Bekeerde moslimas

11-01-2011 16:17 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een bekeerde moslima van 22 jaar en vroeg me af of er meer bekeerde meiden hier zaten. Ik ben zelf 100% nederlands en ben voor mezelf bekeerd nadat ik mezelf erin ben gaan verdiepen.

Zou het leuk vinden om met mensen te praten die bekeerd zijn, geboren moslim of mensen die geintresseerd zijn in de Islam.
Ach, ik baseer mijn mening natuurlijk ook maar op wat ik ervaar. En dit ervaar ik.
quote:Kuzu schreef op 11 januari 2011 @ 20:34:

Het gaat er niet om dat ik bang ben voor 'de reacties'.

Het gaat erom dat het dodelijk irritant is om dingen als dit te horen:

' Wat idioot, je gelooft toch ook niet meer in Sinterklaas?'

' Vind je ook dat alle homo's dood moeten? ''

' Mag je nog wel met mannen werken?'

'Moet je geen hoofddoek op?'

' Word jij nu ook besneden?'

' Heb je nog wel contact met je ouders?'

' Je kan toch wel gewoon ham eten, die ene plak maakt toch niet uit?'

' Je mag nu zeker helemaal niks meer'

' Nou in dat geloof van jou zijn vrouwen niks waard, dus ik zou maar goed uitkijken'

'Nu is het nog leuk maar als je eenmaal getrouwd bent heb je niks meer te vertellen'

'Achjoh als je verkering uit is hoef je toch al die rare sprookjes niet meer aan te horen'.

Gewoon, een paar reacties als het tijdens een werkpauze gaat over geloven en je aangeeft moslim te zijn zodra de vraag bij jou komt.

Ik heb geen zin om mensen continu verantwoording af te moeten leggen en uitleg te geven.

Heb het wel geprobeerd hoor! Maar toen daar eigenlijk alleen maar lacherig over werd gedaan ben ik er mee opgehouden.

Geloof me als bewust kinderloze én vegetarier hoor ik ook de meest gekke dingen, dus uit mijn mond zal je dit niet horen .

Dit soort topics zijn voor mij juist dé kans eens iets heel anders te leren kennen, net als de geloofsdiscussie van laatst.
quote:Zanne schreef op 11 januari 2011 @ 20:33:

[...]

Dan is jouw begrijpend lezen niet goed.Wat onaardig Zanne. Waarom ben je zo stekelig?
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 20:37:

[...]

Wat onaardig Zanne. Waarom ben je zo stekelig?Ik ben niet stekelig. Als jij zegt dat er geen onaardige reacties wordengegeven is er maar één conclusie mogelijk. Je begrijpt niet wat er wordt gezegd.
@Kuzu: jij hebt 't dus voor je vriend gedaan? Is het dat wel waard, je eigen normen en waarden opgeven voor zo'n soort religie? of is het de liefde die blind maakt?

Als je echt overtuigt bent van je levenswijze, dan zou je er trots op zijn ipv je ervoor te moeten schamen, lijkt mij.
Kuzu, jij ziet het al verantwoording afleggen, ik zie het als praten/ de ander wat meer bijbrengen dan dat zijn vader of moeder hebben bijgebracht.

Een stukje voorlichting zeg maar. Hoe wil je anders dat we elkaar gaan begrijpen, ik denk niet door onze mond te houden over dingen die we maar lastig vinden.
quote:Zanne schreef op 11 januari 2011 @ 20:38:

[...]

Ik ben niet stekelig. Als jij zegt dat er geen onaardige reacties wordengegeven is er maar één conclusie mogelijk. Je begrijpt niet wat er wordt gezegd.Ja hoor ik begrijp precies wat er wordt gezegd, maar ik vind dit topic niet fel of beledigend, integenstelling tot vele andere topics. Ik zie mogelijkheden....
quote:driewieler schreef op 11 januari 2011 @ 20:39:

Kuzu, jij ziet het al verantwoording afleggen, ik zie het als praten/ de ander wat meer bijbrengen dan dat zijn vader of moeder hebben bijgebracht.

Een stukje voorlichting zeg maar. Hoe wil je anders dat we elkaar gaan begrijpen, ik denk niet door onze mond te houden over dingen die we maar lastig vinden.Precies.
Elninjoo, jij legt woorden in de mond. Kuzu heeft nooit gezegd dat zij haar waarden en normen aan de wilgen heeft gehangen. Goed lezen en wat minder met de eigen invullingen graag.
Ik reageer later vanavond en anders morgen, heb nu even filmavond.
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 20:14:

[...]

Nee in het geval van Ruza heb ik haar post gewoon verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze zich actief bekeerd had.

Wat iris zegt dus.

quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 20:15:

[...]

Dat snap ik helemaal.

Maar ik snap haar keuze gewoon niet zo goed, die ligt voor mij niet voor de hand.Dat bedoel ik dus te zeggen: Ik snap de keuze van iemand die van het geloof af stapt(welk geloof dan ook) ook niet zo goed
Ik vind de reacties weer een beetje jammer, net als in mijn vorige topic, niet dat ik iets anders verwachte hoor.

Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, ik ben blij dat ik de Islam gevonden heb en daarvoor ben ik niemand een uitleg voor verschuldigd.

Ik had alleen gehoopt dat dit een positief topic zou worden waar (bekeerde) moslimas ervaringen konden delen en gezellig konden kletsen. Helaas is dit weer een anti moslim topic geworden,
quote:Kuzu schreef op 11 januari 2011 @ 20:34:

Het gaat er niet om dat ik bang ben voor 'de reacties'.

Het gaat erom dat het dodelijk irritant is om dingen als dit te horen:

' Wat idioot, je gelooft toch ook niet meer in Sinterklaas?'

' Vind je ook dat alle homo's dood moeten? ''

' Mag je nog wel met mannen werken?'

'Moet je geen hoofddoek op?'

' Word jij nu ook besneden?'

' Heb je nog wel contact met je ouders?'

' Je kan toch wel gewoon ham eten, die ene plak maakt toch niet uit?'

' Je mag nu zeker helemaal niks meer'

' Nou in dat geloof van jou zijn vrouwen niks waard, dus ik zou maar goed uitkijken'

'Nu is het nog leuk maar als je eenmaal getrouwd bent heb je niks meer te vertellen'

'Achjoh als je verkering uit is hoef je toch al die rare sprookjes niet meer aan te horen'.

Gewoon, een paar reacties als het tijdens een werkpauze gaat over geloven en je aangeeft moslim te zijn zodra de vraag bij jou komt.

Ik heb geen zin om mensen continu verantwoording af te moeten leggen en uitleg te geven.

Heb het wel geprobeerd hoor! Maar toen daar eigenlijk alleen maar lacherig over werd gedaan ben ik er mee opgehouden.

Ik zal er nog een paar toevoegen:

-Oh ben je getrouwd? Wou je dan wel met hem trouwen of moest dat van je vader?

-Is je man niet boos omdat je geen hoofddoek draagt?

-En mag je wel studeren van je vader/man dan?

-Zonde van je studie, ga je straks thuis zitten met je kinderen.

-Heb je zin om met ons wat te gaan drinken als dat mag van je vader/man?

-Hou je wel van je man?

-Oh echt?? Studeer je?? Aan de universiteit???

Nja zo kan ik nog wel ff doorgaan. Daardoor praat ik dus ook niet meer met zomaar iedereen over Islam. Je wordt er doodmoe van.
quote:Yasmin21 schreef op 11 januari 2011 @ 21:26:

Ik vind de reacties weer een beetje jammer, net als in mijn vorige topic, niet dat ik iets anders verwachte hoor.

Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, ik ben blij dat ik de Islam gevonden heb en daarvoor ben ik niemand een uitleg voor verschuldigd.

Ik had alleen gehoopt dat dit een positief topic zou worden waar (bekeerde) moslimas ervaringen konden delen en gezellig konden kletsen. Helaas is dit weer een anti moslim topic geworden,Het is geen anti moslim topic geworden. Ja, er zijn mensen die kritiek hebben. Ik heb op dit forum ontdekt wat voor negatieve meningen er in de maatschappij zitten(en dan is dit forum nog redelijk makkelijk vergeleken bij andere omgevingen) dat is even slikken, maar heeft me wel de ogen geopend. Recht in je gezicht zullen mensen namelijk leuk en aardig zijn maar achter je rug om...
quote:driewieler schreef op 11 januari 2011 @ 20:39:

Een stukje voorlichting zeg maar. Hoe wil je anders dat we elkaar gaan begrijpen, ik denk niet door onze mond te houden over dingen die we maar lastig vinden.

Nja. Ik wil best met mensen praten over Islam/religie in het algemeen. Maar dan wel met wederzijds respect. En soms gaan je oren klapperen van wat je hoort.

Ik neem daarom niet meer het initiatief. Er komt wel eens iemand naar me toe die uit oprechte interesse vragen gaat stellen. Daar praat ik graag mee. Voor de rest hou ik mijn mond.
quote:Yasmin21 schreef op 11 januari 2011 @ 21:26:

Ik had alleen gehoopt dat dit een positief topic zou worden waar (bekeerde) moslimas ervaringen konden delen en gezellig konden kletsen. Helaas is dit weer een anti moslim topic geworden,

Ik vrees dat een Moslimas-kletstopic niet zo heel snel haalbaar is op dit forum, maar ik zie zeker mogelijkheden tot een dialoog als je dat ten minste leuk vindt.

En als je volhoudt is een kletstopic uiteindelijk wellicht toch mogelijk, want de kinderlozen hebben eerst ook een hele hoop shit te horen gekregen (erger dan in dit topic) en dat is nu wel een gezellig kletstopic. Er is dus altijd hoop.
Haha precies iris. Mag ik toevoegen dat ik naast moslima OOK nog vegetarier ben en dus werkelijk van alle kanten op 1 of ander punt wel word aangekeken van: 'die spoort niet'?

Zal ik anders gewoon stug doorkletsen totdat wij ook een controversieel kletstopic heb?
quote:Ruza schreef op 11 januari 2011 @ 21:31:

[...]

Ik zal er nog een paar toevoegen:

-Oh ben je getrouwd? Wou je dan wel met hem trouwen of moest dat van je vader?

-Is je man niet boos omdat je geen hoofddoek draagt?

-En mag je wel studeren van je vader/man dan?

-Zonde van je studie, ga je straks thuis zitten met je kinderen.

-Heb je zin om met ons wat te gaan drinken als dat mag van je vader/man?

-Hou je wel van je man?

-Oh echt?? Studeer je?? Aan de universiteit???

Nja zo kan ik nog wel ff doorgaan. Daardoor praat ik dus ook niet meer met zomaar iedereen over Islam. Je wordt er doodmoe van.Het is toch wel even slikken denk ik als je dit hoort, maar ik vrees dat dit wel zo leeft in Nederland.
Ik ben helemaal niet gelovig maar me wel verdiept in verschillende geloven waaronder de Islam.

Ik heb ook een hele mooie Koran gekregen die vertaald is in het NL.

Ik vind het een mooi geloof en kan me voorstellen dat mensen zich daartoe bekeren.

Het zal ook vast zo zijn met het Christelijke geloof en alle andere religies.

Als het jouw leven verrijkt en je hier intens gelukkig van kan worden dan is dat toch iets moois?
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 21:42:

[...]

Het is toch wel even slikken denk ik als je dit hoort, maar ik vrees dat dit wel zo leeft in Nederland.

Nja deze dingen die ik en kuzu opsommen wist ik wel. Toen ik hier ging forummen kwam ik achter de uitgebreide, genuanceerde mening. Slikken ja, maar wel goed om te weten hoe de verhoudingen liggen. En ik analyseer nogal, ook mbt de moslim gemeenschap(komt ook door mijn studie) en hoe meer meningen ik lees/hoor hoe beter beeld ik krijg van wat precies de problemen (en oorzaken) zijn.

Ik zou er best mijn carriere van willen maken. Iets met integratie ofzo.
quote:Ruza schreef op 11 januari 2011 @ 21:42:

Haha precies iris. Mag ik toevoegen dat ik naast moslima OOK nog vegetarier ben en dus werkelijk van alle kanten op 1 of ander punt wel word aangekeken van: 'die spoort niet'?

Zal ik anders gewoon stug doorkletsen totdat wij ook een controversieel kletstopic heb?Goed idee, want er zijn vast meer Moslimas op dit forum die ook geen zin in shit hebben en dan komen die wellicht vanzelf tevoorschijn.
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 21:42:

[...]

Het is toch wel even slikken denk ik als je dit hoort, maar ik vrees dat dit wel zo leeft in Nederland.En toch he? Vind ik dit te triest voor woorden. Iedereen heeft een grote bek over de Islam, maar hoeveel mensen kennen nu daadwerkelijk extremistische moslims? Ik ken er geen een, maar ik ken een groot aantal moslims, die zich keurig aan de vijf pijlers houden en echt, zekers te weten moslim zijn, en toch zeer afkeurend tegenover de extremisten staan. Het is toch te zot voor woorden dat intelligente vrouwen als Kusu en Ruza zich moeten verdedigen vanwege de Islamitische equivalent van Staphorst?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Ruza schreef op 11 januari 2011 @ 21:44:

[...]

Nja deze dingen die ik en kuzu opsommen wist ik wel. Toen ik hier ging forummen kwam ik achter de uitgebreide, genuanceerde mening. Slikken ja, maar wel goed om te weten hoe de verhoudingen liggen. En ik analyseer nogal, ook mbt de moslim gemeenschap(komt ook door mijn studie) en hoe meer meningen ik lees/hoor hoe beter beeld ik krijg van wat precies de problemen (en oorzaken) zijn.

Ik zou er best mijn carriere van willen maken. Iets met integratie ofzo.Doen, dáár ligt de toekomst, niet in het Moslims knuffelen en zielig vinden of ze overal de schuld van geven.
quote:Hasse88 schreef op 11 januari 2011 @ 21:47:

[...]

En toch he? Vind ik dit te triest voor woorden. Iedereen heeft een grote bek over de Islam, maar hoeveel mensen kennen nu daadwerkelijk extremistische moslims? Ik ken er geen een, maar ik ken een groot aantal moslims, die zich keurig aan de vijf pijlers houden en echt, zekers te weten moslim zijn, en toch zeer afkeurend tegenover de extremisten staan. Het is toch te zot voor woorden dat intelligente vrouwen als Kusu en Ruza zich moeten verdedigen vanwege de Islamitische equivalent van Staphorst?Eens, maar ik vrees dat hormoongestuurde Marokkaanse pubers het beeld in Nederland vooral vertroebeld hebben.
Ruza, kom op zeg. Eerlijk, dit soort reacties krijg je van mensen. In welke aftandse uithoeken van de samenleving kom jij?

Maar zonder dollen, juist deze mensen

Moeten worden voorgelicht. Kijken niet verder dan de neus lang is, zijn wereldvreemd. Eigenlijk vind ik het gewoon je plicht....;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven