Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Mife, niet doen hoor. Geen slecht eten naar binnen werken, omdat je je niet goed voelt. Ga anders even een frisse neus halen. Lekker een rondje lopen. Misschien lucht dat op én je hebt gelijk wat beweging i.p.v. extra kilo's te pakken.
Morgen!

Mife, niet doen hoor, zonde van al je moeite! Neem een lekker uitgebreid maar toch gezond ontbijtje!

Mmm, die B'tweens klinken erg aantrekkelijk!

Het examen kan ik wel over doen, maar dat gaat me geld kosten.. of mijn baas moet een herkansing willen betalen.. We zullen het meemaken.. zie er nu wel tegenop om naar m'n werk te gaan en de flop te vertellen.

Hier wel een gezond begin:

O: Twee knäckebröd met filet amèricain, een beker warme optimel chocomel en een gekookt eitje.
Ellen, wow, wat goed. Ik schrijf nog niet zolang mee maar hoe lang heb je er over gedaan, omdat ik als reactie zie dat het zo snel is gegaan.

Mife, balen zo'n nachtrust. Probeer wat te snaaien te vinden in komkommers ofzo. Of je flink af reageren met een fikse wandeling.

Mijn ontbijt was weer standaard een roggebrood met philadelphia. Soms wissel ik het af met een fruit ontbijt en in het weekend soms wat uitgebreider met broodjes en ei

Tussendoor weer fruit.

L; heb 3 boterhammen met ham bij me maar we krijgen geloof ik ook broodjes aangeboden. Eens kijken wat daar tussen zit. Misschien rosbief ofzo.

T wederom fruit

D waarschijnlijk spaghetti ofzo, maar kan nog veranderen.

Zometeen een vergadering in.
Ellen is begin september begonnen, toch?

Dus dat is 4.5 maand.
Ellen, lijkt mij wel leuk als jij blijft schrijven. Voor jouw als stok achter de deur om gemotiveerd te blijven en voor ons als voorbeeld en om mee te leven hoe dat nu gaat - blijvend je gewicht houden.

Voor de tabel zouden wij je streef dan om 70 kunnen zetten of zo?

Winterdip wil jij de streef in de tabel aangepast hebben?

Ik heb Schatjepatatje toch maar weer de hoodschudsmiley gegeven (kom je nogwel terug) en de week is dus nu afgesloten.
Nou Marjan, het is toch geen flop? Hoeveel medewerkers willen liever helemaal niks aan opleiding doen? Het kan nu eenmaal twee kanten op, en bij jou is het dit keer misgegaan, maar dat wil niet zeggen dat het voor niks is. Ik zou anders met werkgever gaan overleggen, mocht hij niet willen betalen, of jullie dan 50/50 kunnen gaan met de kosten voor een herexamen. Uiteindelijk heeft de werkgever er ook altijd profijt van.

4,5 maand Es? Echt waar? Ik val nu even stil, want ik ben ook begin september begonnen en ben (met mazzel) 6 kilo verder...

Vandaag een vroeg dagje werken gehad. Vanmiddag lekker vrij genomen, nog even een kaarsje bij mijn meisje aangestoken (10 jaar geleden dat ze begraven is) en nu lekker thuis. En nu zit ik stiekem toch te denken 'zal ik nog even een half uur op de tramp?'. Manlief komt thuis en dan gaan we altijd eten halen. En ik wil daar vanavond toch wel aan meedoen...

Oh, hij belt net dat ze niet vliegen voorlopig. Bummer weer zeg! Nou ja, hopelijk later op de dag dan nog.

Mife, oh wat leef ik met je mee! Die nachten zijn toch altijd zo beroerd. Het wordt beter hoor, moeten ze alleen even ietsje ouder zijn. Ik hoop dat je desondanks niet aan je 'lusten' heb toegegeven. Zou zo zonde zijn (maar wel begrijpelijk).
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties.

Ik ben om precies te zijn 27 sept 2010 begonnen, dus het is inderdaad vrij vlot gegaan allemaal, en die 6 weken waar ik nu inga, geen idee wat ik daar van moet verwachten want het is nu nog wat dubbel aangezien ik nu 6 punten extra per dag moet eten, dus 35 punten en dan ook nog eens 49 feestpunten ipv 42, krijg dat volgens mij nooit op, en al helemaal niet als ik een rustig weekje heb zonder veel bijzonderheden als feestjes bijv, daarentegen is het ook een beetje tegen mijn gevoel in, omdat ik bang ben om aan te komen, dus ik zal wel zien, moet daar even mijn ding in vinden denk ik, maar goed ik wil zeker hier blijven schrijven en zoals je het zegt es1450 het is voor mij ook een stimulans om op gewicht te blijven want heb echt een hoop steun van dit forum gehad terwijl ik nog niet eens een hele fanatieke schrijver was/ben, daarnaast wil ik natuurlijk meerdere streefgewichten meemaken hier, en dat gaat jullie zeker allemaal lukken.

Es1450: Laat mijn streefgewicht voorlopig nog maar staan zo, want moet toch eerst nog die 6 weken van stabilisatie in, en ga dus de komende weken nog gewoon sávonds wegen op de cursus.

Marjan: Balen van je examen zeg, hopelijk krijg je nog een kans van je baas.

Wat staan er veel vakanties gepland zeg jeetje wat lekker en een leuk vooruitzicht natuurlijk.

Ga zelf het weekend samen met mijn mannetje weg, zonder de kids, doen we eigenlijk bijna nooit zonder de kids, dus heb er ook echt zin in, alhoewel het me ook echt vreemd lijkt.

Zo ga nu even wat in huis doen, heb straks nog een late dienst, dus mijn dag duurt nog even.

groetjes Ellen
Ellen, zo veel moeite kan het niet kosten die punten op te maken. Hiervoor at je waarschijnlijk moeiteloos het dubbele als niet nog meer, anders was je immers niet aangekomen.

Lijkt mij althans.
Es, dat denk ik ook steeds als ik zie hoeveel ik afval per week. "Kun je nagaan wat ik allemaal at voor het lijnen als ik met dit menu zo veel afval..."

Ellen, knap hoor, sinds september zo veel afvallen. Succes met stabiliseren. Ik kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om ineens voor je gevoel zo veel punten te eten...
ja snap ik es1450, maar dat lag niet echt aan het eten, maar aan het velen snoepen, chips enz, en dan vooral na een late dienst, dat doe ik nou niet meer, nou in ieder geval stukken minder, ik bedoel er meer mee dat ik er nou net zo lekker in zat, en nu eigenlijk weer meer moet eten, daar moet ik gewoon weer even aan wennen, niet dat ik weer door sla, maar goed daar is die 6 weken ook voor, ik zie wel hoe het loopt, het is gewoon een stukje gevoel van mij
Even flink bijgelezen, en Ellen gefeliciteerd! Echt heel knap!

Die B'tween zag ik vanmiddag op school liggen, en dacht, nooou vooruit, als beloning voor het vele leren voor m'n tentamen (die ik net wel of net niet gehaald heb). Er zaten toch niet heel veel punten in. Maar toen had ik hem op en zag dat er BIG op stond.. Hoezo ik dat niet eerder had gezien weet ik ook niet, maar dat waren dus 6 punten, oeps.

Marjan, goed balen van je tentamen zeg! Maar zou idd zeker een dealtje sluiten met je baas, zou jammer zijn als je hem niet over mocht doen.

M'n lijstje,

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met philadelphia light feta en komkommer, 1 met gerookte ham

T: mandarijn

L: volkoren pistolet met ei, 150 g optimel yoghurt kers, mandarijn

T: die stomme, maar wel erg lekkere, B'tween

D: maaltijdsoep tomaat, met 2 roggebroodjes denk ik

T: snack-a-jack met een kop opkikker denk ik
Annerose, moest stiekem wel lachen... Zoiets overkomt mij nou ook altijd. Zo had ik in de eerste WW-week een etentje en dacht ik even gezond een salade te nemen. Lekker met tonijn, olijven en tomaatjes. Ik helemaal trots op die goede keuze, bleken (zwarte) olijven best wel wat punten te kosten. En er zaten er echt véééél in die salade.

De B'tween reep die ik heb liggen, zit in een blauwe verpakking en vermeldt "FREE Chocolade". Waar dat free op slaat? Geen idee... Misschien net zo'n aanduiding als light? Maar het was inderdaad geen "BIG".

Ellen, petje af hoor! 4 Maanden voor 20 kilo. Ik vond jouw weekscores ook standaard hoog. Ik scoor ook wel eens ruim boven de kilo, maar de week erop volgt dan meestal weer een score onder de kilo. Ik klaag niet hoor, want eraf is eraf. Maar ik vind het wel knap dat jij zo consequent gewicht bent blijven verliezen. En net als de anderen hoop ik inderdaad dat je blijft, want ik ben heel benieuwd naar het stabiliseren.

Vraagje in het algemeen, wat doen jullie qua kleding als je merkt dat je spullen te groot worden? Uiteraard kan ik een riem door mijn broek halen, maar ik zit nu op een punt dat bepaalde broeken eigenlijk niet meer kunnen... Die zitten te laag op mijn heupen, waardoor ze erg gaan "hangen". Hoe vaak kopen jullie wat nieuws? Ik ga van de week waarschijnlijk wel 1 of 2 broeken in een kleinere maat halen, maar ergens vind ik het ook weer zonde van mijn geld als ik ze over een tijdje niet meer pas. Met mijn truien loop ik wat langer door, dat kan nog wel.
Ik merk ook dat ik wel veel minder snoep. Overdag deed ik het al niet zoveel maar toch 's avonds op de bank, lekker chocola erbij, crackers met jonge kaas, soms een bakje chips. Na twee a drie dagen was ik dat ontwend en neem nu alleen nog wat in het weekend.

Maar als ik zie wat mijn man nog naar binnenwerkt op zo'n avond, deed ik dat altijd mee en vaak nog wel meer.

Ik voel me er nu ook veel lekkerder bij.

Ellen, het lijkt me wel moeilijk om je niet in het slechte eten te verliezen.
Haha ja bij mij staat er dus heel groot BIG op, en chocolade-rozijn. Helaas geen 'free', dat had heel wat punten gescheeld denk ik! Zwarte olijven ben ik ook al achter gekomen dat ik daarvoor in de plaats beter groene kan nemen ja!

En over iets nieuws kopen, ik ben niet echt een maatstaf, maar misschien zijn leggings een optie? Als je veel jurkjes hebt, is dat wel heel handig.. En een goede spijkerlegging, lijkt net een jeans, maar zeker de helft goedkoper.
Ik heb hier nog genoeg kleren liggen die nu wél passen

Over die punten. Je hoeft niet te gaan snaaien, maar om van 29 punten naar 35 te gaan hoef je alleen maar een belegde (dubbele) boterham meer te eten en nog makkelijker bij iedere maaltijd iets meer nemen. Dat lijkt mij nu niet zo moeilijk.

Maar goed ik ben ook niet standaard wat betreft eetgedrag en ik denk dat als ik consequent 35 punten en 49 vrije punten zou eten ik nog steeds af zou vallen gezien de vele punten die ik bijna iedere week méér op maak dan ik mag.
Es, daar heb je helemaal gelijk in, gewoon een lekkere boterham extra, of weer eens gewone kaas ipv 20+. Ik denk gelijk weer in verkeerde dingen.
Es, daar heb je helemaal gelijk in, gewoon een lekkere boterham extra, of weer eens gewone kaas ipv 20+. Ik denk gelijk weer in verkeerde dingen.
psies, of eens volle yoghurt ipv magere, dat soort uitbreidingen. En gewoon af en toe snoepen, je kan toch de rest van je leven het niet volledig afzweren, dan kan je er maar beter normaal mee leren omgaan

Tsssk, hier vandaag niet zo`n goede dag:

O: magere yoghurt met cruesli

T: 1 1/2 koekje en sinaasappel

L: 3 minibolletjes kipfilet, philadelphia, 20+ kaas, salade

T: niets

D: kaasfondue.....de rest van de dag dus eigenlijk een keurige dag als ik het zo zie, alleen de kaasfondue in mijn hoofd lijkt het slecht maken. Misschien valt het dus best mee! Niet teveel kaas (ik wilde toch nog hardlopen, dus eigenlijk is het een slechte keus om het nu te eten, maar ja). Grappig dat zo`n lijstje je ook weer terug op de aarde kan zetten
Vanavond met de kindjes naar McDonalds geweest. Aan mij is het niet helemaal besteed, maar zij vinden het geweldig. Uiteindelijk heb ik de gegrilde kipsalade genomen met daarbij kipnuggets en zo'n klein wrap zónder saus, heb ik speciaal om gevraagd. . In totaal wel goed voor 19 punten trouwens, maar goed...ik heb ook weer een half uur gejumped, dus het kon wel.

O.cornflakes met melk

T. druiven

L. roggebrood met kaas

T. latte

D. McDonalds
Hatseklats, is het nog gelukt dat je man is thuisgekomen?

Vandaag alweer zo'n denkwaardige dag, vind het superknap hoe je er mee omgaat. Je komt heel sterk over.

En Mc Donalds is ook niet aan mij besteed. Nu houden mijn kinderen er ook (nog) niet zo van, dus komen er bijna nooit.

Ellen, sta echt versteld hoe je ruim 20 kilo afvalt in 4,5 maand.

Heb je daarbij heel veel gesport?

Sta hier bloot aan de verleiding van gevulde koeken. Mijn man heeft vandaag van een klant een hele zak vol gekregen.

Vind ze echt heerlijk, heb net even gekeken en een gevulde koek is 11 punten. Ga ervoor om de verleiding te verstaan.
Keurige dag gehad hier:

O: kwark met havermout

T: fruit

L: 3 boterhammen met pindakaas, 30+kaas, linera worst

T: ww cake

D: kop tomatensoep

T: wijntje en nog iets te knabbelen. Had voor mezelf salade en tartaar bedacht maar er kwam zoveel tussen, toen was er alleen vette worst en gebakken aardappels en bloemkool (ieuw) voor de mannen en had ik niks :( Goed voor de lijn zo'n druk gezin
Slapen is goud
Ellen, 20 kilo in 4 maanden? Zo!!!! Das knap!

Jij hebt waarschijnlijk de discipline die ik vaak mis
Slapen is goud
Aaaaaahh ik zit alleen op kantoor (op bedrijventerrein) te studeren en hoor allemaal geluiden buiten, vervolgens gaat het alarm van de onderbuurman (een badkamershowroom) af!!! Hart in m'n keel..

Goeie dag hier verder.

O: 2 crackers filet, een gekookt ei en optimel chocomel

T: Appel

L: 2 boterhammen philadelphia light + rauwkost, peper en zout. Een glas optimel en een opkikker tomaat.

T: Banaan en mueslireep

A: Koolraap, gekookte aardappels, kipfilet en een light kerriesausje. Toetje was optimel vanille vla.

Heb nu nog 8,5 punt over maar zit op kantoor en heb geen zin om hier een eierkoek/ontbijtkoek/sultana te pakken. Dus ga ik zo naar huis en neem ik daar wat lekkers.

Lief, jullie reacties op mijn verknalde examen. Voel me al een stukje beter. Ik krijg sowieso een tweede kans, al is dat pas over een halfjaar (bij de associatie voor praktijkexamens doen ze maar één keer per halfjaar.. jammer.. ).. Nu ben ik heel hard aan het blokken voor m'n examen Bedrijfseconomie morgenavond..

Barcode: Dat gaat jou gewoon lukken! 11 punten is zo'n stom koekje dat veel te snel op is niet waard..

Hatseklats: Was die salade lekker? Hoeveel punten? Zou ideaal zijn om iets ww-verantwoords bij de mac te kunnen nemen! Kom er best vaak met vriendinnen maar is altijd een aanslag op m' n punten!

Over die kleding: ik doe binnenkort een soort ruilbeurs met vriendinnen. Goede reden om m'n kast uit te mesten en om van mijn te grote kleding af te komen. Misschien dat er voor mij nog wel iets leuks tussen ligt.

Nu ga ik weer studeren, want ik zit niet op kantoor om te forummen haha! fijne avond meiden!
Marjan, getsie....helemaal alleen in een kantoor Snel doorstuderen, dan kun je naar huis..........
Slapen is goud
Marjan heel veel succes dan morgenavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven