probleem ervaar en wat ik graag zou willen verbeteren, m.b.v. die coach. Nu...ik ben erachter dat ik niet veel problemen heb die me dwarszitten, en ik heb al helemaal geen zin om dat met een coach op te lossen. Maar goed...zit er nu al aan vast (en heb spijt! Daar gaat m'n 'vrije' ochtendje). Ik probeer zo snel mogelijk mijn probleem op te lossen, dan zijn we er weer vanaf.

Sorry..even een off topicje, ik zat namelijk net te denken hoeveel zin ik er niet in heb..
Oh, en die latte zijn eigenlijk gewoon die latte pakjes van Nescafe. Ik vind ze lekker!
Veel plezier Es. En Hatseklats, sterkte morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven