Dagbehandeling

28-12-2007 17:29 695 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik voor de zoveelste keer bij bij de psycholoog op de deur heb geklopt, heb ik als behandeladvies gekregen om in dagbehandeling te gaan.

Ik weet dat dit het beste is, maar het is natuurlijk heel spannend om hier heen te gaan. Ik slaap al weken niet fatsoenlijk en ben weer enorm angstig. Het duurt nog een tijdje voor ik er heen ga.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dagbehandeling? Ik zie er namelijk als een berg tegenop.
Mijn werk is echt een welkome afleiding. Ik heb vrij simpel werk waar ik niet veel bij hoef na te denken, dus dat is erg prettig. Het vergt niet zo veel. Maar na een halve dag werken ben ik wel heel erg moe. Het is de bedoeling dat ik straks ook meer ga werken.

Ik moet ook echt op tijd naar bed nu, dat lukte me vroeger nooit...maar nu moet het gewoon. Ik vind het erg fijn om te zien dat mijn vriend en ik nu veel dichter bij elkaar komen
Deze week is een beetje hectisch geweest hier.. Telkens belooft het GGZ dat ze me zullen bellen ivm de dagbehandeling. Maar telkens is degene die bij het teamoverleg aanwezig moet zijn, die dag afwezig. Dus ze hebben mij nog niet kunnen bespreken tijdens het teamoverleg Waarschijnlijk wordt het dan volgende week, al heb ik het vertrouwen een beetje verloren..

Vandaag heb ik ook individuele therapie gehad. Het was zwaar, maar ook wel fijn.

Een fijn weekend met hopelijk veel zon
He wat naar dat het allemaal zo moet lopen. Ik zou dit wel gewoon eerlijk bij hen aangeven dat je al wat vertrouwen verlopen hebt, en dat je het erg vervelend vind. Zeker met dit soort dingen is het erg handig als de neuzen dezelfde kant op staan.

Ik hoop voor je dat er deze week wat nieuws komt.
Sunny, wat vervelend dat het zo traag gaat. Blijven aandringen hoor, erachter aan bellen enzo. Dat kan helpen en is dan zeker de moeite waard!

Afgelopen week nam er iemand van de groep afscheid, ze had het traject doorlopen en mocht stoppen. Ik vond het best wel confronterend. Ik vond het leuk voor haar, maar aan de andere kant baalde ik zo! Ik ben nog niet zo ver en dan de hele week die in het thema staat van het afscheid van iemand, pffft.

Ik ben benieuwd of er gelijk een nieuw iemand voor haar in de groep komt.

Jojootje, hoest met je?

Succes van de week allemaal weer!
Bij is er ook al iemand weggegaan in de groep. Ik was erg blij voor haar, maar had er ook een beetje een dubbel gevoel bij. Misschien dat ik ook zo positief daar weg ga, maar ook dat het mij misschien allemaal niet lukt.

Er zijn bij mij in korte tijd 3 mensen weggegaan, dus daar komen ook weer allemaal mensen voor in de plaats. Er zou weer iemand komen, maar dat is eerst stop gezet. Het lijkt me erg hectisch om er weer 3 mensen bij te krijgem, ik kan daar maar moeilijk aan wennen.
Het lijkt me ook vervelend om steeds afscheid te moeten nemen van groepsgenoten en weer aan nieuwe groepsgenoten te moeten wennen. Vooral als je op een gegeven moment zo hecht bent..

Inmiddels heb ik van het GGZ iets gehoord. Vorige week was er sprake van een miscommunicatie intern..(althans dat zeiden zij) Ik heb wel gezegd dat ik het niet leuk vond dat het zo was gelopen. Hun hebben excuses aangeboden en nu is het wel weer ok.

Via de telefoon vertelde zij mij in welke groep ik kom (het is een groep voornamelijk gericht op hoe je met je gevoelens/emoties moet omgaan). Thuis gekomen keek ik nog even het mapje door, zodat ik nog wat meer duidelijkheid kreeg over de kenmerken van de groep. Ik ben er nu achtergekomen dat ik ben geplaatst in een groep die kenmerken vertoont van Borderline/Borderline heeft. Dat is dus een nieuwtje voor mij.. Ze hebben mij nooit vertelt dat 'mijn ziektebeeld' daarop lijkt.. Ik schok er iig wel best van..

Over 1,5 week hoor ik wanneer ik terecht kan in die groep. Nog 1 iemand staat er voor mij op de wachtlijst en hij/zij kan sowieso al wel geplaatst worden. Het is nu nog afwachten of er ook voor mij een plaatsje vrij komt. Anders wordt het pas aan het eind van de zomer..Wat dus TE lang gaat duren. Ze gaan dan kijken of ik (tijdelijk) in een andere groep terecht kan.

Van de week ga ik nog contact opnemen met mijn contactpersoon binnen de deeltijd. Ik ben namelijk ook benieuwd naar de uitslag van het psychologische onderzoek (komt daar bijv. uitdrukkelijk naar voren dat ik kenmerken vertoon van Borderline?).

Ik hoop dat het met jullie verder goed gaat. En dat jullie een fijn weekend hebben!
Hey Sunny, ik hoop voor je dat je nu snel kunt beginnen.

Het gaat hier trouwens wel aardig, ik ben nu minder moe dan voorheen. Ik ga deze week ook weer wat meer proberen te werken. Boompje, merk jij ook dat je al wat minder moe wordt?

Ik moet zeggen dat er heel veel los komt, en dat ik op het moment overal wel om kan huilen. Op zich vind ik dat niet heel vervelend.
HOi allemaal,

Sunny, als je pas na de zomer terecht kan, dat duurt wel erg lang. Hebben ze bij jou in de instelling geen "overbruggingsgroep"?

Bij mij in ieder geval wel en doordat ik ook lang wacht merk ik dat het zeker werkt. Al is bij mij de overbruggingsgroep wel heel erg fluctuerend wat samenstelling betreft. Steeds een komen en gaan.

Sunny, het is voor jou wel schrikken dat er zonder overleg een etiketje op je geplakt wordt.

Al merk ik dat ik mij steeds veiliger voel binnen mijn groep, ook al wisselt de samenstelling steeds.

Voor mij is de grote moeilijkheid om te praten over wat mij bezighoudt. Ik kan wel vertellen wat er gebeurd, maar afstandelijk. Ik kan niet over mijn gevoel praten. Maar dat gaat steeds beter.

Juist nu in de drukke periode van verhuizing merk ik dat de overbruggingsgroep een ware steun is. Mijn hoofd zit zo vol door alles en door de groep kan ik dat beter ordenen. Iedereen krijgt ook altijd een huiswerkopdracht mee en ik heb dat al een poos niet meer gehad omdat het voor mij teveel is. Maar dat is voor nu ook OK.

Ik kan over drie weken instromen in de eigenlijke therapie! Ik vind het wel heel erg spannend.

Werken jullie ook met thema's en huiswerkopdrachten? Ik moet heel veel schrijven en dan voor de groep voorlezen.

Om de drie maanden wordt je geevalueerd door de therapeuten en door de groep. Vooral dat laatste lijkt mij zo vreselijk eng.

Tinkeldel, hoe gaat het dan op het werk. Kan je makkelijk afstand nemen van jou gevoel en je richten op je werk?

Voor mij is dat mijn grootste angst, dat ik toch helemaal onderuit ga door de therapie omdat er zoveel boven komt. Nu kan ik mij staande houden en werk ik met plezier. Maar ik heb ook werk met mensen en moet er voor anderen zijn en heb verantwoordelijkheid over groep(en) kinderen. Dus ik moet wel redelijk sterk blijven.
Ik zou zeggen gebin ermee en sta ervoor open. Dan kan je na een tijdje altijd kijken of het je wat oplevert.

Succes!
Ik heb gelukkig niet veel huiswerkopdrachten.

Wij moeten elkaar iedere 2 weken evalueren en uiteindelijk het hele behandelplan na 3 maanden.

Met werken gaat het best goed eigenlijk. Ik merk dat ik er thuis heel erg mee bezig ben, en dat ik dan even afleiding krijg. Ik doe eigenlijk vrij standaard werk en hoef niet zo heel veel na te denken, dat is wel lekker.
Hallo allen,

Morgen is voor mij de dag dat ik echt ga verhuizen. de internetaansluiting op mijn nieuwe stek is nog niet geregeld en hierdoor ben ik een poosje offline.

Gelukkig is het volgende week voorjaarsvakantie en kan ik verder met klussen in mijn nieuwe woning. Dat klussen geeft voor mij wel voldoende afleiding om nergens aan te denken. Ik denk alleen in termen van behangetjes. In de huiskamer heb ik inmiddels 8 lagen behang afgepeld waartussen twee keer gestuct was en een laag kurk tussenzat. Alles is er af en na de verhuizing kan ik de muren gaan verfen.

Voor mij is het voordeel dat ik als ik ergens mee bezig ben dat ik er helemaal in op kan gaan. Het nadenken komt nu op de laatste plaats. 's Nachts ben ik zo moe dat ik als een blok in slaap val. Afgelopen twee weken heb ik ook gewoon gewerkt en heb ik geklust. Die combinatie vond ik wel errug zwaar.

Over twee weken ga ik starten met de echte therapie, een tweedaagse groep. Ik vind het heel spannend. Als het zover is kom ik er zeker nog over vertellen en als ik tussendoor weer internet heb kom ik zeker weer bijlezen. Ik heb heel veel aan jullie verhalen gehad, vooral aan de open manier waarop door sommigen op het forum geschreven wordt waardeer is zeker.

Mijn dank hiervoor. Het lijkt wel een afscheid, maar ik kom zeker terug!

Succes allen met alles!
JoJootje,

Veel succes en plezier met je nieuwe stekje. En ook (alvast) heel veel succes over twee weken met de dagbehandeling!
Veel succes Jojootje!
Veel succes met de verhuizing Jojootje en sterkte met therapie!

Van de week heb ik te horen gekregen dat ik vandaag over 1 week mag beginnen met therapie..Gelukkig sneller dan verwacht. Ook kom ik niet in de Borderlinegroep terecht, omdat ik volgens hen toch beter pas binnen een andere groep. dus daar ben ik wel heel blij mee.

Deze week ga ik voor het laatst 'fulltime' naar school. Dus het 1 en ander moet ik ook nog regelen, omdat ik het komende jaar wrs veel ga missen. Een fijne dag.
Fijn dat je kunt beginnen Sunny!
Weet je al iets over de dagen dat je therapie hebt?

Misschien stom dat ik er naar vraag, maar wij krijgen best wel veel nieuwe mensen er bij. En je weet het maar nooit....
Hihi, wij krijgen volgende week ook twee nieuwe in de groep, dus Sunny..?
ma, di en do.. ben benieuwd welke dagen jullie hebben
Nee, je zit niet bij mij, ik zit ma di woe in therapie.
Nou...ma, di en do!

Anders vraag ik de Viva angel even of ze mijn emailadres aan je wil doorgeven, kunnen we even kijken dat we niet bij elkaar komen.
Vind ik prima Tinkeldel! Wel kan ik zeggen dat ik in het oosten van het land zit.. Ik weet niet in welk gedeelte van het land jij woont?
Ok noorden, dus dan zal er geen probleem zijn... pffff!

Wij mogen absoluut geen contact hebben buiten therapie uren, tenzij het met de hele groep is. Maar dat zal bij jou ook wel zo zijn.

Dan is het opgelost
Oké, dat klopt inderdaad. Gelukkig zitten we niet bij elkaar, dan kan dit ook gewoon doorgaan

A.s. donderdag heb ik mijn kennismakingsgesprek met mijn nieuwe therapeut. Ik ben best benieuwd..maar ook enorm zenuwachtig
Kan ik me voorstellen, het is toch altijd weer spannend of het klikt.

Heb je niet meerdere therapeuten? Ik heb een heel team om heen staan, haha! Dat klinkt stoer!
Hahaha dat klinkt wel stoer inderdaad

Ik heb ook wel meerdere mensen om mij heen hoor, maar zij is 'de groepswerker'. En ik neem aan dat zij dan mijn hoofdbehandelaar is. Maaaaar dat weet ik ook niet zeker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven