Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Tangomar, ik meet elke week, ik weeg me elke dag want dat kan ik gewoon niet laten maar ook daar heb ik voor mezelf een vaste dag waarop het echt telt zeg maar, dat zal voor mij de zondag worden.

Sweety, ongesteld zijn is zeker geen excuus, ik zit er namelijk midden in nu, barst van de buikpijn en voel me heel zielig, maar geen reden om niet nu al te beginnen! en als je geen halva jam hebt dan gewone jam en wat minder? wel een goede start maken nu hoor!

Ik ben overigens 26 jaar...

En wat sporten betreft, ik loop 3 keer per week hard, de 30ste heb ik voor het eerst aan een 10 km wedstrijd mee gedaan, ook heb ik een jaarabonnement op de sportschool maar die loopt in april af en wil ik opzeggen omdat naast 3 keer hardlopen het lastig is ook nog naar de sportschool te gaan.

vannacht zijn we meteen begonnen met een wandeling want het was hier zo mistig dat er minder dan 10 meter zicht was op bepaalde plaatsen dus we hebben de auto bij mijn schoonouders laten staan, waar we dus waren, en zijn naar huis gelopen, zo'n 25 minuten en vandaag ook maar weer lopend de auto ophalen, alle kleine beetjes helpen he
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de schop, dat heb ik nodig *smeert een zalfje op de blauwe plek* .

De tabel heb ik aangevuld en als iemand nog info wil aanvullen, laat maar weten! Het plan van Tangomar om op woensdag te wegen en de tabel aan te passen is wat mij betreft prima! Als jullie op woensdag de gegevens doorgeven, zorg ik voor een nieuwe tabel. Jaja, goede stok achter de deur voor mij om hier te posten en goed aan de gang te gaan.

Haha Sweety, de crackers hier in huis waren op, maar ik ben de dag begonnen met 2 beschuiten met halvajam en een appel. Jammie, jammie, jammie .
Aine, ik wil me liever niet wegen op woensdag, ik vind dat gevoelsmatig niet een fijne dag. Ik weeg me op zondag en geef dan ook mijn gewicht door.

Ik begrijp dat jij ook Sonja doet? welk boek? ik ben namelijk begonnen met 2 crackers met komkommersandwich spread, niet echt mijn favoriet voor de morgen ha ha, ik volg haar nieuwst boek..
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!!

Zo dat was me het nachtje wel weer, al dat lekkers voor je neus, maar nu niet meer. Ik ben net (ja sorry ben pas wakker) begonnen met als ontbijt 2 crackers met gestampre muisjes en een kopje thee.

Het tabel is helemaal goed Aine, bij mijn streefgewicht mag je voor nu invullen 85 kilo, als ik daar in de buurt ben wordt het streefgewicht wel weer aangepast, maar ik dacht: 'laat ik maar niet te hard van stapel lopen'.

Iedere woensdag ga ik me wegen en ook de cm opmeten.

Ik ga nu even op de crosstrainer staan, want ik als ik nu niet begin, dan....

Succes meiden.
@Elsie: da's prima, dan krijg ik jouw gegevens op zondag en verwerk ik die dan. Inmiddels heb ik het plak-en-knip-werk van de tabel al helemaal onder de knie, gaat gemakkelijk heb ik gemerkt. Met dank aan de uitleg op de kinderpijler .

En ik ben onder de indruk van jouw sportieve inzet zeg! 10 kilometer hardlopen is heel heel lang geleden voor mij.... Ik heb een combi-abonnement bij de sportschool voor cardio-fitness en groepslessen. Op de lopende band ren ik nog wel eens een stukje, maar dat mag niet echt naam hebben ben ik bang.

Sonja Bakker volg ik niet, maar ik heb probeer wel wat tips van haar uit. Zo vind ik brood erg lekker en eet ik dan snel teveel, dus vandaar de beschuiten/crackers met halvajam en slankie-smeerkaas is ook favoriet. Verder eet ik geen vis en vlees, maar ik geloof dat ik die komkommerspread niet hoef in te slaan, haha?!

@Pluisje: je streefgewicht staat erin. En wat een goede actie om gelijk op de crosstrainer te gaan staan vandaag! Die heb je dus thuis staan?

@Vinyl: je zit zeker alweer bij DE POSTBANK hè. Grapje, hopelijk heb jij ook een leuke jaarwisseling gehad en ga je vol goede moed aan de slag! Als je je gevens doorgeeft, zet ik het in de tabel en zijn we voor nu compleet.

Overigens hoe meer zielen, hoe meer steun wat mij betreft!
De weegdag maakt mij voor de tabel ook niet uit hoor, ik ben ook van het type dat toch elke ochtend even op de weegschaal gaat staan, dus zondag is ook prima.

Ga zometeen een lekkere wandeling maken, heb er eentje uitgezocht van ruim 7 km om mee te beginnen.

Hardlopen is ook een hobby van mij, die ik de afgelopen 2 maanden heb laten liggen. Meer snoepen + minder (zeg maar gerust niet) sporten is geen goede combinatie gebleken!

Wil het hardlopen absoluut weer gaan opbouwen en mijn doel is om eind mei aan een hardloopwedstrijd mee te doen hier in de regio, en dan de 10 km te lopen, dat moet dan binnen 1 uur en 15 minuten. Goed streven dus!

Voor die tijd wil ik een (paar) keer een 5 km lopen, want ik heb nog nooit aan een hardloopwedstrijd meegedaan. Gaat me trouwens niet om het winnen ofzo, maar puur om het meedoen en het uitlopen ervan.

Dus ik ga ook weer lekker opbouwen wat hardlopen betreft!

Voorjaar 2007 liep ik fanatiek hard, paar keer per week, en mijn langste afstand was toen ruim 8 km aan één stuk, en daar deed ik een (ruim) uur over.

Moet dus weer conditie opbouwen én tempo opschroeven om de 10 km binnen 1 uur 15 min te doen. Moet lukken in 5 maanden, toch??

Maar goed, zo eerst het bos in, lekker een stuk lopen!

@pluisje, ik heb sinds kort ook een crosstrainer, heb jij een soort trainingsschema, of hoe train jij op de crosstrainer?
Hhaha nee hoor natuurlijk ben ik streng begonnen ongesteld of nie;-)

Vanmorgen 2 crackers met linera smeerkaas (dun) en tussendoor een heerlijk liga. Ik probeer het Sonja boek te volgen (eerste boek) maar moet morgen ff wat producten in huis halen.

Het meeste is er wel ,maar rauwkost etc...en Optimeldrank enzo.

Gogogo
Goed zo Sweety, een goed begin is het halve werk

Tangomar,leuk te lezen dat jij ook hardloopt! ik ben in februari 2007 begonnen en heb ik mei 5 km gelopen bij de Marikenloop in Nijmegen, deed er toen ruim 35 minuten over en was blij dat ik er was! sinds een aantal weken loop ik met een podcast van start to run, ik weet niet of je dat kent? Nog geen 3 maanden geleden zei ik dat ik nooit 10 km zou kunnen lopen, afgelopen maand voor het eerst in oefening zo ver gelopen en nu 2 dagen geleden dus voor het eerst een wedstrijd, met behoorlijke tegenwind heb ik er 1 uur en 12 minuten over gedaan. Ik ben alleen wel vanaf het begin de langzaamste geweest en heb dus de hele weg zo'n auto achter me aan gehad die markeerde dat ik de laatste loper was, dat was ietswat genant, MAAR, ik heb het volgehouden en uitgelopen en dat is een prestatie op zich!

Welke regio woon jij? Ga je toevallig in mei ook mee doen aan de Marikenloop?

Succes in elk geval!
@Tangomar

Op de crosstrainer die ik heb kan ik al mijn gegevens invoeren, gewicht, leeftijd, lengte, geslacht, naar aanleiding van die gegevens berekend hij het juiste schema voor me. Ik begin dan rustig aan en gedurende de 20 minuten bouwt de zwaarte op, alsof ik een berg op loop en ook weer af loop. Daarnaast kan ik hem op beginners, gemiddeld of gevorderde stand zetten.

Vandaag nog maar even begonnen met de beginnersstand. (rustig beginnen dacht ik)
Goedemorgen meiden......

Nou was me dat een lekker bakje yoghurt...had eigenlijk een kiwi bijgemoeten maar die heb ik niet dus heb er 1 leper cruesly ingedaan.

Ik ga straks ff Sonja artikelen inslaan.

Wat leuk dat hardlopen! Afgelopen jaar begon ik eraan en kon ik 45 minuten rennen. (dat is enorm voor Sweety hoor;-))

Ik ga vrijdag de sportschool weer een bezoek brengen.

Kom op meiden we gaan superslank worden!

xxxxx
pfft sorry voor de typfouten,ging iets te snel.
Goedemorgen, zo er zijn heel fanatieke hardlopers hier, wat goed! De eerste dag zit erop en ging lekker. Ook bij mij begint vrijdag het sportschoolgebeuren weer. En morgen weer aan het werk, dat helpt waarschijnlijk ook. Beetje meer structuur in de dag, feestdagen voorbij, moet gaan lukken. Nu ik het zo terug lees, lijkt het net of ik sta te springen om weer te gaan werken, nou da's ook weer niet het geval, hahaha.

Tip voor de Optimel-liefhebbers: deze week is bij C1000 de yoghurt en vla in de aanbieding . Houden jullie trouwens bij wat je eet (aan kcal of vetten o.i.d) of staat dat keurig in het SB-boek vermeld? Ik vul op de pc de eetmeter in van het Voedingscentrum. Dat maakt me in ieder geval bewust van wat ik eet. En niet alleen maar met eten bezig zijn natuurlijk, vanmiddag ga ik eens even flink shoppen in de uitverkoop.

Zullen we zondag meetdag en nieuwe-tabel-dag maken dan? Ook ik sta iedere dag wel even op de weegschaal en als het voor de anderen ook niks uitmaakt?

Sterkte vandaag!
Ik vind mijn dieet juist makkelijker vol te houden als ik niet aan het werk ben dus ik ben blij dat ik deze week nog vrij ben

Ik hou me toch wel aardg strikt aan wat sonja zegt, ook daar in ben ik wel een beetje alles of niets, maar als ik iets niet lekker vind of echt niet in huis heb dan ruil ik wel.

Vanmorgen gaf de weegschaal 89.3 aan en gister 91.7 echt raar! ik heb dat wel vaker wanneer, dat ligt niet aan mijn weegschaal maar echt aan mijn lichaam, raar! maar nu lijkt het net alsof ik in 1 dag 2,4 kg kwijt ben en dat kan natuurlijk niet echt, maar ja ik kijk wel wat het zondag is..
@Elsie: Sttt, niet vertellen dat je nog vrij bent. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat werken zo erg nog niet is . Ondertussen ben ik stikjaloers op iedereen die nog lekker vrij is deze week, haha.

Jouw weegschaal gevoel herken ik. Ik mocht vanmorgen genieten van 59,9 op de weegschaal. Dat zou 1,2 kilo in een dag zijn. Maar wel leuk om te zien, we duimen gewoon dat we zondag nog leukere getallen zien!

Kom jij trouwens uit (de regio) Nijmegen, gezien de Marikenloop? Ik heb daar de eerste 18 jaar van mijn leven doorgebracht en neem met mijn vader nog wel eens een kijkje bij de Marikenloop als ik bij ze op bezoek ga.
Hallo allemaal! Mag ik ook meedoen?

Ik wil graag wat kilo's kwijt, ben een ramp met eten. Ik heb altijd trek, er kan altijd meer in. Ik eet veel meer dan bv mijn vriend en eigenlijk alle mensen die ik ken. Behalve dan mijn eigen familie, goh ik heb het niet van een vreemde

Eerder was dit nooit zo'n probleem, maar de laatste 2 jaar kom ik in rap tempo aan en dat is niet de bedoeling. Kortom: weg met de kilo's!

Ik ben 1.75 en weeg nu 80 kilo. Ik wil er graag 10 kilo afhebben. Pffft, ik hoop dat we elkaar hier een beetje kunnen steunen.
Tuurlijk Boompje, wees welkom!met elkaar moet het vast lukken!

Aine, nee ik woon niet in (de buurt van) Nijmegen maar vind de Marikenloop gewoon leuk omdat het alleen voor vrouwen is, dat heb ik afgelopen zondag wel weer gemerkt toen er veel mannen mee liepen en ik dus de hele wedstrijd achteraan heb gelopen.
Ha Boompje, welkom hier! Ik heb je aan de tabel toegevoegd en misschien heb je al gezien dat we zondag als weegdag hebben bedacht?

Tja dat familieprobleem is wel een beetje herkenbaar. Mijn moeder is superdun en kan alles eten zonder aan te komen. Mijn vader is erg zwaar, valt regelmatig kilo's af en die komen er dan later toch weer bij.... En ik lijk op mijn vader .

Hier de aangepaste tabel:

Boompje WELKOM bij de club van toekomstige slankies;-)

Aine: Nou dat had ik nou ook! Of ik moet een nieuwe weegschaal of ik ben raar....gisterenochtend 76,3 en vanmorgen 75,4 pfft jaja als het zo snel ging hahaha Dus eigenlijk ligt mijn startgewicht iets boven 75 maar maakt niets uit hoor. Ik had gegokt en geen rekening gehouden met de oliebollen,kerstkransjes,gourmet,taart,appelflappen,toast.......(schaam....)

Maar zo te lezen doen we het goed he? En nu volhouden hoor...net een lekker plakje ontbijtkoek op bij de zwarte koffie. Best lekker wel.

En meiden VEEL EN VEEL WATER vult ook.

succes!! xxxxxxxx
En Boom; Hier nog een met een bodemloze put hoor. Ik heb ook altijd wel trek en nog een probleem...ik lust dan ook vrijwel alles;-(
Ha, wat een fijn welkom, leuk! Zondag weegdag is prima. Ik moet me altijd inhouden om niet meerdere keren per dag op de weegschaal te gaan staan,

1 x per week is veel beter. We gaan ervoor!
Ik wil ook graag meedoen!

Ik ben de laatste maanden enorm veel aangekomen.

Met Sonja was ik 12 kilo afgevallen maar dat zit er nu wel weer bij, ik weeg mij bijna nooit maar ik merk het wel aan mijn kleding.

Ik begin met gezond te eten en niet te snoepen.

Zondag wegen vind ik prima, ik zal wel schrikken...
Apart is dat met die weegschalen! We kunnen ons ook aansluiten bij het topic 'Ik word gek van die weegschaal!'. Nog iemand met ons 'probleem' haha.

Sweety ik heb je gewicht aangepast, kleine moeite en dan staat er zondag gelijk wat leuks bij deze week eraf!
Janneke ook welkom! Leuk dat er zoveel mensen aansluiten, dit wordt een heel actief topic met slanke dennen!

Als je mij je gegevens doorgeeft, zet ik ze in de tabel. Ennuh niet huilen hoor, komt helemaal goed, de eerste stap heb je gezet. Zakdoekje voor jou .
Hee hallo!

Ook hier mogen er wel een paar kilo's vanaf...

Gelukkig heb ik een goede stok achter de deur; in het voorjaar ga ik trouwen!

Op dit moment weeg ik ongeveer 70 kilo, en ik ben 1.68. Het liefste wil ik zes kilo kwijt.

Straks even een nieuw batterijtje kopen voor mijn weegschaal, dan kan ik het gewicht precies doorgeven.

Ik hoop dat ik nog bij het groepje kan aansluiten!

Groetjes!
Mag ik ook nog meedoen?

We hebben een nieuwe spiegel gekocht voor in de badkamer en dat was voor het eerst in 3 maanden dat ik mijzelf goed over de hele lengte kon bekijken. En, it was not a pretty sight. Alles in normale proproties, maar een buik waar je u tegen kan zeggen.

Ik ben 1,65 lang en weeg 64 kilo.

Ik zou graag 60 kilo wegen.

Het gekozen dieet is SpecialK (maar dan de huismerkvariant :-)).

Over drie weken ga ik op vakantie en dan wil ik enigszins mijn buik kwijt zijn.

Gaan we hier ook opschrijven wat we eten?

Vandaag al de mist in, want ik heb helemaal nog geen Special K in huis. Ontbeten dus met drie hartige bisquits van de Aldi. Dat is zo'n 150 kalorieen.

Qua beweging is het plan om van en naar werk te gaan lopen. Dat is bij elkaar 40 minuten wandelen, of 30 minuten stevig doorstappen per dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven