Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Alle reacties Link kopieren
voor jou Kloontje!

Mooi dat je weer gemotiveerd bent. Op zondag wegen we inderdaad, zal ik 68,7 kilo als startgewicht noteren? Zet 'm op!

En ik zie dat ham-kaas-chips favoriet was gisteravond? Ik heb ook zin in iets lekkers.... . Nou ja net crackers en een appel op, ik hoop dat ik het volhoud vanmiddag.
Nee die 71 was mijn startgewicht, zal iets meer zijn geweest omdat die 71 nog van voor de feestdagen was, maar ik ga er vanuit dat mijn startgewicht rond de 71 zou zijn geweest. Ben dus toch bijna 2enhalf kilo kwijt geraakt de afgelopen maand. Weetje hoe blij ik daar mee ben :-D Hoop echt dat ik nu wel weer voldoende motivatie heb om door te gaan.

Tot nu toe gaat het in iedergeval nog goed, hopen dat dit de hele dag zo blijft :-D

X
Oke Kloontje, maak ik 71 kilo het startgewicht. Gewoon lekker blij blijven vandaag .
Goed gedaan Kloontje! Super dat je na al die tijd beloond wordt! Ik ga mezelf deze week niet wegen denk ik, heb een beetje een rare week achter de rug. Op zich ging het goed, maar de laatste dagen heb ik last van kramp in mijn buik en last van misselijkheid. Dus ook weinig trek, dat is weer het voordeel maar voel me een beetje opgeblazen.

Hmm en ham-kaas, lekker zijn die! Ik heb gisteren een klein beetje chips op, maar dat viel dus niet echt goed dus ben er op tijd mee opgehouden. Verder gaat het deze weet wat eten betreft goed. Vanvond lekker visje met risotto en spinazie en vanmiddag werken dus dan valt er ook niks te eten!
IK HEB HONGER!!!!!!

Vind er niets aan, heb ontbeten met yoghurt en een appel, net lunch met 3 boterhammen en opkikkersoepje, maar het lijkt wel alsof er helemaal niets in mijn maag zit.

Ik heb vanmorgen boodschappen gedaan, netjes, zonder chips of ander snaaigoed, maar ik ben nu echt in staat om een half brood op te eten ofzo! Of terug naar de winkel te gaan en alsnog allemaal lekkere dingen te kopen.

Argh!
Boompje volhouden he, je kunt het. Maar snap het gevoel wel hoor. Proberen toch wat afleiding te vinden waardoor je het eten even vergeet. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar voelt toch ook goed als je vanavond op bed gaat en weet dat je jezelf weer in de hand hebt gehouden. Zet 'm op!!!
Hoi meiden,

hier ook iemand die het even moeilijk heeft met de goede voornemens...

Mijn man is een weekendje weg en ik merk dat mijn motivatie daardoor sterk verminderd is. Ik betrap mezelf op een soort van troosteten (terwijl ik niet verdrietig ben ofzo hoor )

Ik denk dat ik het mezelf maar een beetje toesta, en dan a.s. maandag er weer met goede moed tegenaan...

Jullie sterkte en een gezellig weekend alvast!

Mmmm lekker hoor die cashewnoten....
Hahaha, hier nog iemand die zich niet heeft kunnen beheersen . En met niet beheersen bedoel ik dus eigenlijk: flink laten gaan. Beetje jammer natuurlijk, maar het ging ook al dagen goed. Vandaag doe ik net als Juki, ik ga morgen weer vol goede moed verder.

Sterkte allemaal en volg dit 'goede' voorbeeld maar niet .
Hey hey,

Boompje... kon je het nog volhouden vandaag?

Ik heb mezelf vandaag netjes ingehouden, moest vanavond alleen wel op verjaardagsvisite (moeder van mijn vriend) en heb stukje gebak gehad en 2 droge stokbroodjes... verder niet!

En de weegschaal was ook lief vanmorgen! 59.9! En dan ondanks die ham-kaas chips enzo!

Nu ga ik lekker naar bed, moet morgen om 8 uur werken.

fijne avond nog!
En Aine.... balen van vandaag, maar gewoon lekker niet meer aan denken morgen met goede moed weer verder gaan!

Gaat vast lukken!
he meiden,

ben ik ook weer eens!

Ik probeer zo langzamerhand weer wat grip op mezelf te krijgen; ik heb afgesproken met mezelf dat ik alles mag wat ik wil, dus bijvorbeeld 4 boterhammen bij de lunch (zou ik normaal nooit doen) of een stuk chocolade, als ik daar echt zin of behoefte aan heb. Het enige wat niet mag zijn vreetbuien , we zullen zien.

Ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel, heb echt weer allerlei klachten terug die ik voor en tijdens mijn overspannenheid had, zo heb ik weer dagelijks hoofdpijn.. dinsdag moet ik weer naar de arbo arts en vrijdag naar mijn eigen huisarts, maar eens kijken wat die er van zeggen.

IK ben ook druk aan het solliciteren want wil heel graag wat anders, maar ben nu al 2 keer afgewezen op basis van brief en bij de 2e was ik er echt van uit gegaan dat ik wel op gesprek zou mogen komen, was echt een zware teleurstelling. Maar besloten me niet klein te laten krijgen!!

Dit is even een ego post, ga mijn best doen weer meer op anderen te reageren en weer mee te schrijven!!
Ha Elsie! Wat vervelend voor je dat je nog niet goed in je vel zit, sterkte komende week bij de arbo arts en de huisarts. Doe rustig aan hè!

Ik heb me gister niet kunnen beheersen, broodje shoarma gegeten. En het was zo lekker! Alleen daarna natuurlijk weer een schuldgevoel

Vandaag dus maar een balansdag.
Vervelend Irene dat je niet lekker bent, hoop dat je je snel beter voelt!

Top Stabilo, door de 60 kg grens heen .

Shit Elsie dat het nog niet beter gaat! Doe rustig aan, eerst maar weer de oude worden voordat je allerlei nieuwe uitdagingen aangaat. Ik heb in mijn naaste omgeving (helaas) gezien dat een nieuwe baan niet bijdraagt aan herstel van een overspannenheid. Sterkte in het medisch circuit aankomende week!

Oei oei oei, het was gisteren voor meer mensen niet zo'n beste dag . Vandaag weer vol goede moed verder allemaal, zet 'm op!
Goedemorgen!! Een blij iemand hier want ondanks mijn kleine uitspattingen was de weegschaal me vanmorgen goedgezind! Had gisteren niet echt tijd om te sporten maar ben gauw even 3 kwartier gegaan, even een half uur crosstrainer (420 calorieën) en paar oefeningen voor de rechte buikspieren.

Nu hopen dat ik vandaag het ook volhoudt dan kan ik me morgen (een beetje)uitleven op de verjaardag van mijn dochter.

Ben benieuwd hoe het de naderen vergaat. Blijkt toch dat, ook al heb je wat slechte momenten en je verder wel oplet, je dus toch af kan vallen. Dat is voor mij in ieder geval weer een goede motivatie om door te gaan!
kan ik de afgelopen week dan even opnieuw doen

qua eten een slechte week; te veel gehad (bv extra brood of pasta) en te veel gesnoept. dus ook niets afgevallen (gelukkig ook niet aangekomen). zal nog even morgen afwachten maar de zaterdagavond is ook weer zo'n moeilijke avond

kloontje, wat goed zeg dat je toch al zoveel afgevallen bent! en nu verder!!

irene; wat vervelend joh die buikpijn/misselijkheid. enig idee wat het kan zijn? buikgriep heerst in het midden vh land heel erg; al mijn dunne bonestaak collega's zijn geveld

boompje; een broodje shoarma is ook zo lekker he lukt het om vandaag rustig aan te doen met eten?

aine; ook weer vol goede moed?

elsie, sjips zeg dat het nog niet echt beter gaat. ben benieuwd wat de huis en arbo arts gaan zeggen. weet niet of een nieuwe baan helpt maar het is wel flink balen als je inderdaad afgewezen wordt op een brief die volgens jou helemaal goed is * voor elsie*

stabilo; knap hoor alleen taart en 2 broodjes!

juki; hou je het vol in je eentje thuis? dat vind ik ook altijd lastig

sayenne; knap hoor dat je toch bent gaan sporten voor 3 kwartier!
quote:nespresso schreef op 02 februari 2008 @ 12:15:

kan ik de afgelopen week dan even opnieuw doen Mag ik dan met je meedoen Nespresso? De goede moed is er wel, ben vanmorgen zelfs al naar de sportschool geweest. Of heet dat compensatie-gedrag ?! Sterkte vandaag, vanaf maandag 'gewoon' weer opletten.

En lekker Sayenne dat de weegschaal meewerkt! Alvast een leuke dag morgen, geniet ervan.
Nespresso: 3 kwartier is idd niet lang maar moet wel met 2 verjaardagen achterelkaar (zondag en maandag). Bovendien duurde het anders 4 dagen voor ik weer ging sporten na de laatste keer. Ik vind dat je je ritme dan weer zo moet vinden. Dus liever 1 maximaal 2 dagen tussen de trainingen. Bevalt me goed op deze manier.

De zaterdagavond is niet de fijnste avond om door te komen als je niet wil snaaien. Vind ik ook lastig dus sta het me gewoon wel toe mits ik de rest van de week mijn best een beetje heb gedaan. Tot nu toe lukt dat aardig. Het belangrijkste is nu dat jij in ieder geval niet bent aangekomen ondanks je uitspattingen. Volgende week er maar vol tegenaan en dan zul jij ook wel weer gedaald zijn in je gewicht!
Hé Aine, ook achter de comp?? Dus jij hebt ook alweer gesport. Heb je een lang programma??
Yep ik zit nu met thee en crackers even bij te lezen en te typen, haha! Ik heb ongeveer een uur gesport. Eerst 35 minuten crosstrainer, niet omdat ik het zo leuk vind hoor, maar het verbrandt zo lekker . Ondertussen de WK biathlon-estafette voor junioren op Eurosport gekeken, pfff wat is dat zwaar volgens mij. Daarna op de loopband (heuvelprogramma) en gefietst.

Ik vind drie kwartier sporten niet echt weinig hoor! En al helemaal niet omdat je zo regelmatig gaat. Hier spreekt mijn inspanningsfysiologen-hart: beter een aantal keren per week wat korter actief bezig zijn, dan 1 keer per week heel lang (*einde beroepsdeformatie *).

En ben je al helemaal klaar voor het verjaardagsfeest? Je dochter ziet er vast al naar uit!
Dat sporten van jullie, ik vind het knap!! Zou ik ook moeten doen maarja..

Heb gister sinds 2 weken? eindelijk weer een goeie dag gehad, eentje waarvan je aan het eind van de dag in bed ligt en denkt.. Yes!!

Tot nu toe gaat het vandaag ook goed, vanavond weer uit dus worden weer apfelcorntjes of biertjes maar goed, dat sta ik mezelf toe. Probleem is altijd het eten na het stappen, vaak te veel en te vet. Ik weet dat wanneer ik niet eet en toch iets te veel gedronken heb ik de volgende veel meer last heb van een kater.. misschien vanacht maar een broodje eten ipv iets vets

Straks weer oppassen, scheelt echt heel veel dat de kasten daar in huis niet uitpuilen van het lekkers zoals thuis

Hoop dat iedereen snel zijn motivatie weer een beetje kan vinden, ben niet de enige bij wie het even niet zo super meer ging, dus kom op!!
Ik sport ook niet hoor Kloontje, ik vind ook knap dat rest hier dat zo volhoudt!

Hier gaat vandaag aardig, zit denk nog vol van gister
Aine: had nog even gekeken voor ik wegging maar zag je berichtje toen nog niet. Ben nog even met mijn oudste dochter weggeweest voor cadeau van de 2e dochter. Wat ik in het hoofd had wilde mevrouw niet meer hebben dus moest ik vandaag nog wat nieuws verzinnen. Maar het is gelukt! Hebben nog even ergens wat zitten drinken (heerlijke warme chocomelk zonder slagroom en dochter met!). Oudste was meer dan een kilo afgevallen dus moet flink eten om weer bij te komen. Helaas staat het eten haar steeds tegen waardoor er regelmatig te weinig in gaat. Leuk is dat moeders wil het eraf en zij moet het erbij hebben. Ze is niet zo fit dus misschien speelt dat nu ook mee.

Normaal als ik sport doe ik ongeveer 3 kwartier crosstrainer en een halfuur loopband helling afwisselend met geen helling en dan hardlopen. Verder doe ik nog 4 krachtapparaten. Deze wil ik vanaf 11/2 uitbreiden (heb dan een herziening). Ben nu dus ruim anderhalf uur bezig als ik sport.

Ben zo goed als klaar voor het verjaardagsfeestje van dochter, komen niet zoveel mensen hoor. 's Ochtends schoonouders en 's middags mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin.

Moet straks het huis nog gauw even door. Maar kleine moet eerst op bed liggen want die kruimelt alles toch weer onder (is ruim 2 en een half). Heb ook nog een berg strijkgoed liggen, zal ik ook maar een start mee maaken anders ziek ik door de bomen het bos niet meer.

Succes iedereen vanavond met het verstandig snoepen.
Sayenne gefeliciteerd met je dochter!

Hier was het vanmorgen schrikken.... Blijkbaar moest het luxe-hotel en de weekend-uitspatting nog even doordringen: 58,9 kg. Nou dat moet er natuurlijk weer af! Maar ik word er wel een beetje moedeloos van dat het er zo snel bij zit . Hoop dat het vanaf nu weer naar beneden gaat met het gewicht. Succes allemaal!
65.0 vandaag gaat langzaam, maar dan zal het er ook wel af blijven.....(denk ik dan maar)

Ga later vandaag jullie posts allemaal bijlezen en weer eens reageren
Ik baal als een stekker, ik ga dus nooit meer tussendoor op de weegschaal staan, want toen was het positief en nu is het gewoon weer 96,1. Terwijl ik alleen afgelopen dinsdag uit eten ben geweest en verder me heel netjes gedragen heb.

Ach ja blijven volhouden denk ik dan maar weer, en hopend dat er volgende week wel iets vanaf is.

Ben benieuwd naar de resultaten van de rest.

Voor Aine een

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven